ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕκπαιδευτικΗς ΕΡΕΥΝΑΣ: Συγγραφη εργασιας Μάθημα 6
Περίληψη – λέξεις κλειδιά (μόνο εάν γράφουμε υπό τη μορφή άρθρου, πτυχιακή/διπλωματική, διδακτορικό) Εισαγωγή Βιβλιογραφική ανασκόπηση Θεωρητικό και Μεθοδολογικό πλαίσιο της έρευνας Παρουσίαση και ανάλυση των ερευνητικών δεδομένων Συμπεράσματα Βιβλιογραφία Παραρτήματα
Περίληψη – λέξεις κλειδιά Περίληψη – λέξεις κλειδιά (μόνο εάν γράφουμε υπό τη μορφή άρθρου, πτυχιακή/διπλωματική, διδακτορικό) Η περίληψη έχει απόλυτα συγκεκριμένη δομή και έκταση Είναι μικρογραφία του κειμένου που ακολουθεί Πρόταση 1: θέμα, στόχος, ερευνητικά ερωτήματα ή ερευνητικές υποθέσεις Πρόταση 2: θεωρητικό πλαίσιο και αποτελέσματα βιβλιογραφικής ανασκόπησης Πρόταση 3: μεθοδολογία, δείγμα και επιλογή αναλυτικής προσέγγισης Πρόταση 4: βασικά συμπεράσματα Λέξεις κλειδιά: βασικές έννοιες και θεματολογία κειμένου
Εισαγωγή (λέω τι θα πω) Παρουσίαση θέματος και ένταξή του στην κοινωνική πραγματικότητα Παρουσίαση σκοπού και στόχου Αιτιολόγηση ένταξης σκοπού και στόχου στο γενικότερο πλαίσιο του θέματος Αιτιολόγηση επιλογής σκοπού και στόχου Παρουσίαση δομής του κειμένου (λέω τι θα πω)
Στόχο- ερευνητικά ερωτήματα – έννοιες κλειδιά 1. Στόχο- ερευνητικά ερωτήματα – έννοιες κλειδιά a. Σαφής προσδιορισμός και διατύπωση στόχου και ερευνητικών ερωτημάτων b. Σαφής και κατάλληλος προσδιορισμός και διατύπωση του περιεχομένου κεντρικών εννοιών/λειτουργικών ορισμών
Θεωρητικό πλαίσιο – βιβλιογραφική ανασκόπηση 2. Θεωρητικό πλαίσιο – βιβλιογραφική ανασκόπηση a. Χρήσης βιβλιογραφικών αναφορών άμεσα σχετιζόμενων με το στόχο, τα ερευνητικά ερωτήματα b. Έκταση της χρησιμοποιούμενης βιβλιογραφίας c. Χρήση ξενόγλωσσων πηγών d. Ποιότητα δόμησης και οργάνωσης της σύνθεσης και της βιβλιογραφικής ανασκόπησης e. Κριτική αποτίμηση συναφούς υπάρχουσας βιβλιογραφίας f. Ανάδειξη και τεκμηρίωση α) σημασίας αναγκαιότητας και β) στοιχείων πρωτοτυπίας της προτεινόμενης μελέτης
Μεθοδολογικό πλαίσιο της έρευνας 3. Μέθοδος a. Καταλληλόλητα, επάρκεια, σαφήνεια σε: i. Ερευνητική διαδικασία (αναλυτική παρουσίαση) ii. Συμμετέχοντες (πληθυσμός, δείγμα, δειγματοληψία) iii. Εργαλείο συλλογής δεδομένων iv. Υλικό που χρησιμοποιήθηκε b. Αξιοπιστία και εγκυρότητα ερευνητικής διαδικασίας c. Αξιοπιστία και εγκυρότητα μετρήσεων d. Παρουσίαση και καταλληλόλητα μεθόδου ανάλυσης δεδομένων (τεκμηρίωση της καταλληλόλητας της μεθόδου ανάλυσης δεδομένων)
Παρουσίαση και ανάλυση των ερευνητικών δεδομένων 4. Αποτελέσματα a. Επάρκεια ανάλυσης δεδομένων (ποιοτική ή ποσοτική) b. Κατάλληλη παρουσίαση και σωστή χρήση σχημάτων, πινάκων χωρίς επικάλυψη με την παρουσίαση των πληροφοριών στο κείμενο c. Συνάφεια αποτελεσμάτων με στόχο και ερευνητικά ερωτήματα
Συμπεράσματα 5. Συμπεράσματα 5. Συμπεράσματα a. Παρουσίαση σημαντικότερων ευρημάτων της έρευνας b. Σχολιασμός σημαντικότερων ευρημάτων της έρευνας σε συνδυασμό με τα πορίσματα της βιβλιογραφική ανασκόπησης και το θεωρητικό προβληματισμό c. Σχολιασμός σημαντικότερων ζητημάτων, περιορισμών που προέκυψαν στο επίπεδο του ερευνητικού σχεδιασμού και του μεθοδολογικού πλαισίου. d. Παρουσίαση πρακτικών επιπτώσεων ης έρευνας e. Παρουσίαση προτάσεων για περαιτέρω έρευνα
Βιβλιογραφία 6. Βιβλιογραφικές αναφορές - Παραρτήματα 6. Βιβλιογραφικές αναφορές - Παραρτήματα a. Βιβλιογραφικές αναφορές – παράθεση του συνόλου των βιβλιογραφικών αναφορών ανάλογα με το προτεινόμενο σύστημα - βιβλιογραφικό σύστημα αναφορών Α.Ρ.Α. b. Παρουσίαση ελληνικής και ξενόγλωσσης βιβλιογραφίας με η χρήση συγκεκριμένου συστήματος ενιαίου σε όλο το κείμενο και σε όλη τη βιβλιογραφία
Παραρτήματα Παραρτήματα παρατίθεται οποιοδήποτε υλικό συμπληρώνει την ανάπτυξη του θέματος αλλά δεν μπορεί να έχει θέση στο κυρίως σώμα της εργασίας
Για ακαδημαϊκό έτος 2015-16 Σύμφωνα με το νέο οδηγό σπουδών, η έκταση της πτυχιακής εργασίας θα είναι δέκα χιλιάδες (10.000) λέξεις (±10%) για πτυχιακή εργασία την οποία εκπονεί ένας/μία σπουδαστής/τρια και δεκαπέντε χιλιάδες (15.000) λέξεις (±10%) για πτυχιακή εργασία την οποία εκπονούν από κοινού δύο (2) σπουδαστές/τριες.