Σαράντος Ψυχάρης ΑΣΠΑΙΤΕ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αξιολόγηση σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Δημοτικό Σχολείο
Γνωστικά εργαλεία είναι: οι εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τ. Π. Ε
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
Διερευνητική Μέθοδος Διδασκαλίας
Tσουλής Μιλτιάδης: – Βασικές έννοιες στη Διδακτική με την υποστήριξη των ΤΠΕ.
Στοιχεία διδακτικής Φυσικών Επιστημών
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
 Να δούμε το υλικό  Διδακτικοί στόχοι  Διδακτικές στρατηγικές  Αλληλεπίδραση στην τάξη  Τι είναι φυσική, χημεία, βιολογία;  Αξιολόγηση μαθητών και.
ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Κεφ. 8 ο : Εκπαιδευτικό Λογισμικό Γενικοί ορισμοί: Γενικοί ορισμοί: (software): –Λογισμικό (software): οι καταγραφές σε υλικό –Υλικό hardware –Υλικό (hardware):
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
4.2 Βασικές κατηγορίες λογισμικού από πλευράς χαρακτηριστικών και από πλευράς δραστηριοτήτων με τη χρήση τους Ως εκπαιδευτικό λογισμικό ορίζεται το εξειδικευμένο.
Το Εργαστήριο Διδακτικής της Φυσικής και Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας του Τμήματος Φυσικής Α.Π.Θ. αποτελεί τη συνέχεια της ερευνητικής ομάδας "Εποπτικών.
Σχόλια για τον επιστημονικό εγγραμματισμό
Σενάριο.
Center for Collaboration and Exchange (cce): Ένα εργαλείο για την υποστήριξη κοινοτήτων δράσης Χ. Κυνηγός, Ε. Τρούκη, Ν. Γιαννούτσου, Μ. Φουντάνα, Τ. Αθανασίου.
Επιμορφωτική ημερίδα Εκπαιδευτική Ρομποτική 5/12/2014.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία
ΧΡΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ Κατηγορίες λογισμικού από πλευράς χαρακτηριστικών και από πλευράς δραστηριοτήτων Κατηγορίες λογισμικού από πλευράς χαρακτηριστικών.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Η ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΔΙΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΕΝΟΣ PROJECT.
Επιστημολογική Επάρκεια
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Κοινότητες Πρακτικής και Μάθησης
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Ο Διαδραστικός Πίνακας ως διδακτικό εργαλείο Από τη βιβλιογραφία προκύπτουν μια σειρά από οφέλη από τη χρήση του ΔΠ τα οποία αφορούν τον εκπαιδευτικό,
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
 Τι είναι;  Γιατί η γνώση είναι καλύτερα να είναι οργανωμένη;  Ποια η οργάνωση στο μαθητή, στον εκπαιδευτικό, στα βιβλία;
Θεωρίες Μάθησης & Εκπαιδευτικό Λογισμικό
Πρόγραμμα Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης στις ΤΠΕ ΝΤ και Εκπαίδευση Μάινας Διονύσιος Επιμορφωτής ΠΕ2.
ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΗΣ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ ΑΕΡΙΩΝ Σεβαστή Μαλάμου, Φυσικός ΠΕ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ / 2015 Ομάδα ανάπτυξης ΓΕΛ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑΣ.
Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Εκπαιδευτική Τεχνολογία, Πολυμέσα.
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Σενάριο διδασκαλίας «CSI Ηράκλειο»
ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Διδακτική της Πληροφορικής
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Παρουσίαση Εκπαιδευτικού Λογισμικού
H εκπαίδευση και το πρόγραμμα STEM
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
Παιδαγωγικές Εφαρμογές Η/Υ
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
Διερευνητική ανακαλυπτική μάθηση
Δημιουργία σεναρίου.
Εισαγωγή στο πρόγραμμα Mascil
Διδακτική των γνωστικών αντικειμένων
Εργαστήριο Παιδαγωγικές Εφαρμογές και ΤΠΕ
«ΠαιδαγωγικEς ΕφαρμογEς ΗΥ»
Δομικά στοιχεία ολοκληρωμένου σεναρίου και το λογισμικό Hot Potatoes
ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΛΥΣΗΣ Στην τεχνολογική εκπαίδευση, η διδασκαλία μέσω επίλυσης προβλημάτων έχει γίνει το επίκεντρο των διδακτικών.
Επιμορφωτική Ενότητα 17 Εμπλοκή των παιδιών στην αξιολόγηση Υποστήριξη της δημιουργικότητας και της διερεύνησης στη διδασκαλία και τη μάθηση των φυσικών.
Πρακτικές δραστηριότητες
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Η καινούρια σχολική χρονιά αρχίζει… Μερικές σκέψεις και προτάσεις.
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Σαράντος Ψυχάρης ΑΣΠΑΙΤΕ www.spsycharis.gr, spsycharis@gmail.com Η έρευνα στην Εκπαίδευση των Επιστημών η Διερευνητική-Inquiry Based –Μάθηση και Το Υπολογιστικό Πείραμα Σαράντος Ψυχάρης ΑΣΠΑΙΤΕ www.spsycharis.gr, spsycharis@gmail.com

Η Ερευνα στην Εκπαίδευση των Επιστημών Science Education, Η Ερευνα στην Εκπαίδευση των Επιστημών Science Education, η Διερευνητική-Inquiry Based –Μάθηση και Το Υπολογιστικό Πείραμα ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ 1. Η έρευνα στην Εκπαίδευση των Επιστημών 2. Η Διερευνητική Μάθηση-Inquiry Based Science Education 3. Οι ΤΠΕ-Το Υπολογιστικό Πείραμα- Η Διερευνητική Μάθηση και η Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου Σαράντος Ψυχάρης ΑΣΠΑΙΤΕ www.spsycharis.gr, spsycharis@gmail.com

1. Η έρευνα στην Εκπαίδευση των Επιστημών Ο Προσδιορισμός-Το Πλαίσιο 1. Η έρευνα στην Εκπαίδευση των Επιστημών Science Education- Ο Προσδιορισμός-Το Πλαίσιο 1. Η Εκπαίδευση στις Επιστήμες-Science Education-Προσδιορισμός-Πλαίσιο Το πεδίο έρευνας της Εκπαίδευσης στις Επιστήμες ασχολείται –μεταξύ άλλων- με την ανάπτυξη δεξιοτήτων υψηλού επιπέδου, όπως: τον σχηματισμό εννοιών, την επίλυση προβλήματος, την ανάπτυξη μεταγνωστικών δεξιοτήτων και την ανάπτυξη επιστημονικών διαδικασιών ΄

2. Τα χαρακτηριστικά της Διερευνητικής Μάθησης Κατηγορίες Δραστηριοτήτων Η διερευνητική μάθηση αναφέρεται στην βιβλιογραφία της «Εκπαίδευσης των Επιστημών» για να προσδιορίσει τρείς αλληλοσυνδεδεμένες κατηγορίες δραστηριοτήτων: 1. Τι κάνουν οι επιστήμονες (διερεύνηση επιστημονικών φαινομένων χρησιμοποιώντας επιστημονικές μεθόδους για να εξηγήσουν τον φυσικό κόσμο) 2. Με ποιο τρόπο μαθαίνουν οι εκπαιδευόμενοι (με την εμπλοκή τους σε επιστημονικές ερωτήσεις και σε επιστημονικά πειράματα ακολουθώντας τις διαδικασίες των επιστημόνων) 3. Την Παιδαγωγική ή την Διδακτική στρατηγική που υιοθετείται από τον εκπαιδευτικό(σχεδιάζοντας και διευκολύνοντας μαθησιακές δραστηριότητες που επιτρέπουν στους μαθητές να παρατηρήσουν και να πειραματιστούν)

2. Τα χαρακτηριστικά της Διερευνητικής Μάθησης Οι προσδοκίες από την Διερευνητική Μάθησης Ο τριπλός Στόχος Ο τριπλός στόχος (United States National Science Education Standards (NRC 1996: 21). 1. Η ανάπτυξη των ικανοτήτων των μαθητών ώστε να εμπλακούν στην διερευνητική μάθηση 2. Να κατανοήσουν οι μαθητές τι είναι η διερευνητική μάθηση 3. Η εκμάθηση του επιστημονικού περιεχομένου Οι στόχοι θα μας οδηγήσουν στις διδακτικές στρατηγικές και στις μεθόδους αξιολόγησης-αρχή =constructive alignment

2. Τα χαρακτηριστικά της Διερευνητικής Μάθησης Τα επιδιωκόμενα αποτελέσματα Η κατανόηση του γνωστικού αντικειμένου(π.χ. κινήσεις, λειτουργίας των οργανισμών, της ενέργειας κλπ) Η ανάπτυξη βασικών ικανοτήτων για να «κάνουν» διερευνητική μάθηση(π.χ. η ικανότητα να σχεδιάζουν απλά πειράματα Γ. Η ανάπτυξη προχωρημένων δεξιοτήτων για να «κάνουν» διερευνητική μάθηση (π.χ. η ικανότητα να σχεδιάζουν πολύπλοκα πειράματα) Δ. Η ανάπτυξη της κατανόησης τι είναι η διερευνητική μάθηση( η κατανόηση ότι οι επιστημονικές εξηγήσεις πρέπει να είναι σε συμφωνία με καθιερωμένα κριτήρια, όπως π.χ. ότι μια επιστημονική εξήγηση πρέπει να βασίζεται σε ιστορική και σε σύγχρονη επιστημονική γνώση).

2. Τα χαρακτηριστικά της Διερευνητικής Μάθησης Οι τύποι της Διερευνητικής Μάθησης 1. Ισχυρά δασκαλοκεντρική 2. Λιγότερο δασκαλοκεντρική-χαλαρό scaffolding- Οι μαθητές λαμβάνουν πρωτοβουλίες για την κατεύθυνση και τις μεθόδους της έρευνας 3. Ανοικτή- Μαθητοκεντρική. Οι μαθητές θέτουν την ερευνητική ερώτηση και τις μεθόδους ενώ «ενισχύονται» και από τον εκπαιδευτικό 4. Συνδυασμός ΄

2. Τα χαρακτηριστικά της Διερευνητικής Μάθησης Οι τύποι της Διερευνητικής Μάθησης

2. Τα χαρακτηριστικά της Διερευνητικής Μάθησης Τα βασικά χαρακτηριστικά –essential features- της Διερευνητικής Μάθησης-εκδοχή 2000 1. ΄

2. Τα χαρακτηριστικά της Διερευνητικής Μάθησης Τα βασικά χαρακτηριστικά –essential features- της Διερευνητικής Μάθησης-εκδοχή Pathway 1. ΄

Η έρευνα στην Εκπαίδευση των Επιστημών Science Education- Η έρευνα στην Εκπαίδευση των Επιστημών Science Education- Τα χαρακτηριστικά της Διερευνητικής Μάθησης (Pathway Project ) Απόδειξη Ερώτηση Ανάλυση Εξήγηση Σύνδεση Επικοινωνία Αναστοχασμός

2. Τα χαρακτηριστικά της Διερευνητικής Μάθησης Η αξιολόγηση Black et al (2004; cited in Poon et al 2011) διακρίνουν ανάμεσα στην αξιολόγηση για την μάθηση όπου η εστίαση είναι η ανάπτυξη της μάθησης των μαθητών και στην αξιολόγηση της μάθησης όπου η εστίαση είναι στην τυποποίηση της αξιολόγησης με βαθμολογία κλπ. .

3. Οι ΤΠΕ-Το Υπολογιστικό Πείραμα Η διερευνητική Μάθηση και η Παιδαγωγική Γνώση περιεχομένου Τα θεμελιώδη χαρακτηριστικά της διερευνητικής και η σχέση τους με τις Διαδικασίες Διερευνητικής Μάθησης

Mishra, Koehler & Kereluik (2009) 3.Οι ΤΠΕ-Το Υπολογιστικό Πείραμα- Η Διερευνητική Μάθηση και η Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου ΤΑ ΘΕΜΕΛΙΩΔΗ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ PCK-ICT=TPCK Mishra, Koehler & Kereluik (2009)

3. Οι ΤΠΕ-Το Υπολογιστικό Πείραμα Η διερευνητική Μάθηση και η Παιδαγωγική Γνώση περιεχομένου Οι δεξιότητες των Εκπαιδευτικών

Think of it as «physics education with research» instead of 3. Οι ΤΠΕ-Το Υπολογιστικό Πείραμα Η διερευνητική Μάθηση και η Παιδαγωγική Γνώση περιεχομένου Το Υπολογιστικό Πείραμα Computational Physics A Better Model for Physics Education? Think of it as «physics education with research» instead of «physics education -research» Computational physics provides a broader, more balanced, and more flexible education than a traditional physics major. Moreover, presenting physics within a scientific problem solving paradigm is a more effective and efficient way to teach physics than the traditional Approach (Landau et.al 2008).

3. Οι ΤΠΕ-Το Υπολογιστικό Πείραμα Η διερευνητική Μάθηση και η Παιδαγωγική Γνώση περιεχομένου Το Υπολογιστικό Πείραμα Landau, R. H. Pαez, J. & Bordeianu, C. (2008) The Transformation of the Field

3. Οι ΤΠΕ-Το Υπολογιστικό Πείραμα Η διερευνητική Μάθηση και η Παιδαγωγική Γνώση περιεχομένου Το Υπολογιστικό Πείραμα Landau, R. H. Pαez, J. & Bordeianu, C. (2008) The Transformation of the Field

Από την Επιστήμη των Υπολογιστών και την «απλοϊκή» χρήση των ΤΠΕ 3. Προτάσεις Από την Επιστήμη των Υπολογιστών και την «απλοϊκή» χρήση των ΤΠΕ στην Υπολογιστική Επιστήμη 3. Οι ΤΠΕ-Το Υπολογιστικό Πείραμα Η διερευνητική Μάθηση και η Παιδαγωγική Γνώση περιεχομένου Το Υπολογιστικό Πείραμα ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗ

3. Οι ΤΠΕ-Το Υπολογιστικό Πείραμα Η διερευνητική Μάθηση και η Παιδαγωγική Γνώση περιεχομένου Το Υπολογιστικό Πείραμα-Πρακτικός Οδηγός Μοντέλων

3. Οι ΤΠΕ-Το Υπολογιστικό Πείραμα Η διερευνητική Μάθηση και η Παιδαγωγική Γνώση περιεχομένου Το Υπολογιστικό Πείραμα- Η αναλογία με το Αληθινό Πείραμα Πολλές από τις ενέργειες που πραγματοποιούνται στο φυσικό εργαστήριο είναι αντίστοιχες με αυτές που εμφανίζονται στις προσομοιώσεις.( Introduction to Computer Simulation Methods by Harvey Gould, Jan Tobochnik, and Wolfgang Christian, Addison-Wesley (2006)).