Σχολικό έτος Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Γεύσεις από Ελλάδα»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σεμινάρια Επιθεωρητών Σεπτεμβρίου Σχολική χρονιά
Advertisements

Το παιδαγωγικό πλαίσιο ενός έργου eTwinning. Το eTwinning προσφέρει προστιθέμενη αξία στην εκπαιδευτική διαδικασία μέσα από: •Τη Bιωματική Μάθηση •Τα.
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Κόλλιας Αναστάσιος – Μπελίτσου Νατάσσα
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Δημοτικός Οργανισμός Υγείας & Κοινωνικών Θεμάτων Δήμου Βόλου Δίκτυο Εθελοντών Κοινωνικής Προσφοράς του Δ.Ο.Υ.Κ “ Volo”
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία»
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
ΘΕΜΑ : « Διαπροσωπικές σχέσεις των νέων»
ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
Καινοτόμες δράσεις στο ΕΕΕΕΚ Κατερίνης: Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
Καλώς ορίσατε στη 2 η εκδήλωση στη 2 η εκδήλωση για τις για τις Φυσικές Επιστήμες.
ΚΟΙΝΑ ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΤΜΗΜΑΤΑ 4ου & 22ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΕΥΟΣΜΟΥ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Οικονομία - Επιχειρηματικότητα , στη Β/θμια εκπαίδευση Επιστημονική Υπεύθυνη ‘Εργου ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΝΕΩΝ Δρ. Θεοχαρούλα Μαγουλά
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΣΤΟΧΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Ερευνητική εργασία «Φύλα και επαγγέλματα»
Διδασκαλία των Θρησκευτικών με Νέες Τεχνολογίες
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώω ό,τι να ’ναι ή ό,τι πρέπει;»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Ο Φαγανούλης στη χώρα της κρίσης»
Ενότητα 1.1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης. Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για την περίοδο και.
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Λάδι, ο πράσινος χρυσός»
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «…Ελιά και Λάδι ……»
Διδακτική Πληροφορικής
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Γερά Δόντια… Καλύτερη Υγεία»
ΕΡΕΥΝ ΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ :ΗΜΕΡΙΔΑ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ «Παραδοσιακά προϊόντα και υγιεινή διατροφή» ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ: ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ Συνεργαζόμενα Σχολεία : Γυμνάσιο Γαζίου - Ηράκλειο.
1 Σχέδια Εργασίας & Φυσική Αγωγή. 2 Σκοπός της συνάντησης η παρουσίαση, ανάπτυξη & εφαρμογή της μεθόδου διδασκαλίας με σχέδια εργασίας στη Φυσική Αγωγή.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Πηγή: Ματσαγγούρας, Η. (2000) Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και μάθηση
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Άποψη πρόσοψης Point Ν. Κόσμου
Φιλοσοφία της εκπαίδευσης και Πρόγραμμα Σπουδών
Βιολογία Γυμνασίου.
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Άποψη πρόσοψης Point Ν. Κόσμου
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
ΤΙ ΕIΝΑΙ ΤΟ WEB2 Το Web 2.0 αναφέρεται σε μια αναμενόμενη δεύτερη γενιά του Web που επιτρέπει στα άτομα να δημιουργούν, να δημοσιεύουν, να ανταλλάσσουν,
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
Εισαγωγή στο πρόγραμμα Mascil
ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
Θεματικη εβδομαδα «Σώμα και Ταυτότητα»
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Ο ΤΙΤΛΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΣ:
9/θ Δημοτικό Σχολείο 3o Αριδαίας
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Διδασκαλία με την μέθοδο project
Σχολικός Σύμβουλος Ν. Φλώρινας
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
ΤΑ ΘΕΤΙΚΑ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Σχολικό έτος Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Γεύσεις από Ελλάδα»

Επιλογή Προγράμματος Στα πλαίσια των σχολικών δραστηριοτήτων της Διεύθυνσης της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Ημαθίας για το σχ. έτος , το σχολείο μας ανέλαβε την υλοποίηση της σχολικής δραστηριότητας προγράμματος Αγωγής Υγείας με τίτλο “Γεύσεις από Ελλάδα". Στο πρόγραμμα συμμετείχαν 7 μαθητές/τριες και 3 εκπαιδευτικοί.

Επιλογή Προγράμματος Το πρόγραμμα που επιλέξαμε είχε ως κύριο θέμα το φαγητό και την παράδοση. Στη συνέχεια ακολουθεί μια σύντομη ιστορία που εξηγεί την αξία του φαγητού και την επιλογή μας!! Φαγητό σημαίνει αγάπη, οικογένεια, παρέα, θαλπωρή, φροντίδα, μοιράζομαι, ευτυχία Φαγητό σημαίνει αγάπη, οικογένεια, παρέα, θαλπωρή, φροντίδα, μοιράζομαι, ευτυχία

Επιλογή Προγράμματος Η αίσθηση της πείνα ήταν ο πρώτος παράγοντας για να ξεκινήσει να κυνηγάει ο άνθρωπος ώστε να καλύψει την ανάγκη του!

Επιλογή Προγράμματος Η ανθρώπινη φυλή στην πάροδο του χρόνου έμαθε: 1. Nα ψήνει τα φαγητά της 2. Με τα χρόνια οι άνθρωποι εξελίσσονταν το ζητούμενο ήταν πλέον η γεύση και η άνεση, 3. Χρήση επιστήμης και τεχνολογίας στην υπηρεσία μας 4. Είτε αφορά στο κρέας ή τη ζάχαρη, το γρήγορο φαγητό, οι γευστικές επιθυμίες των ανθρώπων έχουν αλλάξει το τοπίο του πλανήτη, έχουν διαμορφώσει την ιστορία μας και τελικά έχουν χαρακτηρίσει την κουλτούρα μας μέσω της συνεχής εξέλιξης!

Συνεργασία σχολείων Μέσω της χρήσης Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών σχολεία από διάφορα μέρη της Ελλάδας συνεργάζονται ώστε τα παιδιά να αποκομίσουν παιδαγωγικά, κοινωνικά και πολιτισμικά οφέλη. Η συνεργασία σχολείων της ίδιας ή άλλης βαθμίδας για την ανταλλαγή απόψεων σε εκπαιδευτικά και κοινωνικά θέματα και για την πραγματοποίηση κοινών εκδηλώσεων βοηθά στους μαθητές τη διερεύνηση των εμπειριών τους και στην καλύτερη κατανόηση του κόσμου της πραγματικότητας.

Συνεργασία σχολείων Τα οφέλη που προκύπτουν από τη συνεργασία είναι πολλαπλά τόσο για τους μαθητές των σχολείων όσο και για το διδακτικό προσωπικό. Ο μαθητής μαθαίνει καλύτερα όταν δρα και ανακαλύπτει μόνος του τη γνώση με βάση αυτό που ήδη γνωρίζει

Σκοπός του προγράμματος Σκοπός του προγράμματος ήταν να συμβάλλει στην προάσπιση, βελτίωση και προαγωγή της σωματικής υγείας μέσα από την προέλευση και διατροφική αξία των τροφών, στην κατανόηση βασικών μαθηματικών γνώσεων και δεξιοτήτων, στην αυτονομία τους και στην κοινωνική ευεξία τους.

Διαδικασία 1ος Μήνας: Εισαγωγή και ενημέρωση των παιδιών σχετικά με το πρόγραμμα και τη διερεύνηση του 2ος Μήνας: Προετοιμασία των παιδιών για την αλληλεπίδραση με τους μαθητές των σχολείων που επιλέχθηκαν Πραγματοποίηση επικοινωνίας με τα σχολεία 3ος Μήνας: Επεξήγηση υλικών και τρόπος παρασκευής των συνταγών Δημιουργία λίστας αγοράς προϊόντων Αγορά προϊόντων

Διαδικασία 4ος Μήνας: Υλοποίηση συνταγών 5ος Μήνας: Συμπλήρωση ερωτηματολογίων αυτόνομης διαβίωσης και μαθηματικών Συγκέντρωση φωτογραφικού υλικού Δημιουργία βιβλίου συνταγών Παρουσίαση στα παιδιά

Αυτόνομη Διαβίωση Αναφέρεται στο περιβάλλον και κατ’ επέκταση στη κοινωνία ώστε να δημιουργηθούν οι κατάλληλες προϋποθέσεις: 1. που θα βοηθήσουν στην ανεξαρτησία και 2. την αυτοδιαχείριση των ατόμων που φέρουν την αναπηρία παρέχοντας τους τις ευκαιρίες και το δικαίωμα της ελεύθερης επιλογής.

Βασικός σκοπός Με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών ο μαθητής να αναπτύξει τις δεξιότητες του έτσι ώστε να συμβάλλουν στην ικανότητα του να λειτουργεί αυτόνομα και ανεξάρτητα με σκοπό την αυτοεξυπηρέτηση του.

Διδακτικοί Στόχοι Αυτονομίας Να φροντίζει την ατομική του υγεία Να μάθει να ντύνεται και να ξεντύνεται Να τρώει μόνος του και να τα σερβίρει με τον σωστό τρόπο Να φροντίζει τη διατροφή του Να συνειδητοποίει τη χρησιμότητα της καθημερινής προσωπικής και στοματικής υγιεινής, επιλέγοντας τα σωστά προϊόντα κάθε φορά Να προφυλάσσεται από κινδύνους μέσα στο σχολείο και στο σπίτι Να ζητάει και να προσφέρει βοήθεια, όταν χρειάζεται

Διδακτικοί Στόχοι Κοινωνικής Συμπεριφοράς Να εκφράζει φιλικά αισθήματα προς τους άλλους Να συνεργάζεται Να αναλαμβάνει τις ευθύνες του Να εκτελεί πρόθυμα οδηγίες και εντολές που του δίνονται Να σέβεται τα δικαιώματα των άλλων και να αναγνωρίζει τα δικά του

Μαθηματική Εκπαίδευση Αναπόσπαστο κομμάτι της μάθησης και της παιδείας Δεν είναι μια στείρα γνώσης και διαδικασία αποστήθισης Δημιουργικότητα Αφαιρετική σκέψη Φαντασία

Μαθηματική Εκπαίδευση

Κοινωνική προσαρμογή Ένταξη Αυτονομία Στόχος και σκοπός της διδασκαλίας

Με τη διδασκαλία των μαθηματικών στα Ε.Ε.Ε.Ε.Κ επιδιώκεται Κατανόηση βασικών μαθηματικών γνώσεων, δεξιοτήτων και εξοικείωση με το μαθηματικό λεξιλόγιο. Η διαπραγμάτευση πληροφοριακών δεδομένων και η διαδικασία σκέψης. Η επίλυση προβλημάτων, η άσκηση στον προβληματισμό και στον υπολογισμό σε δραστηριότητες συναλλαγής στην καθημερινή ζωή των μαθητών.

Η μαθηματική πρόκληση επεκτείνετε Η μαθηματική πρόκληση στηρίζεται στην ενθάρρυνση των μαθητών Η μαθηματική πρόκληση μεταφέρεται από το ατομικό επίπεδο στο επίπεδο της τάξης Μαθηματική πρόκληση ευαισθησία στους μαθητές το παιδί κατανοεί όταν το ίδιο πιστεύει ότι κατανοεί Μαθηματική Εκπαίδευση

Χάρτης Καταστημάτων

Οδηγός αγοράς

Ποια είναι η μονάδα μέτρησης του βάρους; Μονάδα μέτρησης του βάρους είναι το κιλό ή χιλιόγραμμο

Φύλλο εργασίας (Μαθηματικά)

Φύλλο εργασίας (Αυτόνομη Διαβίωση)

Συμπλήρωση φύλλων εργασίας

Ερωτήσεις που τέθηκαν στα σχολεία Πόσο παλιά είναι η συνταγή; Συνδέεται αυτή η συνταγή με κάποιο τοπικό έθιμο; Πραγματοποιείται με την ίδια συχνότητα από τις νέες γενιές σε σύγκριση με τις παλιότερες; Οι νέοι θέλουν να μάθουν να χρησιμοποιούν παραδοσιακές συνταγές στην καθημερινότητα τους; Ποια είναι τα υλικά της συνταγής; Ποιος είναι ο τρόπος εκτέλεσης της συνταγής; Ποιος είναι το μυστικό της επιτυχίας;

Βαρβάρα

Γαμοπίλαφο

Φασολουνταβάς

Αξιολόγηση προγράμματος Το πρόγραμμα "Γεύσεις από Ελλάδα" είχε ως σκοπό να συμβάλλει στην προάσπιση της σωματικής υγείας των μαθητών μέσα από την προέλευση και την διατροφική αξία των τροφών, στην αυτονομία, και στην κοινωνική ευεξία τους.

Αξιολόγηση προγράμματος Με χρήση ερωτηματολογίων και με τη μέθοδο της συμμετοχικής παρατήρησης οι εκπαιδευτικοί αποφάνθηκαν ότι το πρόγραμμα βοήθησε: Στην ενεργό συμμετοχή των μαθητών σε μέγιστο βαθμό με βάση τις δυνατότητες τους ενισχύοντας της αυτοπεποίθηση τους, την προσωπικότητα, την υπευθυνότητα. Στη συνεργασία και στην επικοινωνία μεταξύ τους καθώς και με τους μαθητές των σχολείων που ήρθανε σε επαφή

Αξιολόγηση προγράμματος Στη σύνδεση της μαθηματικής σκέψης με την καθημερινότητα Στο να εξελιχθεί η δυνατότητα των μαθητών για επιλογή και αγορά προϊόντων από διάφορες επιχειρήσεις (σουπερ μαρκετ, κρεοπωλείο κ.α.) Στην κατανόηση της χρήσης ηλεκτρικών συσκευών και των μαγειρικών σκευών Στην ενημέρωση σχετικά με τη διατροφική αξία των τροφίμων και των συνταγών.

Βιβλίο συνταγών Το βιβλίο συνταγών είναι διαθέσιμο σε ηλεκτρονική μορφή:

Βίντεο