1. Αποδοχή μιας νέας τεχνολογίας Από Gardner Inc. "The Hype Cycle" 2.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Advertisements

Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Αξιοποίηση των Διαδραστικών Συστημάτων στην Εκπαίδευση Ενηλίκων, με Έμφαση στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας Μαρία Καραβελάκη Αναλύτρια ΕκπαιδευτικώνΣυστημάτων.
ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΙ ΠΙΝΑΚΕΣ ΟΦΕΛΗ αξιοποίηση τους κατά την προετοιμασία
υπηρεσία τηλεκπαίδευσης επανάσταση στη διδασκαλία
Η πλατφόρμα moodle και η χρήση ψηφ. εκπαιδευτικού υλικού
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Β. Νταλούκας – Δ. Δαούσης – Σ. Κατεβάογλου –
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
Διακρατική συνάντηση EQUAL Σάμος, 25 – 26 Σεπτεμβρίου 2003
4ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων Συνεργάτες στη Μάθηση Microsoft Hellas.
Νέα Εργαλεία Διαδραστικής Εκπαίδευσης
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Σχεδιαστικά εργαλεία Διαχείριση σελίδων Βιβλιοθήκες αντικειμένων Διαχείριση αντικειμένων Επιφάνεια ψηφιακής μελάνης Πληκτρολόγιο οθόνης ΟΦΕΛΗ Αναγνώριση.
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
Οι Διαδραστικοί Πίνακες σε 4 ώρες… Επιμέλεια: Γ. Κωτσάνης, Β. Οικονόμου, 20-22/6/2012.
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Διαδραστικοί πίνακες Δέγγλερη Σοφία.
Διδακτικά οφέλη από τη χρήση του διαδραστικού πίνακα στην τάξη
Θεωρητικό πλαίσιο Συνεργατική μάθηση «Μια καλή διδασκαλία θα μπορούσε να αντισταθμίσει την έλλειψη τεχνολογικών μέσων, αλλά η τεχνολογία από μόνη της δεν.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία Ο υπολογιστής ως γνωστικό εργαλείο Γνωστικά εργαλεία θεωρούνται οι εφαρμογές που έχουν δημιουργηθεί με σκοπό να.
Ποιά οπτικοακουστικά μέσα διαθέτει η σχολική τάξη; Ποιά οπτικοακουστικά μέσα διαθέτει η σχολική τάξη; Τι θα θέλαμε να έχει η τάξη μας που θα βοηθούσε.
Εφαρμογές των νέων Τεχνολογιών στη διδασκαλία και μάθηση
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Κεφ. 8 ο : Εκπαιδευτικό Λογισμικό Γενικοί ορισμοί: Γενικοί ορισμοί: (software): –Λογισμικό (software): οι καταγραφές σε υλικό –Υλικό hardware –Υλικό (hardware):
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία
Διαδραστικοί πίνακες ΔΠ  Ψηφιακοί λευκοί πίνακες που συνδέονται με υπολογιστή, απεικονίζουν την οθόνη του σε πραγματικό χρόνο και δέχονται απευθείας εντολές.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Απομακρυσμένη Εκπαίδευση
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Οι Υπολογιστικές & Δικτυακές Τεχνολογίες στην Δ.Ε. Η ευκαιρία που δεν πρέπει να χαθεί Το εκπαιδευτικό σύστημα απαιτεί από όλους αυτό που δεν τους παρέχει…
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Ο Διαδραστικός Πίνακας ως διδακτικό εργαλείο Από τη βιβλιογραφία προκύπτουν μια σειρά από οφέλη από τη χρήση του ΔΠ τα οποία αφορούν τον εκπαιδευτικό,
Κατηγορίες Λογισμικού. Περιγραφή Ενότητας  Στην ενότητα αυτή θα παρουσιάσουμε την έννοια του λογισμικού. Θα αναπτυχθούν οι κατηγορίες λογισμικού με τις.
«Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών για την Αξιοποίηση και Εφαρμογή των ΤΠΕ στη Διδακτική Πράξη» του Ε.Π. «Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση» Δρ. Φραγκάκη, Μ. &
Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική διαδικασία Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική.
Χρήση διαδραστικών πινάκων στη μαθησιακή διαδικασία Γιάννης Σαλονικίδης - ΠΕ70, επιμορφωτής ΜΕΡΟΣ Α: ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ Γενικό μέρος - Ενότητα
Λογισμικό Εκπαίδευσης M- Pedia Ελευθέριος Μιχαηλίδης Διευθύνων Σύμβουλος, M-Data
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
Σχολικό Έτος ο ΕΚ Καρδίτσας Πρόγραμμα Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης “H ενδοσχολική επιμόρφωση της καρδιάς μας. Ο ένας για τον άλλο” Διαδραστικά.
Στέκομαι, περπατώ…φρενάρω
Α Τα Χαρακτηριστικά των ΤΠΕ που Ευνοούν τη Μάθηση.
Ένας διαδραστικός πίνακας είναι μία ψηφιακή συσκευή αφής που συνδέεται με έναν υπολογιστή και ένα προβολικό (προτζέκτορα). Ο διαδραστικός πίνακας πρέπει.
Δικαιούχος φορέας Συμπράττοντες φορείς ● Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στην απόκτηση.
Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ schools.gr/content/index.php?lesson_id=1 &ep=67 schools.gr/content/index.php?lesson_id=1.
Η ΑΠΟΜΥΘΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΥ ΠΙΝΑΚΑ…. ΤΙ ΕΙΝΑΙ Ο ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ 1. ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΣ Η/ΥΕΙΝΑΙ ΕΝΑΣ Η/Υ 2. ΕIΝΑΙ ΣΥΝΔΕΜΕΝΟΣ ΜΕ EΝΑΝ PROJECTORΕIΝΑΙ ΣΥΝΔΕΜΕΝΟΣ.
Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) στην εκπαιδευτική διαδικασία Ξυνή Παναγιώτα Πληροφορικός ΠΕ19 M.Sc. Ίλιον, 11/12/2014.
Κλιμίδης Αρτέμης (ΑΕΜ: 2748) Σταματίου Θεόδωρος (ΑΕΜ: 2873) Χατζής Σταμάτιος (ΑΕΜ: 2822) ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Δρ. Χρήστος Αναστασίου ΣΥΝΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:
Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στη Διδασκαλία και τη Μάθηση Μάθημα επιλογής 7ο εξάμηνο, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της.
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
Εξορθολογισμός διαχείριση διδακτέας ύλης
Δάσκαλος στην… πρίζα ή όχι;
«Τα ψηφιακά εργαλεία στη διδακτική πράξη»
Διδάσκων: Nίκος Τσέλιος
1η περΙοδος επιμΟρφωσης Β1 επιπΕδου Τ.Π.Ε., ΜΑΪος – ΙοΥνιος 2017
Περιβάλλον Εργασίας του Διαδραστικού Πίνακα
Διαδραστικά συστήματα διδασκαλίας
Περιβάλλον εργασίας του διαδραστικού πίνακα
Η δραστηριότητα του ευρωπαϊκού προγράμματος Inspiring Science Education ( προτείνεται από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
“Το μέλλον φτιάχτηκε για να αλλάξει”
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

1

Αποδοχή μιας νέας τεχνολογίας Από Gardner Inc. "The Hype Cycle" 2

Διαδραστικά συστήματα διδασκαλίας Διαδραστικός πίνακας Σύστημα απόκρισης κοινού (Audience Response System-ARS) Κάμερα εγγράφων – αντικειμένων Ασύρματη πινακίδα-γραφίδα 3

Διαδραστικά συστήματα διδασκαλίας Επίδειξη ενδεικτικών προιόντων yer_embedded 4

Διαδραστικός πίνακας Ο διαδραστικός πίνακας είναι στην ουσία ένας πίνακας που συνδυάζει την απλότητα και λειτουργικότητα ενός συμβατικού πίνακα με τις δυνατότητες ενός υπολογιστή. Αποτελείται από μια επιφάνεια εργασίας, που υποστηρίζει τις λειτουργίες της προβολής και της αλληλεπίδρασης και συνδέεται με έναν υπολογιστή και ένα βιντεοπροβολέα. Μέσω του προβολέα εμφανίζεται στον πίνακα η οθόνη του υπολογιστή. 5

Διαδραστικός πίνακας Η ιδιαιτερότητα του διαδραστικού πίνακα είναι ότι ο χρήστης του, με την αξιοποίηση του κατάλληλου λογισμικού, μπορεί να αλληλεπιδρά μαζί του με την αφή ή την ειδική γραφίδα. Ο διαδραστικός πίνακας, συνήθως, τοποθετείται σε κάθετη επιφάνεια ή σε ειδικά στηρίγματα εδάφους. 6

Παράγοντες που διαφοροποιούν τον διαδραστικό πίνακα από άλλες Τεχνολογίες Ο ΔΠ είναι η πρώτη ηλεκτρονική εκπαιδευτική τεχνολογία που σχεδιάστηκε ειδικά για χρήση από τους εκπαιδευτικούς Ο ΔΠ είναι η πρώτη, και η μόνη έως τώρα, ηλεκτρονική εκπαιδευτική τεχνολογία την οποία μπορούν να χρησιμοποιήσουν όλοι οι εκπαιδευτικοί στην καθημερινή διδακτική πράξη Ο ΔΠ μπορεί να εγκατασταθεί άμεσα, με ασφάλεια και με σχετικά μικρό κόστος σε κάθε τάξη για άμεση χρήση από το δάσκαλο και τους μαθητές Ο ΔΠ μπορεί να υποστηρίξει όλους τους τρόπους διδασκαλίας, τόσο σε επίπεδο τάξης όσο και σε ομαδικό ή ατομικό επίπεδο 7

Βασικά μέρη διαδραστικού πίνακα VGA USB ή wireless 8

Τεχνολογίες Προβολής 1. Πίνακες εμπρόσθιας προβολής, οι οποίοι αποτελούνται από μια μεγάλη ψηφιακή οθόνη που συνδέεται με έναν υπολογιστή και ένα προβολέα, ο οποίος θεωρείται απαραίτητος για να υπάρξει η διάδραση. Ο τύπος αυτού του πίνακα είναι ο πιο συχνά συναντόμενος. 2. Πίνακες οπίσθιας προβολής, στους οποίους ο προβολέας βρίσκεται πίσω και κάτω από την οθόνη. Το όλο σύστημα είναι κλειστό σε μία καμπίνα. 9

Τεχνολογίες Προβολής Long throw: μακριά από πίνακα – σκιά χρήστη (μικρό κόστος) Short throw: κοντά στον πίνακα – μικρότερη σκιά χρήση Ultra Short throw : πολύ κοντά στον πίνακα – καθόλου σκιά χρήση (αυξημένο κόστος) 10

Τεχνολογίες Πινάκων ΕπιφάνειαΓραφίδα Μηχανικής πίεσηςειδικήΟποιαδήποτε Οπτικής ή ηλεκτρομαγνητικής ειδική Φορητές συσκευές υπέρυθρων-υπερήχων Οποιαδήποτεειδική Διαδραστικοί προβολείς Οποιαδήποτεειδική 11

Πίνακες μηχανικής πίεσης Επιφάνεια: ειδική Γραφίδα: οποιαδήποτε Τεχνολογία: Η θέση της γραφίδας ή του δαχτύλου ανιχνεύεται από το σημείο πίεσης 2 παράλληλων επιφανειών 12

Πίνακες μηχανικής πίεσης 13

Πίνακες οπτικής ή ηλεκτρομαγνητικής τεχνολογίας Επιφάνεια: ειδική Γραφίδα: ειδική (με ή χωρίς μπαταρία) Τεχνολογία: Η θέση της γραφίδας ανιχνεύεται με τη βοήθεια δικτύου σημείων ή πλέγματος ενσωματωμένου στον πίνακα. 14

Πίνακες οπτικής ή ηλεκτρομαγνητικής τεχνολογίας 15

Φορητές συσκευές IR/US για μετατροπή επιφάνειας προβολής σε ΔΠ Επιφάνεια: οποιαδήποτε Γραφίδα: ειδική (με μπαταρία) Τεχνολογία: Η θέση της γραφίδας ανιχνεύεται από μικρή συσκευή που τοποθετείται δίπλα στην επιφάνεια προβολής με τη βοήθεια υπέρυθρου φωτός και/ή υπερήχων. 16

Φορητές συσκευές IR/US για μετατροπή επιφάνειας προβολής σε ΔΠ 17

Φορητές συσκευές IR/US για μετατροπή επιφάνειας προβολής σε ΔΠ 18

Διαδραστικοί προβολείς Επιφάνεια: οποιαδήποτε Γραφίδα: ειδική (με μπαταρία) Τεχνολογία: Η θέση της γραφίδας ανιχνεύεται από συσκευή ενσωματωμένη στον προβολέα με τη βοήθεια υπέρυθρου φωτός και/ή υπερήχων. 19

Διαδραστικοί προβολείς 20

Πίνακας βασισμένος σε Wiimote 21

Πίνακας βασισμένος σε Wiimote 22

Πίνακας βασισμένος σε Wiimote Εφευρέτης Johnny Lee (video) Εφευρέτης Johnny Lee Υλοποίηση από Έλληνα εκπαιδευτικό (video) Υλοποίηση από Έλληνα εκπαιδευτικό 23

Προσανατολισμός πίνακα (orientation) Αντιστοίχιση οθόνης υπολογιστή με την διαδραστική επιφάνεια 24

Ιδιαίτερες δυνατότητες του Δ.Π. που μπορούν να αξιοποιηθούν στη σχεδίαση μαθησιακών δραστηριοτήτων Δυνατότητα μετακίνησης αντικειμένων («σύρε κι άφησε») Δυνατότητα τοποθέτησης αντικειμένων σε επίπεδα (layers) Δυνατότητα για, πρακτικά, «άπειρες» σελίδες Εργαλεία γραφής και επισήμανσης Εργαλεία σύλληψης οθόνης (Screen capture) Βιβλιοθήκη πολυμέσων του λογισμικού του ΔΠ Πολυμεσικό περιεχόμενο Προβολή σε μεγάλη οθόνη 25

Διαδραστικός Πίνακας: Η Εκπαιδευτική του χρήση στην Ελλάδα και τον Κόσμο Διεθνώς, πάνω από ένα εκατομμύριο ψηφιακοί πίνακες έχουν τοποθετηθεί σε σχολικές αίθουσες, ενώ πάνω από τρία εκατομμύρια αναμένονται να εγκατασταθούν σε αυτές μέχρι και το 2010 (Becta 2007). Χώρες με παράδοση στη χρήση διαδραστικών πινάκων στις σχολικές αίθουσες είναι ο Καναδάς, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Αυστραλία κ.ά. Στην Ελλάδα ο διαδραστικός πίνακας χρησιμοποιείται κυρίως σε ιδιωτικά εκπαιδευτήρια και φροντιστήρια, ενώ μέχρι στιγμής ο αριθμός των δημόσιων σχολείων στα οποία υπάρχει είναι μικρός. «Πρόγραμμα πιλοτικής εισαγωγής διαδραστικών συστημάτων και συναφούς εξοπλισμού στην τάξη για μία ψηφιακά υποστηριζόμενη διδασκαλία»(Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση). 26

Παιδαγωγική αξιοποίηση ΔΠ Ενθαρρύνει τις συνεργατικές δραστηριότητες: «σκαλωσιές μάθησης», και προωθηση της εργασία στην ολομέλεια Υποστηρίζει την αλληλεπίδραση: Οδηγεί σε μεγαλύτερη αλληλεπίδραση μεταξύ των εκπαιδευτικών και των μαθητών, αυξάνοντας τη συμμετοχή των μαθητών και δίνοντας κίνητρα συμμετοχής, για συζήτηση στην τάξη Συμβάλλει στην επικέντρωση της προσοχής των μαθητών 27

Παιδαγωγική αξιοποίηση ΔΠ To μάθημα γίνεται πιο ελκυστικό, ενδιαφέρον και διασκεδαστικό. Καλύτερη διαχείριση του εκπαιδευτικού υλικού και του χρόνου αφού δεν χρειάζεται να γραφτεί κάθε φορά στον κλασσικό πίνακα ή να διανεμηθεί στους μαθητές (π.χ. φωτοτυπίες από βιβλία ή εκφωνήσεις ασκήσεων) Διαφορά με Powerpoint: το μάθημα δεν χρειάζεται να σχεδιαστεί λεπτομερώς αλλά μπορεί να συμπληρώνεται με παρατηρήσεις και υλικό κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας Χαρακτηρίζεται από ευελιξία και προσαρμοστικότητα και μπορεί να αξιοποιηθεί από όλες τις ηλικίες των μαθητών 28

Παιδαγωγική αξιοποίηση ΔΠ Λιγότερο διασπασμένη διδασκαλία. Ο δάσκαλος βρίσκεται κοντά στον πίνακα και το αντίστοιχο εκπαιδευτικό υλικό και όχι στο PC. Η προσοχή του μαθητή είναι εστιασμένη σε ένα σημείο και όχι σε δύο (εκπαιδευτικό υλικό στην επιφάνεια προβολής – δάσκαλος στο PC) Δημιουργεί ένα κοινό σημείο αναφοράς για την παρουσίαση εκπαιδευτικού υλικού και τη συνεργασία (digital hub). 29

Παιδαγωγική αξιοποίηση ΔΠ Τα διάφορα εκπαιδευτικά λογισμικά (π.χ για φυσική ή ιστορία) μπορούν να αξιοποιηθούν σε επίπεδο τάξης με τον εκπαιδευτικό και τους μαθητές να χρησιμοποιούν το λογισμικό μέσω φυσικών χειρισμών ενώπιον όλων και σε συνδυασμό με τις άλλες δυνατότητες του ΔΠ. Η προσθετική αξία της αξιοποίησης του ΔΠ συνίσταται στο ότι η εργασία με τα λογισμικά γίνεται σε επίπεδο ομάδας. 30

Παιδαγωγική αξιοποίηση ΔΠ Λόγω της διαδραστικότητας ενισχύεται το εξερευνητικό πνεύμα και την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων. Επιτρέπει στους μαθητές να πειραματίζονται «Τι θα γίνει αν δοκιμάσω αυτό», «θέλω να δοκιμάσω», «γιατί έγινε αυτό»; Όλη η τάξη μπορεί να παρακολουθεί και να σχολιάζει. Το μάθημα μαζί με τις παρατηρήσεις και συνεισφορές των μαθητών μπορεί εύκολα να διανεμηθεί στους μαθητές. 31

Παιδαγωγική αξιοποίηση ΔΠ Για την επιτυχή ένταξη του ΔΠ στη διδακτική πράξη απαιτούνται: Επιμόρφωση εκπαιδευτικών, διαρκή και μακρά εμπειρία χρήσης Διαρκή παιδαγωγική και τεχνολογική υποστήριξη Μαθησιακές δραστηριότητες που αξιοποιούν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των ΔΠ. 32

Κατευθύνσεις για αποτελεσματική αξιοποίηση του διαδραστικού πίνακα από τους εκπαιδευτικούς Μάθετε καλά το σύστημά σας Οργανώστε το σύστημά σας και το περιεχόμενο Αλλάξτε μοντέλο διδασκαλίας, βάλτε τους μαθητές στο κέντρο και αξιοποιήστε τις αλληλεπιδραστικές δυνατότητες του πίνακα Γίνετε ευέλικτοι ως προς την πορεία της διδασκαλίας Γίνετε καινοτόμοι και δημιουργικοί Συνεργαστείτε και μοιραστείτε το υλικό σας και τις ιδέες σας 33

Εφαρμογές του Δ.Π. στη σχολ. τάξη Αξιοποίηση του διαδικτύου μέσω του Δ.Π. Για την υποστήριξη γνωστικών αντικειμένων Για την υποστήριξη εργασιών διαθεματικού χαρακτήρα m Έτοιμα σενάρια διαδραστικών μαθημάτων

Εφαρμογές του Δ.Π. στη σχολ. τάξη Αξιοποίηση του διαδραστικού πίνακα μέσω του συνοδευτικού λογισμικού του Σχεδιαστικά εργαλεία Διαχείριση σελίδων Βιβλιοθήκες αντικειμένων Διαχείριση αντικειμένων Αναγνώριση ελεύθερης γραφής και μετατροπή σε κείμενο (OCR) Αναγνώριση ελεύθερου σχεδίου και μετατροπή σε σχήμα Καταγραφή και αναπαραγωγή ενεργειών σελίδας Αποθήκευση μαθήματος Εκτύπωση μαθήματος Επιφάνεια ψηφιακής μελάνης (digital ink layer) Πληκτρολόγιο Οθόνης Καταγραφή βιντεο (video capture) Kαταγραφής οθόνης (screen capture) Σκίαση οθόνης Προβολέας Μεγεθυντικός φακός Αόρατη μελάνη Τηλεδιάσκεψη, απομακρυσμένη διαχείριση (Video conference, remote control ) Σύστημα απόκρισης κοινού (Audience Response System –ARS) 35

Εφαρμογές του Δ.Π. στη σχολ. τάξη Αξιοποίηση του διαδραστικού πίνακα με χρήση λογισμικών ΕΛΛΑΚ (ελεύθερο λογισμικό, λογισμικό ανοικτού κώδικα) Παραδείγματα: OpenOffice Celestia GeoGebra Jclic Αξιοποίηση του διαδραστικού πίνακα μέσα από πλατφόρμες Λογισμικού Αξιοποίηση του διαδραστικού πίνακα με λογισμικά κλειστού τύπου Αξιοποίηση του διαδραστικού πίνακα για τηλεδιάσκεψη/ τηλεκπαίδευση Παίζω και μαθαίνω με το Διαδραστικό Πίνακα 36

Η παρουσίαση αυτή βασίστηκε στο υλικό που μας παραχώρησε ο κ. Γιάννης Βρέλλης του Εργαστηρίου EarthLab του ΠΤΔΕ Παν. Ιωαννίνων (τον ευχαριστούμε προσωπικά) και στο Επιμορφωτικό υλικό Διαδραστικών Συστημάτων. 37