Νοέμβριος 2016 Οι προτάσεις της Νέας Δημοκρατίας.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Προβληματισμοί επί της λειτουργίας του θεσμού
Advertisements

Ο Κλάδος Μαρμάρου σε Αναζήτηση Διεξόδων από την Κρίση Ανάγκες σε Εκπαίδευση – Κατάρτιση Ανθρώπινου Δυναμικού στον κλάδο Μαρμάρου ΟΣΜΕ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ERASMUS για Νέους Επιχειρηματίες Αρτέμης Σαϊτάκης Διευθυντής, Επιστημονικό Τεχνολογικό Πάρκο Κρήτης, ΙΔΡΥΜΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΕΡΕΥΝΑΣ Enterprise and.
PROJECT 1 Υπεύθυνοι Καθηγητές: Γ. Αρέτου Δ. Βαμνιές
Δημοτικός Οργανισμός Υγείας & Κοινωνικών Θεμάτων Δήμου Βόλου Δίκτυο Εθελοντών Κοινωνικής Προσφοράς του Δ.Ο.Υ.Κ “ Volo”
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ Πληροφορίες.
Δεκέμβριος 2009 Οι δαπάνες υγείας και η δημοσιονομική πολιτική μετά την κρίση Σάββας Ρομπόλης και Ηλίας Ιωακείμογλου Ινστιτούτο Εργασίας ΓΣΕΕ.
1 η Ημερίδα φαρμακοποιών Κρήτης Φαρμακοποιοί και οικονομική κρίση Ευρωπαϊκή ανάλυση Εισηγήτρια : Χατζέλλη Μαριάνθη Υποψήφια Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Αθηνών.
Η ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ.
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
Ενιαία Αρχή για τις Δημόσιες Συμβάσεις Ενιαία Αρχή για τις Δημόσιες Συμβάσεις
Η πρόκληση της ευρυζωνικότητας και οι δημόσιες υποδομές της Καθ. Σωκράτης Κ. Κάτσικας ΓΓ Επικοινωνιών Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
Η εξοικονόμηση ενέργειας μαζί με την προώθηση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, είναι οι δύο καινούριες συνιστώσες της ενεργειακής πολιτικής της χώρας.
ΟΔΗΓΙΑ INSPIRE (N. 3882/2010) ΑΝΑΔΡΟΜΗ - ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ Θωμάς Χατζηχρήστος Πρόεδρος HellasGIS.
Το έργο χρηματοδοτείται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Κοινωνία της Πληροφορίας», στο πλαίσιο του Γ’ ΚΠΣ, σε ποσοστό 80% από την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΤΠΑ)
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ.
Ν. Δημητριάδης/ STRATIS ΕΠΕ 1 13 Μαϊου Η Προοπτική της Ευρυζωνικότητας στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας 1 10 Μαϊου Αμφιλοχία «Αξιοποίηση της.
1ο Γ.Ε.Λ. Βύρωνα Εργασία Σχολικού Έτους ο Τετράμηνο
Από την Δωρεά οργάνων στη Μεταμόσχευση
Από την Δωρεά οργάνων στη Μεταμόσχευση
ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ
3η Ημερίδα Τομέα Kοινοτικής Νοσηλευτικής& Π.Φ.Υ. ΕΣΝΕ 5 Νοέμβρη 2005 Η Ομοσπονδία Νοσηλευτών Επαγγελματικής Υγείας στην Ευρωπαϊκή Ένωση - FOHNEU- Ο ρόλος.
1η εργασία Πώς λειτουργεί το σύστημα. Ρόλος της καρδιάς.
Εποπτεία και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
Κοινωνικοοικονομική Αξιολόγηση Επενδύσεων Διάλεξη 2 η Δημόσιες Επενδύσεις και Αναπτυξιακά Έργα.
ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ Η ΣΚΟΤΕΙΝΗ ΠΛΕΥΡΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας. Tο κεντρικό ζητούμενο ενός συστήματος διοίκησης και διαχείρισης των υπηρεσιών Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Πολιτικές εκπαίδευσης και κατάρτισης για τη στήριξη της επιχειρηματικότητας και της απασχόλησης Επιχειρηματικότητα και Απασχόληση 1 Δεκεμβρίου 2014 Βλάσης.
Έντιμοι προσκεκλημένοι, αγαπητοί συνεργάτες Με μεγάλη χαρά σας καλωσορίζω στην επίσημη ετήσια επιστημονική εκδήλωση της εταιρείας μας, την 7η ημερίδα.
Τα Αποτελέσματα των Δράσεων της ΑΝ.Ε.ΒΟ. Α.Ε. Γεώργιος Γκάγκας Διαχειριστής της Πράξης.
ΚΟΙΝΟΤΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ Ι
Α. ΔΕΔΟΥΣΟΠΟΥΛΟΣ ΛΟΥΤΡΑΚΙ 13 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ  ΔΥΟ ΑΡΧΕΣ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ◦ PATH DEPENDENCE ◦ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ  ΕΣΩΤΕΡΙΚΕΥΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ  ΕΛΛΕΙΨΗ.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΙΚΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΣΕ ΓΕΝΙΚΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ, Γ.Ν.Π. «Π. & Α. ΚΥΡΙΑΚΟΥ»
ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟ ΚΕΝΤΡΟ Π.Ο.Υ. Γιάννης Τούντας Καθηγητής Ιατρικής Σχολής ΕΚΠΑ Αθήνα, Μάρτιος 2015 ΚΕΝΤΡΟ ΜΕΛΕΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΚΑΙ.
Προτάσεις για την εξειδίκευση της διάστασης της αναπηρίας κατά την εφαρμογή του Ε.Π. - Περιφερειακή Στρατηγική για την Αναπηρία Εισηγητής: Λογαράς Δημήτρης,
SOCIAL KEYS FOR SOCIAL ENTREPRENEURSHIP. ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ H Κοινωνική Οικονομία είναι ένας πολύ σημαντικός οικονομικός τομέας στην Ευρώπη. Με βάση.
1 Η Έλλειψη Εθνικού Σχεδιασμού για την Υγεία και οι Δραματικές Επιπτώσεις της ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΝΑΓΚΑΙΩΝ ΜΕΤΡΩΝ Γιώργος Ι. Στάθης.
ΦΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΗΜΩΝ Βίκυ Φλέγγα Οικονομολόγος, Μsc περιφερειακή ανάπτυξη Στέλεχος διεύθυνσης οργάνωσης και πληροφορικής.
Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ A’ ΝΕΥΡΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ Στελέχωση Υπηρεσίας: Μάρκος Ζαχαρής, ΤΕ Κοινωνικός Λειτουργός, Υπεύθυνος Κοινωνικής.
Επισκόπηση της πρόσφατης νομολογίας της Αρχής σε θέματα επεξεργασίας ευαίσθητων δεδομένων υγείας Χαρίκλεια Ζ. Λάτσιου Δ.Ν. Δικηγόρος Ειδική Επιστήμων ΑΠΔΠΧ.
Βασικός σχεδιασμός για την κατάρτιση προϋπολογισμού Βασικός σχεδιασμός για την κατάρτιση προϋπολογισμού Διαδικασίες κατάρτισης προϋπολογισμού Διαδικασίες.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ – ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΟΜΩΝ ΔΗΜΩΝ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ERASMUS+
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Τομέας Εκπαίδευσης Ενηλίκων
ΘΑΝΟΣ ΠΛΕΥΡΗΣ ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΔΝ LL.M
ΔΙΑΛΕΞΗ 9η Ελληνικός Κώδικας Νοσηλευτικής Δεοντολογίας.
ΠΟΠΗ ΚΑΛΑΜΠΟΥΚΑ – ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΥ ΑΝΑΠΛ. ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΤΕΙ ΚΑΒΑΛΑΣ
Η Περιφερειακή Πολιτική της Ε.Ε ( )
ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΗ ERASMUS+ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΣΠΟΥΔΕΣ (SMS) ΑΚ.ΕΤΟΣ
ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ 472/2013 για την ενίσχυση της οικονομικής και δημοσιονομικής εποπτείας των κρατών μελών στη ζώνη του ευρώ τα οποία αντιμετωπίζουν ή απειλούνται.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ
«Η χώρα μου η Ευρώπη!!!» (ταξίδι γνωριμίας)
EURES Η ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΥΛΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Η Δύναμη Του Εθελοντισμού
ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ PRAKSIS
Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης (K.E.A)
Ευρωπαϊκή Ένωση.
ΗΘΙΚΑ ΔΙΛΗΜΜΑΤΑ ΤΟΥ ΙΑΤΡΟΥ ΣΤΗ ΜΟΝΑΔΑ ΕΝΤΑΤΙΚΗΣ ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ
Συμβάλλουμε στην υγεία του πολίτη
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
ΔΙΑΣΥΝΟΡΙΑΚΗ ΡΟΗ ΚΕΡΔΩΝ ΚΑΙ ΑΠΟΦΥΓΗ ΔΙΠΛΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ
Αποτελέσματα-Συζήτηση-Συμπέρασμα
Γ. Τσιροπούλα Ερευνήτρια Εθν. Αστεροσκοπείο Αθηνών
Μελέτη Κόστους Κινητών Επικοινωνιών
Κοινωνική ανισότητα, φτώχεια και κοινωνική ένταξη στην ΕΕ
Η ανοιχτή μέθοδος συντονισμού (ΑΜΣ)
ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Νοέμβριος 2016 Οι προτάσεις της Νέας Δημοκρατίας

Με αφορμή την Πανελλήνια Ημέρα Δωρεάς Οργάνων και Μεταμοσχεύσεων (1/11), παρουσιάζουμε το αποτέλεσμα μελέτης μας επί ενός ζητήματος – κυριολεκτικά – ζωής και θανάτου. Πρόκειται για θέμα που αφορά πρωτίστως στην καθημερινότητα και την ποιότητα ζωής πολλών ευπαθών ομάδων συμπολιτών μας. Επιπλέον, πρόκειται για μία οικονομική «αιμορραγία» του δημοσίου, που μπορεί και πρέπει να διακοπεί, αφού το σύστημα μεταμοσχεύσεων είναι υπερ- ανταποδοτικό. Παράδοξο: δαπανούμε ως σύστημα υγείας τεράστια ποσά, χωρίς να προσφέρουμε ποιότητα ζωής στους πάσχοντες. 2

«Απλώς περιμένεις ένα τηλεφώνημα. Και ζεις το σήμερα. Το μηχάνημα το συνηθίζεις. Άλλωστε, αυτό σε κρατάει στη ζωή». «Κάθε μέρα που περνάει κοιτάζω το τηλέφωνο και λέω…άντε, αυτό είναι για καλό, θα με πάρουν τηλέφωνο και θα μου πουν βρήκαν μόσχευμα, έλα να κάνεις τη μεταμόσχευση.» «Έκανα αιμοκάθαρση 8 χρόνια περιμένοντας στη λίστα για ένα νεφρό. 8 χρόνια υπομονής, με πολλά χειρουργεία και πολλούς καθετήρες…» «Όταν, λοιπόν, αποφασίσαμε να δώσουμε τα όργανά του [παιδιού μας], αυτό που σκεφθήκαμε ήταν ότι υπάρχει, κάπου εκεί έξω, μια άλλη μάνα κι ένας πατέρας που μπορεί να έχουν την ανάγκη μας.» «Ενδοιασμοί σίγουρα υπήρχαν, όμως ξέροντας ότι το παιδί σου δεν τα καταφέρνει, θέλεις να δώσεις χαρά σε έναν άλλον άνθρωπο και να του δώσεις ζωή.» 3

Το νομικό πλαίσιο της δωρεάς ανθρωπίνων ιστών και οργάνων ορίζεται κυρίως από τον Ν.3984/2011 που, μεταξύ άλλων, προβλέπει: – Την «εικαζόμενη συναίνεση», δηλ. την αφαίρεση ενός ή περισσότερων οργάνων από ενήλικο, θανόν πρόσωπο, εφόσον, όσο ζούσε, δεν είχε εκφράσει την αντίθεσή του. Σε κάθε περίπτωση απαιτείται και η συναίνεση της οικογένειάς του. – Τη λήψη οργάνων από θανόντα δότη μετά τη διάγνωση του εγκεφαλικού θανάτου και τη σύνταξη πιστοποιητικού θανάτου. 4

Η «εικαζόμενη συναίνεση» έχει θεσμοθετηθεί εδώ και πολλά χρόνια σε Ευρωπαϊκά κράτη, όπως: Αυστρία, Βέλγιο, Βουλγαρία, Γαλλία, Εσθονία, Ισπανία, Ιταλία, Κροατία, Λουξεμβούργο, Νορβηγία, Ρουμανία, Σουηδία, Φινλανδία, Πολωνία, Ουγγαρία. Στις χώρες αυτές δεν δημιουργούνται σε γενικές γραμμές προβλήματα, καθώς ενημερώνονται συστηματικά οι συγγενείς του εκλιπόντος και ζητείται η συναίνεσή τους στη δωρεά των οργάνων του. Σπανίως την αρνούνται. 5

6 Για να κατανοήσουμε τα μεγέθη: στην Ισπανία ένας νεφροπαθής μεταμοσχεύεται μέσα σε έξι μήνες από τη στιγμή που αρχίζει αιμοκάθαρση, ενώ στην Ελλάδα ο μέσος χρόνος αναμονής είναι 7-8 χρόνια. Η Ελλάδα βρίσκεται μεταξύ των χωρών της ΕΕ με τα περισσότερα θύματα ως προς τον πληθυσμό από τροχαία ατυχήματα, τα οποία αποτελούν κύρια πηγή λήψης οργάνων προς μεταμόσχευση. Στην Ελλάδα το 2014 έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία 72 άνθρωποι ανά εκατ. πληθυσμού, όταν ο ευρωπαϊκός μέσος όρος ήταν 50. Την ίδια χρονιά, είχαμε 4,5 δότες α.ε.π. στην Ελλάδα. Η Ελλάδα βρίσκεται μεταξύ των χωρών της ΕΕ με τα περισσότερα θύματα ως προς τον πληθυσμό από τροχαία ατυχήματα, τα οποία αποτελούν κύρια πηγή λήψης οργάνων προς μεταμόσχευση. Στην Ελλάδα το 2014 έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία 72 άνθρωποι ανά εκατ. πληθυσμού, όταν ο ευρωπαϊκός μέσος όρος ήταν 50. Την ίδια χρονιά, είχαμε 4,5 δότες α.ε.π. στην Ελλάδα.

7 Έλλειψη υποδομών (π.χ. κλινών ΜΕΘ) και προσωπικού (γενικού και ειδικά εκπαιδευμένου) για τη βιωσιμότητα των οργάνων του δότη Έλλειψη Συντονιστών Μεταμοσχεύσεων και αδυναμία του υπάρχοντος προσωπικού να καλύψει όλα τα στάδια της διαδικασίας μεταμόσχευσης Αδυναμία/απροθυμία του θεράποντος ιατρού να διαπιστώσει τον εγκεφαλικό θάνατο ασθενούς Χαμηλή χρηματοδότηση και υποστελέχωση του Εθνικού Οργανισμού Μεταμοσχεύσεων

Κοινωνικές/ανθρωπιστικές συνέπειες των πολυετών αναμονών για ένα μόσχευμα, μεταξύ άλλων: η υγεία των ασθενών επιβαρύνεται οι ασθενείς συχνά υφίστανται κοινωνικό και επαγγελματικό αποκλεισμό εξ αιτίας της ανάγκης για νοσηλεία, ιατρική παρακολούθηση, αιμοκαθάρσεις, προστασία από λοιμώξεις κ.ά. διασκορπίζονται οικογένειες με σκοπό την παραμονή του ασθενούς σε μεγάλα αστικά κέντρα, όπου μπορούν να του παρέχονται οι απαραίτητες υπηρεσίες υγείας. 8

70% των πόρων για την Υγεία αφορά σε χρόνια νοσήματα (π.χ. νεφρική ανεπάρκεια) 70% των πόρων για την Υγεία αφορά σε χρόνια νοσήματα (π.χ. νεφρική ανεπάρκεια) 9 10 εκατ. € ετησίως για 50 μεταμοσχευθέντες στο εξωτερικό 10 εκατ. € ετησίως για 50 μεταμοσχευθέντες στο εξωτερικό 440 εκατ. € ετησίως για αιμοκαθαιρόμενους 440 εκατ. € ετησίως για αιμοκαθαιρόμενους € ανά ασθενή για «τεχνητή καρδιά» μέχρι να βρεθεί καρδιακό μόσχευμα € ανά ασθενή για «τεχνητή καρδιά» μέχρι να βρεθεί καρδιακό μόσχευμα  Υπολογίζεται ότι η χώρα μας έχει δυναμική δοτών ετησίως, δηλαδή μεταμοσχεύσεων, κυρίως νεφρού.  240 μεταμοσχεύσεις νεφρού θα εξοικονομούσαν στη χώρα ευρώ ετησίως μόνο από το κόστος αιμοκάθαρσης.  Βάσει υπολογισμού του ΕΟΜ, η αποζημίωση των εξειδικευμένων ιατρών – συντονιστών ΜΕΘ για τη διαχείριση 120 δοτών ανέρχεται σε ευρώ ετησίως.  Υπολογίζεται ότι η χώρα μας έχει δυναμική δοτών ετησίως, δηλαδή μεταμοσχεύσεων, κυρίως νεφρού.  240 μεταμοσχεύσεις νεφρού θα εξοικονομούσαν στη χώρα ευρώ ετησίως μόνο από το κόστος αιμοκάθαρσης.  Βάσει υπολογισμού του ΕΟΜ, η αποζημίωση των εξειδικευμένων ιατρών – συντονιστών ΜΕΘ για τη διαχείριση 120 δοτών ανέρχεται σε ευρώ ετησίως. Μια ετήσια επένδυση για την ενεργοποίηση δωρεών από τις ΜΕΘ, μαζί με το κόστος λειτουργίας 2 νέων κλινικών μεταμοσχεύσεων (ήπατος και πνευμόνων) και την ενίσχυση των 6 ήδη λειτουργουσών κλινικών (4 νεφρού, 1 νεφρού- ήπατος, 1 καρδιάς), μπορεί να επιφέρει: συνολικό οικονομικό όφελος περί τα ευρώ ανά έτος. Μια ετήσια επένδυση για την ενεργοποίηση δωρεών από τις ΜΕΘ, μαζί με το κόστος λειτουργίας 2 νέων κλινικών μεταμοσχεύσεων (ήπατος και πνευμόνων) και την ενίσχυση των 6 ήδη λειτουργουσών κλινικών (4 νεφρού, 1 νεφρού- ήπατος, 1 καρδιάς), μπορεί να επιφέρει: συνολικό οικονομικό όφελος περί τα ευρώ ανά έτος. Δυνητικά οφέλη Δαπάνες

Δημιουργία κινητών μονάδων διαπίστωσης εγκεφαλικού θανάτου που θα συνεπικουρούν τους θεράποντες ιατρούς των ΜΕΘ. Οφέλη: Άμεση διαπίστωση του εγκεφαλικού θανάτου υπό το κύρος, τη γνώση και την αναγνώριση του κρατικού φορέα μεταμοσχεύσεων. Μη εμπλοκή των θεραπόντων ιατρών στην επίπονη για την οικογένεια διαδικασία αποδοχής του θανάτου, εφόσον θα γίνεται από μία αξιόπιστη και αποστασιοποιημένη δημόσια αρχή. 11

Άμεση ενεργοποίηση και αποτελεσματική λειτουργία του θεσμού των Συντονιστών Μεταμοσχεύσεων, αποτελούμενου από ειδικά εκπαιδευμένο προσωπικό, το οποίο θα αξιολογείται. Σύσταση αμειβόμενης θέσης ή παροχή επιδόματος για επιπρόσθετη εργασία σε μέλος του ήδη υπάρχοντος προσωπικού (όπως είχε προβλεφθεί από το Ν. 4316/2014). Προτείνουμε, επομένως, ως προς τους Συντονιστές, το τρίπτυχο: εκπαίδευση, αμοιβή, αξιολόγηση. 12

Πέραν της στελεχιακής ενδυνάμωσης των ομάδων φροντίδας των δοτών, η οποία απαιτεί 24ωρη εγρήγορση και αφοσίωση, η κινητροδότηση των ΜΕΘ που επιτυγχάνουν να συγκεντρώσουν δότες και μοσχεύματα θα μπορούσε να εντείνει τις προσπάθειες του προσωπικού. Η παροχή ιατρικού εξοπλισμού, η αναβάθμιση των κτιριακών υποδομών, καθώς και επιμορφωτικά σεμινάρια για τους εργαζόμενους των ΜΕΘ, μπορούν να αποτελέσουν κινητήριο δύναμη για βελτιστοποίηση των αποτελεσμάτων των ΜΕΘ. 13

Ο πολυεπίπεδος, τακτικός έλεγχος από το Υπουργείο Υγείας και τον ΕΟΜ των ΜΕΘ και των επιδόσεών τους στη συγκέντρωση οργάνων είναι μία ακόμη πρόταση που θα μπορούσε να θεραπεύσει δυσλειτουργίες. Η ενδελεχής εποπτεία των ΜΕΘ αλλά και των Μονάδων Μεταμόσχευσης θα στοχεύει πρωτίστως στον εντοπισμό και την κάλυψη τυχόν ελλείψεων σε υποδομές, εξοπλισμό, προσωπικό, στον έλεγχο της προσήλωσης της κάθε Μονάδας στη διάσωση των μοσχευμάτων, στην αποτελεσματικότητα των εφαρμοζόμενων πολιτικών. 14

Ο ΕΟΜ θα πρέπει να ανασυγκροτηθεί, με διττό στόχο: α. Την ενημέρωση, ευαισθητοποίηση, προώθηση της δωρεάς ιστών και οργάνων στους γιατρούς, τους νοσηλευτές και τα λοιπά μέλη του προσωπικού των ΜΕΘ. β. Την εποπτεία των μονάδων μεταμόσχευσης και την ενίσχυση του επιπέδου μεταμοσχεύσεων στη χώρα. Για το λόγο αυτό, απαιτείται η στελέχωση του ΕΟΜ με ιατρούς και ειδικούς επιστήμονες. 15

Κοινωνικό/ανθρωπιστικό όφελος: Οι μεταμοσχεύσεις δίνουν δεύτερη ευκαιρία ζωής σε βαριά πάσχοντες και νοηματοδοτούν την προσφορά του δότη χαρίζοντας ζωή σε άλλους ανθρώπους. Οικονομικά οφέλη: – Για το δημόσιο: το κράτος θα εξοικονομήσει υπέρογκα ποσά από την μείωση του κόστους αγωγής των χρόνια πασχόντων και από την μείωση του αριθμού των ασθενών που αποστέλλονται στο εξωτερικό για μεταμόσχευση. – Για τους ιδιώτες: οι χρόνια πάσχοντες μπορούν να επιστρέψουν στον τόπο κατοικίας τους σε περίπτωση αναγκαστικού εκτοπισμού, να επανενταχθούν στον επαγγελματικό στίβο, ενώ παράλληλα δημιουργούνται έμμισθες θέσεις στο ΕΣΥ (ΕΟΜ, Συντονιστές, ΜΕΘ κ.ά.), που αποτελούν επένδυση με άμεση απόσβεση για το κράτος. 16

17