Πειράματα και παρατηρήσεις Υποθέσεις έρευνας. Πείραμα ή παρατήρηση;  Το κάπνισμα προκαλεί καρκίνο;  Πώς βγήκε αυτό το συμπέρασμα;  Τί μέθοδος χρησιμοποιήθηκε.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
Advertisements

Μοντέλα μέτρησης απόδοσης συστήματος (KLM) και εισαγωγή στη στατιστική
Τοπικό Εργαστήρι κατάρτισης SHARP
Γενικό πλαίσιο παρουσιάσεων Διάρκεια παρουσιάσεων: 10 λεπτά με 5 λεπτά για ερωτήσεις Φόρματ παρουσιάσεων: PowerPoint ή αντίστοιχο πρόγραμμα Αριθμός ομιλητών:
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 11 Στάσιμες και Στοχαστικές Διαδικασίες
EDUE 240: Βάσεις και Βασικές Έννοιες των Φυσικών Επιστημών στο Δημοτικό Maria Evagorou Fall UNIC, Συνάντηση 2η.
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟΥ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟΥ
Ανάλυση Πολλαπλής Παλινδρόμησης
Κοινωνιολογική Έρευνα
Στατιστική Ι Παράδοση 9 Ο Δείκτης Συσχέτισης.
(ΤΑΠΕΡ, ΑΛΟΥΜΙΝΟΧΑΡΤΟ,ΧΑΡΤΙ) ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΛΕΚΚΑΣ ΛΕΩΝΙΔΑΣ
ΟΙ ΠΕΝΤΕ ΦΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΔΙΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ.
Σύγχρονες τάσεις στη διδακτική της βιολογίας Ο τεράστιος όγκος γνώσεων στον τομέα των βιολογικών μαθημάτων, η συνεχής αλλαγή δεδομένων και ο αναγκαστικά.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η επιστημονική μέθοδος
Η Φυσική με Πειράματα Α΄ Γυμνασίου.
Νικολάου Κατερίνα Παπαμιχαήλ Μαρία Χριστοδουλίδου Ελένη Χρίστου Χλόη.
Μέθοδοι έρευνας* * Οι διαφάνειες διαφορετικού φόρματ, έχουν δημιουργηθεί από την κα Ορφανίδου.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Μέθοδοι έρευνας.
ΘΕΩΡΙΕΣ ΚΑΙ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ: Διατύπωση Αναπτυξιακών Ερωτημάτων
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
Μπεττίνα Χάιδιτς Τρίτος παράγοντας ΈκθεσηΈκβαση ? Συγχυτικός παράγοντας Τροποποιητικός παράγοντας.
Β.Sc., M.Env.Eng., M.Ind.Eng., D.Eng. Διάλεξη 5 Σύγκριση μέσω όρων
ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ.
Δρ. ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΓΙΟΒΑΝΗΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΤΕΙ ΑΘΗΝΑΣ
Αρχές επαγωγικής στατιστικής
PSY 301 Μάθημα 2ον KOINΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΜΕΘΟΔΟΙ & ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ.
KOIN ΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΜΕΘΟΔΟΙ & ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ A’MEPOS PSY 101 Μάθημα 2.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η επιδίωξη: βελτίωση ποιότητας με συνεχή βελτίωση των διεργασιών με βάση τις οποίες παράγονται τα προϊόντα Παράγοντες: ελεγχόμενες μεταβλητές.
Δημιουργία πειράματος Θα σας ζητηθεί να σχεδιάσετε ένα πείραμα που να διερευνά μία υπόθεση. Θα πρέπει να είστε σε θέση να: χειριστείτε τις μεταβλητές,
Σεμινάριο Τελειοφοίτων Διατύπωση ερευνητικών υποθέσεων.
Σπύρος Αβδημιώτης MBA PhD Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Κατεύθυνση Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων & Επιχειρήσεων Φιλοξενίας Εαρινό Εξάμηνο 2016.
Στατιστικές Υποθέσεις (Ερευνητικά Ερωτήματα / Υποθέσεις προς επιβεβαίωση)
ΤΡΟΠΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
► Η επιλογή του θέματος της έρευνας ► Ερευνητικά προβλήματα ► Διαθέσιμες πηγές ερευνητικών προβλημάτων ► Αξιολόγηση και διατύπωση ερευνητικού προβλήματος.
Στατιστική Ανάλυση. Ποιοτικές και ποσοτικές μέθοδοι Ποιες είναι οι διαφορές; Πότε χρησιμοποιούνται; Πότε κάνω στατιστική ανάλυση;
ΔΙΑΛΕΞΗ 11η Ποσοτική έρευνα υγείας
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
Μεθοδολογία των Επιστημών του Ανθρώπου: Στατιστική
Μέθοδοι εμπειρικής Παιδαγωγικής
ΕΡΕΥΝΑ -ΟΡΙΣΜΟΣ-ΕΙΔΗ ΕΡΕΥΝΑΣ
Μέθοδοι έρευνας της Παιδαγωγικής Επιστήμης θετικές επιστήμες θεωρητικές επιστήμες θετικισμός: ποσοτικός σχεδιασμός 2 επιστημολογικά παραδείγματα από.
Τίτλος επιστημονικής εργασίας
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας
Έλεγχος για τη διαφορά μέσων τιμών μ1 και μ2 δύο πληθυσμών
Υποθέσεις εργασίας και μεταβλητές
Παρουσίαση επιστημονικής εκδήλωσης
Μεθοδολογία Έρευνας 3ο εξάμηνο
Η επιστημονική μέθοδος ως εργαλείο ανάπτυξης της Βιολογίας
Διερευνητική ανακαλυπτική μάθηση
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΕΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΑΓΟΡΑΣ
ΟΡΙΣΜΟΙ Επιστήμη Το σύνολο συστηματικών και επαληθεύσιμων γνώσεων, καθώς και η έρευνα αυστηρώς καθορισμένων πεδίων του επιστητού με συγκεκριμένες και.
Μεθοδολογια εκπαιδευτικης ερευνας
Σχεδιασμός και Πραγματοποίηση επιστημονικής ερευνητικής εργασίας
Μέθοδοι έρευνας της ψυχολογίας
Κάποιες βασικές έννοιες στη μεθοδολογία της ψυχολογίας
Ποσοτικές Μέθοδοι Έρευνας Αρχική μέθοδος στην οποία στηρίχτηκε η συγκρότηση της εμπειρικής ή πειραματικής παιδαγωγικής ήταν το πείραμα, κάτω από την επίδραση.
2. ΠΩΣ ΜΕΛΕΤΑΜΕ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΓΥΡΩ ΜΑΣ
Προσεγγίσεις στην κοινωνική έρευνα - Ποιοτική και ποσοτική μεθοδολογία
Η Αξιολόγηση στα φύλλα εργασίας 5, 8 και 9
Πρακτικές δραστηριότητες
ΑΝΤΟΧΗ ΚΟΛΛΗΜΕΝΩΝ ΥΛΙΚΩΝ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΚΟΛΛΕΣ
Διατήρηση του ψωμιού ανάλογα με τη συσκευασία
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ - VARIABLES
Εισαγωγή στη Στατιστική για τις Βιοεπιστήμες
Εισαγωγή στη Συγκριτική Πολιτική
Μαρία Κωμιώτου Σχ. Έτος ο Γυμνάσιο Κηφισίας Αργυρώ Νικολούτσου Δήμητρα Οικονόμου Γ4.
Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ Σταματάκης Αντώνης.
Μεθοδολογία της Έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι & ΙΙ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πειράματα και παρατηρήσεις Υποθέσεις έρευνας

Πείραμα ή παρατήρηση;  Το κάπνισμα προκαλεί καρκίνο;  Πώς βγήκε αυτό το συμπέρασμα;  Τί μέθοδος χρησιμοποιήθηκε ;

Δύο βασικοί τύποι ερευνητικής μεθοδολογίας  Πείραμα  Εξαρτημένες και ανεξάρτητες μεταβλητές  Παρατήρηση  Δεν υπάρχουν εξαρτημένες ή ανεξάρτηετες μεταβλητές Οι μεταβλητές είναι οντότητες που μετράμε, ελέγχουμε, ή χειριζόμαστε στην έρευνα. Η υποτιθέμενη αιτία (ανεξάρτητη μεταβλητή) ‏ - Το υποτ/νο αποτέλεσμα (εξαρτημένη μεταβλητή) Η ανεξάρτητη προηγείται, η εξαρτημένη έπεται. Τη σχέση αυτή την αποδίδει η διάταξη «εάν συμβαίνει τα Α, τότε ακολουθεί το Β», όπου Α= ανεξάρτητη και Β= εξαρτημένη μεταβλητή. Δεν συμβαίνει πάντοτε η ανεξάρτητη μεταβλητή να μπορεί να αποδειχτεί ότι είναι το αίτιο της εξαρτημένης.

Αιτιότητα  Τι είναι οι σχέσεις αιτιότητας;  Πότε υποθέτουμε σχέσεις αιτιότητας;  Τι μας λένε οι μελέτες παρατήρησης σχετικά με την αιτιότητας;  Τι είναι οι συσχετίσεις;  Προϋποθέτουν αιτιότητα;  Ποια η διαφορά από το πείραμα στην παρατήρηση;

Πολυπαραγοντικά φαινόμενα Τα αίτια των (κοινωνικών) φαινομένων είναι πολλαπλά. Ο σωστός σχεδιασμός απαιτεί πολλούς ερευνητές και χρόνο, περιορίζοντας τη χρηστικότητα της πειραματικής μεθόδου. Μπορούμε, υπό προϋποθέσεις, να κάνουμε υποθέσεις αιτιότητας, αλλά πρέπει να είμαστε ΠΟΛΥ προσεκτικοί.

Αριθμοί και ερμηνεία  Όταν διαβάζετε στατιστική, προσέξτε!!!  Οι αριθμοί μπορούν να ερμηνευτούν με πολλούς (και όχι αθώους) τρόπους  Οι αριθμοί μπορεί να χρησιμοποιηθούν ως «αποδείξεις» σε περίεργες υποθέσεις, οδηγώντας σε περίεργα συμπεράσματα.  Παράδειγμα: είναι επικίνδυνα τα κινητά τηλέφωνα;  Ποιός κάνεις την έρευνα; Διαφορετικά αποτελέσματα, αλλά κανείς δε λέει ψέματα...πώς γίνεται αυτό;

Υποθέσεις έρευνας  Οι υποθέσεις έρευνας σχετίζονται με τη βιβλιογραφία. Τι έχει γίνει πριν; Τι μένει να γίνει;  Οι υποθέσεις είναι σύντομες σαφώς διατυπωμένες προτάσεις.  Παράδειγμα Υπόθεσης: «οι φοιτητές που προσέρχονται στις παραδόσεις γράφουν καλύτερα στις εξετάσεις»  Η μηδενική υπόθεση και η απόρριψή της ή όχι.  Παράδειγμα: «οι φοιτητές που προσέρχονται στις παραδόσεις γράφουν το ίδιο με όσους δεν προσέρχονται»

Άσκηση –1 ο θέμα εξετάσεων  Θέλουμε να δούμε αν η χρήση παιχνιδιών στον υπολογιστή οδηγεί σε κατάθληψη.  Σχεδιάστε ένα πείραμα (υπόθεση έρευνας, ανεξάρτητες, εξαρτημένες μεταβλητές, τρόπος συλλογής δεδομένων, κλπ).  Σχεδιάστε μία έρευνα παρατήρησης.

βιβλιογραφία  Bell, J., & Opie, C Learning from research: Getting more from your data. Open University Press, Buckingham.  Brewer, J.D Ethnography. Open University Press, Buckingham.  Darlington, Y., & Scott, D Qualitative Research in Practice: Stories from the Field. Open University Press, Maidenhead.  Denscombe, M The good research guide. Open University Press, Maidenhead.