ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ και ΕΘΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Δρ. Μανώλης Δαμίγος Φυσικοχημικός Βιομηχανικών Διεργασιών Σύμβουλος Συστημάτων Διαχείρισης και Συνέχισης.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εκπαίδευση Leonardo da Vinci. Παράμετροι που λαμβάνονται υπ’ όψη (1) • Η Παραγωγή ασφαλών τροφίμων είναι το αποτέλεσμα ομαδικών προσπαθειών αλλά και κοινωνικής.
Advertisements

Σταύρος Χρ. Συνοδινός Σύμβουλος Συστημάτων Ποιότητας Υγείας Αλεξανδρούπολη, Νοέμβριος 2012.
OHSAS – ΕΛΟΤ 1801.
Θεσσαλονίκη, 21/12/2009 Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος Η σημασία και ο Ρόλος των ΤΠΕ στην εξωστρέφεια της ελληνικής οικονομίας Βασίλης Θωμαΐδης Πρόεδρος.
Ελληνική Ένωση Διαπιστευμένων Φορέων Επιθεώρησης- Πιστοποίησης ΕΠΟΠΤΕΙΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΔΟΜΙΚΩΝ ΥΛΙΚΩΝ ΜΟΧΛΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ 02 Μαΐου 2011 ΣΑΒΒΑΣ.
ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑ: ΚΟΣΤΟΛΟΓΗΣΗ ΓΙΑ ΑΡΤΟΠΟΙΕΙΟ ΖΑΧΑΡΟΠΛΑΣΤΕΙΟ
Περιβαλλοντική Πιστοποίηση Λιμένων
Η σημασία της ποιότητας στη γεωργική επιχείρηση
Το νέο πρότυπο για τη διαχειριστική επάρκεια ΕΛΟΤ 1429 Γρηγόρης Γρηγορόπουλος Καθηγητής ΕΜΠ Εκδήλωση ΣΕΒΕ – ΕΛΟΤ - ΣΜΗΒΕ.
Δρ. ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ ΖΑΝΤΑΝΙΔΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΟΔΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΟΤΑ Θάνος Κριεμάδης, Ph.D., M.B.A., M.A. Αν. Καθηγητής.
Ορθές Πρακτικές Διανομής Φαρμάκων
Οδηγός Βιωσιμότητας Παραγωγής Προϊόντων και Υπηρεσιών του ΟΟΣΑ
Ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα καινοτομιών για νέες μικρές επιχειρήσεις Γιάννης Μουρατίδης MSc, Μηχανικός Παραγωγής & Διοίκησης Συνεργάτης Μονάδας Καινοτομίας.
Πιστοποίηση Επαγγελματικών Προσόντων
Ο ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΠΣ
Αξιολόγηση Εκπαίδευσης: Αναγκαιότητα και Μύθοι Κώστας Συριόπουλος Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων, Πανεπιστήμιο Πατρών,
Η Διαχείριση Ποιότητας σαν Εργαλείο Διοίκησης Επιχειρήσεων Θ.ΒΛΑΧΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΜΕΤΑΛΛΕΙΩΝ – ΜΕΤΑΛΛΟΥΡΓΟΣ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ Εσπερίδα Ε.Μ.Π.
ΜΑΘΗΜΑ: ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΕΦΟΔΙΑΤΙΚΗΣ ΑΛΥΣΙΔΑΣ.  E.R.P μπορούμε να πούμε ότι είναι ένα επιχειρησιακό εργαλείο ελέγχου, παρακολούθησης και συντονισμού των διαδικασιών.
Το Περιβάλλον Του Αθλητικού Οργανισμού
ΒΟΛΟΣ 21/03/ Νέα νομοθεσία χημικών Reach – πρώτη φάση εφαρμογής Δημήτρης Τσίχλης Δ/νση Περιβάλλοντος Γ.Χ.Κ.
Η εισφορά του δικαίου του ανταγωνισμού στην ανάπτυξη ΔΗΜΗΤΡΗΣ Ν. ΤΖΟΥΓΑΝΑΤΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ
Εποπτεία και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
Σχολή Μηχ. Μεταλλείων-Μεταλλουργών
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Το κόστος ποιότητας στην μεταλλουργία Ανδρίτσος Δημήτριος Διπλωματική εργασία ΑΘΗΝΑ 2002.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ Ο προγραμματισμός είναι η πρώτη λειτουργία του μάνατζμεντ. Έχει μελλοντοστρεφή χαρακτήρα, προσφέρει κατεύθυνση.
ΑΡΧΕΣ MARKETING ΟΙ ΤΟΜΕΙΣ & ΟΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΜΚΤ
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας. Tο κεντρικό ζητούμενο ενός συστήματος διοίκησης και διαχείρισης των υπηρεσιών Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Τεχνολογία Απαιτήσεων u Καθορίζει τι θέλει ο πελάτης από ένα σύστημα λογισμικού.
‘Η εμπορική ζωή των προϊόντων/υπηρεσιών’
ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ: ΣΠΟΥΔΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ
Η στρατηγική αναλυση του εσωτερικού περιβάλλοντος. Παρουσίαση, Δρ. Δημήτρης Λαμπρουλης.
ΜΑΘΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ (Δ.Ο.Π) ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ.
Διοίκηση Ποιότητας Ενότητα 6: Συστήματα διασφάλισης ποιότητας Διδάσκων: Τσέλιος Δημήτριος, Καθηγητής Εφαρμογών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
1 Ανακαλύπτοντας το νόημα της ποιότητας…. 2 Ο ορισμός της Ποιότητας από τον Deming Τι είναι ποιότητα ? Πως κάποιος θα μπορούσε να εννοεί την ποιότητα.
Αγρίνιο, 28 Μαρτίου 2012 Ελένη – Αναστασία Κερκεντζέ Υπεύθυνη λειτουργίας ΔΑΣΤΑ.
ΜΑΘΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ (Δ.Ο.Π) ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ.
► Karew Ure. The Psychology of Manufacturer (1835) ► Kίνημα βελτίωσης των συνθηκών ζωής στα εργοστάσια (στελέχη πρόνοιας) (welfare officers). Kύριος σκοπός.
Ελληνικά Ταχυδρομεία Α.Ε. Χρήστος Βαρσάμης Διευθύνων Σύμβουλος Ρυθμιστικό Πλαίσιο Ταχυδρομικής Αγοράς – Ρόλος της Ε.Ε.Τ.Τ. 1.
Επίσημος ορισμός Ποιότητας (πρότυπο ISO 8402) Σύνολο χαρακτηριστικών μιας οντότητας για την ικανοποίηση εκφρασμένων και συνεπαγόμενων αναγκών. Αντικείμενο.
Στάδια διαπίστευσης Καρκαλούσου Πέτρου. Τι προσφέρει η διαπίστευση σε ένα εργαστήριο Διευκολύνει την εφαρμογή ενός αποτελεσματικού συστήματος ποιότητας.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
Διοίκηση Ποιότητας Ενότητα 1: Εισαγωγή – Ορισμοί.
Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας Τμήμα Διοίκησης Συστημάτων Εφοδιασμού
«Οι αντικειμενικοί σκοποί της Ολικής Ποιότητας στον Τουρισμό»
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ 11
ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗΣ ΧΡΗΣΤΩΝ ΕΤΟΥΣ 2015
ΤΕΙ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΤΜΗΜΑ Θ. Ε. Κ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ (ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ, ΑΝΑΛΥΣΗ SWOT, ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΡΙΣΚΟΥ)
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Διαχείριση Διακινδύνευσης
ΠαρουσΙαση επιχειρηματικοΥ σχεδΙου
Διοίκηση Ποιότητας Ενότητα 3: Το κόστος της ποιότητας - Βραβεία ποιότητας Διδάσκων: Τσέλιος Δημήτριος, Καθηγητής Εφαρμογών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
ΜΑΘΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ (Δ.Ο.Π)
Το κόστος Ποιότητας    
Η έννοια της επιχείρησης
Πτυχιακή εργασία «Η επίδραση του συμβούλου πιστοποίησης της ποιότητας σε μια επιχείρηση» Φοιτήτρια: Αναστασία Ταρασένκο, 8923 Επιβλέπων καθηγητής: Σαμολαδάς.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Θεωρία Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
Κλειούσης Ε. Ελευθέριος
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡIΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ: ΟΡΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
Αξιολόγηση της επίδοσης ενός οργανισμού σε θέματα ασφάλειας
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Εισαγωγή στην έννοια της ποιότητας
Σχέσεις με την Κοινότητα
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ και ΕΘΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Δρ. Μανώλης Δαμίγος Φυσικοχημικός Βιομηχανικών Διεργασιών Σύμβουλος Συστημάτων Διαχείρισης και Συνέχισης Επιχειρηματικών Δραστηριοτήτων Επικεφαλής Αξιολογητής & Εκπαιδευτής Επιχειρηματικής Αριστείας Εκπαιδευτής Διευθυντών Διαχείρισης της Ποιότητας ΕΟQ Επικεφαλής Επιθεωρητής ISO 9001, ISO 14001, ISO 20121, OHSAS

2 Ανταγωνιστικότητα μιας Εθνικής Οικονομίας Συχνά ακούμε πολιτικές δηλώσεις να μιλάνε για την ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ: οτι θα ληφθούν μέτρα, οτι θα αναπτυχθεί νομοθεσία που θα κάνει την οικονομία πιο ανταγωνιστική, 1.Τι είναι όμως η ανταγωνιστικότητα της Εθνικής Οικονομίας ; 2.Πώς θα μπορούσε μια κυβέρνηση να την ενισχύσει ; 3.Αρκούν νομοθετικές ρυθμίσεις για να γίνει μια οικονομία ανταγωνιστική;

3 ΤΙ ΕΝΑΙ η ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ; Ανταγωνιστικό είναι κάτι που είναι ελκυστικότερο από τα ομοειδή του, που κάποιος καταναλωτής ή άλλο ενδιαφερόμενο μέρος το προτιμά. Για ποίο λόγο όμως κάποιος να προτιμά ένα προϊόν, ή ένα άλλο αντικείμενο, από τ’ ανταγωνιστικά του;

4 ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ Ένα προϊόν, ένα αντικείμενο είναι ανταγωνιστικό όταν έχει καλύτερη σχέση από τα ομοειδή του ή όταν έχει καλύτερη σχέση από τα ομοειδή του Τι είναι όμως Ποιότητα; Ποιότητας Τιμή Αποτελεσματικότητας Τιμή

5 ΤΙ ΕΙΝΑΙ «ΠΟΙΟΤΗΤΑ» ; Ποιότητα ενός προϊόντος ή άλλου αντικειμένου είναι η ικανοποίηση των αναγκών και των προσδοκιών του χρήστη του. Αποτελεσματικότητα είναι η επίτευξη των καθορισμένων στόχων στον μεγαλύτερο δυνατό βαθμό.

6 ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ Συνεπώς η ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ επιτυγχάνεται με την παραγωγή προϊόντων και υπηρεσιών όσο το δυνατόν υψηλότερης ποιότητας και χαμηλότερης τιμής. Η Ανταγωνιστικότητα εξαρτάται λοιπόν πρωταρχικά από την κάθε παραγωγική μονάδα, το κάθε εργοστάσιο, το κάθε ξενοδοχείο, τον κάθε οργανισμό παροχής υπηρεσιών, το κάθε γραφείο συμβούλων, λογιστών, δικηγόρων κτλ. και λιγότερο από το κράτος.

7 ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΕΘΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Όταν λοιπόν οι επιχειρήσεις μιας χώρας είναι ανταγωνιστικές, όταν, δηλαδή, έχουν τη καλύτερη σχέση ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ / ΤΙΜΗ για τα προϊόντα που παράγουν και τις υπηρεσίες που παρέχουν τότε η οικονομία της χώρας είναι ανταγωνιστική και δημιουργείται εμπορικό πλεόνασμα και πλούτος στη χώρα, από τις εξαγωγές που πραγματοποιούν οι επιχειρήσεις της. Βασικός, λοιπόν, παράγοντας για την ανταγωνιστικότητα μιας εθνικής οικονομίας είναι οι επιδόσεις των επιχειρήσεων στη ποιότητα ή το πολύ χαμηλό κόστος παραγωγής που σημαίνει και χαμηλούς μισθούς που είναι ανεπιθύμητο

8 ΑΝΑΣΤΑΛΤΙΚΟΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ Η κυβέρνηση μιας χώρας μπορεί όμως με την αναποτελεσματικότητα των υπηρεσιών της, την ασαφή ή διαρκώς μεταβαλλόμενη νομοθεσία της, την οικονομική πολιτική της να παρεμποδίσει ή και να καταστρέψει την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεών της, δηλαδή την ανταγωνιστικότητα της εθνικής οικονομίας. Τα οικονομικά προβλήματα της Ελλάδας οφείλονται εκτός από την ανικανότητα των κυβερνήσεων και στην κακή νοοτροπία των κάθε είδους επιχειρήσεων.

9 ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΥΨΗΛΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ [1] Η υψηλή ποιότητα ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας επιτυγχάνεται μέσω της εφαρμογής ενός Συστήματος Διαχείρισης της Ποιότητας, του γνωστού ISO Για να επιτευχθεί υψηλή ποιότητα ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, απαιτούνται συστηματικές μετρήσεις των επιδόσεων των διεργασιών της επιχείρησης, ώστε να διασφαλίζεται ότι κάθε φάση της παραγωγής του προϊόντος ή της παροχής της υπηρεσίας πετυχαίνει τις αναμενόμενες επιδόσεις ποιότητας. Εάν δεν τις πετυχαίνει θα πρέπει να γίνονται διορθωτικές ενέργειες, για να μην υφίσταται τις επιπτώσεις ο πελάτης και προληπτικές ενέργειες, για να μην επαναληφτούν οι ίδιες ατέλειες

10 ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΥΨΗΛΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ [2] Οι ελληνικές επιχειρήσεις μειονεκτούν σημαντικά σε σχέση με τις ξένες επιχειρήσεις στις μετρήσεις των επιδόσεων, στον έλεγχο των διεργασιών, στη παρακολούθηση των λειτουργιών, στην ανάλυση των αιτίων τών αστοχιών για να βελτιώνονται οι διεργασίες, στο εργασιακό περιβάλλον. Σε αυτό συνέβαλε σημαντικά και το αμαρτωλό παρελθόν τού Ελληνικού Οργανισμού Πιστοποίησης (ΕΛΟΤ) που δεν ανέπτυξε κανένα πρότυπο που να προστατεύει την ελληνική παραγωγή, δεν ερμήνευσε σωστά τα πρότυπα του ISO, έδωσε λανθασμένη εκπαίδευση σε συμβούλους κι επιθεωρητές

11 ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ [1] Το σημαντικό μειονέκτημα των ελληνικών επιχειρήσεων στη διαχείριση της ποιότητας και την ικανοποίηση των πελατών τους οφείλεται στο οτι: οι επιχειρηματίες θεωρούν ότι οι μετρήσεις, οι έλεγχοι, η ανάλυση τών αιτίων, το εργασιακό περιβάλλον, δεν επηρεάζουν τα οικονομικά της επιχείρησης, οι σύμβουλοι επιχειρήσεων δεν έχουν επαρκή γνώση για να πείσουν τους επιχειρηματίες για τη χρησιμότητα των ανωτέρω, οι φορείς πιστοποίησης δεν έχουν τον επαγγελματισμό, ούτε και τη γνώση, ώστε να εντοπίζουν στις επιχειρήσεις τις ελλείψεις που έχουν σημασία και μειώνουν την προστιθέμενη αξία των διεργασιών και πιστοποιούν τις επιχειρήσεις για να μην τις χάνουν από πελάτες

12 ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ [2] Οι 2 πρώτες εκδόσεις τού ISO 9001, (τού 1987 και τού 1994), αφορούσαν τη διασφάλιση της συμμόρφωσης τών προϊόντων με συγκεκριμένες προδιαγραφές τού παραγωγού ή και κάποιων πελατών. Η έκδοση τού ISO 9001 του 2000 η διασφάλιση της Ποιότητας είχε εξελιχτεί σε Διαχείριση της Ποιότητας και αφορούσε τη συμμετοχή όλων των διεργασιών μιας επιχείρησης (και όχι μόνο των παραγωγικών) στην ικανοποίηση του πελάτη. Η έκδοση τού ISO 9001 του 2008 απαιτούσε και τα κατάλληλα προσόντα του προσωπικού στις διάφορες θέσεις εργασίας, την ανάλυση των αιτίων των αστοχιών, τον λεπτομερή έλεγχο των υποκατασκευαστών και εξωτερικών συνεργατών

13 ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ [3] Η τελευταία έκδοση του ISO 9001, του 2015, απαιτεί τη διασφάλιση της ικανοποίησης όλων των ενδιαφερομένων μερών (και όχι μόνο του πελάτη) μέσω τής άμεσης εμπλοκής της Διοίκησης και των στελεχών τής επιχείρησης στη διαχείριση των κινδύνων και των ευκαιριών βελτίωσης τής κάθε διεργασίας της επιχείρησης τών ευκαιριών ανάπτυξης της επιχείρησης. που προκύπτουν από τα ζητήματα που δημιουργούνται από τις απαιτήσεις και προσδοκίες τών ενδιαφερόμενων μερών και από τις συνθήκες τού επιχειρηματικού περιβάλλοντος.

14 ΒΗΜΑΤΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΝΟΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ [1] 1 ο βήμα: Αναγνώριση του Επιχειρηματικού Περιβάλλοντος (αγορά, εθνική οικονομία, γεωπολιτικοί παράγοντες, ανταγωνισμός, …) 2 ο βήμα: Εντοπισμός των Ενδιαφερομένων Μερών (πελάτες, εργαζόμενοι, εθνικές & τοπικές αρχές, περίοικοι, …) 3 ο βήμα: Εντοπισμός των Ζητημάτων, των διακυβεύσεων, που πηγάζουν από το Επιχειρηματικό Περιβάλλον και τα Ενδιαφερόμενα Μέρη. 4 ο βήμα: Εντοπισμός των Κινδύνων και των Ευκαιριών που σχετίζονται με τα Ζητήματα των Ενδιαφερόμενων Μερών και του Επιχειρηματικού Περιβάλλοντος. 5 ο βήμα: Οργάνωση των διεργασιών, των λειτουργιών, της επιχείρησης ώστε - να ελαχιστοποιούνται οι αρνητικές επιπτώσεις των κινδύνων και - να μεγιστοποιείται η αξιοποίηση των ευκαιριών που εμφανίζονται

15 ΒΗΜΑΤΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΝΟΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ [2] Τα βασικά στοιχεία για την προστασία της λειτουργίας της επιχείρισής μας από τους κινδύνους και την αξιοποίηση των ευκαιριών που παρουσιάζονται έχουν εντοπιστεί και οργανωθεί. Μένει τώρα ν' αρχίσουμε να μετράμε τις επιδόσεις τής κάθε διεργασίας της επιχείρησής μας, της κάθε δραστηριότητάς της και να προγραμματίζουμε τις κατάλληλες ενέργειες για - την διατήρηση ή βελτίωση των καλών επιδόσεών μας και - την διόρθωση των επιδόσεων που υστερούν σε σχέση με τις προσδοκίες των ενδιαφερόμενων μερών

16 Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ [1] Δεν υπάρχουν ακόμα στην Ελλάδα για το ISO 9001:2015 ούτε εκπαιδευμένοι σύμβουλοι ούτε διαπιστευμένοι φορείς πιστοποίησης, παρά μόνο αυτό-ονομαζόμενοι. Το επίπεδο της διαχείρισης της ποιότητας στην Ελλάδα είναι 15 χρόνια πίσω, στο ISO 9001:2000, με τον κάθε σύμβουλο και κάθε επιθεωρητή πιστοποίησης να ερμηνεύει τις απαιτήσεις των προτύπων όπως του έρχεται στο νου και χωρίς ν’ αντιλαμβάνεται τι έχει προστιθέμενη αξία για την επιχείρηση, τι είναι χρήσιμο για την ανταγωνιστικότητά της και τι άνευ πρακτικής σημασίας, υποχρεώνοντας τις επιχειρήσεις να κάνουν άχρηστα πράγματα που δεν απαιτούνται από τα πρότυπα και που δεν βελτιώνουν την ανταγωνιστικότητά της

17 Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ [2] Σήμερα στην Ελλάδα οι πιστοποιήσεις ISO 9001:2015 και ISO 14001:2015 γίνονται από ξένους φορείς πιστοποίησης που γνωρίζοντας το επίπεδο της ποιότητας, και γενικότερα, τών Συστημάτων Διαχείρισης στην Ελλάδα, στέλνουν στις ελληνικές επιχειρήσεις τούς ανεπαρκώς εκπαιδευμένους και φτηνότερους επιθεωρητές τους. Υπάρχουν όμως και κάποια παραδείγματα εξαίρετων επιχειρήσεων που ζητούν καλούς επιθεωρητές και δέχονται να πληρώσουν ακριβότερα, είναι όμως τόσο λίγες που ανεβάζουν την δική τους ανταγωνιστικότητα, αλλά δεν επαρκούν για ν’ ανεβάσουν και το επίπεδο τής ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας,

18 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ Καθώς η ανταγωνιστικότητα τής εθνικής οικονομίας εξαρτάται από την ανταγωνιστικότητα τών επιχειρήσεών της, θα πρέπει ν’ αλλάξει ριζικά το σύνολο της αλληλουχίας: "παροχή επιχειρηματικών συμβουλών  πιστοποιήσεων". Οι σύμβουλοι όπως και οι επιθεωρητές πιστοποίησης θα πρέπει να ενδιαφέρονται όχι μόνο για τον αριθμό ημερών παροχής συμβουλών ή επιθεωρήσεων, αλλά και για την προστιθέμενη αξία που προσδίδουν στις επιχειρήσεις και αυτήν θα πρέπει ν’ αναζητούν και οι επιχειρήσεις Σκοπός δεν είναι η απονομή ενός πιστοποιητικού, αλλά η εγκατάσταση στις επιχειρήσεις ενός συστήματος διαχείρισης που να είναι ο «αυτόματος πιλότος» της επιχείρησης, που θα διασφαλίζει την βέλτιστη ποιότητα τών προϊόντων ή τών υπηρεσιών της, εξοικονομώντας της παράλληλα χρόνο για τις διεργασίες παραγωγής και διαρκούς βελτίωσης και μειώνοντας τον χρόνο για διορθωτικές ενέργειες.

19 Ευχαριστώ για την προσοχή σας Ερωτήσεις;