Διαχείριση κόστους έργων πληροφορικής. 2 Ανάλυση κόστους/οφέλους Η ανάλυση κόστους/οφέλους βασίζεται γενικά στις ακόλουθες οικονομικές αρχές:  Κριτήριο.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.1 Τεχνικές δεξιότητες και προσόντα.
Advertisements

Διαχείριση κινδύνων εργασιακού άγχους στο KEK INA IDEC Α.Ε. Πειραιάς, Ελλάδα gr.
H ΕΤΑΙΡΙΑ & Η ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΤΗΣ
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Ανάλυση & Περιγραφή Θέσεων Εργασίας
Διαχείριση Έργου Οργάνωση, σχεδιασμός και προγραμματισμός έργων ανάπτυξης λογισμικού.
Information Systems Governance Αγγελής Δημήτριος (ΜΤΕ/0936) IS Governance Ορισμός: Πληροφοριακή Διακυβέρνηση ονομάζουμε εκείνες τις διαδικασίες βάση των.
ΠΕΤΥΧΗΜΕΝΗ ΘΗΤΕΙΑ = ΘΕΤΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ Οργανωτική ετοιμότητα Επιχειρησιακή ετοιμότητα Λειτουργική ετοιμότητα ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ.
Ορθές Πρακτικές Διανομής Φαρμάκων
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
ΔΠΘ, Ξάνθη 17/05/2003. Enterprise Project Management Διαχείριση Έργων με Παρελθόν και Μέλλον Μελίνα Γαλεάδη Information Worker Solutions Marketing Manager.
Διαχείριση Έργων Πληροφορικής
Διαχείριση εργασιακού άγχους στην EDUCACONSULT M&J Consulting Παρντουμπίτσε, Δημοκρατία της Τσεχίας
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Τμήμα Χρηματοοικονομικής & Τραπεζικής Διοικητικής
ΑΘΗΝΑ 5 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2006 ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΚΠΣ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ
ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΕΩΝ
ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΣΜΕΥΣΕΩΝ
Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού (ΙΙ)
ΣΚΕΛΕΤΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Παρουσίαση για το μάθημα “Στρατηγική και Οικονομική των Π.Σ.” Καραμιχάλη Ιφιγένεια Κολλιάρου Μαρία-Ελένη.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ & ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
«Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορικής & Επικοινωνιών για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση και την Τοπική Ανάπτυξη», Ηράκλειο, 5-6 Μαϊου, kedke.ntua.gr 1.
Παρασκευή 19 Μαρτίου 2010 Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών Μάθημα «Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων» 1 Στοιχεία Διοίκησης Επιχειρήσεων.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ Ο προγραμματισμός είναι η πρώτη λειτουργία του μάνατζμεντ. Έχει μελλοντοστρεφή χαρακτήρα, προσφέρει κατεύθυνση.
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας. Tο κεντρικό ζητούμενο ενός συστήματος διοίκησης και διαχείρισης των υπηρεσιών Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Τεχνολογία Απαιτήσεων u Καθορίζει τι θέλει ο πελάτης από ένα σύστημα λογισμικού.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΠΟΡΩΝ
Εισαγωγή Στη Διοίκηση Αθλητικών Εγκαταστάσεων Διοίκηση Αθλητικών Εγκαταστάσεων.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΌ ΙΔΡΥΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Εκτίμηση της Απόδοσης των Οργανισμών Αθλητικής Αναψυχής
ΔΙΑΛΕΞΗ 5η Μέθοδοι οργάνωσης νοσηλευτικής εργασίας Κατά ασθενή μέθοδος
Ορισμός Έργου Δρ. Α. Ραφαηλίδης Τμ. Διοίκησης Επιχειρήσεων (Πάτρα) ΤΕΙ Δυτ. Ελλάδας.
Μεθοδολογίες και εργαλεία διαχείρισης έργων πληροφορικής) 2 ο Κεφάλαιο.
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
Μέρος 1 Εισαγωγή στα Πληροφοριακά Συστήματα. 22/9/20162 Περιεχόμενα  Βασικές έννοιες Πληροφοριακών Συστημάτων  Απαιτήσεις των σύγχρονων επιχειρήσεων.
Ταξινόμηση Πληροφοριακών Συστημάτων. Μοντέλο Μελέτης των ΠΣ Επιχειρηματικά Θέματα Τεχνολογικά Θέματα Κοινωνικά Θέματα Πληροφοριακά Συστήματα.
1 Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Εισαγωγικά.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΙΔΡΥΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
Επιχειρηματικός Σχεδιασμός
Προγραμματισμός έργων
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ 10
ΤΕΙ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΤΜΗΜΑ Θ. Ε. Κ
Η επιστήμη της Διοίκησης
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Δρ. Α. Ραφαηλίδης Τμ. Διοίκησης Επιχειρήσεων (Πάτρα) ΤΕΙ Δυτ. Ελλάδας
Κατάσταση και Σχέδιο Δράσης
Δικτυωτή ανάλυση.
Διαχείριση Έργων Πληροφορικής
Οργάνωση & Διοίκηση Αθλητισμού
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στην Προσχολική Εκπαίδευση
ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ (QUALITY SYSTEM)
Κύρια βήματα της έρευνας Πρωτόκολλο έρευνας
Προετοιμασία πριν την κρίση
Οργάνωση & Διοίκηση Αθλητισμού
Διαχείριση Κινδύνου Ενότητα 3: Σχέδιο Διαχείρισης Κινδύνου.
Οργάνωση & Διοίκηση Αθλητισμού
PROJECT Β! ΛΥΚΕΙΟΥ
Δ ι α χ ε ί ρ ι σ η Έ ρ γ ο υ P r o j e c t M a n a g e m e n t
Πρόταση υιοθέτησης προγραμματικής συμφωνίας για την υλοποίηση έργων
Το κόστος Ποιότητας    
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Η έννοια της επιχείρησης
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ: ΟΡΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
Αρχική Εκτίμηση Ετήσιου Οικονομικού Οφέλους Περιγραφή Δράσεων Βασικοί Στόχοι – Προσδοκώμενα Οφέλη Αρχική Εκτίμηση Ετήσιου.
ΧΡΟΝΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΡΓΩΝ
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Διάταξη τίτλου Σχεδιασμός Πεδίου Εφαρμογής του Έργου.
Αρχεσ διοικησησ & διαχειρισησ εργων
Διαχείριση έργου Αρχές και τεχνικές
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διαχείριση κόστους έργων πληροφορικής

2 Ανάλυση κόστους/οφέλους Η ανάλυση κόστους/οφέλους βασίζεται γενικά στις ακόλουθες οικονομικές αρχές:  Κριτήριο κατά Pareto  Τεστ Hicks-Kaldor  Έλεγχος της προθυμίας για πληρωμή

Ανάλυση κόστους/οφέλους   1. Το κριτήριο αποτελεσματικότητας κατά Pareto καθορίζει ότι:   «Το έργο θα πρέπει να βελτιώνει την κατάσταση κάποιων ανθρώπων χωρίς να χειροτερεύει την κατάσταση κανενός».   Η κατάσταση αυτή δύσκολα επιτυγχάνεται στην πράξη.

4 Ανάλυση κόστους/οφέλους 2. Το τεστ Hicks-Kaldor μοιάζει περισσότερο ρεαλιστικό: «Τα συνολικά οφέλη θα πρέπει να υπερβαίνουν τις συνολικές απώλειες». Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, οι άνθρωποι που κερδίζουν από το έργο θα πρέπει να αποζη­μιώσουν αυτούς που χάνουν.

5 Ανάλυση κόστους/οφέλους 3. Ο έλεγχος της προθυμίας για πληρωμή σημαίνει ότι θα πρέπει να καθορίσετε πόσο είναι διατεθειμένοι οι πελάτες σας να πληρώσουν για το προϊόν σας. Σκεφθήκατε ποτέ πώς καταφέρνουν οι αεροπορικές εταιρίες να χρεώνουν διαφορετικές τιμές σε διαφορετικούς πελάτες για τις ίδιες θέσεις; Καμπύλη προσφοράς-ζήτησης Μονοπώλια και ολιγοπώλια Ελαστικότητα προϊόντος

6 Βήματα στη Διαχείριση Έργων Καθορισμός έργου, στόχων, περιορισμών, υποθέσεων, κτλ. Αναγνώριση ημερομηνιών έναρξης και λήξης έργου, σημαντικών γεγονότων, παραδοτέων, κτλ. Λίστα περιορισμών χρήματα, εξοπλισμός, διαθεσιμότητα, κτλ. Αναγνώριση δραστηριοτήτων προς εκτέλεση από υψηλότερο προς χαμηλότερο επίπεδο (αύξηση λεπτομέρειας), κατόπιν συζητήσεως

7 Βήματα στη Διαχείριση Έργων Σύνταξη αναλυτικής λίστας δραστηριοτήτων. Για κάθε δραστηριότητα στη λίστα εκτίμηση χρόνου ανθρωποώρες ημερολογιακά) αναγνώριση εξαρτήσεων μεταξύ δραστηριοτήτων αναγνώριση απαιτούμενων πόρων προσωπικό χρήματα, ανταλλακτικά κτλ

8 Βήματα στη Διαχείριση Έργων Κατά την εξέλιξη του έργου: παρακολούθηση, καταγραφή προόδου όλων των δραστηριοτήτων αυξημένη προσοχή στις δραστηριότητες της κρίσιμης διαδρομής αναθεώρηση πλάνου για την εναρμόνιση αλλαγών, ρύθμιση για την υλοποίηση σημαντικών γεγονότων

9 Οργάνωση Έργου Η οργάνωση ενός έργου απαιτεί την ύπαρξη: Ενός υπεύθυνου έργου (project manager) Ενός ή περισσοτέρων βοηθών υπεύθυνου έργου (assistant project manager) Ενός γραφείου διοίκησης έργου (project office) Μίας ομάδας έργου (project team)

10 Ρόλος Υπεύθυνου Έργου Ενοποιητής (integrator) Έχει μία ολοκληρωμένη εικόνα του έργου και του πως αυτόενσωματώνεται στη λειτουργία του οργανισμού Επικοινωνών (communicator) Επικοινωνεί με τη διοίκηση, τα μέλη της ομάδας έργου και με τουςάλλους φορείς του έργου

11 Ρόλος Υπεύθυνου Έργου Ηγέτης (leader) Καθοδηγεί την ομάδα έργου και παρέχει τα κίνητρα και τις οδηγίες που απαιτούνται ώστε αυτή να λειτουργεί αποτελεσματικά

Ρόλος Υπεύθυνου Έργου   Λήπτης αποφάσεων (decision maker)   Παίρνει αποφάσεις σχετικά με την κατανομή πόρων, το κόστος,αλλαγές στο πρόγραμμα, στην κατεύθυνση και τα χαρακτηριστικά του έργου   Δημιουργός κλίματος   Αναπτύσσει ένα κλίμα υποστήριξης που επιτρέπει στα μέλη της ομάδας να έχουν καλή απόδοση και να αποφεύγονται αρνητικές μορφές συγκρούσεων

13 Ικανότητες Υπεύθυνου Έργου Δημιουργία κλίματος ομάδας ( team building) Ηγετικές δυνατότητες ( leadership) Επικοινωνία (communication) Ικανότητες επίλυσης διαμαχειών (conflict resolution) Τεχνική εξειδίκευση (technical expertise) Ικανότητες σχεδιασμού σχεδιασμού /προγραμματισμού (planning skills

14 Ικανότητες Υπεύθυνου Έργου Οργανωτικές ικανότητες (organisational skills) Επιχειρηματικό πνεύμα (entrepreneurial skills) Διοικητικές ικανότητες(administrative skills) Ικανότητες εξασφάλισης υποστήριξης από την Κεντρική Διοίκηση (management support skills) Ικανότητες κατανομής πόρων (resource allocation skills

15 Γραφείο Διοίκησης Έργου –Project Office Αποτελείται από τον υπεύθυνο έργου και τους βοηθούς του Συγκεντρώνει αρμοδιότητες παρακολούθησης και ελέγχου της προόδου του έργου Εκτελεί εργασίες υποστηρικτικές του υπεύθυνου έργου

16 Γραφείο Διοίκησης Έργου –Project Office Κύριες αρμοδιότητες Ολοκλήρωση (integration) των δραστηριοτήτων του έργου ώστε το αποτέλεσμα να είναι σύμφωνο με τις συμβατικές υποχρεώσεις και να ικανοποιεί τις απαιτήσεις του πελάτη Επικοινωνία (εσωτερική και εξωτερική) Προγραμματισμός έργου παίρνοντας υπόψη τα στοιχεία κινδύνου Αποτελεσματικός έλεγχος της πορείας του έργου

17 Ομάδα Έργου Αποτελείται από στελέχη που προέρχονται από τις διάφορες λειτουργικές μονάδες του οργανισμού ώστε να καλύπτουν τις τεχνικές και επιστημονικές απαιτήσεις του έργου Η στελέχωση γίνεται από τον υπεύθυνο έργου μετά από διαπραγμάτευση με τους υπεύθυνους των λειτουργικών μονάδων Τα στελέχη της ομάδας μπορεί να είναι πλήρους ή μερικής απασχόλησης για όλη τη διάρκεια του έργου ή για ορισμένες δραστηριότητες

18 Διαμάχες Στον Κύκλο Ζωής Ενός Έργου Σχηματισμός έργου Οι διαμάχες επικεντρώνονται στην υπάρχουσα σύγχυση σχετικά με το στήσιμο του έργου στο πλαίσιο του οργανισμού Αρχικές φάσεις έργου Επικρατούν κυρίως συγκρούσεις για τεχνικά θέματα μεταξύ του υπεύθυνου έργου και των υπεύθυνων των λειτουργικών μονάδων

19 Διαμάχες Στον Κύκλο Ζωής Ενός Έργου Κυρίως υλοποίηση έργου Κύρια πηγή συγκρούσεων ο προγραμματισμός Συχνές και οι συγκρούσεις για άλλα τεχνικά θέματα Πέρας έργου Πιο σημαντικές οι προσωπικές συγκρούσεις