Θέματα Σχεδίασης ΕΛ Πληροφορική και Εκπαίδευση 2005 ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Σταύρος Ν. Δηµητριάδης Λέκτορας.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΦΥΣΙΚΟ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Advertisements

Αναστοπούλου Μαριάννα Καθηγήτρια Μουσικής και Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού.
ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Α 1 PROJECT.
Τι πρέπει να ξέρεις για το Γενικό Λύκειο. Όσα ακολουθούν παρακάτω προκύπτουν από την επεξεργασία του νόμου 4186/ΦΕΚ 193/ και τη συνέντευξη που.
Η νέα δομή του Γενικού Λυκείου  Ωρολόγια π ρογράμματα ανά τάξη  Τρό π ος π ροαγωγής και α π όλυσης  Παρουσιάζονται κατά σειρά :  Α ’ Λυκείου  Β ’
Δημιουργία μικρών Βίντεο με το Windows Moviemaker.
Κεφάλαιο 23 Η ζωή στις εύκρατες περιοχές. Εύκρατες περιοχές Εύκρατες ονομάζονται οι περιοχές που βρίσκονται ανάμεσα στην τροπική ζώνη και τις πολικές.
Σχολικό έτος B’ Λυκείου  Μαθήματα  Ομάδες προσανατολισμού Γ’ Λυκείου  Ομάδες προσανατολισμού  Επιστημονικά Πεδία
Αντιρατσιστική Εκ π αίδευση Βασικές αρχές ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΩΡΙΣ ΡΑΤΣΙΣΜΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕ ΑΝΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ.
Project Α’ Τετραμήνου Β’ Λυκέιου. Εισαγωγή  Μανιτάρι ονομάζεται κοινώς το ορατό μέρος πολυκύτταρων μυκήτων με τη χαρακτηριστική, συνήθως ομβρελοειδή.
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΟΥΤΡΩΝ ΑΙΔΗΨΟΥ Ερευνητική Εργασία (Project) Ομάδα 1 Αναστασιάδη Ανδριανή Στεργίου Μαρία - Ιωάννα Χασάϊ Φιορίντα Χουλιαράκη Αλεξάνδρα Ομάδα.
Κεφάλαιο 33 Οι σχέσεις των κρατών της Ευρώπης και η Ευρωπαϊκή Ένωση.
ΑΛΛΕΡΓΙΕΣ ΑΙΜΟΡΡΑΓΙΕΣ ΕΠΗΛΗΨΙΑ ΗΛΙΑΣΗ ΘΕΡΜΟΠΛΗΞΙΑ ΕΓΚΑΥΜΑΤΑ ΔΗΛΗΤΗΡΙΑΣΕΙΣ ΚΑΤΑΓΜΑΤΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΩΡΙΑ.
Πληροφορική στο Νηπιαγωγείο Ιστορική αναδρομή Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση + Προσχολική Εκπαίδευση (2003), με την καθιέρωση ενός προγράμματος σπουδών.
1 Ο ΕΠΑΛ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Α΄ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ ΜΑΘΗΜΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ( PROJECT) ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΕΣ : ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΥ ΒΙΚΤΩΡΙΑ ΑΜΠΕΡΙΑΔΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ.
AΘΛΗΤΙΣΜΟΣ 1.Ο αθλητισμός στην Αρχαία Ελλάδα Οι ρίζες του ελληνικού αθλητισμού μπορούν να αναζητηθούν στην Εποχή του Χαλκού. Στους ιστορικούς χρόνους οι.
Όνομα εκπαιδευτικών που συμμετέχουν :, Καλλιόπη Κάμπουρα. Γεωργία Κάσπαρη, Ανδριάνα Μπακόλα. Σχολική Μονάδα : 2 ο και 6 ο Νηπιαγωγείο Χίου. Σχολική τάξη.
Θέμα Εργασίας : ΙΡΙΔΙΣΜΟΣ Project : 5 Μανιφάβα Αλεξάνδρα.
ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΕΦΟΔΙΑΣΜΟΥ ΑΡΧΕΣ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Δρ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΩΤΣΙΟΣ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟ ΕΤΟΣ 2015/2016.
ΖΑΧΑΡΙΑΣ ΠΑΠΑΝΤΩΝΙΟΥ ΤΑ ΨΗΛΑ ΒΟΥΝΑ PROJECT Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ.
Κεφάλαιο 28 Η χλωρίδα και η πανίδα – Η βλάστηση της Ευρώπης.
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΙΜΑ ΥΛΙΚΑ Νίκος Σελλας, Μελετητής Workshops Αλεξανδρούπολη 15 Ιανουαρίου 2016.
ΑΡΙΣΤΟΤEΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ
ΝΕΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ………. Ν. 4186/2013 (ΦΕΚ 193)
Ερευνητική εργασία της Α΄ τάξης του ΓΕΛ Λουτρών Αιδηψού
Project για την κολύμβηση για όλες τις ηλικίες και κατηγορίες ατόμων
Θέματα Σχεδίασης ΕΛ Πληροφορική και Εκπαίδευση 2005
Πληροφορική και Εκπαίδευση 2005
ΧΠΕ - ΟΙ ΠΟΡΟΙ ΣΤΟ MS PROJECT
2η ΔΙΑΛΕΞΗ ΕΡΓΟ.
Η ΕΙΡΗΝΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΤΑΞΗ-ΤΜΗΜΑ: Α’2 ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: ΜΑΘΗΜΑ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:
Project: ΟΙ ΜΙΚΡΟΕΛΕΓΚΤΕΣ στη ζωΗ μαΣ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΤΖΕΚΤ (PROJECT)
Άννα Κυπαρισσού,Γιουτζίν Κασεμάι.
67ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Να φτιαχτεί διάγραμμα Gantt για project ανάπτυξης ηλεκτρονικού καταστήματος (e-shop) με τα ακόλουθα στοιχεία: Ανθρώπινο Δυναμικό : Παπαδόπουλος Γεώργιος,
Στισ γειτονιεσ των Αστεγων
H Γέννηση του Χριστού.
Ενημέρωση για το Σεπτέμβριος, 2017 Κων/νος Παραστατίδης
Εργασία Β’ Λυκείου Μάθημα: Project
ΞΕΝΑΓΟΙ Η ομάδα μας αποτελείται από άτομα τα οποία συνεργάστηκαν και ολοκλήρωσαν την εργασία της ξενάγησης.
Κεφάλαιο 22 Η ζωή στα τροπικά δάση.
ΜΕΛΕΤΗ ΤΟΥ ΧΑΡΤΗ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΚΑΙ ΟΝΟΜΑΣΙΕΣ ΟΔΩΝ
…την Ερευνητική Εργασία (project) με θέμα την κοινωνική διάσταση του ελληνικού κινηματογράφου (Οικογένεια, θέση γυναίκας, σχέση δύο φύλων).
ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας
Ερευνητική Εργασία project Σχεδιασμός Έρευνας
Καρέκλη Ελένη Βοσινάκης Παντελής Ευαγγελακάκης Κωνσταντίνος
Το νερό στην λογοτεχνία
…PROJECT… ΑΝΔΕΙΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ ΕΛΕΝΑ ΔΑΣΚΑΛΑΚΗ ΧΡΥΣΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΡΧΑΝΩΝ
Οδηγίες Α’ Λυκείου.
1 ο ΕΠΑ.Λ ΝΕΑΣ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ Project A1
Η Ένταξη παιδιών με απώλεια ακοής στη γενική εκπαίδευση
ΛΙΠΙΔΙΑ.
ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΒΑΠΤΙΣΗ Π.Γ.Ε.Σ.Σ. Τάξη: Γ2
Οι οδοί και η ιστορία τους
Γενικό λύκειο Νιγρίτας
Project Κοκκινοπηλός Πένυ Εξαρχου Γ2.
Μαθηση για ολα τα παιδια
Η θέση και το φυσικό περιβάλλον της Νότιας Αμερικής
Kλυτία, η νύμφη που έγινε ηλιοτρόπιο
«Τα παιχνίδια των παππούδων και των γονέων μας πριν την επέλαση των ηλεκτρονικών» Project 2015.
ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΥΤΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Οργάνωση- Προγραμματισμός
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΟΥ PROJECT
15/11/2018 ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ (1) Ενότητα A1.1 Ο Δάσκαλος.
Η ζωή στις πολικές περιοχές
Επιστημονική Υπεύθυνη: Αλεξάνδρα Ανδρούσου Επόπτης: Σταύρος Σταύρου
Project: Το Παιχνιδι Εργασία φοιτητριών.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Σταθερά ΚΕΣΠΕΜ Κομοτηνής Εκπαιδευτικός: Κυριακή Ζαφείράκη Επιστημονική Υπεύθυνη: Μαρία Ζωγραφάκη Επόπτρια: Μαρία Γραμματίκα Τάξη: Στ Αριθμός Παιδιών:
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Θέματα Σχεδίασης ΕΛ Πληροφορική και Εκπαίδευση 2005 ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Σταύρος Ν. Δηµητριάδης Λέκτορας

Σχεδίαση  Χρονοπρογραμματισμός του έργου  Ομάδα παραγωγής  Τεχνικές Προδιαγραφές  Εκπαιδευτικές Προδιαγραφές  Έλεγχος πορείας έργου

Από την Ανάλυση στη Σχεδίαση Οι πληροφορίες της Ανάλυσης  … αποτελούν στοιχεία εισόδου για την oμάδα ανάπτυξης του έργου και καθοδηγούν τη Σχεδίαση Στη Σχεδίαση αρχίζει η υλοποίηση…  … της εξόδου δηλ. του συστήματος που πρέπει να παραχθεί Κατά τη Σχεδίαση η ομάδα ανάπτυξης έργου  Διατυπώνει προδιαγραφές (specifications)... ...Που να ανταποκρίνονται στις συνθήκες χρήσης του συστήματος που έχει καταγράψει κατά την Ανάλυση  και αναπτύσσει τις πρώτες υλοποιήσεις του συστήματος που θα πρέπει να είναι χαμηλού επιπέδου (low fidelity)

Το προϊόν της Σχεδίασης Έγγραφο Προδιαγραφών Έργου (ΕΠΕ)  Περιέχει λεπτομερώς τις προδιαγραφές ανάπτυξης του τελικού συστήματος  Μετά την ολοκλήρωση του ΕΠΕ πρέπει να εγκριθεί από όλους τους ενδιαφερόμενους (και οπωσδήποτε από τους χρηματοδότες του έργου).

Τι περιλαμβάνει το ΕΠΕ (1/2) (1) Χρονοπρογραμματισμός του έργου  Περιγράφει την πορεία ανάπτυξης του έργου και παραθέτει τα χαρακτηριστικά χρονικά σημεία (milestones), τα παραδοτέα και τις σχετικές ημερομηνίες (2) Υπευθυνότητες της ομάδας ανάπτυξης  Καθορίζει τους ρόλους και τις ευθύνες των μελών της ομάδας ανάπτυξης (3) Τεχνικές προδιαγραφές  Τεχνικές προδιαγραφές μέσων Ποιά μέσα θα χρησιμοποιηθούν; (πχ. διανομή σε CD, DVD, Πλατφόρμα CBT ή WBT)  Τεχνικές προδιαγραφές αρχείων πολυμέσων πχ. Format κειμένων (πχ. αρχεία text), είδος γραμματοσειρών, formats εικόνων, βίντεο-κλιπ (πχ. αρχεία Jpg, mpg, avi κλπ.)

(4) Εκπαιδευτικές προδιαγραφές  (4.1) Προδιαγραφές Διεπαφής Χρήστη (user interface) Προδιαγραφές αποδοτικής σχεδίασης της διεπαφής  (4.2) Προδιαγραφές Οργάνωσης Στοιχείων Πολυμέσων Πώς θα οργανώνεται η παρουσίαση της πληροφορίας πολυμέσων; Πρόσληψη Πληροφορίας  (4.3) Μορφή & Οργάνωση ΕΛ Οργάνωση πληροφορίας Έμφαση στην παρουσίαση περιεχομένου ή στην υποστήριξη της διερεύνησης;  θα είναι διαδραστική εφαρμογή πολυμέσων που θα λειτουργεί ως διδακτικό βοήθημα / βάση πληροφοριών  Εκπαιδευτικός Δικτυακός τόπος; Περιβάλλον προσομοίωσης; Μικρόκοσμος; (5) Έλεγχος πορείας έργου  Καθορισμός εκδόσεων, έλεγχοι αξιοπιστίας, επισκοπήσεις

Χρονοπρογραμματισμός (1/4) Οι βασικές εργασίες  (Α) Τεκμηριώστε τη γενική εικόνα του εκπαιδευτικού προϊόντος  (Β) Καταγράψτε τα παραδοτέα του έργου  (Γ) Προγραμματίστε τις σχετικές δραστηριότητες

Χρονοπρογραμματισμός (2/4) (Α) Τεκμηρίωση  Απαντά στο γενικό ερώτημα: «Γιατί χρειάζεται να γίνει αυτό που προτείνουμε να γίνει»;  Καταγράψτε τα εξής στοιχεία: Ελλείψεις και εμπόδια που έχουν επισημανθεί στην τωρινή κατάσταση γνώσης – δεξιοτήτων Στόχος του έργου και ποια ανάγκη καλύπτει Επιθυμητά μαθησιακά αποτελέσματα με τη χρήση του προϊόντος Τυχόν περιορισμοί και ιδιαίτερες συνθήκες Στοιχεία που θεωρείτε πως μπορούν να επηρεάσουν την επιτυχία του έργου

Χρονοπρογραμματισμός (3/4) (Β) Παραδοτέα Έργου  Καθορίστε τα παραδοτέα και τις σχετικές ημερομηνίες  Παραδοτέα: Εσωτερικά της ομάδας, όπως πχ.  Storyboard  Πρωτότυπο (Prototype)  Ηχογραφήσεις  Βιντεοσκοπήσεις Εξωτερικά (πχ. προς τον χρηματοδότη – πελάτη) όπως πχ.  Παρουσίαση ΕΠΕ  Παρουσίαση πρωτοτύπου  Παράδοση έκδοσης Beta  Παράδοση τελικού προϊόντος

Χρονοπρογραμματισμός (4/4) (Γ) Προγραμματίστε τις εργασίες  Χρησιμοποιήστε ένα εργαλείο παρουσίασης του χρονοπρογραμματισμού Πχ. Λογισμικό MS Project Διαγράμματα Gannt ΙΦΜΑΜΙΙΑΣΟΝΔ Ανάλυση Σχεδίαση Παραγωγή Αξιολόγηση

Διάγραμμα Gannt - Παράδειγμα

Ομάδα έργου (Α) Καταγράψτε τις ειδικότητες που χρειάζεστε  Διευθυντής Έργου (Project Manager)  Διευθυντής Παραγωγής (Production Manager)  Παραγωγός – Τεχνικός Ήχου  Παραγωγός – Τεχνικός Video  Παραγωγός Κειμένων  Παραγωγός Εικόνας – Γραφίστας  Προγραμματιστής Πολυμέσων  Σχεδιαστής Διδακτικής (Instructional Designer)  Ειδικός Αξιολογητής  Ειδικός Περιεχομένου  Αναλυτής – Σχεδιαστής Συστημάτων (Β) Αναθέστε τις ειδικότητες στους συνεργάτες της ομάδας

Τεχνικές Προδιαγραφές Τεχνικές προδιαγραφές μέσων  Ποια μέσα θα χρησιμοποιηθούν; (πχ. διανομή σε CD, DVD, Πλατφόρμα CBT ή WBT) Τεχνικές προδιαγραφές αρχείων πολυμέσων  Τεχνική άποψη Ποιες προδιαγραφές και μορφοποιήσεις (formats) θα ήταν τεχνικά καλύτερο να χρησιμοποιηθούν Πχ. Μορφοποιήσεις mp3, jpeg, QuickTime video

Εκπαιδευτικές Προδιαγραφές (1/3): Διεπαφή Χρήστη Προδιαγραφές σχεδίασης διεπαφής χρήστη (User Interface)  Προτάσεις & Υποδείξεις για τη σχεδίαση της διεπαφής χρήστη από τον τομέα «Επικοινωνία Ανθρώπου-Υπολογιστή» (Human Computer Interaction, HCI)  Μελέτη των αρχών ευχρηστίας (Usability)  Μελέτη ευρέως καθιερωμένων περιβαλλόντων Σχεδίαση αντιπροσωπευτικών διεπαφών του λογισμικού  …περισσότερα στη συνέχεια…

Εκπαιδευτικές Προδιαγραφές (2/3): Πολυμέσα Προδιαγραφές Οργάνωσης Στοιχείων Πολυμέσων  Πώς να παρουσιαστεί η πληροφορία πολυμέσων ώστε να υποστηριχθεί καλύτερα η μαθησιακή διαδικασία;  Μελέτη των σχετικών ερευνητικών δεδομένων Πχ. πώς να χρησιμοποιηθεί ο ήχος, το video, η σχεδιοκίνηση; Πχ. Πώς να συνδυαστούν εικόνες και κείμενα Πχ. τι είδους διαδράσεις να υποστηρίζονται; Σχεδίαση αντιπροσωπευτικών διεπαφών του λογισμικού  …περισσότερα στη συνέχεια…

Εκπαιδευτικές Προδιαγραφές (3/3): Διδακτική Προσέγγιση Προδιαγραφές οργάνωσης της δομής του ΕΛ  Ποια η δομή του ΕΛ;  Ποια εκπαιδευτικά στάδια αποτελούν τη μαθησιακή εμπειρία που προσφέρει; Πχ. είναι μια ακολουθία μαθημάτων; Είναι ένα πρόγραμμα προσομοίωσης, ένας μικρόκοσμος;  Αν ακολουθείται μια συγκεκριμένη διδακτική θεωρία πρέπει να καθοριστεί: Διαίρεση (chunking) του περιεχομένου σε απλούστερα τμήματα, και … Παράθεση (sequencing) των τμημάτων ώστε να συνιστούν ολοκληρωμένες δραστηριοτήτες σύμφωνα με τη Διδακτική Θεωρία  …περισσότερα στη συνέχεια…

Έλεγχος Πορείας Παραγωγής Διασφαλίζει την ποιότητα του έργου Δραστηριότητα:  Εφαρμόστε ένα Πρόγραμμα Ελέγχου της Πορείας Παραγωγής  Ορίστε έναν Υπεύθυνο εφαρμογής του Προγράμματος Ελέγχου Παραλαμβάνει παραδοτέα από υπεύθυνους παραγωγής Δημιουργεί αντίγραφα και αρχειοθετεί Προωθεί παραδοτέα στους υπεύθυνους για την αξιολόγησή τους Ανάλογα με τις παρατηρήσεις του αξιολογητή επιστρέφει τα παραδοτέα στους υπεύθυνους παραγωγής για τις διορθώσεις