Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Αντιρατσιστική Εκ π αίδευση Βασικές αρχές ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΩΡΙΣ ΡΑΤΣΙΣΜΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕ ΑΝΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Αντιρατσιστική Εκ π αίδευση Βασικές αρχές ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΩΡΙΣ ΡΑΤΣΙΣΜΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕ ΑΝΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Αντιρατσιστική Εκ π αίδευση Βασικές αρχές ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΩΡΙΣ ΡΑΤΣΙΣΜΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕ ΑΝΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ

2 Μετανάστευση  M εταναστευτικές κινήσεις : εχθρότητα, μίσος, φόβο και βία κατά του « ξένου »

3 Ιστορία του ρατσισμού  Ιδεολογικό υπόβαθρο  Αποικιοκρατία  Επιστημονικά ιδεολογήματα  Φυλές και Έθνη  Χίτλερ / Ναζιστική Γερμανία  Φυλετική προκατάληψη ( Ζοζέφ Αρτύρ ντε Γκομπινώ )

4 Αιτίες του ρατσισμού  Ο ρατσισμός είναι ένα κοινωνικό φαινόμενο  Αναπαράγεται αυτή η ιδεολογία με συνειδητό ή ασυνείδητο τρόπο  Σχέσεις εξουσίας  Δαρβινισμός : επιβίωση του ισχυρότερου  Στη βιολογία είναι αμφισβητήσιμο αν κατά πόσο μπορούν να χαρακτηρίζονται άνθρωποι διαφορετικών φαινοτύπων

5 Αιτίες του ρατσισμού Παρατηρήσεις της βιολογίας :  Η ανθρωπότητα είναι ένας κόσμος από ανταγωνιστικά εθνικά - κράτη  Η δική μου ομάδα / έθνος είναι στο κέντρο και είναι το απόλυτο : άλλες ομάδες και έθνη είναι υποδεέστερα από το δικό μας. Αυτό αναφέρεται ως εθνοκεντρισμός.

6 Εθνοκεντρισμός  Εθνοκεντρισμός ορίζεται ως μια άκαμπτη διάκριση μεταξύ της δικής μου ομάδας και των άλλων, η άλλη ομάδα... είναι εχθρική.  Εθνοκεντρισμός... μια μορφή ρατσισμού.

7 Ακροδεξιός εξτρεμισμός Τρεις παράγοντες :  Πρώτον, προσπάθεια να δικαιολογήσουν ή να αθωώσουν το Ναζισμό.  Δεύτερον, διαδίδεται μια εθνοκεντρική κοσμοθεωρία.  Και τρίτον, η βία είναι ένα ακόμη βασικό χαρακτηριστικό. Ακροδεξιές τάσεις είναι όταν μόνο μία ή δύο από τις μεταβλητές είναι ορατές.

8 Ορισμός του ρατσισμού Ορισμός : Ρατσισμός είναι το άθροισμα όλων των συμπεριφορών, νόμων, κανόνων και πεποιθήσεων που δεν θεωρούν τους έγχρωμους ανθρώπους ως ισότιμους, αλλά επαγγέλονται την εθνοτική προέλευσή τους ως κατώτερη και τους αξιολογούν και τους μεταχειρίζονται αντίστοιχα. Ο ρατσισμός βασίζεται στην έλλειψη ισορροπίας των κοινωνικών σχέσεων εξουσίας στον οικονομικό, πολιτικό και κοινωνικό τομέα.

9 Ο ρατσισμός ένα επίκαιρο θέμα Απαγόρευση των διακρίσεων  Η προστασία κατά των διακρίσεων αποτελεί θεμελιώδη αρχή των ανθρωπίνων δικαιωμάτων  Διεθνής Σύμβαση για την Εξάλειψη όλων των Μορφών Φυλετικής Διάκρισης (1965)  « Φυλετική Διάκριση »  Σύμβαση των Δικαιωμάτων των Γυναικών

10 Μορφές διάκρισης  Άμεση διάκριση  ‘ Εμμεση διάκριση  Δομικές μορφές διάκρισης

11 Παιδαγωγική Αλλοδαπών / Διαπολιτισμική Μάθηση  Παιδαγωγική των Αλλοδαπών ( υπόθεση του ελλείμματος )  Διαπολιτισμική Μάθηση ( υπόθεση της διαφοράς ).  Πολιτισμός  « Θετικός ρατσισμός »  Ο ρατσισμός νομιμοποιεί την κυριαρχία και την ανισότητα

12 Αντιρατσιστική εκπαίδευση στο σχολείο  « φυλή » είναι αποτέλεσμα του ρατσισμού, όχι προϋπόθεσή της.  Αντιρατσιστική παιδαγωγική = πράξη εξισορρόπησης

13 Δομή της αντιρατσιστικής εκπαίδευσης στο σχολείο  N α γινεί ορατή η « λανθάνουσα » εμπλοκή κάθε μέλους της κοινωνίας μας σε μια ιστορία της αποικιοκρατίας, του ρατσισμού, του ναζισμού και της ευρωπαϊκής « ανωτερότητας »  Η αντιρατσιστική παιδαγωγική … αιτίες και ρίζες του ρατσισμού.  N α γίνουν γνωστές οι δομές και λειτουργίες του ρατσισμού, των προκαταλήψεων και του κοινωνικού αποκλεισμού.

14 Δομή της αντιρατσιστικής εκπαίδευσης στο σχολείο  Θέμα : καθημερινός ρατσισμός.  Δημοτικό Σχολείο αλλά και Νηπιαγωγείο  Εκπαιδευτικοί : ρατσισμός στη « δική μου » σκέψη και συναίσθημα  Υποστήριξη από τοπικούς φορείς  Δευτεροβάθμια εκπαίδευση... πολύπλευρη προοπτική και πολιτική συνείδηση.  Πέρα από την τάξη ( στον ελεύθερο χρόνο, στην οικογένεια ).  Προϋπόθεση : τήρηση του « Αντιρατσισμού » στο σχολείο.

15 Στόχοι, αξίες, περιεχόμενα αντιρατσιστικής εκπαίδευσης  Επεξεργασία « κοινών » προβλημάτων  Βιόκοσμος των παιδιών  Αίτια της μετανάστευσης  Εντοπισμός δομικών ανισοτήτων και αδικιών  Μη εστίαση στις πολιτισμικές διαφορές  Αναγνώριση κοινωνικών διακρίσεων  Αποδοχή του « άλλου »

16 Στόχοι, αξίες, περιεχόμενα αντιρατσιστικής εκπαίδευσης  Ιστορία κοινωνικών αγώνων, της πάλης των φύλων και των αγώνων για ισότητα και δικαιώματα.  Η σχέση μεταξύ σεξισμού και ρατσισμού  Αλληλεξάρτηση μεταξύ της κοινωνικής δομής και του πολιτικού συστήματος  Τα αίτια του κοινωνικού αποκλεισμού ατόμων και ομάδων  Ανάπτυξη πολιτικής συνείδησης, κοινωνικής συμπεριφοράς και ανεκτικότητας.

17 Περιεχόμενα μάθησης  Μετανάστευση  Θέματα Ασύλου  Παιδιά Πρόσφυγες  Σεξισμός  Κοινωνικός αποκλεισμός ομάδων π. χ. Ρομά  Χάσμα Βορρά - Νότου  Προβλήματα του Τρίτου Κόσμου  Ιστορία της αποικιοκρατίας  Θέση της Ανατολικής Ευρώπης  Δομικός Ρατσισμός στην Ελλάδα ( κυρίως τα δικαιώματα των αλλοδαπών )  Ιστορία του αντισημιτισμού  Ανάλυση των Μέσων Ενημέρωσης ( μέσα από τη λογοτεχνία και τα σχολικά εγχειρίδια )  Ανάλυση της φτώχειας  Πολιτικές διαστάσεις της πλειονότητας και των μειονοτήτων  Διευκρίνιση σχετικά με τη χρήση του αντι - ρατσισμού / ρατσισμού και της έννοιας της φυλής και σε άλλες χώρες και τη σύνδεσή της με τις συγκεκριμένες τοπικές συνθήκες.

18 Μέθοδοι διδασκαλίας  Ποικιλία μεθόδων  Ενεργή συμμετοχή  Ισότιμη εργασία προβληματισμού  Project  Αυτοπροσδιορισμός  Ατομικές ή συλλογικές εργασίες  Παιχνίδια ρόλων  Θέατρο  Προσομοίωση

19 Μάθηση απελευθερωμένη από το φόβο  Ο ρατσισμός έχει να κάνει με το φόβο, την ανασφάλεια, την αβεβαιότητα  Ατμόσφαιρα ελεύθερη από φόβο και υπό συνθήκες που επιλέγονται ελεύθερα  Η σαφής αποδοκιμασία των ακροδεξιών ή ρατσιστικά σχόλια ειδικά δεν πρέπει να συνδέονται με την απόρριψη προσώπων  Οι μαθητές πρέπει να αισθάνονται αποδεκτοί  Μη ηθική κατήχηση

20 Σχολείο χωρίς Ρατσισμό Ενεργή συμμετοχή των μαθητών Στόχοι :  Ευαισθητοποίηση των μαθητών για όλες τις μορφές διακρίσεων και του ρατσισμού ( παροχή βασικών γνώσεων στους τομείς του ρατσισμού και ερευνητικά ζητήματα προκατάληψη, μετανάστευση και άσυλο )  Προώθηση της συμμετοχής των μαθητών κατά των διακρίσεων  Προώθηση ίσων ευκαιριών  Προώθηση των ανθρωπίνων και δημοκρατικών τρόπων σκέψης και δράσης μεταξύ των μαθητών  Ανάπτυξη « αντιρατσιστικών » ικανοτήτων και δεξιοτήτων τόσο για τους μαθητές όσο και για τους εκπαιδευτικούς  Εξάλειψη του ρατσισμού, των διακρίσεων και της βίας στην κοινωνία μας

21 Οι εκπαιδευτικοί  Αποδέκτες της αντιρατσιστικής εκπαίδευσης στα σχολεία είναι και οι εκπαιδευτικοί  Η αντιρατσιστική παιδαγωγική αναπόσπαστο μέρος της εκπαίδευσης, επιμόρφωσης και κατάρτισης των εκπαιδευτικών  Απόκτηση γνώσης και εμπειρίας για το ρατσισμό από κοινού με τους μαθητές

22 Συμπέρασμα  Έχει κάποιο νόημα η αντιρατσιστική εργασία στα σχολεία ;  Να παρακινήσουμε τους μαθητές σε συγκεκριμένη δράση  Να επιτευχθεί « ανοσοποίηση » κατά της ρατσιστικής προπαγάνδας

23

24


Κατέβασμα ppt "Αντιρατσιστική Εκ π αίδευση Βασικές αρχές ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΩΡΙΣ ΡΑΤΣΙΣΜΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕ ΑΝΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google