ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: ΤΑΧΟΥ-ΗΛΙΑΔΟΥ Καραντάκη Μαργαρίτα Α.Ε.Μ.: 3141
ΠΕΡΙΟΔΟΣ Σκοπός εκπαίδευσης: Η εκπαιδευτική πολιτική στοχεύει στην ιδεολογική διαμόρφωση και εξέλιξη των μαθητών και στην ανάπτυξη προσωπικής τους κρίσης. Καταδικάζει οτιδήποτε έχει σχέση με την εξυπηρέτηση αναγκών και συμφερόντων που προκύπτουν από τον καταμερισμό της εργασίας. Επιπλέον, υποστηρίζει μια σταθερή ιδεολογία όσον αφορά τις πολιτικές πεποιθήσεις του καθεστώτος.
Κύριοι στόχοι της εκπαίδευσης: Ηθική και πνευματική αγωγή Ανάπτυξη εθνικής συνείδησης με βάση τον ελληνικοχριστιανικό πολιτισμό Επίδραση στη σκέψη, στο χαρακτήρα και στη σωματική αγωγή του ατόμου Ανάπτυξη συγκεκριμένων δεξιοτήτων και διαμόρφωση αξιών Συμβολή στο να μπορούν να ανταποκριθούν οι νέοι στις συνεχώς μεταβαλλόμενες κοινωνικές συνθήκες.
Σχέση επαγγελματικής- γενικής εκπαίδευσης: Η γενική μόρφωση συμβαδίζει με την επαγγελματική καθώς πέρα από τις τεχνικές γνώσεις που προσφέρονται στους μαθητές για την μετέπειτα επαγγελματική τους πορεία, αποκτώνται και γενικές γνώσεις που στοχεύουν στον εξανθρωπισμό του και στην καλλιέργεια των αρετών του.
Επέκταση της υποχρεωτικής πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης : Προκειμένου να καταπολεμηθεί ο αναλφαβητισμός, φαινόμενο που οξύνεται στις μέρες μας, τίθεται ως απαραίτητη προϋπόθεση η αύξηση των ετών εκπαίδευσης από 6 σε 8. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, εκτός από την ηθική ανύψωση του ανθρώπου καταπολεμάται και η ανεργία που αποτελεί μάστιγα.
Επιπρόσθετα, επιτακτική χαρακτηρίζεται και η ανάγκη για ενίσχυση της επαγγελματικής εκπαίδευσης που θα δημιουργήσει πιο ικανούς τεχνίτες.
Ο ρόλος του δασκάλου : Αν και ο δάσκαλος είναι ένας απ’ τους σημαντικότερους διαμεσολαβητές μεταξύ του κράτους και των ανθρώπων, ωστόσο δεν παρουσιάζει μεγάλη κοινωνική αναγνώριση.
Χαρακτηριστικά σύγχρονου δασκάλου : Ανθρωπιστής Δασκάλα με μητρικά αισθήματα Συναισθηματική σχέση με παιδιά Ευταξία Αγάπη και σεβασμός στα παιδιά Χριστιανική πίστη
Ο δάσκαλος είναι καθοδηγητής, πρέπει να συνεργάζεται με τις οικογένειες των παιδιών και να οργανώνει γιορτές πατριωτικού χαρακτήρα, να τονώνει το εθνικό φρόνημα, να καταπολεμά την αγραμματοσύνη και να αποτελεί ο ίδιος παράδειγμα προς μίμηση για τους μαθητές του.
Μέτρα για την αναβάθμιση των Παιδαγωγικών Ακαδημιών : Ειδικευμένοι παιδαγωγοί που να κατέχουν ανώτερη γενική μόρφωση και ειδίκευση σε κάποιο κλάδο. Τριετής φοίτηση και σύσταση οικοτροφείων για την κοινωνική μόρφωση των σπουδαστών Αύξηση ωρών των μαθημάτων, εμπλουτισμός με νέα μαθήματα και εισαγωγή εργαστηριακών ασκήσεων
Συγκρότηση βιβλιοθήκης με αναγνωστήριο Δημιουργία ειδικών αιθουσών τεχνικών, ξυλουργικής, μηχανουργίας,ηλεκτρολογίας, μουσικής και γυμναστικής Οργάνωση αγροκτήματος Κωδικοποίηση νομοθεσίας και ίδρυση παιδαγωγικής ένωσης διδακτικού προσωπικού Κατάρτιση νηπιαγωγών, διδακτικού προσωπικού των τεχνικών και επαγγελματικών σχολών και των καθηγητών μέσης εκπαίδευσης
Έτσι, οι παιδαγωγικές ακαδημίες θα αποκτήσουν ισότιμη αξία με τις Ανώτατες Σχολές και θα γίνουν επίσημη θέση του κλάδου. Τέλος, όσον αφορά τους εκπαιδευτικούς, η επιμόρφωση τους, τους επιτρέπει να οργανωθούν έτσι ώστε να πετύχουν το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα στην εκπαίδευση των μαθητών. Η διαρκής επιμόρφωση τους παρέχει τη δυνατότητα να ενημερώνονται διαρκώς και να γίνονται αποτελεσματικότεροι στην μετάδοση των γνώσεων στους μαθητές.