ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΣΤΟ ΝΕΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ Ιστορική Αναδρομή Μεγάλοι Σταθμοί Μέρος 2.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Προώθηση Καινοτομίας Συμβολή στην Αντιμετώπιση της Κρίσης
Advertisements

« Βελτιστοποιώντας τη χρήση της γνώσης στη διαμόρφωση δημοσίων πολιτικών και στην ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η στρατηγική σημασία της ανοιχτής.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ» ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2011.
ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ : ΑΝΩΤΑΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ
Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΟΔΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΟΤΑ Θάνος Κριεμάδης, Ph.D., M.B.A., M.A. Αν. Καθηγητής.
Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης (1)
Στοιχεία Διοίκησης Επιχειρήσεων
Ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα καινοτομιών για νέες μικρές επιχειρήσεις Γιάννης Μουρατίδης MSc, Μηχανικός Παραγωγής & Διοίκησης Συνεργάτης Μονάδας Καινοτομίας.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Οι Άνθρωποι είναι το πιο σημαντικό κεφάλαιο κάθε Οργανισμού Η Ανάπτυξη του Προσωπικού μπορεί να γίνει με τρόπο ωφέλιμο και για τον Ίδιο.
Αξιολόγηση Ανθρώπινου Δυναμικού
ΟΡΓΑΝΩΣΙΑΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ
Τμήμα Χρηματοοικονομικής & Τραπεζικής Διοικητικής
ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΕΩΝ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
Ανάλυση του μοντέλου LISIM για την εφαρμογή του στις Ελληνικές Δημόσιες Βιβλιοθήκες Αναστασία Μαργιόλα & Πέτρος Κωσταγιόλας
Η επιχείρηση διαφέρει από τις άλλες παραγωγικές μονάδες γιατί: β) παράγει προϊόντα που τα διαθέτει έναντι μιας αξίας ανταλλαγής α) παράγει προϊόντα που.
Εισαγωγή.
ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΣΜΕΥΣΕΩΝ
ΟΙ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών Μάθημα «Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων» Παρασκευή 12 Μαρτίου Στοιχεία Διοίκησης Επιχειρήσεων.
ΘΕΩΡΙΑ ΑΝΑΓΚΩΝ Abraham Maslow
Διαχείριση Έργων Πληροφορικής
ΟΡΓΑΝΩΣΗ & ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Σχολή Μηχ. Μεταλλείων-Μεταλλουργών
Αρχές Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων
ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΔΟΜΗ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ
ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΕΡΡΕΣ 2013 ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
Διοίκηση Ανθρώπινων πόρων
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΠΟΡΩΝ
Οργάνωςη και Διοίκηςη Βιομηχανικών Επιχειρήςεων
Αρχές Διοίκησης Επιχειρήσεων Νάνσυ Μπουραντά Αγρίνιο, 2016 Πανεπιστήμιο Πατρών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Αγροτικών Προϊόντων & Τροφίμων.
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΕΝΤΡΟΥ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑ 6 Ο.
Επένδυση στη δημιουργία Ανθρώπινου Κεφαλαίου: Εκπαίδευση και Κατάρτιση Γιώργος Μ. Αγιομυργιανάκης Καθηγητής Οικονομικής Ανάλυσης και Πολιτικής Ελληνικό.
Aθήνα,16 Νοεμβριου Η Στρατηγική της Έξυπνης Εξειδίκευσης Συνδέει: την έρευνα και καινοτομία με την οικονομική ανάπτυξη με νέους τρόπους όπως είναι.
Ηγεσία είναι η διαδικασία με την οποία ένα άτομο επηρεάζει άλλα άτομα για την επίτευξη επιθυμητών στόχων. Επίσημος ηγέτης είναι ο προϊστάμενος ο οποίος.
ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΣΤΟ ΝΕΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ
Δημόσιος Vs Ιδιωτικός Τομέας Διαφορές - Ομοιότητες.
Συνοπτική Παρουσίαση Ε.Π. «ΚτΠ» Παναγιώτης Γεωργιάδης Αθήνα 9 Νοεμβρίου 2004.
► Karew Ure. The Psychology of Manufacturer (1835) ► Kίνημα βελτίωσης των συνθηκών ζωής στα εργοστάσια (στελέχη πρόνοιας) (welfare officers). Kύριος σκοπός.
Γιάννης Α. Μυλόπουλος Αναπληρωτής Καθηγητής Α.Π.Θ. Τομέας Υδραυλικής & Τεχνικής Περιβάλλοντος Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών-Πολυτεχνική Σχολή H ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ.
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR – CHAPTER 15 ΙΣΧΥΣ – ΕΞΟΥΣΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ.
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR I. Εισαγωγή στην Οργανωτική Συμπεριφορά (Κεφάλαιο 1) Με τι πιστεύετε ασχολείται το μάθημα της οργανωτικής συμπεριφοράς;
ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ – ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ 11/14/ Κοινωνία στην Οικονομία της Γνώσης.
Αγορά Εργασίας - Καινοτομία στην Οικονομία της Γνώσης
Κρατικος παρεμβατιςμος και κατα pareto αριςτοποιηςη
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ 11
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΙΔΡΥΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
Επιχειρηματικός Σχεδιασμός
ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ - ΧΡΗΜΕ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
Δρ. Γεώργιος Καμπουρίδης
Διοίκηση Bιομηχανικών Επιχειρήσεων
Ορισμοσ management Ο όρος «Management» αποδίδετε με τον ελληνικό όρο «Δίοικηση Επιχειρήσεων». Management είναι η χρησιμοποίηση των υλικών, ανθρώπινων και.
Η επιστήμη της Διοίκησης
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επιχειρήσεων Φιλοξενίας
Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επιχειρήσεων Φιλοξενίας
Οργάνωση & Διοίκηση Αθλητισμού
Διοίκηση Ποιότητας Ενότητα 3: Το κόστος της ποιότητας - Βραβεία ποιότητας Διδάσκων: Τσέλιος Δημήτριος, Καθηγητής Εφαρμογών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΝΕΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ.
Θεωρία Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ Μεταπτυχιακης Διπλωματικης Εργασιας « Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΙΔΕΙΑΣ – ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ».
Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
Ευρωπαϊκός Πυλώνας Κοινωνικών Δικαιωμάτων:
Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
Αξιολόγηση της επίδοσης ενός οργανισμού σε θέματα ασφάλειας
Αλέξανδρος Σαχινίδης, ΜΒΑ, Ph.D. ΙΟΥΝΙΟΣ 2009
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΣΤΟ ΝΕΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ Ιστορική Αναδρομή Μεγάλοι Σταθμοί Μέρος 2

ADMINISTRATIVE MANAGEMENT (PRINCIPLES OF ADMINISTRATION) Gulick and Urwick (1937)

ADMINISTRATIVE MANAGEMENT (PRINCIPLES OF ADMINISTRATION) Προώθησαν επτά αρχές/λειτουργίες διοίκησης που είναι γνωστές με το ακρωνύμιο POSDCORP

ADMINISTRATIVE MANAGEMENT (PRINCIPLES OF ADMINISTRATION) Planning Organizing Staffing Directing Coordinating Reporting Budgeting

ADMINISTRATIVE MANAGEMENT (PRINCIPLES OF ADMINISTRATION). Planning: Προγραμματισμός Organizing: Οργάνωση Staffing: Στελέχωση

ADMINISTRATIVE MANAGEMENT (PRINCIPLES OF ADMINISTRATION) Directing: Διεύθυνση Coordinating: Συντονισμός Reporting: Αναφορά/Λογοδοσία Budgeting: Προϋπολογισμός

ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ ΦΩΝΕΣ ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΗΣ (HERBERT A SIMON ΚΑΙ DAHL) Οι Αμερικανοί επιστήμονες Herbert A Simon και Dahl αμφισβήτησαν τις μέχρι τότε επικρατούσες θεωρίες. Υπήρξε αμφισβήτηση της διάκρισης (dichotomy) της πολιτικής από τη δημόσια διοίκηση Δόθηκε έμφαση στην επίδραση των περιβαλλοντικών παραγόντων στη διοικητική συμπεριφορά

. Ο Simon υποστήριξε ότι στους δημόσιους οργανισμούς αυτό που έχει σημασία είναι ο τρόπος που λαμβάνονται οι αποφάσεις (decision making). O Dahl υπέδειξε ότι, όταν επιχειρούμε να προσδιορίσουμε τις παραμέτρους της δημόσιας διοίκησης, πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη και τους συμπεριφορικούς και κοινωνιολογικούς παράγοντες. Herbert A Simon και Dahl

Η ΣΧΟΛΗ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ (ΣΧΟΛΗ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ) (HUMAN RELATIONS MOVEMENT)

Η ΣΧΟΛΗ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ Η διοίκηση παίρνει ανθρώπινη διάσταση. Η προσοχή μετατοπίζεται από τις τεχνικές, οργανωτικές δομές και διαδικασίες στον άνθρωπο. Δίδεται έμφαση στο άτομο και τη συμπεριφορά του μέσα στον οργανισμό και τις σχέσεις που αναπτύσσει με συναδέλφους και προϊσταμένους.

EXPERIMENTERS AT HAWTHORNE (1924) Ο Elton Mayo και οι συνεργάτες του μελέτησαν τη συμπεριφορά των εργαζομένων στο Hawthorne. Από τα διάφορα πειράματα που διεξήχθησαν με ομάδες εργαζομένων προέκυψαν εντυπωσιακά για την εποχή συμπεράσματα.

ELTON MAYO EXPERIMENTERS AT HAWTHORNE (1924). Διαπιστώθηκε ότι : Ο άνθρωπος/εργαζόμενος δεν υποκινείται μόνο από οικονομικά κίνητρα, όπως ήταν μέχρι τότε η αντίληψη.

ELTON MAYO EXPERIMENTERS AT HAWTHORNE. (1924). Η συμπεριφορά των εργαζομένων δεν είναι δυνατό να γίνει κατανοητή χωρίς να λαμβάνονται υπόψη και οι συναισθηματικοί παράγοντες Η συμπεριφορά των εργαζομένων επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από κοινωνικούς και ψυχολογικούς παράγοντες.

ELTON MAYO EXPERIMENTERS AT HAWTHORNE (1924). Ακόμα κι όταν χαμηλώθηκε το φως στο χώρο εργασίας, η παραγωγικότητα αυξήθηκε, αποδεικνύοντας ότι το γεγονός και μόνο ότι κάποιος έδινε σημασία στους εργαζομένους, έστω και παρατηρώντας τις αντιδράσεις τους, λειτούργησε ως υποκίνηση για αυτούς.

Η ΣΧΟΛΗ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ Όπως είναι προφανές, την περίοδο αυτήν η επικέντρωση μεταφέρεται πια στον άνθρωπο/ εργαζόμενο, στις σχέσεις που αναπτύσσει μέσα στον οργανισμό και στον τρόπο που συμπεριφέρεται. Μέχρι τότε στο κέντρο του ενδιαφέροντος ήταν ο τρόπος οργάνωσης και η λειτουργία των δημόσιων οργανισμών. Ελάχιστη σημασία δινόταν στον παράγοντα άνθρωπο.

. ΚΡΙΣΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ ( )

ΚΡΙΣΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ ( ) Επεκράτησαν απόψεις που υποστήριζαν ότι η δημόσια διοίκηση δεν συνιστά ξεχωριστό επιστημονικό κλάδο, αλλά ότι αποτελεί μέρος άλλων επιστημονικών κλάδων, όπως της πολιτικής επιστήμης ή της επιστήμης της διοίκησης επιχειρήσεων. Οι απαντήσεις στα ερωτήματα και τους προβληματισμούς αναζητήθηκαν μέσω των επιστημών αυτών.

Η ΜΕΤΑ ΤΟ 1970 ΕΠΟΧΗ

DWIGHT WALDO ΝΕΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ (NEW PUBLIC ADMINISTRATION) Αμφισβητήθηκε η δυνατότητα της παραδοσιακής δημόσιας διοίκησης να ανταποκριθεί στις ανάγκες μιας εποχής με γρήγορο ρυθμό τεχνολογικής εξέλιξης

ΝΈΑ ΔΗΜΌΣΙΑ ΔΙΟΊΚΗΣΗ (NEW PUBLIC ADMINISTRATION). Η δημόσια διοίκηση πρέπει να στοχεύει και να επιτυγχάνει αξίες, όπως :  η καλή διαχείριση και  η κοινωνική ισότητα

ΝΕΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ (NEW PUBLIC ADMINISTRATION). Η δημόσια διοίκηση πρέπει να είναι : πελατοκεντρική, χωρίς γραφειοκρατικές δομές, με συμμετοχή στη λήψη αποφάσεων, διοικητική αποκέντρωση με λειτουργούς που να προσφέρουν.

. ΝΕΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ

. Ανασχεδιασμός της δημοσίας διοίκησης από το Γραφειοκρατικό μοντέλο σε ένα μοντέλο που : να χαρακτηρίζεται από δυναμισμό και εξωστρέφεια να είναι προσανατολισμένο στην επίτευξη αποτελεσμάτων (results oriented) να αναγνωρίζει τις ανάγκες των πολιτών να ανταποκρίνεται έγκαιρα στις επιθυμίες του κοινού.

. ΝΕΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ Πώς μπορεί αυτό να επιτευχθεί ;

περιορισμό s του μεγέθους της δημόσιας διοίκησης (downsizing) εφαρμογή στο δημόσιο μεθόδων και διαδικασιών που εφαρμόζονται με επιτυχία στις επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα. ΝΕΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ

. Έμφαση στη μέτρηση/αξιολόγηση της απόδοσης και της ποιότητας των προσφερομένων υπηρεσιών. Δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων των μετρήσεων/αξιολογήσεων σε τακτά χρονικά διαστήματα.

Ευέλικτοι όροι απασχόλησης προκειμένου να επιτυγχάνεται καλύτερη εξειδίκευση και μεγαλύτερη δημιουργικότητα από μέρους των εργαζομένων Εισαγωγή συμβάσεων εργασίας αντί συστήματος καριέρας ΝΕΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ

Δημιουργία συνθηκών πιο αποτελεσματικής και παραγωγικής ηγεσίας στους δημόσιους οργανισμούς Κατάργηση των ιεραρχικών δομών Η απασχόληση προσωπικού να βασίζεται στην αξία και την απόδοση. Εισαγωγή ελκυστικών μισθοδοτικών και άλλων όρων απασχόλησης για το διευθυντικό προσωπικό. ΝΕΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ

Διασφάλιση της προσωπικής ευθύνης των μάνατζερ με τη διασύνδεση του συστήματος αμοιβών με την απόδοση και το βαθμό επίτευξης των στόχων του οργανισμού. Το κόστος πρέπει να λαμβάνεται πάντοτε υπόψη κατά τη λήψη αποφάσεων από τους μάνατζερ ΝΕΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ

. Εκλογίκευση της χρήσης των περιορισμένων πόρων που έχει στη διάθεση του το δημόσιο Ανάπτυξη και αξιοποίηση της συνεργασίας δημόσιου και ιδιωτικού τομέα (PPP Public Private Partnership)

ΝΕΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ ΠΕΝΤΕ ΠΥΛΩΝΕΣ (POLLIT (1990)) 1. Αύξηση της παραγωγικότητας με λιγότερους οικονομικούς πόρους 2. Εφαρμογή των εξελιγμένων τεχνολογιών 3. Πειθαρχημένο εργατικό δυναμικό, προσανατολισμένο στην ιδανική παραγωγικότητα 4. Το μάνατζμεντ διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στο σχεδιασμό, την εφαρμογή και τη μέτρηση της παραγωγικότητας 5. Δυνατότητα ευελιξίας του Μάνατζμεντ