1 Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Το Εξωτερικό Περιβάλλον της Επιχείρησης.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αποφάσεις Τιμολόγησης
Advertisements

Γιώργος Μπάλτας Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Μήπως έχουμε ακρίβεια «Ελληνικής κατασκευής;» Γιώργος Μπάλτας Αναπληρωτής Καθηγητής Τμήμα Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
ΠΡΟΪΟΝ IV Φαίδων Θεοφανίδης
ΑΝΟΙΚΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Το Πλάνο / Περιβάλλον του Μάρκετινγκ
ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ : ΑΝΩΤΑΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ
ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑ: ΚΟΣΤΟΛΟΓΗΣΗ ΓΙΑ ΑΡΤΟΠΟΙΕΙΟ ΖΑΧΑΡΟΠΛΑΣΤΕΙΟ
Επιχειρηματικό σχέδιο
Επιχειρηματική ιδέα Ευκαιρίες από το περιβάλλον (πόροι) Φυσικοί πόροι Ανθρωπογενείς πόροι Προσωπικές ικανότητες, δεξιότητες κλπ. ΓνώσειςΔεξιότητεςΕμπειρίεςΆλλα…
1 ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ Χρυσοβαλάντου Μήλλιου
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
Κανάλια διανομής και παγκόσμιες αγορές
Ο ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΠΣ
ΜΟΝΤΕΛΟ PEST Πολιτικό/ρυθμιστικό περιβάλλον (πχ νομοθεσία για φόρους/ίδρυση επιχείρησης/περιβάλλον) Οικονομικό περιβάλλον (η αγορά στην οποία δρα η επιχείρηση:
«ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ »
ΜΚΤ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ
Το Περιβάλλον Του Αθλητικού Οργανισμού
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΑΝΑΨΥΧΗΣ
Σχολή Μηχ. Μεταλλείων-Μεταλλουργών
Στοιχεία Επιχειρηματικότητας
Ανάπτυξη Επιχειρηματικότητας: από την ιδέα στην υλοποίηση Δρ. Εμμανουήλ Αλεξανδράκης 26/03/2004.
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
ΑΡΧΕΣ MARKETING ΟΙ ΤΟΜΕΙΣ & ΟΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΜΚΤ
‘Η εμπορική ζωή των προϊόντων/υπηρεσιών’
Το περιβάλλον Μάρκετινγκ Διάλεξη 2η
ΕΝΟΤΗΤΑ 3η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Το Εσωτερικό Περιβάλλον της Επιχείρησης και η Αποστολή της.
Η στρατηγική αναλυση του εσωτερικού περιβάλλοντος. Παρουσίαση, Δρ. Δημήτρης Λαμπρουλης.
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
1 Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Ιεράρχηση Στρατηγικής –Επίπεδα Στρατηγικής.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 21 : ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Θεοφανίδης Φαίδων Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
1 ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟΠΩΛΙΑΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΔΙΑΛΕΞΗΣ Βαγής Σαμαθρακής 2 ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΜΟΝΟΠΩΛΙΑΚΩΝ ΑΓΟΡΩΝ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ ΣΤΟ ΜΟΝΟΠΩΛΙΟ ΜΟΝΟΠΩΛΙΟ &
Επένδυση στη δημιουργία Ανθρώπινου Κεφαλαίου: Εκπαίδευση και Κατάρτιση Γιώργος Μ. Αγιομυργιανάκης Καθηγητής Οικονομικής Ανάλυσης και Πολιτικής Ελληνικό.
1 ο ΜΑΘΗΜΑ ΤΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ 1 ο ΜΑΘΗΜΑ ΤΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ Ορισμοί Χρησιμότητα και πλεονεκτήματα Δομή του Επιχειρηματικού Σχεδίου. Ερωτήσεις.
Επιχειρηματικό Σχέδιο Ελαστικότητα Ζήτησης Επιχειρηματικό Σχέδιο.
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ 2 ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΣΑΧΙΝΙΔΗΣ ΜΑΡΤΙΟΣ 2016.
ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΑΡΧΕΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΕΞΑΜΗΝΟ Α΄ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων -
Κεφαλαιο 5 Τιμολόγηση Υπηρεσιών.
Επιχειρηματικό Σχέδιο Α ργυρή Κατωπόδη. ΕΝΟΤΗΤΑ Α Επιτελική σύνοψη του επιχειρησιακού σχεδίου (executive summary) Στην επιτελική σύνοψη παρουσιάζονται.
► Karew Ure. The Psychology of Manufacturer (1835) ► Kίνημα βελτίωσης των συνθηκών ζωής στα εργοστάσια (στελέχη πρόνοιας) (welfare officers). Kύριος σκοπός.
Μοντέλο του Porter. Διαμόρφωση στρατηγικής (συνέχεια) Αξιολόγηση των πληροφοριών Συνήθως, με βάση τις πληροφορίες που συλλέχθηκαν, γίνεται μια συνολική.
Ανάλυση του Εξωτερικού Περιβάλλοντος. Συνολικός αριθμός εργαζομένων στην Κίνα: 750 εκατομμύρια Ποσοστό κατοίκων της Λατινικής Αμερικής που θα προτιμούσαν.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΉ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΉ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΌΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΌΣ ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΊΟ ΠΟΙΌΤΗΤΑΣ Διοίκηση Ολικής Ποιότητας Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας.
Προσφορά, ζήτηση και δυνάμεις της αγοράς Κεφάλαιο 4 Copyright © 2001 by Harcourt, Inc. All rights reserved. Requests for permission to make copies of any.
Μάρκετινγκ Τουριστικών Επιχειρήσεων Διάλεξη 7 η Δημιουργία Νέων Τουριστικών Προϊόντων.
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΑΓΟΡΑ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ
Αξιολόγηση Εναλλακτικών Επιλογών.
Επιχειρησιακή Στρατηγική
Κανάλια διανομής και παγκόσμιες αγορές
Διάλεξη 10η: Διανομή του Προϊόντος (Κανάλια Διανομής)
Επιχειρησιακή Ανάλυση
κεφαλαιο 2 το περιβαλλον
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
κεφαλαιο 8 διεθνησ στρατηγικη
Το παγκόσμιο περιβάλλον του μάρκετινγκ
Ερωτήσεις 1ης και 2ης διάλεξης
Διάλεξη 8η: Ανταγωνιστικές Στρατηγικές Ανάπτυξης Αγοράς
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ 3
MARKETING 3η διαλεξη – το μιγμα μαρκετινγκ – η τιμη
PROJECT Β! ΛΥΚΕΙΟΥ
Το παγκόσμιο περιβάλλον του μάρκετινγκ
Γενικοί Παράγοντες Αγοράς Μέγεθος Αγοράς: € στο τέλος του 2013 Ανάπτυξη Αγοράς: Μειούμενο ετήσιο ρυθμό (2013/2012: -0,5%, 2012/2011:
ΟΡΙΣΜΟΣ ΑΓΟΡΑΣ.
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ
Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία
Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία
Τμηματοποίηση – Τοποθέτηση - Στόχευση Δρ. Μάλαμα Ελεονώρα Ιουλία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Το Εξωτερικό Περιβάλλον της Επιχείρησης

2 Το εξωτερικό περιβάλλον της Επιχείρησης Εξωτερικό μάκρο -περιβάλλον και Εξωτερικό μίκρο-περιβάλλον

3 Το εξωτερικό περιβάλλον της Επιχείρησης Το εξωτερικό περιβάλλον διαχωρίζεται στο Εξωτερικό μάκρο-περιβάλλον, το οποίο επηρεάζει την επιχείρηση αλλά και κάθε άλλη επιχείρηση που λειτουργεί στην ίδια πχ χώρα και το Εξωτερικό μίκρο-περιβάλλον, δηλαδή το άμεσο κλαδικό περιβάλλον της επιχείρησης.

4 Το Εξωτερικό μάκρο-περιβάλλον Το εξωτερικό μακρο-περιβάλλον έχει επίδραση στις λειτουργίες της επιχείρησης και μπορεί να διαχωριστεί σε έξι επιμέρους διαστάσεις: οικονομικό περιβάλλον τεχνολογικό περιβάλλον πολιτικό – νομικό περιβάλλον κοινωνικό – πολιτιστικό περιβάλλον δημογραφικό περιβάλλον παγκόσμιο περιβάλλον

5 Το Εξωτερικό μάκρο-περιβάλλον Οικονομική διάσταση Εδώ η ανάλυση εστιάζεται στο μάκρο- οικονομικό περιβάλλον και στις επιδράσεις που ασκεί πάνω στην επιχείρηση (ακαθάριστο εθνικό προϊόν, επιτόκια, προσφορά χρήματος, επίπεδο ανεργίας διαθέσιμο εισόδημα κλπ).

6 Το Εξωτερικό μάκρο-περιβάλλον Τεχνολογική διάσταση Αφορά τις τεχνολογικές τάσεις ή επιτεύγματα που λαμβάνουν χώρα έξω από την αγορά και είναι δυνατόν να έχουν σημαντική επίδραση στην επιχείρηση και τη στρατηγική της. Οι τάσεις αυτές μπορεί να αποτελούν ευκαιρίες για εκείνες τις επιχειρήσεις που έχουν τη δυνατότητα να τις εκμεταλλευτούν και να τις εισάγουν αποτελεσματικά στις δραστηριότητές τους. Η εμφάνιση μιας νέας τεχνολογίας δεν σημαίνει απαραίτητα ότι οι επιχειρήσεις οι οποίες εμμένουν στην προηγούμενη τεχνολογία, θα αντιμετωπίσουν το φάσμα της εξαφάνισης. Συχνά είναι δύσκολο να εκτιμηθούν με οποιοδήποτε βεβαιότητα οι μακροχρόνιες συνέπειες που μια νέα τεχνολογία θα προκαλέσει σε ένα κλάδο.

7 Το Εξωτερικό μάκρο-περιβάλλον Πολιτική – Νομική διάσταση Αναφέρεται στους νόμους, τους κυβερνητικούς φορείς και τις διάφορες ομάδες πίεσης που επηρεάζουν τους σύγχρονους οργανισμούς είτε άμεσα είτε έμμεσα. Η προσθήκη ή η αφαίρεση ενός νομοθετικού ή ρυθμιστικού περιορισμού από την Κυβέρνηση μιας χώρας είναι δυνατόν να δημιουργήσει σημαντικές στρατηγικές απειλές όσο και ευκαιρίες για τις επιχειρήσεις εκείνες που δραστηριοποιούνται στη συγκεκριμένη χώρα. Η μελέτη του πολιτικού περιβάλλοντος είναι απαραίτητη για τις πολυεθνικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε περισσότερες από μία χώρες και επομένως λειτουργούν κάτω από εντελώς διαφορετικές πολιτικές και νομικές συνθήκες.

8 Το Εξωτερικό μάκρο-περιβάλλον Κοινωνικό-πολιτιστική διάσταση Οι σημαντικότεροι κοινωνικοπολιτιστικοί παράγοντες που επηρεάζουν μια επιχείρηση είναι: η θέση της γυναίκας στην εργασία, η διανομή του εισοδήματος, Ο καταναλωτισμός, το επίπεδο μόρφωσης των καταναλωτών και η στάση τους απέναντι στην εργασία και στον ελεύθερο χρόνο κλπ

9 Το Εξωτερικό μάκρο-περιβάλλον Δημογραφική διάσταση Αφορά μεταξύ άλλων, το μέγεθος του πληθυσμού, την γεωγραφική του κατανομή, την ηλικιακή του δομή και τη διανομή του εισοδήματος.

10 Το Εξωτερικό μάκρο-περιβάλλον Παγκόσμια διάσταση Περιλαμβάνει όλους τους παράγοντες που αφορούν τις νέες αγορές διεθνώς, τις ήδη υπάρχουσες διεθνείς αγορές που αλλάζουν, τα διεθνή πολιτικά και πολιτισμικά δρώμενα όπως επίσης και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της κάθε αγοράς.

11 Το Εξωτερικό μάκρο-περιβάλλον Προκειμένου η στρατηγική μιας επιχείρησης να προσαρμοστεί επιτυχημένα στις αλλαγές του μακρο- περιβάλλοντος της θα πρέπει τα στελέχη να γνωρίζουν τους διάφορους συνδετικούς κρίκους που ενώνουν το εξωτερικό μάκρο-περιβάλλον με τη στρατηγική της επιχείρησης. Οι κυριότεροι από αυτούς είναι οι ακόλουθοι: Οι εξελίξεις στο εξωτερικό περιβάλλον αλλάζουν τα ανταγωνιστικά πεδία μάχης ενός κλάδου. Η ίδια η περιβαλλοντική τάση είναι πιθανό να έχει διαφορετικές επιδράσεις πάνω σε διαφορετικές επιχειρήσεις. Η επίδραση ενός περιβαλλοντικού παράγοντα είναι δυνατό να είναι πολύ διαφορετική σε επιχειρήσεις του ιδίου κλάδου.

12 Το Εξωτερικό μάκρο-περιβάλλον Πολλές εξελίξεις του μακρο-περιβάλλοντος της επιχείρησης είναι δύσκολο να προβλεφθούν με ένα συγκεκριμένο βαθμό ακρίβειας ενώ αντίθετα άλλες, λόγω της φύσεως τους, είναι άμεσα προβλέψιμες. Τέλος οι διαστάσεις του ευρύτερου περιβάλλοντος που επηρεάζουν περισσότερο τις επιχειρήσεις είναι δυνατό να διαφέρουν από χώρα σε χώρα.

13 Το Εξωτερικό Μίκρο-περιβάλλον της επιχείρησης Η ανάλυση του Μικρο- περιβάλλοντος περιλαμβάνει την εξέταση: των καταναλωτών, του ανταγωνισμού και της αγοράς.

14 Το Εξωτερικό Μίκρο-περιβάλλον της επιχείρησης Ανάλυση Καταναλωτή Εδώ περιλαμβάνεται η τμηματοποίηση της αγοράς, τα κίνητρα και οι ανεκπλήρωτες ανάγκες ή επιθυμίες του καταναλωτή σε κάθε τμήμα της αγοράς που δραστηριοποιείται η επιχείρηση. παράδειγμα: Ένας τρόπος να τμηματοποιηθεί η αγορά των κατεψυγμένων προϊόντων (φαγητά, επιδόρπια, γλυκά, γρανίτες, παγωτά κ.λ.π.) είναι, σε λιανική πώληση και τροφοδοσία (σχολεία, νοσοκομεία, χώροι ψυχαγωγίας). Ένας άλλος τρόπος τμηματοποίησης είναι σε ομάδες με βάση τα κίνητρα. π.χ. με βάση τις θερμίδες, την γεύση, την τιμή, την δροσιά, την ευκολία κλπ. Μια ανεκπλήρωτη επιθυμία θα μπορούσε να είναι ένα γευστικό θρεπτικό γεύμα με λίγες θερμίδες.

15 Το Εξωτερικό Μίκρο-περιβάλλον της επιχείρησης Ανάλυση Ανταγωνισμού Η ανάλυση του ανταγωνισμού αρχίζει με την αναγνώριση των υπαρχόντων και εν' δυνάμει ανταγωνιστών. Στη συνέχεια, πρέπει να διερευνηθούν αυτοί και οι στρατηγικές τους. Εξαιρετικό ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα δυνατά και τα αδύνατα σημεία των ανταγωνιστών που θα πρέπει να εξεταστούν εκτεταμένα.

16 Το Εξωτερικό Μίκρο-περιβάλλον της επιχείρησης Ανάλυση ανταγωνισμού: Για να αναπτυχθεί μια σωστή στρατηγική πρέπει να έχουν κατανοηθεί οι ανταγωνιστές και ειδικότερα τα ακόλουθα: Απόδοση: πωλήσεις, τζίρος, κέρδη και μεταβολή αυτών καταδεικνύουν το πόσο υγιείς είναι. Εικόνα & Προσωπικότητα: Πως τους αντιλαμβάνονται οι πελάτες. Στόχοι: Είναι πάντα ενδεικτικοί των προθέσεών τους. Παρούσα και προηγούμενες στρατηγικές. Διάρθρωση κόστους (cost structure). Δυνατά και αδύνατα σημεία Πως τα προϊόντα τους. διαφέρουν από τα υπόλοιπα.

17 Το Εξωτερικό Μίκρο-περιβάλλον της επιχείρησης Ανάλυση Αγοράς Η ανάλυση αγοράς έχει δύο σκοπούς. Ο πρώτος είναι να προσδιορίσει πόσο ελκυστική είναι η αγορά και οι υποαγορές της. Ο δεύτερος σκοπός είναι να κατανοηθεί η δυναμική της αγοράς ώστε να εντοπιστούν οι ευκαιρίες αλλά και οι παγίδες. Έτσι μπορούν να ληφθούν προληπτικά μέτρα και να συνταχθούν ανάλογες στρατηγικές.

18 Το Εξωτερικό Μίκρο-περιβάλλον της επιχείρησης Η ανάλυση αγοράς θα πρέπει να περιλαμβάνει: Μέγεθος αγοράς Ορίζοντες Ανάπτυξης (growth prospects) Κερδοφορία αγοράς Διάρθρωση κόστους (cost structure) Κανάλια Διανομής (Distribution Channels) Τάσεις Παράγοντες επιτυχίας (key success factors)

19 Το Εξωτερικό Μίκρο-περιβάλλον της επιχείρησης Το ανταγωνιστικό περιβάλλον κάθε επιχείρησης προσδιορίζεται από τις εξής δυνάμεις: Την απειλή εισόδου νέων επιχειρήσεων Τη διαπραγματευτική δύναμη των προμηθευτών της επιχείρησης Τη διαπραγματευτική δύναμη των αγοραστών της επιχείρησης Την απειλή από τα υποκατάστατα προϊόντα Την ένταση του ανταγωνισμού ανάμεσα στις ήδη υπάρχουσες επιχειρήσεις του κλάδου.

20 Το Εξωτερικό Μίκρο-περιβάλλον της επιχείρησης Οι δυνάμεις αυτές προσδιορίζουν την ένταση και τη φύση του ανταγωνισμού στα πλαίσια ενός κλάδου αλλά και τις στρατηγικές που μπορεί να ακολουθήσουν οι επιχειρήσεις. Μέσω της ανάλυσης των πέντε δυνάμεων η επιχείρηση συγκεντρώνει ένα σύνολο από βοηθητικά στοιχεία, για το σχεδιασμό της στρατηγικής της. Προσδιορίζει τον τρόπο που η δομή του κλάδου στον οποίο δραστηριοποιείται επηρεάζει τον ανταγωνισμό, ο οποίος με τη σειρά του καθορίζει την κερδοφορία που μπορεί να επιτύχει η επιχείρηση.

21 Το Εξωτερικό Μίκρο-περιβάλλον της επιχείρησης Παράγοντες που προσδιορίζουν την απειλή εισόδου νέων επιχειρήσεων σε ένα κλάδο: Οικονομίες κλίμακας Απαιτήσεις σε κεφάλαια Κοστολογικά πλεονεκτήματα ανεξάρτητα από το μέγεθος Διαφοροποίηση προϊόντος Πρόσβαση στα κανάλια διανομής Νομικοί περιορισμοί Φόβος αντίδρασης από τις υπάρχουσες επιχειρήσεις

22 Το Εξωτερικό Μίκρο-περιβάλλον της επιχείρησης Παράγοντες που προσδιορίζουν την διαπραγματευτική δύναμη των προμηθευτών : Αριθμός των προμηθευτών. Μέγεθος και σημασία του αγοραστή. Βαθμός διαφοροποίησης των προϊόντων του προμηθευτή. Δυνατότητα υποκατάστασης των προϊόντων των προμηθευτών. Δυνατότητα κάθετης ολοκλήρωσης των προμηθευτών προς τα εμπρός.

23 Το Εξωτερικό Μίκρο-περιβάλλον της επιχείρησης Παράγοντες που προσδιορίζουν την διαπραγματευτική δύναμη των αγοραστών: Μέγεθος του αγοραστή Αριθμός των προμηθευτών Πληροφορίες για το κόστος της εταιρίας Ευαισθησία των αγοραστών στην τιμή Χαρακτηριστικά του προϊόντος Κάθετη ολοκλήρωση των αγοραστών προς τα πίσω

24 Το Εξωτερικό Μίκρο-περιβάλλον της επιχείρησης Παράγοντες που προσδιορίζουν την ένταση ανταγωνισμού ανάμεσα στις υπάρχουσες επιχειρήσεις του κλάδου: Ρυθμός ανάπτυξης της αγοράς. Χαρακτηριστικά ανταγωνιστών. Υψηλά σταθερά κόστη και οικονομίες κλίμακας. Προσπάθειες για αύξηση μεριδίου αγοράς. Έλλειψη διαφοροποίησης στα προϊόντα. Ύπαρξη υψηλών εμποδίων εξόδου.