ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΝΤΥΠΩΝ ΣΤΙΣ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ Μωιτσίδου Φανή.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
1 Χ Ο υπό έκδοση νόμος για τις υπηρεσίες πληρωμών στην εσωτερική αγορά Χρήστος Βλ. Γκόρτσος Αναπληρωτής Kαθηγητής Διεθνούς Οικονομικού Δικαίου, Πάντειο.
Advertisements

Ημερίδα για REACH, Αθήνα ΕΒΕΑ Piloting REACH on Downstream Use and Communication in Europe - συμπεράσματα Ιωάννα Αγγελοπούλου Γενικό Χημείο.
1. 2 Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΟΥ Ο.Α.Ε.Π. ΣΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ “ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑΣ“ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΊΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΚΑΙ ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΗ  Είναι πλέον κατανοητό από όλους.
« Βελτιστοποιώντας τη χρήση της γνώσης στη διαμόρφωση δημοσίων πολιτικών και στην ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η στρατηγική σημασία της ανοιχτής.
ΗΜΕΡΙΔΑ ΣΕΕΠΕ 3/6/2008 ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΣΤΗΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΚΑΥΣΙΜΩΝ.
1 ERASMUS ΓΙΑ ΝΕΟΥΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ Νέο ευρωπαϊκό πρόγραμμα κινητικότητας επιχειρηματιών Λευκωσία, 2011 ERASMUS ΓΙΑ ΝΕΟΥΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ.
1 Ανάπτυξη μέσω πρόσβασης σε Διεθνοποιημένα Δίκτυα Εφοδιαστικής Αλυσίδας EXPORT SUMMIT Roadmap to Growth Θεσσαλονίκη 3-4 Μαΐου 2012.
Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης
H ΕΤΑΙΡΙΑ & Η ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΤΗΣ
ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ (LOGISTICS CHAIN MANAGEMENT) Νικόλαος Καρανάσιος Επίκουρος Καθηγητής.
" ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΑΣ ΑΡΘΡΩΝ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ" Eιρήνη Λουρδή, Παναγιώτα Μπουρογιάννη, Μάρα Νικολαΐδου, Γιώργος Πυρουνάκης.
ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 13.2 Αρχές και οικονομικοί κανόνες για την κινητικότητα.
Ορθές Πρακτικές Διανομής Φαρμάκων
Κεφάλαιο 3: Το ενιαίο ρυθμιστικό και νομικό πλαίσιο. 3.1 Η έννοια και το περιεχόμενο του ενιαίου ρυθμιστικού πλαισίου. 3.2 Η αναγκαιότητα δόμησης του.
Καλώς ήρθατε ! Ετοιμάζεστε να παρακολουθήσετε την παρουσίαση της εφαρμογής Copyright © iBS LTD, all rights reserved.
Πληρωμή πάγιου τέλους κτηματογράφησης στα ΕΛΤΑ μέσω Western Union
Μεταφορές και Logistics
ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ (LOGISTICS CHAIN MANAGEMENT)
Τομέας Πληροφορικής ΙΕΚ ΔΕΛΤΑ Θεσσαλονίκη
Κανάλια διανομής και παγκόσμιες αγορές
Σύμφωνα με τον ΣΕΒ, αναμένεται να παρουσιάσουν ζήτηση μέχρι το 2020 Πηγή:
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΤΟΜΕΑ ΕΡΕΥΝΑΣ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΤΟΥ ΤΕΕ.
ΒΟΛΟΣ 21/03/ Νέα νομοθεσία χημικών Reach – πρώτη φάση εφαρμογής Δημήτρης Τσίχλης Δ/νση Περιβάλλοντος Γ.Χ.Κ.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ
INFORMATION MANAGEMENT JOURNAL ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΤΡΟΠΩΝ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΣΤΑ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ ΣΤΑΥΡΑΚΗΣ ΝΙΚΟΣ ΖΑΜΠΑΚΟΛΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΑΝΩΤΑΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ
MAILING SERVICES ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ. Letters and Cards (United Kingdom)/ Γράμματα και Κάρτες (Ηνωμένο Βασίλειο) Οι επιστολές και οι κάρτες μπορούν.
ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ Εργασία του/της…...
1 Π. Μαυρογένης ΣΤΟΧΟΙ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ ΝΑ: 1. Εξηγεί τι είναι το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Τουριστικού Πρακτορείου (Ο.Π.Σ.Τ.Π.) 2. Αναφέρει τις κυριότερες.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ «ΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΠΡΙΣΜΑ Α.Ε.» Φοιτήτρια: Μαίρη Παπαδοπούλου ( Α.Μ. 8240) Επιβλέπων:
Financial Planning Η εξέλιξη στον χρηματο-ασφαλιστικό χώρο
CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Μαρία Καραδήμα Μαρία Καραδήμα.
Η Εφαρμογή Του Μάρκετινγκ Στην Εταιρεία Διαφήμισης, Δημοσίων Σχέσεων Και Επικοινωνίας Partners Y&R Πολυξένη Γεωργίου.
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας. Tο κεντρικό ζητούμενο ενός συστήματος διοίκησης και διαχείρισης των υπηρεσιών Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Λογιστική παρακολούθηση και αποτίμηση αποθεμάτων
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Τεχνολογία Απαιτήσεων u Καθορίζει τι θέλει ο πελάτης από ένα σύστημα λογισμικού.
Ηλεκτρονικές υπηρεσίες επιχειρήσεων / οργανισμών ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΣΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ) ΤΜΗΜΑ ΤΥΠΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΘΕΜΑ : ΠΡΑΣΙΝΕΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ, ΤΑΣΕΙΣ.
14-1 STEPHEN P. ROBBINS, DAVID A. DECENZO, MARY COULTER Διοίκηση επιχειρήσεων Αρχές και εφαρμογές.
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
Δρ. Γ. Μαλινδρέτος ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗΣ. Δρ. Γ. Μαλινδρέτος Η μοναδοποίηση του φορτίου ορίζεται ως ο τρόπος με τον οποίο αποθηκεύονται και μεταφέρονται.
Λογιστικά Βιβλία – Δικαιολογητικά Έγγραφα.  Κάθε επιτηδευματίας ανεξαρτήτως εάν είναι φυσικό ή νομικό πρόσωπο που ασκεί οποιαδήποτε μορφή επιχειρηματικής.
Επιχειρηματικό Σχέδιο Ελαστικότητα Ζήτησης Επιχειρηματικό Σχέδιο.
Η καταγραφή και ανάλυση ατυχημάτων ως εργαλείο στήριξης αποφάσεων για την επιλογή παρεμβάσεων στο Ε.Ο. Δίκτυο της Π.Δ.Ε. με στόχο τη βελτίωση της οδικής.
ΜΑΘΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ (Δ.Ο.Π) ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ.
ΟΡΙΣΜΟΣ Λογιστική είναι ο κλάδος της εφαρμοσμένης Οικονομικής επιστήμης που ασχολείται με την ανάλυση, κατάταξη, καταγραφή και συσχέτιση των οικονομικών.
Διάλεξη 10 η ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ (MIS) TEI Κρήτης Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
Στάδια διαπίστευσης Καρκαλούσου Πέτρου. Τι προσφέρει η διαπίστευση σε ένα εργαστήριο Διευκολύνει την εφαρμογή ενός αποτελεσματικού συστήματος ποιότητας.
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR I. Εισαγωγή στην Οργανωτική Συμπεριφορά (Κεφάλαιο 1) Με τι πιστεύετε ασχολείται το μάθημα της οργανωτικής συμπεριφοράς;
Ποιοτικός Έλεγχος Πρώτων Υλών Ενότητα 1: Εισαγωγικές Έννοιες Γεώργιος Νταλός, Καθηγητής, Τμήμα Σχεδιασμού & Τεχνολογίας Ξύλου και Επίπλου, T.E.I. Θεσσαλίας.
Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας Τμήμα Διοίκησης Συστημάτων Εφοδιασμού
Orbitz.com Παρουσίαση της ιστοσελίδας
Επιχειρηματικός Σχεδιασμός
Αποτελέσματα Έργου Έρευνας, Ανάπτυξης και Επίδειξης στα πλαίσια του ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ11 ΕΣΠΑ Dynamic Cargo Routing on-the-Go Δυναμική Δρομολόγηση.
ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΝΟΜΟΣ 4308/
Διεθνείς Οργανισμοί για την Πολιτική Αεροπορία
Κανάλια διανομής και παγκόσμιες αγορές
Kiosk & Retail.
Αρχές Βιώσιμης Ανάπτυξης Οι δέκα αρχές του ΟΗΕ για την Ε.Κ.Ε.
Νέα νομοθεσία για Σπόρους & Τοπικές Ποικιλίες: Υπέρ της βιοποικιλότητας και των αγροτών ή για τις εταιρείες;
Multimedia.
ΟΙΝΟΤΟΥΡΙΣΜΟΣ.
Το Διαδίκτυο - Internet
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Ελληνικά Λογιστικά Πρότυπα
Διάταξη τίτλου Σχεδιασμός Πεδίου Εφαρμογής του Έργου.
Αλέξανδρος Σαχινίδης, ΜΒΑ, Ph.D. ΙΟΥΝΙΟΣ 2009
Ψηφιακά Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΗΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΝΤΥΠΩΝ ΣΤΙΣ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ Μωιτσίδου Φανή

Σκοπός Είναι η καταγραφή των διαστάσεων, κατά τις οποίες διαχειρίζονται τα έντυπα στις αεροπορικές μεταφορές. Πιο συγκεκριμένα γίνεται λόγος για τον Διεθνή Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας (International Civil Aviation Organization – ICAO), τη Διεθνή Ένωση Αερομεταφορών (International Air Transport Association - IATA) και το Παγκόσμιο Δίκτυο Αποσκευών (World Baggage Network – WBN). Η IATA, ο ICAO και το WBN αποτέλεσαν και συνεχίζουν να αποτελούν τους κινητήριους τροχούς της εξέλιξης των αερομεταφορών.

Η επιτυχία των αεροπορικών μεταφορών διέπεται από συγκεκριμένους κανόνες που θεσπίζονται από τα μέλη των Οργανισμών / Ενώσεων που αναφέρθηκαν, δηλαδή από όλες εκείνες τις εταιρίες που ασχολούνται με τις αεροπορικές μεταφορές, μικρές ή μεγάλες, εγχώριες ή διεθνείς. Αναπόσπαστο κομμάτι των κανόνων είναι η απαίτηση συγκεκριμένων εντύπων / εγγράφων που ακολουθούν τη μεταφορά. Τα έντυπα αυτά συμβάλλουν στη συνέπεια, την ασφάλεια και φυσικά στην επιτυχία των αερομεταφορών, αποφεύγοντας παράλληλα δυσμενείς επιπτώσεις Σκοπός

Μεθοδολογία Για την καταγραφή της συγκεκριμένης πτυχιακής εργασίας έγινε έρευνα σε: Μηχανές αναζήτησης του Διαδικτύου Σύγχρονα επιστημονικά περιοδικά ηλεκτρονικής μορφής Εφημερίδες ηλεκτρονικής μορφής Σύγχρονες επιστημονικές μελέτες Επιστημονικά βιβλία Το πρακτικό σκέλος της πτυχιακής αυτής ήταν η συνέντευξη με άτομο με μεγάλη εμπειρία στον τομέα των αεροπορικών μεταφορών

Αεροπορικές Μεταφορές Οι αεροπορικές μεταφορές έγιναν πραγματικά γνωστές το Νωρίτερα δεν χρησιμοποιούνταν εκτός φυσικά από τις στρατιωτικές αεροπορικές μεταφορές. Η κατασκευή νέων, εξελιγμένων και κυρίως μεγαλύτερων αεροσκαφών δίνει τη δυνατότητα της μεταφοράς όλο και μεγαλύτερων σε όγκο και βάρος αντικειμένων.

Αεροπορικές Μεταφορές Πλεονεκτήματα Ταχύτητα Κόστος Ασφάλεια Συνέπεια Μειονεκτήματα Εκπομπές αυξημένων ρύπων Υψηλό κόστος κατασκευής αεροσκαφών Η μεταφορά των αγαθών από και προς το αεροδρόμιο μεταφορών αυξάνει το κόστος Η επιλογή αερομεταφοράς γίνεται μόνο σε περιπτώσεις μακρινών αποστάσεων

ICAO Ο Διεθνής Οργανισμός Πολιτικής Αεροπορίας (International Civil Aviation Organization – ICAO) αποτελεί τμήμα των Ηνωμένων Εθνών και ιδρύθηκε το Σε γενικές γραμμές καθορίζει κανονισμούς που είναι αναγκαίοι για την ασφάλεια, την προστασία, την αποτελεσματικότητα και την τακτικότητα, καθώς επίσης και για την αεροπορική προστασία του περιβάλλοντος. Ο Οργανισμός λειτουργεί ως πλαίσιο συνεργασίας σε όλου τους τομείς της πολιτικής αεροπορίας μεταξύ των 191 κρατών μελών της.

ICAO Καθήκοντα Προτυποποίηση και ασφάλεια της αεροπλοΐας Ρύθμιση του σχετικού διεθνούς αεροπορικού δικαίου Ανάπτυξη των αναγκαίων υποδομών, με κοινά προγράμματα υποστήριξης των μελών για τη χρηματοδότησή τους, καθώς και προγραμμάτων τεχνικής βοήθειας. Διανομή και διαχείριση των γνωστών κωδικών (κωδικών ICAO) για τα αεροδρόμια, τα αεροσκάφη και τις αεροπορικές εταιρίες σε παγκόσμιο επίπεδο. Προτυποποίηση των ταξιδιωτικών εγγράφων, σε παγκόσμιο ενιαίο τύπο. Ορισμός των ανεκτών επιπέδων θορύβου των αεροσκαφών

IATA Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (International Air Transport Association) είναι ένας διεθνής μη κρατικός οργανισμός αερομεταφορέων, με έδρα το Μόντρεαλ του Κεμπέκ, στον Καναδά και ιδρύθηκε τον Απρίλιο του 1945.

IATA Αποδίδει κωδικούς τριών και δύο γραμμάτων προς τα αεροδρόμια και τις αεροπορικές εταιρείες, αντίστοιχα, τα οποία συνήθως χρησιμοποιούνται σε όλο τον κόσμο. Είναι καθοριστική στην παγκόσμια διαπίστευση των ταξιδιωτικών πρακτόρων. Πάνω από το 80% των πωλήσεων προέρχονται από διαπιστευμένους πράκτορες της ΙΑΤΑ. Διαχειρίζεται παγκοσμίως το σχέδιο τιμολόγησης και διακανονισμού (BSP) και τα συστήματα διακανονισμού λογαριασμών αεροπορικών μεταφορών (CASS). Ρυθμίζει τις μεταφορές επικίνδυνων εμπορευμάτων και δημοσιεύει ετησίως τους κανονισμούς επικίνδυνων αγαθών της IATA (IATA Dangerous Goods Regulations - DGR) Διατηρεί την βάση δεδομένων Timatic που περιέχει τα έντυπα που απαιτούνται από τους επιβάτες που ταξιδεύουν διασχίζοντας σύνορα χωρών. Δημοσιεύει πρότυπα για χρήση στον κλάδο των αερομεταφορών, πχ το πρότυπο της κάρτας επιβίβασης με γραμμικό κώδικα (Bar Coded Boarding Pass – BCBP). Δημοσιεύει τα ποσοστά συναλλάγματος της ΙΑΤΑ (IATA Rates of Exchange) τέσσερις φορές το χρόνο. Το 2004, ξεκίνησε την απλούστευση του επιχειρηματικού (Simplifying the Business) - μια σειρά από πέντε πρωτοβουλίες που υπολογίζεται ότι θα εξοικονομεί από τη βιομηχανία των ΗΠΑ δολαρίων κάθε χρόνο (BCBP, IATA e-freight, CUSS (common use self-service), Baggage Improvement Program (BIP), Fast Travel Program)

WBN Το World Baggage Network (WBN) είναι το παγκόσμιο δίκτυο διαχείρισης αποσκευών, το οποίο αποτελείται από μέλη σε όλο τον κόσμο με κύριο στόχο τη κοινή διαχείριση των αποσκευών που μεταφέρονται.

WBN Στόχοι Πρόσληψη και αντιπροσώπευση διεθνών εταιριών εμπορευματικών μεταφορών που πληρούν τα κριτήρια που καθορίζονται από το WBN. Προώθηση και ανάπτυξη ενός παγκόσμιου δικτύου εταιριών εξειδικευμένων στη μεταφορά αποσκευών. Παροχή αποτελεσματικών και αποδοτικών υπηρεσιών στους πελάτες, είτε προς το αεροδρόμιο, το λιμάνι ή την πόρτα του πελάτη. Δημιουργία ενός συνολικού και παγκόσμιου πολυτροπικού δικτύου που αντιπροσωπεύεται από πραγματικά γραφεία σε κάθε πόλη που διαχειρίζονται από τα μέλη του WBN. Συνεργασία όλων των μελών του WBN ώστε να παρέχουν ολοκληρωμένες υπηρεσίες για τις αποσκευές.

Έντυπα Consignment security declaration Air cargo manifest Air waybill Master air waybill House air waybill Certificate of Origin Customs release export Customs release import Dangerous Goods Declaration Export cargo declaration Import cargo declaration Export goods declaration Import goods declaration House cargo manifest Invoice Packing list Υπάρχουν 14 κύρια έντυπα:

AWB Το Air Waybill – AWB - (Αεροπορική Φορτωτική) είναι το σημαντικότερο έντυπο που εκδίδεται από ένα μεταφορέα, είτε άμεσα είτε μέσω εξουσιοδοτημένου αντιπροσώπου του. Πρόκειται για ένα μη διαπραγματεύσιμο έγγραφο μεταφοράς και καλύπτει τη μεταφορά φορτίου από αεροδρόμιο προς αεροδρόμιο. Με την αποδοχή μιας αποστολής ένας πράκτορας εμπορευματικών μεταφορών της ΙΑΤΑ ενεργεί για λογαριασμό του μεταφορέα, του οποίου η αεροπορική φορτωτική εκδίδεται.

AWB Τα AWB έχουν αριθμούς έντεκα ψηφίων που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να γίνουν κρατήσεις, να ελεγχθεί η κατάσταση της παράδοσης και η τρέχουσα θέση του δέματος που μεταφέρεται. Ο αριθμός αυτός αποτελείται από: Τα πρώτα τρία ψηφία είναι το πρόθεμα των αεροπορικών εταιριών. Τα επόμενα επτά ψηφία είναι ο αριθμός κυκλοφορίας, ένας αριθμός για κάθε αποστολή. Το τελευταίο ψηφίο ονομάζεται ψηφίο ελέγχου. Αυτό το τελευταίο ψηφίο δεν είναι τυχαίο αλλά προκύπτει από τη διαίρεση του αριθμού κυκλοφορίας (τα επτά ψηφία) με τον αριθμό 7. Το υπόλοιπο που προκύπτει από τη διαίρεση αποτελεί το ψηφίο ελέγχου. Αυτός είναι και ο λόγος που δεν υπάρχει αριθμός AWB που να τελειώνει με αριθμό μεγαλύτερο του 6.

AWB Το AWB χωρίζεται σε δύο διαφορετικούς τύπους. Το Master Airway Bill (MAWB) και το House Airway Bill (HAWB). Το MAWB είναι το κύριο έγγραφο που εκδίδεται από την αεροπορική εταιρία που μεταφέρει την αποστολή. Αυτό το έντυπο επίσης αναφέρεται ως κύρια αεροπορική φορτωτική και εκδίδεται είτε από την αεροπορική εταιρεία ή από εξουσιοδοτημένο εκπρόσωπό της. Το HAWB σημαίνει House Airway Bill και εκδίδεται από τον εκπρόσωπο της εταιρίας αερομεταφορών για τον πελάτη του. Υπάρχουν δύο κύριες λειτουργίες του HAWB. Λειτουργεί ως απόδειξη για την παραλαβή των αγαθών ή την αποστολή, αλλά και ως απόδειξη του συμβολαίου μεταξύ του εκπρόσωπου αερομεταφοράς και του πελάτη. Συνήθως το HAWB ετοιμάζεται προτού τα αγαθά παραδοθούν στην αεροπορική εταιρία που θα τα μεταφέρει

DGN Το Dangerous Goods Note, ή αλλιώς DGN, είναι το έντυπο που συμπληρώνεται σε περίπτωση επικίνδυνων εμπορευμάτων – υλικών. Ορισμένα αντικείμενα ή υλικά είναι δυνατό να απειλήσουν την ασφάλεια του αεροσκάφους και των ανθρώπων που επιβαίνουν σε αυτό. Η αεροπορική μεταφορά επικίνδυνων αντικειμένων και υλικών είτε απαγορεύεται είτε επιτρέπεται υπό ορισμένες προϋποθέσεις.

DGN Κανονισμοί “IATA Dangerous Goods Regulations”, IATA “Technical Instructions for the Safe Transport of Dangerous Goods by Air”, ICAO “Limited Quantity “Y” Packing Instructions”, ΟΗΕ “UN Recommendations on the transport of Dangerous Goods”, ΟΗΕ Model Regulations Manual of Tests and Criteria

DGN Πρόσθετο έντυπο Το έντυπο DGN που αναλύθηκε παραπάνω είναι το επίσημο έντυπο που χρησιμοποιούν οι αεροπορικές εταιρίες και οι εταιρίες μεταφορών. Σε ορισμένες περιπτώσεις, και κυρίως όταν κατά τη μεταφορά δεν λαμβάνει μέρος κάποια μεταφορική εταιρία ή σε περίπτωση μεταφοράς χειραποσκευής, απαιτείται η συμπλήρωση ενός πρόσθετου εντύπου. Το έντυπο αυτό είναι πιο απλό και λιγότερο αναλυτικό, με κύριο σκοπό την ενημέρωση του αποστολέα για τα απαγορευμένα αγαθά. Συνήθως παρέχεται και απαιτείται από τα τελωνεία ορισμένων χωρών.

DGN Τα εμπορεύματα αγαθά που αναγράφονται σε αυτό το πρόσθετο έντυπο είναι: Αερολύματα (aerosols) Εύφλεκτα αγαθά Κασέτες γραφίτη ή μελανιού Ζωικά προϊόντα Αναλώσιμα αγαθά, φυτά, σπόροι, χάπια και βιταμίνες Χρήματα και αντικείμενα σημαντικής αξίας Ποτά και αναψυκτικά Είδη καπνού Πορνογραφικό υλικό

Packing List Η packing list ή λίστα συσκευασίας, είναι ένα έγγραφο αποστολής που συνοδεύει το φορτίο, συνήθως μέσα σε μια ειδική θήκη που κολλάει πάνω στη συσκευασία ή και μέσα στη συσκευασία. Το έγγραφο αυτό περιλαμβάνει μια αναλυτική λίστα των περιεχομένων της συσκευασίας, χωρίς όμως να περιλαμβάνει τιμολόγηση από τον πελάτη. Χρησιμοποιείται για να ενημερώνει όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη, συμπεριλαμβανομένων των οργανισμών μεταφορών, τις κυβερνητικές αρχές και τους πελάτες, σχετικά με το περιεχόμενο του φορτίου.

Τελωνεία Τα τελωνεία είναι αρμόδια για τη συλλογή και τη διαφύλαξη των τελωνειακών δασμών και τον έλεγχο της ροής των αγαθών εντός και εκτός της χώρας. Ανάλογα με την τοπική νομοθεσία και τους κανονισμούς, η εισαγωγή ή εξαγωγή ορισμένων αγαθών μπορεί να περιορίζεται ή να απαγορεύεται, και η τελωνειακή αρχή εφαρμόζει αυτούς τους κανόνες. Οι αρμοδιότητες αυτές των τελωνειακών αρχών εφαρμόζονται έπειτα από έλεγχο των αγαθών και των εντύπων που τα συνοδεύουν. Επειδή κάθε χώρα έχει τους δικούς της νόμους και κανόνες για την εισαγωγή και εξαγωγή αγαθών, έτσι απαιτούν και τα δικά τους έντυπα αντίστοιχα.

Τελωνεία Στην εργασία αναλύονται τα έντυπα που απαιτούνται σε ορισμένες μόνο χώρες οι οποίες από τη μία αποτελούν κέντρα εισαγωγών και εξαγωγών και από την άλλη διακρίνονται για την αυστηρότητά τους και την απαίτηση μεγάλου αριθμού εντύπων. Πιο συγκεκριμένα, γίνεται ανάλυση των εντύπων που χρησιμοποιούν οι τελωνειακές αρχές: Της Αυστραλίας Της Νέας Ζηλανδίας Των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής και Της Νοτίου Αφρικής

Συμπεράσματα Τα έντυπα: διευκολύνουν τη συνεννόηση και συνεργασία των παραγόντων που συμμετέχουν από διαφορετικές χώρες του κόσμου που καθένας λειτουργεί με βάση διαφορετικούς νόμους παρέχουν άμεσα όλες τις απαραίτητες για τη μεταφορά πληροφορίες προλαμβάνουν τυχόν κινδύνους και ατυχήματα του φορτίου συμβάλλουν στην ταχύτητα και τη συνέπεια της μεταφοράς ευνοούν την επιτυχία της μεταφοράς

Συμπεράσματα Η διαχείριση των εντύπων στις αεροπορικές μεταφορές αποτελεί τον κινητήριο τροχό για την επιτυχία της διαδικασίας των μεταφορών. Διεθνείς οργανισμοί όπως η IATA, ο ICAO, αλλά και άλλοι ανά τον κόσμο, έχουν καταφέρει μέσα από τη συνεργασία, να συντάξουν αυτά τα έντυπα προς όφελος όλων των παραγόντων, με μοναδικό σκοπό την ασφαλή ολοκλήρωση της μεταφοράς. Βασική προϋπόθεση είναι η διαρκής ενημέρωση και ανανέωση των κανόνων και των εντύπων ώστε να συμβαδίζουν με τις απαιτήσεις της σύγχρονης κοινωνίας. Αν και ο όγκος των πληροφοριών και ο κυριολεκτικός όγκος των εντύπων που απαιτούνται να αυξάνεται, αλλά δεν παύει να είναι απαραίτητο συστατικό για την ασφάλεια, τη συνέπεια και την επιτυχία των αεροπορικών μεταφορών.

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ