Σχεδίαση Περιβαλλόντων Μάθησης. Μαθησιακοί στόχοι Μαθησιακά πλαίσια Διαδοχική σειρά στη Μάθηση Διδακτικές μέθοδοι.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σε τι χρειάζονται οι Νέες Τεχνολογίες στην εκπαίδευση;
Advertisements

Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού
Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
 εργαλείο δυναμικής διαχείρισης γεωμετρικών σχημάτων και αλγεβρικών παραστάσεων  δυνατότητα δυναμικής αλλαγής των αντικειμένων :  είναι δυνατή η μετακίνηση,
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Γνωστικά εργαλεία είναι: οι εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τ. Π. Ε
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
Προβλήματα που διαπιστώθηκαν από την εφαρμογή των αρχών του συμπεριφορισμού Χριστίνα Σολομωνίδου Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Π.Θ.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία Ο υπολογιστής ως γνωστικό εργαλείο Γνωστικά εργαλεία θεωρούνται οι εφαρμογές που έχουν δημιουργηθεί με σκοπό να.
Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών Παιδαγωγική αξιοποίηση Τ. Α. Μικρόπουλος.
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Εφαρμογές των νέων Τεχνολογιών στη διδασκαλία και μάθηση
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
Αυτορυθμιζόμενη μάθηση
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Learning to Learn Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο τον συντάκτη.
Επιμόρφωση στα Επιμόρφωση στα νέα βιβλία Συνάντηση πρώτη Μαθηματικά Γκουτζαμάνης Βασίλης – Σχολικός Σύμβουλος Ζυγούρη Έλενα – Σχολικός.
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Ο επικοινωνιακός ρόλος του εκπαιδευτικού σε συμβατικά, υπολογιστικά και δικτυακά περιβάλλοντα μάθησης Μαρία Κορδάκη, Ph.D, M.ED.
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
4.2 Βασικές κατηγορίες λογισμικού από πλευράς χαρακτηριστικών και από πλευράς δραστηριοτήτων με τη χρήση τους Ως εκπαιδευτικό λογισμικό ορίζεται το εξειδικευμένο.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία
ΠΡΟΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 6.1 Προπαρασκευαστικές δραστηριότητες πριν από την τοποθέτηση.
ΧΡΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ Κατηγορίες λογισμικού από πλευράς χαρακτηριστικών και από πλευράς δραστηριοτήτων Κατηγορίες λογισμικού από πλευράς χαρακτηριστικών.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΑΠΟ ΕΝΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΣΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ – ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΟΔΕΥΟΝΤΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΠΟΪΔΡΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
Οι Υπολογιστικές & Δικτυακές Τεχνολογίες στην Δ.Ε. Η ευκαιρία που δεν πρέπει να χαθεί Το εκπαιδευτικό σύστημα απαιτεί από όλους αυτό που δεν τους παρέχει…
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Ο Διαδραστικός Πίνακας ως διδακτικό εργαλείο Από τη βιβλιογραφία προκύπτουν μια σειρά από οφέλη από τη χρήση του ΔΠ τα οποία αφορούν τον εκπαιδευτικό,
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Πρόγραμμα Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης στις ΤΠΕ ΝΤ και Εκπαίδευση Μάινας Διονύσιος Επιμορφωτής ΠΕ2.
Η Διδασκαλία της Πετοσφαίρισης
3.2 Κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισµικού για τη διδακτική των µαθηµατικών.
ΠΑΚΕ Αττικής Π6 – μαθήματα Χ. Κυνηγού. Διδακτική με Μικρόκοσμους Χ. Κυνηγός.
Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
Α Τα Χαρακτηριστικά των ΤΠΕ που Ευνοούν τη Μάθηση.
Δικαιούχος φορέας Συμπράττοντες φορείς ● Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στην απόκτηση.
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
Διδάσκοντας Συστημική Βιολογία: Μια Μέθοδος Ενεργούς Μάθησης (του Anuj Kumar,2005) Γιώτα Πασχαλίδου.
Κλιμίδης Αρτέμης (ΑΕΜ: 2748) Σταματίου Θεόδωρος (ΑΕΜ: 2873) Χατζής Σταμάτιος (ΑΕΜ: 2822) ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Δρ. Χρήστος Αναστασίου ΣΥΝΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:
Επαγγελματική ανάπτυξη: κάποια γενικά χαρακτηριστικά
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Διδακτική της Πληροφορικής
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Σχεδίαση της αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
Η γλώσσα προγραμματισμού LOGO
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Ενδοσχολική ΕΕΓΛ Σέρρες 16/6/2017.
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Δραστηριότητα από ΑΠΣ Α’ Λυκείου
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
To Teach Curricular Subjects
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Σχεδίαση Περιβαλλόντων Μάθησης

Μαθησιακοί στόχοι Μαθησιακά πλαίσια Διαδοχική σειρά στη Μάθηση Διδακτικές μέθοδοι

Μαθησιακοί στόχοι Απομνημόνευση έναντι Στοχαστικότητας Ολοκληρωμένο Έργο έναντι Συνιστωσών Δεξιοτήτων Εύρος Γνώσης -Βάθος Γνώσης Ποικιλόμορφη έναντι Ομοιόμορφης Εξειδίκευσης Πρόσβαση έναντι Κατανόησης Γνωστική έναντι Φυσικής Πιστότητας

Απομνημόνευση έναντι Στοχαστικότητας Άκαμπτη χρήση της απομνημονευμένης γνώσης Οι απομνημονευμένες δεξιότητες ελευθερώνουν τη σκέψη Η αυτοματοποίηση ελευθερώνει τη σκέψη και οδηγούν το μαθητή να στοχαστεί Πχ. αποκωδικοποίηση, αυτοματισμός στις μαθηματικές πράξεις Μαθησιακοί στόχοι

Ολοκληρωμένο Έργο έναντι Συνιστωσών Δεξιοτήτων Η εκτέλεση ολοκληρωμένου έργου προϋποθέτει ποικίλες δεξιότητες και βοηθάει στη κατανόηση του στόχου Η εκτέλεση απλουστευμένων έργων διευκολύνει την εστίαση σε επιμέρους αδυναμίες των μαθητών πχ. πολλαπλασιασμός κλασμάτων Μαθησιακοί στόχοι

Εύρος Γνώσης -Βάθος Γνώσης Η κοινωνία επιβραβεύει περισσότερο τους ειδικευμένους Τα σχολεία εμπλουτίζουν το πρόγραμμά τους με εύρος πληροφοριών Η ευρυμάθεια διευρύνει τους ορίζοντες Η εμβάθυνση σε ορισμένα θέματα μπορεί να συνδυαστεί με την ευρύτερη κάλυψη ποικιλίας θεμάτων Μαθησιακοί στόχοι

Ποικιλόμορφη έναντι Ομοιόμορφης Εξειδίκευσης Παραδοσιακά το σχολικό σύστημα επιδιώκει ομοιομορφία στη μάθηση δυνατότητα συμμετοχής μαθητών με παρόμοιο υπόβαθρο σε κοινότητες μάθησης Οι νέες τεχνολογίες και η κονστρουκτιβιστική παιδαγωγική ευνοούν την ποικιλόμορφη εξειδίκευση Οι μαθητές ειδικεύονται σε ότι τους αρέσει Μαθησιακοί στόχοι

Πρόσβαση έναντι Κατανόησης Τα ισχυρά εργαλεία στερούν τους μαθητές της κατανόησης των ιδεών και των διεργασιών που διεκπεραιώνουν αυτά τα εργαλεία Πχ. ορθογράφοι Τους διευκολύνουν όμως να αφοσιωθούν στη μάθηση και να ενδυναμώσουν τη σκέψη τους σε άλλα πεδία Μαθησιακοί στόχοι

Γνωστική έναντι Φυσικής Πιστότητας Η γνωστική πιστότητα βοηθάει στη κατανόηση ενός συστήματος Η φυσική πιστότητα διατηρεί όλη τη φυσική λεπτομέρεια Πχ. χρησιμότητα της προσομοίωσης ατμομηχανής (1) στο κατάστρωμα πλοίου (2) γνωστική προσομοίωση στον υπολογιστή (STEAMER) Μαθησιακοί στόχοι

Μαθησιακά πλαίσια Αλληλεπιδραστική- Ενεργητική-Παθητική Μάθηση Παρεμπίπτουσα έναντι Κατευθυνόμενης Μάθησης Διασκεδαστική έναντι Σοβαρής Μάθησης Φυσική έναντι Αποτελεσματικής Μάθησης Έ λεγχος από το μαθητή έναντι Ελέγχου από τον Υπολογιστή ή τον Εκπαιδευτικό

Αλληλεπιδραστική- Ενεργητική- Παθητική Μάθηση Αλληλεπιδραστική: μάθηση με χαμηλό βαθμό απόκρισης, προάγει τη στοχαστικότητα πχ. η LOGO η κάποιο σχεδιαστικό πρόγραμμα Ενεργητική: μάθηση με υψηλό βαθμό απόκρισης, (πχ.βιντεοπαιχνίδι) απουσία στοχαστικότητας και δόμησης του συνολικού προβλήματος Παθητική: πχ ακρόαση διάλεξης, παρακολούθηση βίντεο Μαθησιακά πλαίσια

Παρεμπίπτουσα έναντι Κατευθυνόμενης Μάθησης Εκπαιδευτικά περιβάλλοντα που παρέχουν γνώσεις έμμεσα ως επακόλουθο και όχι στα πλαίσια του κύριου έργου τους –μπορεί να προωθούν εσφαλμένες προσεγγίσεις και να αποπροσανατολίζουν από το στόχο –μπορεί να προκαλούν το ενδιαφέρον των μαθητών Παράδειγμα: προσομοίωση γραφείου ταξιδιών παρέχει γνώσεις γεωγραφίας Μαθησιακά πλαίσια

Διασκεδαστική έναντι Σοβαρής Μάθησης Η διασκεδαστική μάθηση προσεγγίζει πολύ περισσότερους μαθητές αλλά ενέχει τον κίνδυνο να μη «παίρνουν στα σοβαρά» ότι μαθαίνουν Είναι προτιμότερο να προκαλεί η μάθηση το ενδιαφέρον των μαθητών με τη δημιουργία αυθεντικών έργων παρά με τη δημιουργία διασκεδαστικών περιβαλλόντων Μαθησιακά πλαίσια

Φυσική έναντι Αποτελεσματικής Μάθησης Το πλεονέκτημα της φυσικής μάθησης (Παράδειγμα: η μητρική γλώσσα) είναι η λειτουργικότητά της Το μειονέκτημα είναι η αναποτελεσματικότητά της σε σχέση με άλλες μεθόδους μάθησης Προσπαθούμε να σχεδιάζουμε αποτελεσματικά περιβάλλοντα μάθησης -Παράδειγμα: για εκμάθηση μιας δεύτερης γλώσσα Μαθησιακά πλαίσια

Έλεγχος από το μαθητή έναντι Ελέγχου από τον Υπολογιστή ή τον Εκπαιδευτικό Η άσκηση ελέγχου από το μαθητή στο τι θα μάθει σε ένα εκπαιδευτικό περιβάλλον : –μπορεί να οδηγήσει σε ανεπαρκείς παιδαγωγικά επιλογές και αποφάσεις –μπορεί να προκαλέσει κίνητρο για μάθηση Να δίνεται πλήρης έλεγχος στους μαθητές πλην της λήψης παιδαγωγικών αποφάσεων Μαθησιακά πλαίσια

Διαδοχική σειρά στη Μάθηση Συγκεκριμένη έναντι Αφηρημένης Μάθησης Δομημένη έναντι Διερευνητικής Μάθησης Συστηματική έναντι Ποικιλόμορφης Μάθησης Απλή έναντι Σύνθετης Μάθησης

Συγκεκριμένη έναντι Αφηρημένης Μάθησης Μπορούμε να εντάξουμε τους μαθητές σε πραγματικά πλαίσια – καταστάσεις για να μάθουν ένα γνωστικό αντικείμενο. Παράδειγμα: να μάθουν αριθμητική στα πλαίσια της εκπαίδευσής τους στο πως διοικείται μία τράπεζα Μπορούμε να διδάξουμε τους μαθητές αφηρημένες έννοιες ή αλγόριθμους που μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε οποιοδήποτε πλαίσιο

Δομημένη έναντι Διερευνητικής Μάθησης Περιβάλλοντα με υψηλό βαθμό δόμησης: εμπλέκουν τους μαθητές σε δραστηριότητες που καλλιεργούν τη μάθηση. Πχ. άμεση διόρθωση λαθών, ανατροφοδότηση, καθοδήγηση Όταν οι μαθητές κατακτήσουν δεξιότητες της γνωστικής περιοχής μπορούν να προχωρήσουν σε λιγότερο δομημένα και περισσότερο διερευνητικά περιβάλλοντα

Συστηματική έναντι Ποικιλόμορφης Μάθησης Στα μαθηματικά μπορεί να δοθεί συστηματικά μια σειρά προβλημάτων απόστασης Μπορεί να δοθούν πολλά και διαφορετικά είδη προβλημάτων που ασκούν το μαθητή στην ευελιξία επιλογής της κατάλληλης στρατηγικής επίλυσης Αρχικά ξεκινάει η μάθηση με προβλήματα συστηματικής ποικιλότητας και συνεχίζει ολοένα με πιο διαφορετικά προβλήματα

Απλή έναντι Σύνθετης Μάθησης Η υπεραπλούστευση προβλημάτων οδηγεί σε επιτυχία όλους τους μαθητές, αλλά μπορεί να κάμει ανιαρή τη μάθηση Στη σύνθετη μάθηση κατά την εκτέλεση σύνθετων έργων διευκολύνει η υποστήριξη εφόσον και όπου είναι αναγκαία.

Διδακτικές μέθοδοι Κατασκευή μοντέλων Παροχή υποστήριξης Καθοδήγηση Ευκρίνεια στον τρόπο σκέψης Αναστοχασμός

Βιβλιογραφία Βοσνιάδου Στ., De Corte E., Glasser R., Mandl H. (2005). Σχεδιάζοντας Περιβάλλοντα Μάθησης Υποστηριζόμενα από τις Σύγχρονες τεχνολογίες, Εκδόσεις Gutenberg (υπό έκδοση)