Η κίνηση για το Νέο Σχολείο στην Ευρώπη Το σχολείο εργασίας.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Το παιδαγωγικό πλαίσιο ενός έργου eTwinning. Το eTwinning προσφέρει προστιθέμενη αξία στην εκπαιδευτική διαδικασία μέσα από: •Τη Bιωματική Μάθηση •Τα.
Advertisements

αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ αποτελεί σημαντικό μέρος της μεθοδολογικής προσέγγισης Τι μπορεί να περιλαμβάνει η παρουσίαση; παιχνίδι ρόλων, αφήγηση,
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Learning to Learn Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο τον συντάκτη.
Θεωρητικό πλαίσιο 1ου και 2ου κύκλου
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Dr. ΜΗΤΣΙΟΥ ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ- ΝΕΥΡΟΨΥΧΟΛΟΓΟΣ.
Σενάριο.
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
Ερευνητικές Εργασίες Παιδαγωγικό πλαίσιο. Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία; Προσεγγίζουν διερευνητικά την γνώση και τη μάθηση Προϋποθέτουν.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΣΤΟΧΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΨΗΦΙΑΚΑ ΜΕΣΑ.
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Σημαντικοί άξονες του Μείζονος Προγράμματος Επιμόρφωσης Παναγιώτης Νταβαρίνος Σχολικός Σύμβουλος (ΠΕ02)
Πρόγραμμα Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης στις ΤΠΕ ΝΤ και Εκπαίδευση Μάινας Διονύσιος Επιμορφωτής ΠΕ2.
Σχολικά Μαθηματικά, Δάσκαλος των Μαθηματικών, Μαθητής Καθηγητής Μαθηματικών Μαθητής Σχολικά Μαθηματικά Ακαδημαϊκά Μαθηματικά Φροντιστήρια ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Διδακτική Πληροφορικής
Θεωρία Πολιτισμικού Κεφαλαίου
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΟΥΣΕΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ Αρχές οργάνωσης εκπαιδευτικού προγράμματος.
Οι σκοποί της Αγωγής. Αγωγή α) Σύνολο από σκόπιμες, προγραμματισμένες και μεθοδευμένες ενέργειες και επιδράσεις (β) Διαδικασίες και επιδράσεις του ευρύτερου.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Η σύγχρονη παιδαγωγική σκέψη βρίσκεται ανάμεσα σε δύο ρεύματα, της κοινωνικής ανανέωσης και της κοινωνικής συντήρησης. Τα νέα άτομα στη διαδικασία της.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης.
Η Διδακτική του Νέου Σχολείου Επιστημολογία + Διδακτική 2016.
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
Βασικοί Παιδαγωγικοί όροι
Έργο Παιδαγωγικής, κλάδοι, βασικοί παιδαγωγικοί όροι Έργο Παιδαγωγικής: να βοηθήσει το παιδί και τον έφηβο να διανύσει ομαλά την εξελικτική του πορεία.
Η ταυτότητα και η δράση του Εκπαιδευτικού οργανισμού Φωτόγραμμα
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Διδακτική της Πληροφορικής
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Ιστορική εξέλιξη Παιδαγωγικής Επιστήμης Διεθνής παιδαγωγική σκέψη και πράξη Πρώτες παιδαγωγικές αντιλήψεις: φιλόσοφοι, θεολόγοι Διαμόρφωση καθαρά παιδαγωγικής.
Τα παιδαγωγικά-εκπαιδευτικά αιτήματα στην Ελλάδα
ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ για το μάθημα της ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Αθήνα, 1-2 Απριλίου 2005
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
2ο Γυμνάσιο Καλυβίων Ενημέρωση για το Γυμνάσιο
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Αγωγή Ειρήνης και Διαπολιτισμική Αγωγή
ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ & ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΛΑΪΚΟ ΘΕΑΤΡΟ
2ο Γυμνάσιο Ξυλοκάστρου
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ Έννοια και Σκοποί του Νέου Λυκείου
Καινοτομία Ερευνητικών Εργασιών Τι, Γιατί, Ποιοι, Πού, Πότε, Πώς, Πόσο
Σχολική Κοινωνική Ζωή Σ. Κ. Ζ.
Ελληνογερμανική Αγωγή
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Best practices - Benchmarking
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Χαρακτηριστικά, θεμελιώδεις έννοιες και αρχές της διαθεματικής προσέγγισης.
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Παραπρόγραμμα / Λανθάνον ή κρυφό ΑΠ
Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η κίνηση για το Νέο Σχολείο στην Ευρώπη Το σχολείο εργασίας

Σχολείο Εργασίας Με τον όρο σχολείο εργασίας (Arbeitsschule) εννοούμε ένα σχολείο που αναγνωρίζει την αυτοαπασχόληση και τη δραστηριότητα του μαθητή ως ουσιαστικό μορφωτικό και παιδαγωγικό στοιχείο. Έτσι διακρίνεται από το ονομαζόμενο σχολείο της μάθησης το οποίο παραμελούσε τις αφορμήσεις του ίδιου του μαθητή και τον οδηγούσε λίγο πολύ σε μια παθητική αποδοχή

Πυραμίδα της Αποτελεσματικής μάθησης Roger Muchielli: «Les méthodes actives dans la pédagogie des adultes». Éditeur: E.S.F. Paris 1972.

ΟΙ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Σχολείο Εργασίας Το παιδί είναι ο ήλιος που γύρω του κινούνται όλοι οι σχολικοί οργανισμοί Βασικά χαρακτηριστικά: Το σχολείο στηρίζεται στη φύση του παιδιού Το σχολείο στηρίζεται στη φύση του παιδιού καλλιεργεί την αυτενέργεια και την πρωτοβουλία καλλιεργεί την αυτενέργεια και την πρωτοβουλία δίνει ευκαιρίες για ανάπτυξη της ατομικής και κοινωνικής αρετής δίνει ευκαιρίες για ανάπτυξη της ατομικής και κοινωνικής αρετής συνδυάζει τη θεωρία με την πράξη, τη σωματική και πνευματική εργασία συνδυάζει τη θεωρία με την πράξη, τη σωματική και πνευματική εργασία το παιδί αντιμετωπίζεται σαν ένας ζωντανός οργανισμός που ετοιμάζεται για την ένταξη του στη ζωή και την κοινωνία. το παιδί αντιμετωπίζεται σαν ένας ζωντανός οργανισμός που ετοιμάζεται για την ένταξη του στη ζωή και την κοινωνία.

Σχολείο Εργασίας Η σημασία της εργασίας: η σωματική εργασία έχει σαν σκοπό τη διαμόρφωση του υλικού κόσμου και συνδέεται με σωματική κόπωση η πνευματική εργασία που έχει σκοπό τη διαμόρφωση των περιεχομένων της συνείδησης και συνδέεται με την καταπόνηση και κόπωση όχι μόνο των σωματικών αλλά και των ψυχικών δυνάμεων η εργασία με την παιδαγωγική έννοια, που είναι πνευματική ή πνευματική και σωματική ενασχόληση και έχει σαν σκοπό να αποπερατώσει ένα πραγματικό φαινόμενο που συνεχώς καθίσταται τελειότερο

Στο Νέο Σχολείο οι μαθητές θα αναπτύσσουν ταυτόχρονα αυτόνομη δράση, συλλογικό κοινωνικό πνεύμα, και περιβαλλοντική συνείδηση και έτσι:. (α) Ο Μαθητής γίνεται «μικρός διανοούμενος». Αποκτά Μεγαλύτερη ικανότητα και άνεση στην χρήση, προφορικά και γραπτά, της ελληνικής γλώσσας. Έρχεται σε επαφή με το λογοτεχνικό πλούτο, το θέατρο, τη μουσική, την ιστορία και το πολιτισμό γενικότερα. (β) Ο Μαθητής γίνεται «μικρός Επιστήμονας. Αποκτά γνωστική επάρκεια στον χειρισμό των μαθηματικών εννοιών, την εφαρμογή τους στην καθημερινή ζωή, και παράλληλη ανάπτυξη της μαθηματικής λογικής και αφαιρετικής ικανότητας. Κατακτά αντίστοιχες γνώσεις και δεξιότητες στις φυσικές επιστήμες και την τεχνολογία. (γ) Ο Μαθητής γίνεται «μικρός ερευνητής». Αποκτά ποιότητα και ταχύτητα στην ανάλυση και στη σκέψη, επάρκεια στη χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας ώστε με κριτική ικανότητα να μπορεί να επιλέγει μέσα από την πληθώρα πληροφοριών και γνώσεων που έχει πλέον στην διάθεση του. (δ) Ο Μαθητής γίνεται «γλωσσομαθής». Αποκτά επάρκεια στη χρήση προφορικά και γραπτά τουλάχιστον μιας ξένης γλώσσας και σε δεύτερη φάση δυο ξένων γλωσσών που τον εξοικειώνουν με άλλες κουλτούρες, ευνοούν την ευρωπαϊκή και διεθνή επικοινωνία, και αποτελούν εφόδια επαγγελματικής σταδιοδρομίας. Με την βοήθεια του δάσκαλου και της τεχνολογίας, η γλωσσομάθεια μετατρέπεται από προσόν για λίγους, σε εργαλείο για όλους. (ε) Ο Μαθητής κατακτά το «Μαθαίνω πώς να μαθαίνω», και δίνεται τέλος στο «μαθαίνω απ’ έξω», με νέες διδακτικές μεθόδους, εκπαιδευτικά υλικά και ψηφιακά εργαλεία (ζ) Ο Μαθητής γίνεται συνειδητός Ελληνας Πολίτης - Πολίτης του κόσμου. Ο μαθητής ενδυναμώνει την ελληνική ταυτότητα και συνείδηση με βάση τις αξίες της συλλογικότητας και της αλληλεγγύης, τον σεβασμό και αναγνώριση των άλλων.

Ο εισηγητής του κινήματος του Σχολείου Εργασίας Ο ιδρυτής της Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Georg Kerschensteiner ( )

Βασικές αρχές Η αρχή της εργασίας Η αρχή της αυτενέργειας Η αρχή της στενής σχέσης γενικής μόρφωσης και επαγγέλματος Η αρχή της πολιτειακής αγωγής Georg Kerschensteiner ( )

ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΤΩΝ ΥΠΑΙΘΡΙΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ (Hermann Lietz) «Τα εξοχικά παιδαγωγεία» Αρχές παιδαγωγικής του δράσης: Το κοινωνικό βίωμα (κοινοτική ζωή) Κριτική απέναντι στις κατακτήσεις του τεχνικού πολιτισμού: «το λιβάδι της σημερινής νεολαίας δεν είναι υγιεινό» Μόρφωση του χαρακτήρα Νέα σχέση δασκάλου - μαθητή

Η ΕΜΠΕΙΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΟΥ KURT HAHN: η εμπειρική ή βιωματική εκπαίδευση ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ -Δώστε στα παιδιά δυνατότητες να ανακαλύψουν το εαυτό τους -Κάντε τα παιδιά να συναντηθούν με το θρίαμβο και την ήττα. -Δώστε στα παιδιά την ευκαιρία να ταπεινωθούν στην κοινή αιτία. -Παρέχετε περιόδους σιωπής -Εκπαιδεύστε τη φαντασία -Καταστήστε τα παιχνίδια σημαντικά αλλά μη κυρίαρχα -Απελευθερώστε τα παιδιά των πλουσίων και ισχυρών από τη φυλακή των προνομίων τους.

Γιάνους Κόρτσακ Κείμενα ocaust/KORCZAK/ ocaust/KORCZAK/ ocaust/KORCZAK/ ocaust/KORCZAK/ 18.gr/downloads/Gouli s.pdf 18.gr/downloads/Gouli s.pdf 18.gr/downloads/Gouli s.pdf 18.gr/downloads/Gouli s.pdfVideos com/watch?v=5nrDWJ VOscA com/watch?v=5nrDWJ VOscA com/watch?v=5nrDWJ VOscA com/watch?v=5nrDWJ VOscA com/watch?v=jq_WUJ 5oWjo com/watch?v=jq_WUJ 5oWjo com/watch?v=jq_WUJ 5oWjo com/watch?v=jq_WUJ 5oWjo

Το συνεχές του μαθητοκεντρισμού Μάθηση μέσα από την πράξη, Dewey: Ο μαθητής στο κέντρο της εκπαιδευτικής διαδικασίας και μαθαίνει πώς να μαθαίνει, η γνώση προκύπτει από την πράξη και από την επαφή με το περιβάλλον, μέθοδος επίλυσης προβλημάτων, δημοκρατία στο σχολείο Σχολείο εργασίας, Kerchensteiner: Διαφορετικές ανάγκες και ενδιαφέροντα των μαθητών στη δημιουργία, μάθηση και εργασία, κατανόηση μέσα από την πράξη, διάλογος και μεταφορά γνώσεων-κοινωνικοποίηση Η θεωρία του Bruner (κονστρουκτιβισμός): Η μάθηση είναι μια ενεργή διαδικασία, με ενθάρρυνση ο μαθητής επιλέγει και μετασχηματίζει τις πληροφορίες, διαμορφώνει τις υποθέσεις και λαμβάνει τις αποφάσεις, που στηρίζονται σε μια γνωστική δομή (πλαίσιο, διανοητικά πρότυπα) με στόχο να υπερβεί τις πληροφορίες που του δίνονται. Θεωρία πολλαπλής νοημοσύνης Gardner: Κάθε άνθρωπος έχει πολλά (7 ή11) είδη νοημοσύνης

Το σχολείο εργασίας στην Ελλάδα Η περίπτωση του Αλέξανδρου Δελμούζου

Αλέξανδρος Δελμούζος «Ουσιαστική παιδεία δεν μπορεί ν’ αποχτήσουμε, αν δε τη θεμελιώσομε στη δική μας, την πραγματική ζωή του νέου Ελληνισμού και το εκφραστικό του όργανο, τη γλώσσα του Ελληνικού λαού και τη ζωντανή παράδοσή του. Μόνον έτσι θα έχομε πραγματική στροφή στο παρόν και στις ανάγκες του, θα μορφώσομε αληθινά την εθνική ψυχή, το ήθος το πνεύμα, ένα πνεύμα θετικό αλλά και δημιουργικό, και μόνον έτσι οι κλασικοί θα γίνουν και για τη νεώτερη Ελλάδα πηγή πλούσιας ζωής» (Το κρυφό σκολειό, σ. 22)

ΑΝΩΤΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΠΑΡΘΕΝΑΓΩΓΕΙΟ ΤΟΥ ΒΟΛΟΥ ( ) ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΙΔΡΥΣΗΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΙΔΡΥΣΗΣ ΣΚΟΠΟΣ ΙΔΡΥΣΗΣ ΣΚΟΠΟΣ ΙΔΡΥΣΗΣ ΣΚΟΠΟΣ ΙΔΡΥΣΗΣ ΣΚΟΠΟΣ ΙΔΡΥΣΗΣ Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ «πως πήρα τα παιδιά…» Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ «πως πήρα τα παιδιά…» «ΑΝΩΤΕΡΟ» «ΑΝΩΤΕΡΟ» «ΔΗΜΟΤΙΚΟ» «ΔΗΜΟΤΙΚΟ» ΠΑΡΘΕΝΑΓΩΓΕΙΟ ΠΑΡΘΕΝΑΓΩΓΕΙΟ «η ανάγκη των μαθητριών για ελευθερία τις οδηγούσε να υιοθετήσουν υποκριτικούς τύπους συμπεριφοράς, μια ανήθικη τέχνη… το πρόσωπο ακινητούσε και όμως η γλώσσα δούλευε. Ή έκαναν πως καθαρίζονταν με το μαντήλι ή με το χέρι, ή εδιωχναν κάποια μύγα, ή έσκυβαν να πάρουν το μολύβι που έριχναν επίτηδες κάτω, για να μιλήσουν πιο ελεύθερα... στην έκθεση με θέμα τον πρώτο περίπατο της χρονιάς μερικές μαθήτριες άρχιζαν έτσι: κατά διαταγήν του κ Διευθυντού εξήλθομεν εις περίπατον. Εγώ τις είχα ρωτήσει αν ήθελαν να πάμε περίπατο, που και πότε, συνεννοηθήκαμε μαζί, και συμφωνήσαμε την ώρα, κι έτσι πήγαμε. Και όμως και τη συνεννόηση και τη συμφωνία για το περίπατο και το παιχνίδι μόνο ως διαταγή μπορούσαν να την καταλάβουν. Ο δάσκαλος γι’ αυτές μόνο να διατάζει πρέπει».

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αυτενέργεια των μαθητριών Διάλογος με το δάσκαλο Η τεχνική της εργασίας Αρχή της συγκέντρωσης της ύλης

Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΔΕΛΜΟΥΖΟΥ ΣΤΟΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΟΜΙΛΟ ( ) ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ ΣΤΑΔΙΑΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΣΤΑΔΙΑΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ Το πρόγραμμα Το πρόγραμμα Η μέθοδος διδασκαλίας και μάθησης Η μέθοδος διδασκαλίας και μάθησης Τα σχολικά βιβλία Τα σχολικά βιβλία Η «ΔΙΑΧΥΣΗ» ΤΩΝ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΤΙΚΩΝ ΙΔΕΩΝ