ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ» ΓΕΛ ΚΑΛΛΙΜΑΣΙΑΣ 2014-2015.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διαδικτυακός εκφοβισμός
Advertisements

Quiz για το διαδίκτυο !.
Πάμε για surfing με ασφάλεια;. Το διαδίκτυο είναι ένα σύνολο από εκατομμύρια υπολογιστές που βρίσκονται διασκορπισμένοι σε όλο τον πλανήτη και επικοινωνούν.
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Μαρία Κουφέλου Μαρία Παυλή Θάλεια Τσουκαρέλλη Όλγα Δουγραματζή
ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ (INTERNET) Γκόγκου A. Μάρθα Msc Πληροφορικής.
Το ΔιαδΙκτυο στη ζωΗ μαΣ
Εισαγωγή στις βασικές έννοιες Δικτύου και Διαδικτύου
FACEBOOK ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΠΡΟΣΤΑΤΕΨΕ ΤΑ
Διαδίκτυο Κίκα Χρυσοστόμου.
Λιζέτ Γκούντα-Καραμπίνα,
Καθηγητής Πληροφορικής
Στογιάννου Αθανασία 1Ι-ΙΝΠΟ internet Στογιάννου Αθανασία web designer 2013 web designer 2013.
Πόσο συχνά χρησιμοποιείς το διαδίκτυο;. Για ποιό λόγο χρησιμοποιείς το διαδίκτυο;
ΑΣΦΑΛΗΣ ΠΛΟΗΓΗΣΗ ΣΤΟΥΣ ΙΣΤΟΤΟΠΟΥΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ
Ασφάλεια στο Διαδίκτυο
Ημέρα ασφαλούς διαδικτύου
ΕΡΓΑΣΙΑ ΔΙΑΔΥΚΤΙΟ ΓΙΑΝΝΗΣ ΞΕΣΦΙΓΓΗΣ.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης
Σεξουαλική παρενόχληση μέσω διαδικτύου και παιδική αποπλάνηση
Τα Ενδιαφέροντα των Νέων Σχέση των νέων με το internet Ονοματεπώνυμο: Χριστοδούλου Δημήτριος Τάξη: Β΄4 Μάθημα: project Υπεύθυνος μαθήματος: Μάμαλης Σπύρος.
Ασφάλεια στο διαδίκτυο
Διαδίκτυο (internet ) international network Αποτελείται από εκατομμύρια υπολογιστές που βρίσκονται διασκορπισμένοι σε όλο τον πλανήτη και επικοινωνούν.
Λύνοντας σταυρόλεξο μαθαίνουμε για την ασφάλεια στο Διαδίκτυο
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ - FACEBOOK
ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ, ΤΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ ΚΑΙ ΟΙ ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΠΟΥ ΚΡΥΒΟΥΝ
Ημερίδες Ασφαλούς Πλοήγησης 04/11/2011 Ημερίδες Ασφαλούς Πλοήγησης 04/11/2011 Ημερίδες Ασφαλούς Πλοήγησης CYBER CRIME UNIT.
Project Β' Λυκείου. Πολλοί έφηβοι στρέφονται στο διαδίκτυο, προκειμένου να αντιμετωπίσουν συναισθήματα άγχους, μοναξιάς, κατάθλιψης. Είναι ένας τρόπος.
Τρίτη 11 Φεβρουαρίου 2014 Ασφάλεια στο Διαδίκτυο 3ο Δημοτικό Σχολείο Μαρμάρων Παγκόσμια Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου.
Γνωριμία με το Διαδίκτυο
Θέμα project : Cyberbullying
Η φωτεινή πλευρά του Διαδικτύου Γρηγόρης Δερεκενάρης.
Για ποιόν λόγο χρησιμοποιείτε τον υπολογιστή; Εργασίες 27% Διασκέδαση 50% Επικοινωνία 15% Ενημέρωση 8%
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΦΑΡΚΑΔΟΝΑΣ ΤΟΜΕΑΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ – ΤΑΞΗ Β’ Έρευνα Συμπεριφοράς – Στάσης Θέμα: «Νέοι και Διαδίκτυο – Εθισμός» Χρόνος διεξαγωγής:
ΘΕΜΑΤΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ «Ασφάλεια στο διαδίκτυο». 6/Θ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕΛΟΠΙΟΥ Ε ΚΑΙ ΣΤ ΤΑΞΕΙΣ « Ο εαυτός μου στο διαδίκτυο / Σερφάρω σε «ασφαλή νερά»-Πληροφορούμαι,
Εθισμός στο Διαδίκτυο.
Ασφάλεια στο διαδίκτυο
Συμβουλές για ασφάλεια στο FACEBOOK
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ-ΙΔΙΩΤΙΚΟΤΗΤΑ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ-ΙΔΙΩΤΙΚΟΤΗΤΑ
Κεφάλαιο 10: Υπηρεσίες και εφαρμογές Διαδικτύου
Ασφάλεια στο Διαδίκτυο
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ 10.1 Υπηρεσίες Διαδικτύου
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
AΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
ΔΙΑΔIΚΤYΑΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
Μέσα κοινωνικής δικτύωσης και εθισμός σε αυτά
Θετικά Αρνητικά Συνέπιες Ασφαλές σερφάρισα στο διαδίκτυο
Ta μέσα κοινωνικής δικτύωσης στη ζωή μας
ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ.
Γνωριμία με το Διαδίκτυο
29ο Δημοτικο Σχολειο Θεσσαλονικησ
Λίγα λόγια για τα προσωπικά δεδομένα
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΟΜΑΔΑ «Μποτίλιες» Α΄ ΤΑΞΗ Γιάννης Αντώνης Νίκος
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
Δραστηριότητες και εξάρτηση στην εφηβεία
Διαδίκτυο : κίνδυνοι και τρόποι αντιμετώπισης
ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΔΙΑΔIΚΤYΟΥ
Project Β΄ Γενικού Λυκείου Νιγρίτας Θέμα: Ηλεκτρονική Παρενόχληση
Κίνδυνοι του διαδικτύου
ΤΑ ΘΕΤΙΚΑ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Διαδίκτυο ΤΜΗΜΑ Β4 ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΡΑΦΗΝΑΣ.
Τα θετικά του διαδικτύου
ΠΑΙΖΩ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ.
του διαδικτύου Η ασφάλεια ΛΕΟΝΤΕΙΟΣ ΣΧΟΛΗ ΑΘΗΝΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ:
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ» ΓΕΛ ΚΑΛΛΙΜΑΣΙΑΣ

ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΑΣ Να γνωρίσουμε βασικές έννοιες για το διαδίκτυο Να μάθουμε γιατί είναι τόσο δημοφιλές στους εφήβους Να γνωρίσουμε αν κρύβει κινδύνους και πως μπορούμε να προστατευτούμε από αυτούς

I. ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ Τι είναι το διαδίκτυο; Το Διαδίκτυο αποτελείται από εκατομμύρια υπολογιστές, που βρίσκονται διασκορπισμένοι σε όλον τον πλανήτη και επικοινωνούν μεταξύ τους, ανταλλάσσοντας δεδομένα.

Πόσο μεγάλο είναι το διαδίκτυο; Το Διαδίκτυο αποτελεί ένα δίκτυο συνδεδεμένων δικτύων. Αυτό σημαίνει ότι κάθε υπολογιστής που θέλει να συνδεθεί στο Διαδίκτυο δεν συνδέεται «απευθείας», αλλά μέσω του δικού του δικτύου. Αυτό μπορεί να είναι, για παράδειγμα, το δίκτυο του πάροχου υπηρεσιών διαδικτύου που χρησιμοποιεί. Επίσης, πλέον στο Διαδίκτυο συνδέονται και άλλες «έξυπνες» συσκευές όπως κινητά τηλέφωνα.

Ποιος το ελέγχει; Το διαδίκτυο είναι σήμερα μια τεράστια οντότητα που αναπτύσσεται ταχύτατα τόσο ενσωματώνοντας νέες τεχνολογίες όσο και αποκτώντας ολοένα και μεγαλύτερο αριθμό χρηστών. Είναι λοιπόν εύλογο να αναρωτιέται κάποιος: «ποιος διοικεί και ποιος συντονίζει;» και «σε ποιον ανήκει το δίκτυο;» Προς έκπληξη όποιου δεν το γνωρίζει, το διαδίκτυο δεν ανήκει σε κάποιον συγκεκριμένο οργανισμό ή φορέα. Συντονίζεται από επιμέρους επιτροπές και οργανώσεις με διεθνή χαρακτήρα.

Για ποιους λόγους χρησιμοποιούμε το διαδίκτυο;

Σύμφωνα με έρευνα της ΕΛ.ΣΤΑΤ που πραγματοποιήθηκε σε ελληνικά νοικοκυριά το 2014 οι βασικοί λόγοι είναι: Διάβασμα online ειδήσεων σε ιστοσελίδες, εφηµερίδες, περιοδικά 84,9%. Αναζήτηση πληροφοριών για προϊόντα και υπηρεσίες 82,3%. Αποστολή ή λήψη ηλεκτρονικών µηνυµάτων 79,8%. Συµµετοχή σε ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης (facebook, twitter κλπ.) 64,3%. Παιχνίδια, εικόνες, ταινίες, µουσική 52,0%. Web ραδιόφωνο ή web τηλεόραση 51,6%. Πραγµατοποίηση κλήσεων ή βιντεοκλήσεων, µε χρήση web κάµερας µέσω του διαδικτύου (Skype) 45,0%. «Ανέβασµα» σε ιστοσελίδα κειµένου, φωτογραφιών, µουσικής, videos, λογισµικού κλπ. προκειµένου να τα µοιραστούµε µε άλλους 34,3%. Χρήση υπηρεσιών για ταξίδια και καταλύµατα 29,7%. Διάβασμα online ειδήσεων σε ιστοσελίδες, εφηµερίδες, περιοδικά 84,9%. Αναζήτηση πληροφοριών για προϊόντα και υπηρεσίες 82,3%. Αποστολή ή λήψη ηλεκτρονικών µηνυµάτων 79,8%. Συµµετοχή σε ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης (facebook, twitter κλπ.) 64,3%. Παιχνίδια, εικόνες, ταινίες, µουσική 52,0%. Web ραδιόφωνο ή web τηλεόραση 51,6%. Πραγµατοποίηση κλήσεων ή βιντεοκλήσεων, µε χρήση web κάµερας µέσω του διαδικτύου (Skype) 45,0%. «Ανέβασµα» σε ιστοσελίδα κειµένου, φωτογραφιών, µουσικής, videos, λογισµικού κλπ. προκειµένου να τα µοιραστούµε µε άλλους 34,3%. Χρήση υπηρεσιών για ταξίδια και καταλύµατα 29,7%.

ΙΙ.ΘΕΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΝΕΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΗ ΣΥΝΑΛΛΑΓΩΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

ΚΑΙ ΆΛΛΕΣ ΘΕΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ …… ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΟ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΣΥΝΟΜΙΛΙΩΝ (CHAT) ΟΜΑΔΕΣ ΣΥΖΗΤΗΣΗΣ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΑΡΧΕΙΩΝ ΤΗΛΕΔΙΑΣΚ ΕΨΗ

αναλυτικότερα Πληροφορία- Ενημέρωση : Καθημερινά διακινούνται πλήθος δεδομένων, με οποιαδήποτε μορφή, φέρνοντας μας κοντά σε ένα τεράστιο αριθμό από κείμενα, εικόνες, ήχους, μουσικές και βίντεο. Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: Είναι μια από της βασικότερες υπηρεσίες που μας παρέχει το διαδίκτυο ώστε να επικοινωνούμε με άλλους ανθρώπους από διάφορα μέρη του πλανήτη. E- mail : Μπορούμε σε λίγα λεπτά να στείλουμε από τον υ/η μας ένα ηλεκτρονικό γράμμα στην άλλη άκρη της γης. Αρκεί να οι δύο παραλήπτες να μπορούν να συνδεθούν στο διαδίκτυο και να γνωρίζουν την ηλεκτρονική διεύθυνση του άλλου παραλήπτη.

Chat : Με την υπηρεσία συνομιλίας μπορούμε να επικοινωνήσουμε άμεσα με φίλους μας και να γνωρίζουμε ανθρώπους από όλο τον κόσμο. Τηλεδιάσκεψη : Μέσω της τηλεδιάσκεψης η συνομιλία μπορεί να γίνει ακόμα ποιο ζωντανή. Η τηλεδιάσκεψη μοιάζει με μια τηλεφωνική συνομιλία με ταυτόχρονη μετάδοση της εικόνας. Ομάδα συζήτησης : Στα πλαίσια μιας ομάδας συζήτησης, μας αποστέλλονται ηλεκτρονικά μηνύματα για το θέμα συζήτησης που μας ενδιαφέρει. Πρωτόκολλο μεταφοράς αρχείων : Μέσω αυτής της διαδικασίας επιλέγουμε αυτό που μας ενδιαφέρει και το μεταφέρουμε (το “κατεβάζουμε”) στον η/υ μας.

ΙΙ.ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΕΘΙΣΜΟΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ ΜΕ ΑΝΑΚΡΙΒΕΙΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ GROOMING (ΑΠΟΠΛΑΝΗΣΗ)

ΙΙ.1. ΕΘΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

Τι είναι; Ο όρος εξάρτηση από το Διαδίκτυο αναφέρεται στην προβληματική χρήση του διαδικτύου. Βασικό χαρακτηριστικό της διαταραχής αυτής είναι ότι το άτομο αφιερώνει πάρα πολύ χρόνο στη χρήση του διαδικτύου αλλά κυρίως το γεγονός ότι αυτή η χρήση παρεμβαίνει στην καθημερινή λειτουργικότητα του, στην κοινωνική του ζωή, στη σχολική εργασία κ.α

Το παιδί ασχολείται συνεχώς με το διαδίκτυο Το παιδί ξεχνιέται στον υπολογιστή και δεν έχει συναίσθηση του χρόνου Προτιμά τα παιχνίδια στον υπολογιστή από τους φίλους του Πέφτει η απόδοσή του στο σχολείο Αντιδρά θυμωμένα ή επιθετικά όταν κάποιος το διακόπτει την ώρα που είναι στο διαδίκτυο Ξενυχτά για να μείνει συνδεδεμένος/η στο διαδίκτυο Ποια είναι τα προειδοποιητικά σημάδια- συμπτώματα;

Ποιες είναι οι συμπεριφορές εξάρτησης από το διαδίκτυο; Αρνητικές συμπεριφορές στον πραγματικό κόσμο Πρωταγωνιστικός ρόλος του διαδικτύου στην καθημερινότητα Απώλεια ελέγχου σχετικά με τη χρήση του διαδικτύου

Η δική μας έρευνα * πραγματοποιήθηκε στο γυμνάσιο-λύκειο Καλλιμασιάς Έχετε υπολογιστή με πρόσβαση στο διαδίκτυο; Πόσες ώρες σπαταλάτε στον η/υ ημερησίως;

Για ποιους λόγους επισκέπτεστε το διαδίκτυο;

Σας έχουν θέσει όρια οι γονείς σχετικά με το χρόνο χρήσης του η/υ; Παραμελείτε τις υποχρεώσεις σας λόγω χρήσης η/υ ;

Έχετε στενούς φίλους; Παραμελείτε τους φίλους σας λόγω του η/υ;

Επιπτώσεις από την κατάχρηση του διαδικτύου Μειώνεται ο χρόνος που περνά ο έφηβος με την οικογένειά του Περιορίζονται τα χόμπι και οι κοινωνικές συναναστροφές του εφήβου Παραμελούν φίλους και σχολείο Παραμελούν τη σωματική τους υγιεινή

Τι συμβαίνει με τα μικρά παιδιά; Από 8 χρονών τα παιδιά ξεκινούν να «σερφάρουν» στο διαδίκτυο Σύμφωνα με έρευνα για τη χρήση του διαδικτύου από μαθητές, που πραγματοποίησε το Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας και η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος.

Η δική μας έρευνα……………….. πραγματοποιήθηκε στο δημ. σχολείο Καλλιμασιάς και αφορά παιδιά ηλικίας 9-12 ετών Το 80% των παιδιών χρησιμοποιεί η/υ

Έχεις κάποιον ενήλικο δίπλα σου όταν σερφάρεις στο διαδίκτυο; Από πού έχεις ενημερωθεί για την ασφαλή χρήση του διαδικτύου;

Ποιοι είναι οι κίνδυνοι από την κατάχρηση του διαδικτύου;  Μπορεί να επισκέπτονται ιστοσελίδες που προωθούν το μίσος, τη βία κ.α  Μπορεί να επισκέπτονται ακατάλληλες ιστοσελίδες  Τα παιδιά μπορεί να παρέχουν προσωπικές πληροφορίες  Χάνουν πολύτιμο χρόνο  Μπορεί να πέσουν θύματα αποπλάνησης

II.2.GROOMING Τι είναι; Η αποπλάνηση μέσω του διαδικτύου

Τι σκοπό έχει;Που λαμβάνει χώρα;  Σεξουαλική κακοποίηση του θύματος  Σωματική βία  Κακοποίηση μέσω πορνογραφικού υλικού  Παιδική πορνεία  Μέσω υπηρεσιών κοινωνικής δικτύωσης (facebook, twitter κ.α)  Μέσω ανταλλαγής μηνυμάτων  Μέσω διαδικτυακών τόπων ανεύρεσης εργασίας ή καριέρας που απευθύνεται σε παιδιά π.χ μόντελινγκ

Τα στάδια του grooming Ο θύτης 1.Δημιουργεί ψεύτικη ταυτότητα 4.Απαιτεί προσωπική συνάντηση 3.εκβιάζει 2.Αποκτά σχέσεις εμπιστοσύνης

Η δική μας έρευνα…. Εισάγετε προσωπικά δεδομένα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης; Σπαταλάτε χρήματα στο διαδίκτυο;

Έχετε συνομιλήσει με άγνωστη/ο; Έχει προσπαθήσει να σας προσελκύσει άγνωστος/η στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης;

Αν πέφτατε θύμα bullying από ποιόν θα ζητούσατε βοήθεια ;

Οι προτάσεις μας για ασφαλή χρήση του διαδικτύου ΠΑΙΔΙΑ ΓΟΝΕΙΣ  Μην δίνετε ποτέ προσωπικά σας στοιχεία και μην αποκαλύπτετε λεπτομέρειες της προσωπικής σας ζωής σε άλλους χρήστες του Διαδικτύου.  Μην αποκαλύπτετε τους κωδικούς πρόσβασης (password) που χρησιμοποιείτε.  Μην συναντάτε ποτέ μόνοι σας άτομα που γνωρίσατε από το Διαδίκτυο.  Να είστε επιφυλακτικοί ως προς την αποδοχή όσων διαβάζετε στο Διαδίκτυο ή αυτών που σας λένε οι άλλοι χρήστες του.  Φροντίστε να ενημερωθείτε για το διαδίκτυο.  Δείξτε στα παιδιά σας πώς να χρησιμοποιούν το διαδίκτυο με ασφάλεια. Συζητήστε μαζί τους για τους πιθανούς κινδύνους που υπάρχουν.  Μάθετε στα παιδιά σας να μη δίνουν ποτέ προσωπικά στοιχεία τους και πληροφορίες σε αγνώστους στο διαδίκτυο.  Ελέγχετε τακτικά τις ιστοσελίδες που επισκέπτονται τα παιδιά μέσω των «Αγαπημένων» και του «Ιστορικού»

ΙΙΙ.ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ Ένα μεγάλο πλεονέκτημα του Διαδικτύου είναι η ανεύρεση μεγάλου όγκου πληροφοριών που πριν χρειαζόμασταν μήνες, ίσως και χρόνια, για να συλλέξουμε. Ποιο είναι το διαδίκτυο της γνώσης; Ψηφιακές βιβλιοθήκες Ψηφιακά οπτικοακουστικά αρχεία Ψηφιακά αρχεία επιστημονικού και δημοσιογραφικού ενδιαφέροντος Ηλεκτρονικές εγκυκλοπαίδειες Ηλεκτρονικά λεξικά

ΙΙΙ.1. ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ Στο διαδίκτυο μπορούμε να αναζητήσουμε πληροφορίες για οποιοδήποτε θέμα μας αφορά. Είναι όμως όλες οι πληροφορίες αξιόπιστες; ΑΣΦΑΛΩΣ ΟΧΙ δεδομένου ότι ο παραγωγός της διαδικτυακής πληροφορίας μπορεί να είναι επιστήμονας, μπορεί να θεωρεί τον εαυτό του επιστήμονα, μπορεί επίσης να είναι κάποιος που θέλει να διαδώσει παραπλανητικές πληροφορίες.

ΙΙΙ.1. Τι πρέπει να προσέχουμε στις ιστοσελίδες που αναζητάμε πληροφορίες  Ποιος είναι ο ιδιοκτήτης της ιστοσελίδας;  Πόσο συχνά ενημερώνεται η ιστοσελίδα;  Έχει ορθογραφικά ή συντακτικά λάθη;  Ελέγχω τις πληροφορίες με βάση τις γνώσεις μου.  Διασταυρώνω τις πληροφορίες που συλλέγω με άλλες πηγές π.χ βιβλία, εφημερίδες, επιστημονικά περιοδικά.

ΙΙΙ.2.ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ Τα πνευματικά δικαιώματα αποτελούν μια μορφή προστασίας που παρέχεται από τον νόμο στους συντάκτες και τους δημιουργούς αυθεντικής εργασίας. Οι δημιουργοί έχουν έτσι αποκλειστικό δικαίωμα επάνω στο έργο τους σε σχέση με την χρήση, αντιγραφή, ή αναπαραγωγή του έργου τους, με οποιοδήποτε τρόπο και σε οποιοδήποτε μέσο. Κανένας άλλος εκτός από το δημιουργό δεν μπορεί να κάνει οποιαδήποτε χρήση του έργου, εάν δεν υπάρχει γραπτή, σαφής δήλωση από τον ίδιο το δημιουργό. Τα έργα αυτά μπορούν να είναι: λογοτεχνία,άρθρα θεατρικά έργα, ταινίες, μουσική, λογισμικό, καθώς και ορισμένες άλλες αυθεντικές δημιουργικές εργασίες.

Εμείς………………. ΜΑΡΔΑΣ ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΓΗ ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΕΛΑΝΤΗ ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΛΕΙΑΝΘΟΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΣΙΓΟΥΝΗ ΠΕΤΡΟΥΛΑ ΣΙΤΑΡΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΤΑΡΑ ΕΙΡΗΝΗ ΣΙΤΑΡΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΤΡΟΥΜΠΑΚΗ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΦΟΥΝΤΑ ΑΝΝΑ ΨΑΡΟΥΔΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΨΑΡΡΟΥ ΜΑΡΙΑ Η ΕΠΙΒΛΕΠΟΥΣΑ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: ΚΟΥΤΣΙΑΝΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ