ΕΡΕΥΝΑ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗΣ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ ΣΕ ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΣΠΑ Κώστας Συργιάννης Θωμάς Νιαβής Τμήμα Συντονισμού & Ελέγχου ΕΦΕΠΑΕ
Η Ταυτότητα της Έρευνας…. 2 Απριλίου – 23 Απριλίου 2014 ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ 6 Δράσεις (ΕΠΑΕ & ΠΕΠ) – Δικαιούχοι (ΠΕΠ, ΜΝΣ, ΝΚΕ, ΕΞ, ΠΡ.ΕΠΙΧ., ΠΡ.ΤΟΥΡ) ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟΣ ΠΛΗΘΥΣΜΟΣ Σύνολο Ελληνικής Επικράτειας 13 Περιφέρειες ΠΕΡΙΟΧΕΣ Ανάπτυξη Εφαρμογής Ηλεκτρονικού Ερωτηματολογίου (Google Docs) Επιστολή στους Νόμιμους Εκπροσώπους ΜΜΕ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ Συλλογή, καταχώρηση και ανάλυση στοιχείων σε πραγματικό χρόνο Ποσοστό ανταπόκρισης 5,5% ΣΥΛΛΟΓΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ
Οι Στόχοι της Έρευνας…. Ο Δικαιούχος Προφίλ Δικαιούχου Τομεακή-Κλαδική Διάρθρωση Χωρική Διάρθρωση Το Έργο του Ενημέρωση Διαχείριση Πορεία Υλοποίησης Προβλήματα κατά την υλοποίηση Οφέλη από την υλοποίηση Η Εμπειρία του ΕΣΠΑ ΕΦΕΠΑΕ Προτάσεις Βελτίωσης
Περιεχόμενα 1.O δικαιούχος 2.Το έργο του 3.Η εμπειρία του
Περιεχόμενα 1.Ο δικαιούχος 2.Το έργο του 3.Η εμπειρία του
Ανατολική Μακεδονία Κεντρική Μακεδονία Δυτική Μακεδονία Ήπειρος Θεσσαλία Στερεά Ελλάδα Δυτική Ελλάδα Αττική Πελοπόννησος Ιόνιοι Νήσοι Κρήτη Βόρειο Αιγαίο Νότιο Αιγαίο Χωρική Διάρθρωση – Ποσοστό συμμετοχής ανά Περιφέρεια 1. Ο δικαιούχος2. Το έργο του3. Η εμπειρία του 6% 5% 4% 3% 2% 20,5% Αττική Πελοπόννησος 30,5%
Ποσοστό συμμετοχής ανά Τομέα 1. Ο δικαιούχος2. Το έργο του3. Η εμπειρία του
1. Ο δικαιούχος2. Το έργο του3. Η εμπειρία του Διάρθρωση – Κλάδος ΜΕΤΑΠΟΙΗΣΗ Βιομηχανία Τροφίμων Κατασκευή Ηλεκτρονικών Υπολογιστών, Ηλεκτρονικών & Οπτικών Προϊόντων Εκτυπώσεις – Εκδόσεις Μεταλλικά Προϊόντα ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ Δραστηριότητες Προγραμματισμού Ηλεκτρονικών Υπολογιστών, Παροχής Συμβούλων και Συναφείς Δραστηριότητες (Software) Συμβουλευτικές Υπηρεσίες προς Επιχειρήσεις (Consulting) Αρχιτεκτονικές δραστηριότητες και δραστηριότητες μηχανικών τεχνικές και αναλύσεις (Engineering) Αποθηκευτικές και υποστηρικτικές προς την μεταφορά δραστηριότητες (Logistics) ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ Ξενοδοχεία και Παρόμοια Καταλύματα Καταλύματα διακοπών και άλλα καταλύματα σύντομης διαμονής ΕΜΠΟΡΙΟ Χονδρικό εμπόριο εξοπλισμού πληροφοριακών και επικοινωνιακών συστημάτων Χονδρικό Εμπόριο Τροφίμων και Ποτών
Περιεχόμενα 1.O δικαιούχος 2.Το έργο του 3.Η εμπειρία του
Περιεχόμενα 1. Ο δικαιούχος 2.Το έργο του 3.Η εμπειρία του
1. Ο δικαιούχος2. Το έργο του3. Η εμπειρία του Πώς ενημερωθήκατε αρχικά για το συγκεκριμένο πρόγραμμα και την δυνατότητα επιχορήγησης του επενδυτικού σχεδίου που υποβάλλατε;
1. Ο δικαιούχος2. Το έργο του3. Η εμπειρία του H διαχείριση της υλοποίησης του επενδυτικού σας σχεδίου πραγματοποιείται με την βοήθεια εξωτερικού συμβούλου;
1. Ο δικαιούχος2. Το έργο του3. Η εμπειρία του Παρακαλούμε αναφέρετε το στάδιο στο οποίο βρίσκεται το επενδυτικό σας σχέδιο
1. Ο δικαιούχος2. Το έργο του3. Η εμπειρία του Παρακαλούμε αναφέρετε τα αιτήματα τα οποία έχετε υποβάλει κατά την διάρκεια υλοποίησης του επενδυτικού σας σχεδίου
1. Ο δικαιούχος2. Το έργο του3. Η εμπειρία του Σε περίπτωση που το επενδυτικό σας σχέδιο βρίσκεται σε στάδιο υλοποίησης, ποιά εκτιμάτε θα είναι η εξέλιξη αυτού από πλευράς υλοποίησης;
1. Ο δικαιούχος2. Το έργο του3. Η εμπειρία του Παρακαλούμε όπως αναφέρετε τους σημαντικότερους λόγους που ενδεχομένως καθυστέρησαν την υλοποίηση του επενδυτικού σας σχεδίου
1. Ο δικαιούχος2. Το έργο του3. Η εμπειρία του Παρακαλούμε όπως αναφέρετε τους σημαντικότερους λόγους που οδήγησαν στην απόφαση σας για την παραίτηση / μη υλοποίηση του επενδυτικού σας σχεδίου
1. Ο δικαιούχος2. Το έργο του3. Η εμπειρία του Παρακαλούμε όπως αναφέρετε τα οφέλη που αποκομίσατε ή ελπίζετε να αποκομίσετε από την συμμετοχή σας στο πρόγραμμα
Συμπεράσματα - Σύνοψη 1. Ο δικαιούχος2. Το έργο του3. Η εμπειρία του Οι παραδοσιακοί τρόποι ενημέρωσης και προσέλκυσης των δικαιούχων (εφημερίδες, περιοδικά, ραδιόφωνο τηλεόραση) ναι μεν υποχρεωτικοί αλλά όχι τόσο αποτελεσματικοί. (Στροφή σε εταιρίες συμβούλων και στο διαδίκτυο) Μόλις 1 στα 6 επενδυτικά έργα επιλέγει ή καταφέρνει επιτυχώς να αντλήσει ρευστότητα μέσω της τραπεζικής οδού. 1 στα 3 επενδυτικά έργα θα τροποποιηθεί μέχρι την ολοκλήρωση του. Έλλειψη Ρευστότητας και Οικονομική Κρίση τα κύρια προβλήματα των δικαιούχων. Βασικές αιτίες για την εμφάνιση καθυστερήσεων αλλά και μη υλοποίησης (παραίτησης).
Συμπεράσματα - Σύνοψη 1. Ο δικαιούχος2. Το έργο του3. Η εμπειρία του Οι 8 στους 10 δικαιούχους που ξεκίνησαν να υλοποιούν το έργο τους εκτιμούν με βεβαιότητα ότι θα επιτύχουν την ολοκλήρωση του (Στροφή στο Επενδυτικό Κλίμα / Επιτυχία των ΠΕΠ / Αισιοδοξία) Τα οφέλη που αποκομίζουν οι επιχειρήσεις από την συμμετοχή τους σε προγράμματα ΕΣΠΑ συνοψίζονται στο τρίπτυχο: ΠΟΙΟΤΗΤΑ – ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑ - ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ
Περιεχόμενα 1.O δικαιούχος 2.Το έργο του 3.Η εμπειρία του
Περιεχόμενα 1. Ο δικαιούχος 2.Το έργο του 3.Η εμπειρία του
KΡΙΤΗΡΙΟ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗΣ ΣΤΑΔΙΟΥ ΣΤΑΔΙΑ Καταλληλότητα / Ανταπόκριση Δράσεων στις ανάγκες των Επιχειρήσεων και της Αγοράς Σχεδιασμός και Προκήρυξη Δράσεων Στόχευση, Επάρκεια και Αποτελεσματικότητα Ενεργειών Π + Δ για την προσέλκυση Υποψήφιων Επενδυτών Ενέργειες Πληροφόρησης και Δημοσιότητας Ευκολία Υποβολής Πρότασης Επάρκεια Διαθέσιμου Χρόνου για υποβολή πρότασης Υποβολή Πρότασης Σύντομος Χρόνος Διεκπεραίωσης Διαφάνεια και ισότιμη μεταχείριση δικαιούχων Έλεγχος και Αξιολόγηση Πρότασης Σύντομος Χρόνος Εξέτασης και Ανταπόκρισης σε Αιτήματα Σύντομος Χρόνος Εκτέλεσης Πληρωμών Υλοποίηση Πράξης
ΣΗΜΕΙΑ ΔΙΕΠΑΦΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗΣ ΣΤΑΔΙΑ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ Οδηγός Προγράμματος Σχεδιασμός και Προκήρυξη Δράσεων Δημοσιεύσεις/ Καταχωρήσεις σε εφημερίδες Ραδιοφωνικά/ Τηλεοπτικά spots Ημερίδες, Ενημερώσεις, λοιπές ενέργειες Ενέργειες Πληροφόρησης και Δημοσιότητας Δικαιολογητικά Έντυπο Υποβολής ΠΣΚΕ Υποβολή Πρότασης Οδηγός – Οδηγίες Υλοποίησης Δικαιολογητικά Έντυπο Υποβολής ΠΣΚΕ Υλοποίηση Πράξης Τηλεφωνική, , επιστολές, ιστοσελίδα Προσωπική Επαφή με στελέχη του ΕΦΕΠΑΕ Επικοινωνία – Ανθρώπινο Δυναμικό
1. Ο δικαιούχος2. Το έργο του3. Η εμπειρία του (Σχεδιασμός και Προκήρυξη Δράσεων) Τα Προγράμματα που προκηρύσσονται, ανταποκρίνονται στις ανάγκες των επιχειρήσεων και τις απαιτήσεις της αγοράς; Μέτρια Πολύ - Απόλυτα (Ενέργειες Πληροφόρησης και Δημοσιότητας) Οι ενέργειες δημοσιότητας και ενημέρωσης που συνοδεύουν την προκήρυξη είναι στοχευμένες, επαρκείς και αποτελεσματικές για την προσέλκυση των υποψήφιων επενδυτών – δικαιούχων; Καθόλου – Λίγο
1. Ο δικαιούχος2. Το έργο του3. Η εμπειρία του Μέτρια Πολύ - Απόλυτα (Υποβολή Προτάσεων) Πόσο ικανοποιημένοι είστε από την διαδικασία υποβολής των προτάσεων, ως προς την ευκολία υποβολής και το χρόνο που δίνεται στους δικαιούχους προκειμένου να υποβάλλουν την πρόταση τους; Καθόλου – Λίγο
1. Ο δικαιούχος2. Το έργο του3. Η εμπειρία του Μέτρια Πολύ - Απόλυτα (Έλεγχος και Αξιολόγηση Προτάσεων) Πόσο ικανοποιημένοι είστε από την διαδικασία ελέγχου και αξιολόγησης των προτάσεων, ως προς τη διαφάνειά της και την ισότιμη μεταχείριση των δικαιούχων; Καθόλου – Λίγο (Έλεγχος και Αξιολόγηση Προτάσεων) Πόσο ικανοποιημένοι είστε από την διαδικασία ελέγχου και αξιολόγησης των προτάσεων, ως προς το χρόνο διεκπεραίωσής της;
1. Ο δικαιούχος2. Το έργο του3. Η εμπειρία του Μέτρια Πολύ - Απόλυτα (Υλοποίηση Πράξης) Θεωρείτε ότι ο ΕΦΕΠΑΕ εξετάζει και ανταποκρίνεται στα αιτήματά σας (τροποποίησης, ενδιάμεσης και τελικής επαλήθευσης) σε εύλογο χρονικό διάστημα; (Υλοποίηση Πράξης) Πόσο ικανοποιημένοι είστε με το χρόνο εκτέλεσης των πληρωμών που πραγματοποιεί ο ΕΦΕΠΑΕ; Καθόλου – Λίγο
1. Ο δικαιούχος2. Το έργο του3. Η εμπειρία του Μέτρια Πολύ - Απόλυτα (Ανθρώπινο Δυναμικό) Πόσο ικανοποιημένοι είστε από τα στελέχη του ΕΦΕΠΑΕ, ως προς την κατάρτιση και τη γνώση του αντικειμένου; (Επικοινωνία) Πόσο ικανοποιημένοι είστε με την επικοινωνία με τον Φορέα μας (τηλεφωνική, επιστολές, ); Καθόλου – Λίγο
1. Ο δικαιούχος2. Το έργο του3. Η εμπειρία του (Οδηγός Προγράμματος) Ο Οδηγός του Προγράμματος, είναι περιεκτικός, κατανοητός, κατατοπιστικός ως προς το περιεχόμενο του και παρέχει το σύνολο της απαιτούμενης πληροφορίας. (Έντυπα Υποβολής Αιτημάτων) Τα έντυπα υποβολής αιτημάτων, σε όλα τα στάδια του έργου, είναι κατανοητά και εύκολα στη συμπλήρωσή τους. Διαφωνώ Απόλυτα - Διαφωνώ Ούτε Συμφωνώ Ούτε Διαφωνώ Συμφωνώ – Συμφωνώ Απόλυτα
1. Ο δικαιούχος2. Το έργο του3. Η εμπειρία του (Δικαιολογητικά) O όγκος των απαιτούμενων δικαιολογητικών που συνοδεύουν τα διάφορα αιτήματα, σε όλα τα στάδια του έργου, δεν είναι μεγάλος και η είναι εύκολη η συγκέντρωση και προσκόμισή τους. (Πληροφοριακό Σύστημα) Το πληροφοριακό σύστημα υποβολής αιτημάτων είναι αξιόπιστο και φιλικό στην χρήση του. Διαφωνώ Απόλυτα - Διαφωνώ Ούτε Συμφωνώ Ούτε Διαφωνώ Συμφωνώ – Συμφωνώ Απόλυτα
1. Ο δικαιούχος2. Το έργο του3. Η εμπειρία του (Ιστοσελίδα) Η ιστοσελίδα του ΕΦΕΠΑΕ είναι φιλική στην πλοήγηση της και παρέχει το σύνολο της απαιτούμενης πληροφορίας. (Υποστηρικτικό Υλικό) Το βοηθητικό υλικό (Οδηγός Υλοποίησης, Οδηγίες συμπλήρωσης και υποβολής αιτημάτων κα) που παρέχει ο ΕΦΕΠΑΕ συμβάλλει σημαντικά στην αποτελεσματική υλοποίηση του επενδυτικού μου σχεδίου. Διαφωνώ Απόλυτα - Διαφωνώ Ούτε Συμφωνώ Ούτε Διαφωνώ Συμφωνώ – Συμφωνώ Απόλυτα
1. Ο δικαιούχος2. Το έργο του3. Η εμπειρία του (Επικοινωνία - Ενημέρωση) Η ενημέρωση που λαμβάνω από τον ΕΦΕΠΑΕ (τηλεφωνική επικοινωνία, , επιστολές ενημέρωσης) συμβάλλει σημαντικά στην αποτελεσματική υλοποίηση του επενδυτικού μου σχεδίου. (Ανθρώπινο Δυναμικό) Τα στελέχη του ΕΦΕΠΑΕ κατανοούν τις ανάγκες, τα προβλήματα και τις ιδιαιτερότητες του επενδυτικού μου σχεδίου και εμφανίζουν ευγενή συμπεριφορά και διάθεση συνεργασίας. Διαφωνώ Απόλυτα - Διαφωνώ Ούτε Συμφωνώ Ούτε Διαφωνώ Συμφωνώ – Συμφωνώ Απόλυτα
Σύγκριση δυνατών - αδύναμων σημείων του ΕΦΕΠΑΕ 1. Ο δικαιούχος2. Το έργο του3. Η εμπειρία του Δυνατά Σημεία Αδύναμα Σημεία Τεχνογνωσία- Εμπειρία Διαφάνεια Φιλικότητα Διαδικασιών Πανελλαδική Παρουσία Χρόνος Εξυπηρέτησης Αιτημάτων
Πόσο ικανοποιημένοι είστε από την ποιότητα του συνόλου των υπηρεσιών που παρέχει ο ΕΦΕΠΑΕ; 1. Ο δικαιούχος2. Το έργο του3. Η εμπειρία του
Έχετε ενταχθεί σε άλλα προγράμματα που διαχειρίζονται Φορείς, εκτός του ΕΦΕΠΑΕ; 1. Ο δικαιούχος2. Το έργο του3. Η εμπειρία του Πως θα συγκρίνατε τον ΕΦΕΠΑΕ σε σχέση με τους άλλους Φορείς, ως προς την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών;
Ο Δικαιούχος: Θεωρεί σε μεγάλο βαθμό ότι τα προγράμματα καλύπτουν τις ανάγκες της επιχείρησης του και είναι προσαρμοσμένα στα δεδομένα της αγοράς Αντιλαμβάνεται τους Οδηγούς των προγραμμάτων ως επαρκώς κατανοητούς, τα έντυπα σχετικά εύκολα στη συμπλήρωσή τους και το πληροφοριακό σύστημα αξιόπιστο και φιλικό στην χρήση του, αλλά με περιθώρια περαιτέρω βελτίωσης. Πάνω από όλα, αναγνωρίζει το αξιόπιστο και αδιάβλητο της διαδικασίας αξιολόγησης. Οι δικαιούχοι λαμβάνουν ισότιμη μεταχείριση, δίχως διακρίσεις. 1. Ο δικαιούχος2. Το έργο του3. Η εμπειρία του Συμπεράσματα
Ο Δικαιούχος: Αξιολογεί τον ΕΦΕΠΑΕ ως πολύ καλό φορέα διαχείρισης. Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματά του: η υψηλή τεχνογνωσία και κατάρτιση ικανών στελεχών Το υψηλό επίπεδο επαγγελματισμού και η συνεχής παρουσία δίπλα στις επιχειρήσεις η υποβοήθηση κατά την υλοποίηση του επενδυτικού έργου Σημεία προς βελτίωση η επίσπευση των χρονών ανταπόκρισης και διεκπεραίωσης αιτημάτων, ο περιορισμός της γραφειοκρατίας μέσω της απλοποίησης των διαδικασιών και της κατάργησης δικαιολογητικών. 1. Ο δικαιούχος2. Το έργο του3. Η εμπειρία του Συμπεράσματα
1. Ο δικαιούχος2. Το έργο του3. Η εμπειρία του Απλοποίηση Διαδικασιών – Μείωση Γραφειοκρατίας Μείωση του όγκου των δικαιολογητικών που απαιτούνται για την υπαγωγή των προτάσεων και την πιστοποίηση των δαπανών Περιορισμός των Υ/Δ με ανάγκη επικύρωσης σε ΚΕΠ για το γνήσιο της υπογραφής. Ευθυγράμμιση διαδικασιών με κοινές πρακτικές αγοράς και σύμφωνα με το ισχύον ρυθμιστικό πλαίσιο Εξυπηρέτηση Αιτημάτων Αίτημα για μεγαλύτερη ταχύτητα στις πληρωμές - Αύξηση της ταχύτητας εξέτασης των αιτημάτων θεραπείας Άμεση εξέταση αιτημάτων τροποποίησης και επιτάχυνση έκδοσης των πρακτικών των Επιτροπών Παρακολούθησης – Επέκταση αρμοδιοτήτων του ΕΦΕΠΑΕ για εξέταση της πλειοψηφίας των αιτημάτων και επίτευξη ταχύτερης κρίσης Περισσότερη ευελιξία σε θέματα τροποποίησης του επενδυτικού σχεδίου – Να μην απαιτείται υποβολή αιτήματος από τις επιχειρήσεις για αλλαγές ήσσονος σημασίας Ηλεκτρονική Διαχείριση Ηλεκτρονική υποβολή των δικαιολογητικών μέσω μεταφόρτωσης (uploading) στο πληροφοριακό σύστημα (ΠΣΚΕ). Ζητούνται έγγραφα, τα οποία εκδίδονται ηλεκτρονικά, να φέρουν σφραγίδα από στέλεχος του φορέα που τα εκδίδει. Προτείνεται η αποδοχή τέτοιων εγγράφων χωρίς σφραγίδες και υπογραφές – Καθιέρωση Ηλεκτρονικής υπογραφής Διασύνδεση με gsis.gr και απευθείας άντληση στοιχείων και εγγραφών (ΚΑΔ, Ε1,κτλ) Διοικητικές Επαληθεύσεις Περισσότερες διοικητικές επαληθεύσεις (πχ 2-4 αντί 1) σε μικρότερα ποσοστά υλοποίησης έργου (π.χ. 25%-50%-75%) Ενδιάμεσος διοικητικός έλεγχος μέσω ηλεκτρονικής αποστολής δικαιολογητικών. Διενέργεια Επιτόπιας επαλήθευσης μόνο στην τελική πιστοποίηση του φυσικού /οικονομικού αντικειμένου και την παραλαβή του έργου Προτάσεις Δικαιούχων προς Βελτίωση Ι
1. Ο δικαιούχος2. Το έργο του3. Η εμπειρία του Προτάσεις Δικαιούχων προς Βελτίωση ΙΙ Χρονοπρογραμματισμός Δράσεων Έγκαιρη προδημοσίευση Τακτικές – σταθερές ημερομηνίες προκήρυξης των προγραμμάτων Προκηρύξεις προγραμμάτων σε καθορισμένους κύκλους, όπως στον Αναπτυξιακό Νόμο Διαβούλευση με Κοινωνικούς Εταίρους Πριν τον σχεδιασμό προγραμμάτων να συντελείται συστηματική διαβούλευση με κοινωνικούς φορείς όπως σύμβουλοι επιχειρήσεων, επιμελητήρια κτλ Συνυπολογισμός πρακτικών ζητημάτων των επιχειρήσεων και της αγοράς προκειμένου τα επενδυτικά προγράμματα να είναι πραγματικά ωφέλιμα και υλοποιήσιμα Eξέταση Στοχευμένων Δράσεων Προσανατολισμός σε προγράμματα που δίνουν έμφαση στην καινοτομία και την εξωστρεφή δραστηριότητα των εταιριών Δημιουργία δράσεων που να στοχεύουν στην καταπολέμηση της ανεργίας των νέων και την εξασφάλιση καινούριων θέσεων εργασίας Νέο Χρηματοδοτικό Σχήμα Δυσκολία στην έκδοση τραπεζικών εγγυητικών επιστολών λόγω ισχνής ρευστότητας. Ανάγκη περιορισμού των εγγυήσεων που απαιτούν οι τράπεζες Πρόταση για κατάθεση της δημόσιας επιχορήγησης σε λογαριασμό όψεως, υπό τον έλεγχο και της τράπεζας, για την εξυπηρέτηση των πιστοποιημένων δαπανών του έργου και μόνο
ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ! Καλή συνέχεια!