Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Σχεδιασμός - Προγραμματισμός Δρ. Μάλαμα Ελεονώρα Ιουλία

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Σχεδιασμός - Προγραμματισμός Δρ. Μάλαμα Ελεονώρα Ιουλία"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Σχεδιασμός - Προγραμματισμός Δρ. Μάλαμα Ελεονώρα Ιουλία
Σχεδιασμός - Προγραμματισμός Δρ. Μάλαμα Ελεονώρα Ιουλία

2 Προγραμματισμός Είναι μια διαδικασία θέσης στόχων & προσδιορισμού του καλύτερου τρόπου επίτευξης τους Καθορίζει & εστιάζει στους στόχους Δημιουργεί πραγματικά σχέδια, μια σειρά βημάτων δράσης για να επιτευχθούν οι στόχοι Αποφασίζει αναφορικά με τα μέσα για την επίτευξη των στόχων Χαράζει συνολική στρατηγική για την επίτευξη των στόχων & δημιουργεί μια ιεράρχηση σχεδίων και προγραμμάτων για τον συντονισμό των δραστηριοτήτων Σχηματίζει μακροχρόνια σχέδια που αλλάζουν το χαρακτήρα & την κατεύθυνση της επιχείρησης Επικεντρώνεται στην επιχείρηση ως σύνολο & συμβάλει στην καλύτερη απόδοση της επιχείρησης Συγκεντρώνει γνώσεις, εμπειρίες, πληροφορίες & τις συνθέτει σε ένα όραμα για την κατεύθυνση της επιχείρησης 2

3 Διαδικασία του προγραμματισμού
Προσδιορισμός παρούσας κατάστασης (τρέχοντα επιτεύγματα σε σχέση με επιθυμητά) Καθορισμός στόχων (συγκεκριμένα αποτελέσματα) Ανάπτυξη προτάσεων (πρόβλεψη, δημιουργία εναλλακτικών σεναρίων ) Ανάλυση εναλλακτικών λύσεων & δημιουργία σχεδίου (καλύτερη πορεία δράσης) Εφαρμογή σχεδίου & αξιολόγηση αποτελεσμάτων (αποτίμηση αποτελεσμάτων, διορθωτικές δράσεις, επανεξέταση σχεδίων )

4 Πλεονεκτήματα του προγραμματισμού
Βελτιώνει την εστίαση και την ευελιξία Βελτιώνει τον προσανατολισμό στη δράση Βελτιώνει το συντονισμό και τον έλεγχο Ορίζει τη θέση της επιχείρηση σε σχέση με τον ανταγωνισμό Προσδιορίζει την κατεύθυνση & την πορεία της επιχείρησης Δημιουργεί κλίμα ορθολογικής σκέψης & δράσης Επισημαίνει έγκαιρα προβλήματα, κινδύνους & απειλές Μειώνει την αβεβαιότητα για το μέλλον Συμβάλει στη δημιουργία ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων 4

5 Έννοια του σχεδιασμού Καθορίζω στόχους
Αποφασίζω αναφορικά με τα μέσα για την επίτευξη των στόχων Χαράζω συνολική στρατηγική για την επίτευξη των στόχων & δημιουργώ μια ιεράρχηση σχεδίων και προγραμμάτων για τον συντονισμό των δραστηριοτήτων Οδηγούμαι σε αποτυχία από την έλλειψη σχεδιασμού Αποτελούν αναπόσπαστα στοιχεία του σχεδιασμού η πρόβλεψη & ο ανθρώπινος παράγοντας

6 Βασικές ερωτήσεις Που είμαστε τώρα? Που θέλουμε να πάμε?
Που θέλουμε να πάμε? Πώς θα πάμε εκεί? Πήγαμε εκεί?

7 Δύσκολα σημεία Είναι χρονοβόρα και δαπανηρή εργασία (για να γίνει ορθολογικά) Είναι δύσκολη εργασία (απαιτεί απόκτηση πληροφοριών, γνώσεις, ικανότητες, νοοτροπία) Δεν θεωρείτε ιδιαίτερα ελκυστική εργασία Μειώνει την ευελιξία της επιχείρησης

8 Θετικά σημεία Μειώνει την αβεβαιότητα για την μελλοντική πορεία της επιχείρησης Δίνει σαφή εικόνα της κατεύθυνσης της επιχείρησης Διευκολύνει τον έλεγχο της συνολικής επιχειρηματικής δραστηριότητας Μειώνει το κόστος λειτουργίας της επιχείρησης Ύπαρξη βασικών αρχών Αρχή της συμβολής όλων των σχεδίων και προγραμμάτων στην επίτευξη των στόχων της επιχείρησης Αρχή του προβαδίσματος έναντι των άλλων λειτουργιών της επιχείρησης Αρχή της οικονομικότητας των προγραμμάτων Αρχή της ευκαμψίας – ευελιξίας

9

10 Είδη προγραμμάτων Κατάρτιση προϋπολογισμών Ετήσια προγράμματα
Προγράμματα στρατηγικού σχεδιασμού Βραχυχρόνια - Μεσοπρόθεσμα – Μακροχρόνια Στρατηγικά - Λειτουργικά Μιας χρήσης- Διαρκούς χρήσης

11 Στρατηγικός προγραμματισμός
Σχηματισμός μακροχρόνιων σχεδίων που αλλάζουν το χαρακτήρα και την κατεύθυνση της επιχείρησης Επικεντρώνεται στην επιχείρηση ως σύνολο Συγκέντρωση γνώσεων, εμπειριών, πληροφοριών & σύνθεση τους σε ένα όραμα για την κατεύθυνση της επιχείρησης Συμβάλει στην καλύτερη απόδοση της επιχείρησης

12 Στάδια στρατηγικού προγραμματισμού
Καθορισμός αποστολής Ανάλυση εσωτερικού και εξωτερικού περιβάλλοντος Προσδιορισμός σκοπών και στόχων Χάραξη στρατηγικής Κατάρτιση σχεδίων Εφαρμογή Αναπληροφόρηση και έλεγχος

13 Καθορισμός αποστολής Σκοπός και λόγος ύπαρξης της επιχείρησης
Σκοπός και λόγος ύπαρξης της επιχείρησης Πληροφορίες για τα προϊόντα, τους πελάτες και τις αξίες της επιχείρησης Όραμα – θεμελιώδη ιδεολογία- θεμελιώδεις αξίες- μελλοντική πορεία Κατανόηση της αποστολής από όλους τους εργαζόμενους Περιλαμβάνει ερωτήσεις όπως Ποια είναι η δουλεία της επιχείρησης? Ποιοι είναι οι πελάτες? Τι είναι οι πελάτες μας? Τι έχει αξία για αυτούς? Ποια πρέπει να είναι η δουλειά μας?

14 Παραδείγματα αποστολών επιχειρήσεων
Το όραμά μας "Να είμαστε πρωτοπόροι με σεβασμό στις αξίες, στην παράδοση, στον άνθρωπο και στο περιβάλλον« Η αποστολή μας Να αναπτυσσόμαστε επενδύοντας και καινοτομώντας, με στόχο την υψηλή ποιότητα των προϊόντων μας, την άριστη εξυπηρέτηση των πελατών μας και την δημιουργία αξίας για τους ανθρώπους μας, τους συνεργάτες, τους μετόχους μας και την κοινωνία. Η δέσμευσή μας "Η εκπλήρωση του οράματος και της αποστολής μας με αγάπη, σεβασμό και υπευθυνότητα" Οι αξίες μας Ποιότητα Εξυπηρέτηση Σεβασμός Αγάπη  Βελτίωση Ανάπτυξη

15 Παραδείγματα αποστολών επιχειρήσεων
Το Όραμά μας, η Αποστολή μας, η Στρατηγική μας Το όραμά μας είναι να είμαστε Η εταιρία logistics για τον κόσμο. Η αποστολή μας –Excellence. Simply Delivered. – το φως που μας οδηγεί. Η Στρατηγική μας 2020: Focus.Connect.Grow. είναι ο οδικός μας χάρτης για το μέλλον. Θέλουμε να διασυνδέουμε ανθρώπους και να βελτιώνουμε τη ζωή τους. Και το κάνουμε αυτό με το να είμαστε ασυμβίβαστα πελατοκεντρικοί και προσφέροντας αριστεία καθημερινά. Με το να είμαστε η The Logistics Company for the World αυτό ταιριάζει πολύ πέρα από την παγκόσμια παρουσία μας σε πάνω από 220 χώρες και εδάφη. Επίσης επεκτείνεται και πέρα από τη μοναδική ικανότητά μας να προσφέρουμε μια αξιόλογη γκάμα λύσεων εφοδιαστικής αλυσίδας. Θέλουμε να είμαστε η εταιρία logistics προς την οποία στρέφονται οι άνθρωποι, πράγμα που περιλαμβάνει τις ανάγκες μεταφορών, την καριέρα και τις επενδυτικές ευκαιρίες καθώς επίσης και το παγκόσμιο σημείο αναφοράς για υπεύθυνη επιχειρηματική πρακτική.

16 Ανάλυση εσωτερικού & εξωτερικού περιβάλλοντος
SWOT ανάλυση – Εκτίμηση ετοιμότητας της επιχείρησης Ανάλυση εσωτερικού περιβάλλοντος (πελάτες, εργαζόμενοι, κλπ..) Δυνάμεις επιχείρησης – Ισχυρά σημεία Αδυναμίες επιχείρησης Ανάλυση εξωτερικού περιβάλλοντος (οικονομικό, πολιτικό, πολιτιστικό, δημογραφικό, κοινωνικό) Ευκαιρίες από το περιβάλλον Απειλές από το περιβάλλον

17

18 Προσδιορισμός σκοπών και στόχων
Καθορισμός στόχων για την επιχείρηση ως σύνολο Καθορισμός στόχων για τις επιμέρους λειτουργίες Στόχοι διεύθυνσης παραγωγής Στόχοι διεύθυνσης μάρκετινγκ Στόχοι διεύθυνσης οικονομικού Στόχοι διεύθυνσης προσωπικού Στόχοι Συγκεκριμένοι Ποσοτικοί Μετρήσιμοι Εφικτοί Συνεπείς Με χρονικό ορίζοντα

19 Καθορισμός στρατηγικής & πολιτικής
Στρατηγική Η γενική πορεία που ακολουθεί η επιχείρηση – οργανισμός για να ανταποκριθεί στην αποστολή της Οι θεμελιώδεις επιλογές της επιχείρησης που αφορούν την άριστη ένταξη της οργάνωσης στο περιβάλλον της, εξασφαλίζοντας την επιβίωση, την ανάπτυξη & την ευημερία της (Igor Ansoff) Ο καθορισμός των βασικών μακροπρόθεσμων στόχων της οργάνωσης, η υιοθέτηση πορείας δράσης & η κατανομή των πόρων που απαιτούνται για την επίτευξη των στόχων (Chandler) Ένα σχέδιο κατανομής & χρήσης των πόρων της οργάνωσης που αντιμετωπίζει τον ανταγωνισμό & δημιουργεί ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα (Boston Consulting Group) 19

20 Χάραξη στρατηγικής Καθορισμός στρατηγικής – γενικού περιεχομένου ενέργειες Καθορισμός τακτικών – βραχυπρόθεσμου χαρακτήρα ενέργειες Στρατηγική ομίλου Στρατηγική επιχειρησιακής μονάδας Στρατηγική λειτουργιών της επιχείρησης

21 Στρατηγική ομίλου Στρατηγική όλης της επιχείρησης/οργανισμού
Με ποιες επιχειρήσεις θα ασχοληθεί ο όμιλος? Ποιοι οι σκοποί των επιχειρήσεων? Ποια η κατανομή των πόρων σε αυτούς τους σκοπούς ? Καθορισμός προσέγγισης για χάραξη στρατηγικής ομίλου Επιχειρησιακό Χαρτοφυλάκιο – Μήτρα του Boston Consulting Group

22 Ρυθμός ανάπτυξης αγοράς
Αστέρια 5 4 3 ερωτηματικά ? 2 1 Ρυθμός ανάπτυξης αγοράς Αγελάδα μετρητών 6 Σκυλιά 8 7 Σχετικό μερίδιο αγοράς

23 Στρατηγική επιχειρησιακής μονάδας
Μοντέλο του Porter Απειλή νέων επιχειρήσεων του κλάδου Ανταγωνισμός Κλάδου Διαπραγματευτική δύναμη προμηθευτών Διαπραγματευτική δύναμη αγοραστών Απειλή νέων υποκατάστατων προϊόντων

24 Στρατηγική επιχειρησιακής μονάδας
Στρατηγική μείωσης κόστους Μείωση κόστους παραγωγής Επιδίωξη χαμηλότερης τιμής προϊόντων Στρατηγική διαφοροποίησης Ανάπτυξη προϊόντων «διαφορετικών» από τα ανταγωνιστικά Διαφορετικό σχέδιο, ποιότητα, εξυπηρέτηση, κλπ.. Στρατηγική εστίασης Στόχευση σε συγκεκριμένα τμήματα αγοράς Σε βάθος γνώση του συγκεκριμένου τμήματος Απόκτηση εξειδίκευσης στο συγκεκριμένο τμήμα

25 Στρατηγική επιχειρησιακής μονάδας

26 Στρατηγική επιχειρησιακών λειτουργιών
Στρατηγικές μάρκετινγκ Στρατηγική παραγωγής Στρατηγική χρηματοοικονομικών θεμάτων Στρατηγική διοίκησης προσωπικού Κλπ..

27 Κατάρτιση σχεδίων Στρατηγικά σχέδια Λειτουργικά σχέδια
Πρόγραμμα μάρκετινγκ Πρόγραμμα παραγωγής Χρηματοοικονομικό πρόγραμμα Πρόγραμμα ανθρώπινου δυναμικού Διαδικασία Συγκέντρωση πληροφοριών Προετοιμασία σχεδίων ισολογισμού Τελικές διορθώσεις


Κατέβασμα ppt "Σχεδιασμός - Προγραμματισμός Δρ. Μάλαμα Ελεονώρα Ιουλία"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google