1 Ευρωπαϊκό Ίδρυμα Ποιοτικής Διοίκησης The European Foundation for Quality Management.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ
Advertisements

ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.1 Τεχνικές δεξιότητες και προσόντα.
« Βελτιστοποιώντας τη χρήση της γνώσης στη διαμόρφωση δημοσίων πολιτικών και στην ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η στρατηγική σημασία της ανοιχτής.
ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
H ΕΤΑΙΡΙΑ & Η ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΤΗΣ
ΟΜΙΛΟΣ ΣΥ.ΦΑ.Κ. ΤΖΙΡΟΣ ΟΜΙΛΟΥ ΙΔΡΥΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ & ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ FOUNDATION FOR ECONOMIC & INDUSTRIAL RESEARCH INTERNATIONAL FOUNDATION.
Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΟΔΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΟΤΑ Θάνος Κριεμάδης, Ph.D., M.B.A., M.A. Αν. Καθηγητής.
Τριαντάφυλλος ΚΑΤΣΑΡΕΛΗΣ
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 2.1 Διεξαγωγή ανάλυσης αναγκών.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Χρησιμότητα & Τρόποι Αξιοποίησης από τους Διαπραγματευτές των μερών
ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Οι Άνθρωποι είναι το πιο σημαντικό κεφάλαιο κάθε Οργανισμού Η Ανάπτυξη του Προσωπικού μπορεί να γίνει με τρόπο ωφέλιμο και για τον Ίδιο.
European Foundation for Quality Management «ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΑΡΙΣΤΕΙΑΣ»
Καλησπέρα σας! Ως συνέχεια της ενότητας που αφορά στα συστήματα διασφάλισης της ποιότητας σε ΑΕΙ, θα σας παρουσιάσω την εμπειρία της ΒΚΠ του ΠαΜακ να κατανοήσει.
kpmg kpmg Αειφόρος ανάπτυξη και οικονομία – πρότυπα μοντέλα επιχειρησιακών / επενδυτικών φορέων.
Ενίσχυση της έρευνας στο “ΕΠ. Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση ” Νίκος Μαρούλης, Logotech AE Καρδίτσα 18 Σεπτεμβρίου 2008.
Ε.Ψ.Ε.Π.Α. (ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΑΠΟΘΕΜΑΤΟΣ) ΤΙ ΕΙΝΑΙ; ΜΕ ΤΙ ΑΣΧΟΛΕΙΤΑΙ; ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ Η ΔΟΜΗ ΤΗΣ.
«ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ »
1 ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΙSO9001 Πρακτικά Οφέλη “H βελτίωση στην ποιότητα προκαλεί αλυσιδωτή αντίδραση όπου σπατάλη και απώλεια μετατρέπονται σε βελτίωση του προϊόντος.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Η Διαχείριση Ποιότητας σαν Εργαλείο Διοίκησης Επιχειρήσεων Θ.ΒΛΑΧΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΜΕΤΑΛΛΕΙΩΝ – ΜΕΤΑΛΛΟΥΡΓΟΣ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ Εσπερίδα Ε.Μ.Π.
1 Περιφερειακή Διάσταση του σχεδιασμού για την Έρευνα, Τεχνολογική Ανάπτυξη & καινοτομία - ΕΤΑΚ συνάντηση εργασίας 4 Σεπτεμβρίου 2012 Κύρια σημεία,
European Foundation for Quality Management
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ Σύνδεση Έρευνας και Παραγωγής – Συνεργασία ΑΕΙ, ΤΕΙ, Ερ. Φορέων με Παραγωγικές Μονάδες, Διοίκηση και Διαχείριση.
Ανάλυση του μοντέλου LISIM για την εφαρμογή του στις Ελληνικές Δημόσιες Βιβλιοθήκες Αναστασία Μαργιόλα & Πέτρος Κωσταγιόλας
ΠΙΝΑΚΑΣ ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ (BALANCED SCORECARD)
Μοντέλα και μορφές αξιολόγησης
Φάση 2: Αvάπτυξη εθνικών και ευρωπαϊκών σεναρίων Ορφανός Ευθύμιος.
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας. Tο κεντρικό ζητούμενο ενός συστήματος διοίκησης και διαχείρισης των υπηρεσιών Μακροχρόνιας Φροντίδας.
14-1 STEPHEN P. ROBBINS, DAVID A. DECENZO, MARY COULTER Διοίκηση επιχειρήσεων Αρχές και εφαρμογές.
Ενισχύοντας την Δέσμευση και τα Αποτελέσματα σε Έποχές Κρίσης Δεσμεύοντας και Κινητοποιώντας τους Franchisees.
1 2 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ 1. ΟΡΑΜΑ2. ΣΚΟΠΟΙ3. ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ ΣΚΟΠΩΝ4. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΣΗ6. ΜΕΛΗ7.
Ποιότητα και Συγκριτική Προτυποποίηση BENCHMARKING.
Λόγω αφενός μεν της παγκοσμιοποίησης της αγοράς και αφετέρου της διάδοσης και ευρείας εφαρμογής των Συστημάτων Διοίκησης Ποιότητας, πολλές κυβερνήσεις.
Ο Στρατηγικός Σχεδιασμός της Επιχείρησης και οι Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών Σπυρίδων Πανέτσος.
Δημόσιος Vs Ιδιωτικός Τομέας Διαφορές - Ομοιότητες.
Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης Επιχειρησιακού Προγράμματος Δυτικής Μακεδονίας Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας Regional Operational.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΉ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΉ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΌΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΌΣ ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΊΟ ΠΟΙΌΤΗΤΑΣ Διοίκηση Ολικής Ποιότητας Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας.
ΠΡΌΓΡΑΜΜΑ LEONARDO DA VINCI “ Μεταφορά Καινοτομίας - ΤΟΙ ” Ελίνα Δαγρέ, ΤΟΙ Project Manager Αθήνα, 12 Δεκεμβρίου 2012 Βόλος, 14 Δεκεμβρίου 2012 ΕΛΛΗΝΙΚΗ.
Ευρωπαϊκό Ίδρυμα Ποιοτικής Διοίκησης
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Επιχειρηματικός Σχεδιασμός
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Τομέας Εκπαίδευσης Ενηλίκων
Στρατηγική Ανάπτυξης του Ελληνικού Τουρισμού
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Διοίκηση Ποιότητας Ενότητα 3: Το κόστος της ποιότητας - Βραβεία ποιότητας Διδάσκων: Τσέλιος Δημήτριος, Καθηγητής Εφαρμογών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΝΕΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ.
Πτυχιακή εργασία «Η επίδραση του συμβούλου πιστοποίησης της ποιότητας σε μια επιχείρηση» Φοιτήτρια: Αναστασία Ταρασένκο, 8923 Επιβλέπων καθηγητής: Σαμολαδάς.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Η επίδραση του Ευρωπαϊκού Μοντέλου Επιχειρηματικής Αριστείας στην χρηματοοικονομική επίδοσης της ζυθοποιίας -Η περίπτωση της Αθηναϊκής ζυθοποιίας ΣΙΩΛΟΥ.
Θεωρία Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ Μεταπτυχιακης Διπλωματικης Εργασιας « Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΙΔΕΙΑΣ – ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ».
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ: ΟΡΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
Σχεδιασμός Προγραμματισμός στις Υπηρεσίες Υγείας
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Πολιτικές Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού Ένας διάλογος Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα Βερώνη Παπατζήμου, Γενική Διευθύντρια Μάιος 2018.
Αξιολόγηση της επίδοσης ενός οργανισμού σε θέματα ασφάλειας
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Σχολή Κλασσικών Ανθρωπιστικών Σπουδών Τμήμα Ελληνικής Φιλολογίας
Στρατηγική Ανάπτυξης του Ελληνικού Τουρισμού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ευρωπαϊκό Ίδρυμα Ποιοτικής Διοίκησης The European Foundation for Quality Management

2 Ευρωπαϊκό Ίδρυμα Ποιοτικής Διοίκησης  Το Ευρωπαϊκό Ίδρυμα Ποιοτικής Διοίκησης.  Τα τρία επίπεδα του EFQM-Excellence Model (Ευρωπαϊκό Μοντέλο Επιχειρηματικής Αριστείας).  Τα κριτήρια αξιολόγησής του.  Τη λογική RADAR.  Τη χρησιμότητα του μοντέλου, και  Την εφαρμογή του στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης της Μ. Βρετανίας.

3 Ευρωπαϊκό Ίδρυμα Ποιοτικής Διοίκησης  Το Ευρωπαϊκό Ίδρυμα Ποιοτικής Διοίκησης ιδρύθηκε το Σεπτέμβριο του 1988 από τους προέδρους 14 μεγάλων ευρωπαϊκών επιχειρήσεων (Philips, Electrolux, Bosch, Nestle, Fiat, Renault κ.α.) με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.  Την κίνηση αυτή των επιχειρήσεων ακολούθησε η άμεση ανταπόκριση παραπάνω από 900 ερευνητικών ιδρυμάτων, εθνικών και πολυεθνικών επιχειρήσεων, Ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων να γίνουν μέλη της τόσο από τον ιδιωτικό όσο και από το δημόσιο χώρο σε περισσότερες από 30 χώρες.  Σε κάθε μία από αυτές υπάρχει ένας εθνικός εκπρόσωπος. Για την Ελλάδα είναι η Ελληνική Εταιρεία Διοίκησης Επιχειρήσεων (ΕΕΔΕ).

4 Ευρωπαϊκό Ίδρυμα Ποιοτικής Διοίκησης  Το Ευρωπαϊκό Ίδρυμα Ποιοτικής Διοίκησης ιδρύθηκε λόγω της εδραίωσης της αντίληψης για την αξία της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας.  H αποστολή του είναι να βοηθήσει τις επιχειρήσεις στη διαδικασία καθιέρωσης της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας ως αποφασιστικού παράγοντα για την επίτευξη παγκόσμιου ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος.

5 Ευρωπαϊκό Ίδρυμα Ποιοτικής Διοίκησης  Ειδικότερα το EFQM υπάρχει για να βοηθήσει στην προώθηση μιας κουλτούρας διαρκούς επιχειρηματικής αριστείας.  Το βασικό του εργαλείο είναι το Ευρωπαϊκό Μοντέλο Επιχειρηματικής Αριστείας EFQM (EFQM – Excellence Model).  Ένα πολλαπλό μοντέλο μέτρησης της απόδοσης, το οποίο οι οργανισμοί χρησιμοποιούν για να μετρήσουν τα δυνατά και τα αδύνατά τους σημεία.

6 Ευρωπαϊκό Ίδρυμα Ποιοτικής Διοίκησης  Η χρήση του μοντέλου Επιχειρηματικής Αριστείας EFQM δίνει τη δυνατότητα στις σύγχρονες οικονομικές μονάδες:  Να εφαρμόσουν μεθόδους συγκριτικής προτυποποίησης (bench-marking), ώστε να είναι σε θέση να συγκρίνουν τα αποτελέσματά τους και την εξέλιξή τους με αυτά άλλων επιτυχημένων επιχειρήσεων,  Να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες που έχουν για συνεχή βελτίωση,  Να αναθεωρήσουν και να προσαρμόσουν το στρατηγικό τους πρόγραμμα με βάση το εξωτερικό περιβάλλον,  Να ενεργοποιήσουν άτομα και ομάδες,  Να επιτύχουν καλύτερα οικονομικά αποτελέσματα.

7 Τα τρία επίπεδα του EFQM – Excellence Model  Το Ευρωπαϊκό μοντέλο επιχειρηματικής αριστείας EFQM έχει τρία επίπεδα: 1. Δέσμευση στην Επιχειρηματική Αριστεία (Committed to Excellence). 2. Αναγνώριση στην Επιχειρηματική Αριστεία (Recognized for Excellence). 3. Ευρωπαϊκό Βραβείο Ποιότητας (European Quality Award – EQA)

8 Τα τρία επίπεδα του EFQM – Excellence Model Το πρώτο επίπεδο Δέσμευση στην Επιχειρηματική Αριστεία (Committed to Excellence) απευθύνεται σε νεοϊδρυθείσες επιχειρήσεις του δημοσίου ή του ιδιωτικού τομέα οι οποίες προσπαθούν να περιγράψουν την τρέχουσα κατάστασή τους και να θέσουν στόχους για περαιτέρω βελτίωσή της. Το πρώτο επίπεδο Δέσμευση στην Επιχειρηματική Αριστεία (Committed to Excellence) απευθύνεται σε νεοϊδρυθείσες επιχειρήσεις του δημοσίου ή του ιδιωτικού τομέα οι οποίες προσπαθούν να περιγράψουν την τρέχουσα κατάστασή τους και να θέσουν στόχους για περαιτέρω βελτίωσή της.  Σε πρώτη φάση ακολουθούν μια διαδικασία αυτοαξιολόγησης με βάση τις αρχές του Ευρωπαϊκού Μοντέλου Επιχειρηματικής Αριστείας EFQM – Excellence Model,  ενώ σε δεύτερη φάση αποδεικνύουν εάν έχουν υλοποιηθεί οι στόχοι που έχουν τεθεί.

9 Τα τρία επίπεδα του EFQM – Excellence Model  Το δεύτερο επίπεδο του EFQM Αναγνώριση στην Επιχειρηματική Αριστεία (Recognized for Excellence) έχει σχεδιαστεί για επιχειρήσεις και οργανισμούς με εμπειρία σε θέματα αυτοαξιολόγησης και με επιτυχή εφαρμογή των αρχών της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας.  Όσες επιχειρήσεις υποβάλουν υποψηφιότητα για το βραβείο αυτό εκπονούν μια έκθεση αξιολόγησης, η οποία εξετάζεται από επιτόπια επίσκεψη ειδικών αξιολογητών. Εάν συγκεντρώσουν περισσότερες από 400 μονάδες με άριστα το 1000 τότε πιστοποιούνται.

10 Τα τρία επίπεδα του EFQM – Excellence Model  Το τρίτο επίπεδο το Ευρωπαϊκό Βραβείο Ποιότητας (European Quality Award – EQA), έχει σχεδιαστεί για επιχειρήσεις που πληρούν πολύ υψηλά standards.  Οι επιχειρήσεις αυτές θεωρούνται υποδείγματα (role models) δράσης και συνεχούς (τουλάχιστον πενταετούς) βελτίωσης.  Για να είναι αντάξια μια επιχείρηση αυτού του βραβείου απαιτούνται προσπάθειες πολλών χρόνων.

11 Τα κριτήρια αξιολόγησης του EFQM – Excellence Model  Τα εννέα κριτήρια που χρησιμοποιούνται από το EFQM-Excellence Model για να αξιολογήσουν την επιβίωση και ευημερία μιας επιχειρηματικής μονάδας είναι: 1. Ηγεσία. 2. Πολιτική και Στρατηγική 3. Ανθρώπινοι Πόροι. 4. Πόροι και Συνεργασίες 5. Διαδικασίες. 6. Ικανοποίηση των πελατών. 7. Ικανοποίηση των εργαζομένων. 8. Επιδράσεις στο κοινωνικό σύνολο. 9. Αποδοτικότητα των Κύριων – Βασικών Λειτουργιών.

12 Το Ευρωπαϊκό Μοντέλο Επιχειρηματικής Αριστείας - EFQM ΗΓΕΣΙΑ 10% ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΙ ΠΟΡΟΙ 10% ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ 10% ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΚΑΙ ΠΟΡΟΙ 10% ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΠΡΟΪΟΝΤΑ & ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ 10% ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ 10% ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤ ΠΕΛΑΤΩΝ 15% ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤ Α ΚΟΙΝΩΝΙΝΑΣ 10% ΚΥΡΙΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ 15% ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ

13

14 Τα κριτήρια αξιολόγησης του EFQM – Excellence Model  Αναλυτικότερα: 1.Μελετάται η προσπάθεια της Ηγεσίας δηλαδή των διοικητικών στελεχών που έχουν δεσμευτεί ηθικά για την εφαρμογή της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας.  2. Ενσωματώνονται οι βασικές αρχές της Επιχειρηματικής Αριστείας στην Στρατηγική της οικονομικής μονάδας.  3. Σχεδιάζονται και εκπονούνται εκπαιδευτικά προγράμματα για να στηρίξουν τους Ανθρώπινους πόρους της επιχείρησης στην προσπάθεια να υποστηρίξουν την Πολιτική και Στρατηγική της επιχείρησης.  4. Ορθολογική διαχείριση και αξιοποίηση των πόρων της επιχείρησης και ανάπτυξη συνεργασιών με τους προμηθευτές της.

15 Τα κριτήρια αξιολόγησης του EFQM – Excellence Model  5. Ο τρόπος μελέτης των διαδικασιών λειτουργίας και ανάπτυξης των δραστηριοτήτων γίνεται πιο ορθολογικός.  6. Ο τρόπος αντίληψης και ο βαθμός ικανοποίησης των πελατών για τα προϊόντα της επιχείρησης αναλύεται.  7. Διερευνώνται οι απόψεις των εργαζομένων και ο βαθμός ικανοποίησης τους από τις πρακτικές της διοίκησης.  8. Εξετάζονται οι επιδράσεις στο κοινωνικό σύνολο.  9. Τέλος αξιολογούνται τα αποτελέσματα της δράσης και η επίτευξη των στόχων.

16 Η λογική RADAR  Στην καρδιά του μοντέλου EFQM – Excellence Model βρίσκεται το ακρωνύμιο RADAR το οποίο απεικονίζει παραστατικά τις προϋποθέσεις που απαιτούνται για την επιτυχή εφαρμογή του Μοντέλου Επιχειρηματικής Αριστείας. Τα αρχικά σημαίνουν:  Results (Αποτελέσματα)  Approach (Προσέγγιση)  Deployment (Ανάπτυξη)  Assessment (Αξιολόγηση)  Review/ Refinement (Αναθεώρηση)

17 Η λογική RADAR  Η λογική Radar σημαίνει ότι μια επιχειρηματική μονάδα προκειμένου να εφαρμόσει με επιτυχία το Ευρωπαϊκό Μοντέλο Επιχειρηματικής Αριστείας EFQM- Excellence Model οφείλει να:  Καθορίσει τους στόχους και τα αποτελέσματα μέσω της στρατηγικής του. Τα αποτελέσματα καλύπτουν την απόδοση του οργανισμού ή της επιχείρησης οικονομικά και λειτουργικά αλλά και τις αντιλήψεις των μετόχων και όσων έχουν να ωφεληθούν από την αύξηση της κερδοφορίας.  Να αναπτύξει ένα σύστημα προσεγγίσεων προκειμένου να αποδώσει τα απαραίτητα αποτελέσματα στο παρόν και στο μέλλον.

18 Η λογική RADAR  Να φροντίσει να αναπτύξει τις προσεγγίσεις κατά συστηματικό τρόπο για να εξασφαλιστεί η πλήρης εφαρμογή τους.  Να αξιολογήσει και να αναθεωρήσει τις παραπάνω αναφερόμενες προσεγγίσεις σε μια διαδικασία συνεχούς προσπάθειας εντοπισμού των βελτιώσεων και εφαρμογής τους όπου αυτές χρειάζονται.

19 Η λογική RADAR

20 Η αποκωδικοποίηση της λογικής RADAR  Για να κατανοήσουμε καλύτερα την λογική RADAR είναι ανάγκη να αποκωδικοποιήσουμε τα γράμματα της συγκεκριμένης λέξης.  Τα Αποτελέσματα για παράδειγμα καλύπτουν τα επιτεύγματα μιας επιχείρησης. Σε μια άριστα οργανωμένη επιχείρηση τα αποτελέσματα παρουσιάζουν θετικές τάσεις και οι στόχοι επιτυγχάνονται.  Τέσσερις λέξεις κλειδιά σχετίζονται με την επίτευξη των αποτελεσμάτων:  1. Οι θετικές τάσεις (trends)  2. Οι στόχοι έχουν επιτευχθεί (targets)  3. Οι συγκρίσεις με άλλες επιτυχημένες επιχειρήσεις (comparisons)  4. Τα αίτια (causes) που είναι τα αποτελέσματα που προκαλούνται από τις προσεγγίσεις

21 Η αποκωδικοποίηση της λογικής RADAR  Η Προσέγγιση (Approach) έχει σαφές σκεπτικό. Αποτελεί τον τρόπο με τον οποίο θα υλοποιηθούν τα αποτελέσματα  Εμπεριστατωμένη (sound) Υπάρχουν καλά ορισμένες και ανεπτυγμένες διεργασίες.  Ενοποιημένη (integrated). Η ολοκλήρωση περιγράφει τους τρόπους με τους οποίους οι διάφορες διεργασίες και προσεγγίσεις υποστηρίζουν την πολιτική και στρατηγική της επιχείρησης.

22 Η αποκωδικοποίηση της λογικής RADAR  Η ανάπτυξη (Deployment) Είναι η πρακτική εφαρμογή με συστηματικό τρόπο βήμα προς βήμα όσων έχουν διατυπωθεί σε όλα τα επίπεδα της επιχείρησης.

23 Η αποκωδικοποίηση της λογικής RADAR  Αξιολόγηση και Αναθεώρηση (Assessment and Review) Καλύπτει την αξιολόγηση και την αναθεώρηση των πεπραγμένων μιας οικονομικής ομάδας με σκοπό τη βελτίωση των ενεργειών και κατ’ επέκταση των αποτελεσμάτων: Οι λέξεις κλειδιά εδώ είναι:  Μετρήσεις (measurement). Διεξάγεται μέτρηση της αποτελεσματικότητας της προσέγγισης  Δραστηριότητες εκμάθησης (learning) & καλύτερες πρακτικές (benchmarking) Χρησιμοποιούνται τρόπο εκμάθησης για την κατανόηση και συμμερισμό των καλύτερων πρακτικών  Μέθοδοι βελτίωσης (improvement). Οι έξοδοι από τις μετρήσεις και τη μάθηση χρησιμοποιούνται για το σχεδιασμό και τη υλοποίηση των βελτιώσεων.

24 Ελληνικές εταιρείες που έχουν εφαρμόσει το μοντέλο EFQM – Excellence Model  EFQM 2ο Επίπεδο EFQM - Recognised for Excellence Τη σημαντική Ευρωπαϊκή Διάκριση E.F.Q.M. "Recognised for Excellence in Europe- 4 stars" (Αναγνώριση για Επιχειρηματική Αριστεία τεσσάρων αστέρων) πέτυχε η Διεύθυνση Κίνησης Κεφαλαίων & Κεντρικών Εργασιών της Τράπεζας Πειραιώς, κατόπιν αξιολόγησης από την Ελληνική Εταιρία Διοίκησης Επιχειρήσεων (Ε.Ε.Δ.Ε.). Η διάκριση αυτή είναι η μοναδική που δόθηκε μέχρι σήμερα από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό "European Foundation for Quality Management", σε αντίστοιχη μονάδα στην Ελλάδα και μια από τις ελάχιστες που δόθηκαν σε Τράπεζα σε ολόκληρη την Ευρώπη.

25 Ελληνικές εταιρείες που έχουν εφαρμόσει το μοντέλο EFQM – Excellence Model  Το ταξίδι προς την Επιχειρηματική Αριστεία και την Ολική Ποιότητα ξεκίνησε το 2005 με πρώτο σταθμό την κατάκτηση της Ευρωπαϊκής διάκρισης E.F.Q.M. "Committed to Excellence" και συνεχίστηκε με την κατάκτηση του 2ου επιπέδου διάκρισης "Recognised for Excellence" το H Διεύθυνση έχει ενστερνιστεί το μοντέλο του E.F.Q.M. σαν ένα εργαλείο βελτίωσης της απόδοσής της. Τα κριτήρια του μοντέλου σε συνδυασμό με τη λογική RADAR (Results - Approach - Deployment - Assessment - Review) βοήθησαν στην επιλογή δράσεων και έργων για τη βελτίωση των λειτουργιών και των υπηρεσιών που προσφέρει.

26 Ελληνικές εταιρείες που έχουν εφαρμόσει το μοντέλο EFQM – Excellence Model  Η DATA RC βραβεύτηκε τον Οκτώβριο 2008 με την Ευρωπαϊκή Διάκριση «Δέσμευση στην Επιχειρηματική Αριστεία» ("Committed to Excellence") του EFQM που πιστοποιεί την εφαρμογή του Μοντέλου Επιχειρηματικής Αριστείας.  Το Μοντέλο Επιχειρηματικής Αριστείας προάγει μέσω της συστηματικής αυτό-αξιολόγησης της εταιρείας, τον εντοπισμό των περιοχών που επιδέχονται βελτίωση και την ανάληψη βελτιωτικών ενεργειών με στόχο την άριστη απόδοση της εταιρείας που θα αντικατοπτρίζεται στα επιχειρηματικά της αποτελέσματα, στους πελάτες της, στο Ανθρώπινο Δυναμικό και την Κοινωνία.

27 Ελληνικές εταιρείες που έχουν εφαρμόσει το μοντέλο EFQM – Excellence Model  «Όλοι εμείς στη DATA RC έχουμε «δεσμευτεί» να εφαρμόζουμε τις αρχές του Μοντέλου EFQM, οι οποίες περικλείονται στην ακόλουθη δήλωση: «Τα άριστα επιχειρηματικά αποτελέσματα σε σχέση με την Απόδοση του οργανισμού, τους Πελάτες, το Ανθρώπινο Δυναμικό και την Κοινωνία, επιτυγχάνονται μέσα από την καθοδήγηση της Ηγεσίας της Εταιρικής Πολιτικής και Στρατηγικής, της αποτελεσματικής Διαχείρισης των Ανθρώπων, των Πόρων, των Συνεργασιών και των Διαδικασιών.»

28 Η Χρησιμότητα του EFQM – Excellence Model Η περίπτωση της Μ.Βρετανίας  Το μοντέλο Επιχειρηματικής Αριστείας δίνει την ευκαιρία για ολιστική θεώρηση του οργανισμού και δημιουργεί τις προϋποθέσεις για ορθολογικά δομημένο προγραμματισμό, μόνιμη ανάπτυξη, συνεχή ανατροφοδότηση και βελτίωση με έμφαση στην αποτελεσματικότητα.  Στη Μ. Βρετανία εφαρμόζεται ευρέως από τις επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα αλλά και από τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης.  Τον Ιανουάριο 2001, 88 δήμοι της Αγγλίας κλήθηκαν να απαντήσουν σε ένα ερωτηματολόγιο σχετικά με τη χρησιμότητα του συγκεκριμένου μοντέλου.

29 Η Χρησιμότητα του EFQM – Excellence Model Η περίπτωση της Μ.Βρετανίας  Το 71% (65 δήμοι) απάντησαν ότι με τη χρήση του EFQM-Excellence Model κατάφεραν να αξιοποιήσουν τις ευκαιρίες που τους δόθηκαν και πέτυχαν αποτελέσματα πολύ ανώτερα από τις αρχικές τους βλέψεις (Best value).  Το 83% των δήμων είπε ότι το συγκεκριμένο μοντέλο οδηγεί με ένα συστηματικό τρόπο σε διαδικασίες συνεχούς βελτίωσης.

30 Η Χρησιμότητα του EFQM – Excellence Model Η περίπτωση της Μ.Βρετανίας  Το 63% των δήμων ισχυρίζεται ότι αυξάνει την αποδοτικότητα των ανώτατων διοικητικών στελεχών.  Τα τελευταία χρόνια η χρήση του έχει επεκταθεί στα εκπαιδευτικά ιδρύματα και στις υπηρεσίες παροχής κοινωνικών υπηρεσιών.  Επίσης εταιρείες του χρηματοπιστωτικού χώρου, κτηματομεσιτικές, επιχειρήσεις ανακύκλωσης απορριμμάτων, κατασκευαστικές, μεταφορικές είναι μεταξύ εκείνων των οικονομικών μονάδων στις οποίες το Μοντέλο αποτελεί ένα αξιόπιστο εργαλείο σχεδιασμού και συνεχούς βελτίωσης.