Πανεπιστήμιο δυτικής Μακεδονίας Παιδαγωγικό τμήμα δημοτικής εκπαίδευσης Μάθημα: Εκπαιδευτική πολιτική Διδάσκουσα : Σοφία Ηλιάδου-Τάχου Φοιτήτρια : Ντέλη.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Για ένα νέο ελληνικό πανεπιστήμιο Βάσω Κιντή Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Advertisements

© GfK 2013 | Η Επιχειρηματικότητα στην Ευρώπη – 2013 | Αθήνα, 4 Φεβρουαρίου GfK Hellas | Consumer Experiences | Dr. Spyridon Tryfonas Αθήνα, 4 Φεβουαρίου.
BOLOGNA CONFERENCE Νέες Πρωτοβουλίες της ΕΕ στον τομέα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ρούλα ΚΥΡΙΛΛΟΥ-ΙΟΑΝΝΙΔΟΥ Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο 16 Οκτωβρίου 2013.
Διδάσκων : Κουντούρης Νικόλας. Δρ. Πολιτειολόγος
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
ΣΠΟΥΔΕΣ ΣΤΗΝ ΓΑΛΛΙΑ Γαλλικό Ινστιτούτο Κύπρου
Η προστιθέμενη αξία των Ιδρυμάτων μέσω της παροχής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης Κυριακή Μπαλτά.
Κέντρα Ξένων Γλωσσών ΠΑΠΑΗΛΙΟΥ
Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΠΕΛΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΣΤΙΣ ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου 24/6/2005.
Οφέλη και Προοπτικές Χρηματοδότησης μέσω Προγραμμάτων ΕΠΕΑΕΚ Ροζάννα Σεμερτζιάν Υπεύθυνη Προγραμμάτων ΕΠΕΑΕΚ Γραφείο Στήριξης Ερευνητικών & Αναπτυξιακών.
Page  1 Προτεραιότητες της Κυπριακής Προεδρίας για την Ανώτερη Εκπαίδευση Διεύθυνση Ανώτερης και Ανώτατης Εκπαίδευσης Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ Πληροφορίες.
Αξιολόγηση του Πανεπιστημίου Μακεδονίας από την CRE Χρονικό πλαίσιο αξιολόγησης Αυτοαξιολόγηση: Αξιολόγηση από CRE: Δημοσίευση εκθέσεων:
24/01/2012 Studying at the School of English Οι σπουδές στο Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Α.Π.Θ.
ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΣ ΣΠΟΥΔΩΝ 1.
ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ
Έρευνα στην Εκπαίδευση και την Παιδεία. Οι εμπειρίες του Κέντρου Εκπαιδευτικής Έρευνας. Καθηγητής Κωνσταντίνος Αποστολόπουλος, Μέλος ΕΣET Αντιπρόεδρος.
Γυναίκες και επιστήμη: μια πρώτη διερεύνηση Dr Λάουρα Mαράτου-Αλιπράντη Κύρια Ερευνήτρια, Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών, EΚΚΕ.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα καινοτομιών για νέες μικρές επιχειρήσεις Γιάννης Μουρατίδης MSc, Μηχανικός Παραγωγής & Διοίκησης Συνεργάτης Μονάδας Καινοτομίας.
Επιχειρηματική Αξιοποίηση Ερευνητικών Αποτελεσμάτων στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Πρόγραμμα «Έργο Αθήνα» ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ.
Ενίσχυση της έρευνας στο “ΕΠ. Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση ” Νίκος Μαρούλης, Logotech AE Καρδίτσα 18 Σεπτεμβρίου 2008.
Θεσσαλονίκη, 20-21/9/2012 ΚΕΔΕΑ ΑΠΘ
Europe direct Κέντρο Ευρωπαϊκής Πληροφόρησης Λαμίας.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Πανεπιστήμιο Στερεάς Ελλάδος ΔΑΣΤΑ Δημήτριος Π. Παναγιωτόπουλος Αν Καθηγητής, Πανεπιστημίου Αθηνών Αντιπρόεδρος Πανεπιστημίου Στερεάς Ελλάδος.
Πληροφόρηση για το επάγγελμα της ερευνητού-επιστήμονος
ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΡΕΥΝΑΣ, ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ & ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ Γιάννης Παπαδάκης Υπουργείο Ανάπτυξης Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας Δ/νση Τεχνολογικής.
Η Έρευνα στην Κύπρο και στην ΕΕ: συγκριτικά στατιστικά στοιχεία
Η εισφορά του δικαίου του ανταγωνισμού στην ανάπτυξη ΔΗΜΗΤΡΗΣ Ν. ΤΖΟΥΓΑΝΑΤΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ(ΣΕΡΡΕΣ) ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΙΡΗΣΕΩΝ Παρουσίαση Πτυχιακής Εργασίας Η.
Μονογραφία Επαγγέλματος
Ελληινκή Βιομηχανία: προς την οικονομία της γνώσης, ΤΕΕ,Αθήνα 3-5 Ιουλίου 2006 ΘΕΜΑ: Η Βιομηχανία Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην.
Επιχειρησιακό ΠρόγραμμαΕπιχειρησιακό Πρόγραμμα Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Α΄ ΦΑΣΗ: Στρατηγικός Σχεδιασμός.
Η επίδραση της Βιβλιοθήκης και Κέντρου Πληροφόρησης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων στην επίδοση των φοιτητών Βασίλης Πολυχρονόπουλος Έρευνα Μονάδα Ολικής.
Τμήμα Οικονομικών Επιστημών
ΠανεπιστΗμιο ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ (ΦΛΩΡΙΝΑ) ΠαιδαγωγικΟ ΤμΗμα ΔημοτικΗΣ ΕκπαΙδευσηΣ ΕργασΙα: «Η εκπαιδευτικΗ πολιτικΗ στην ΤριτοβΑθμια εκπ/ση» Βιβλιογραφία:
«Η ΕΛΛΗΝΟΓΛΩΣΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Κωστοπούλου Όλγα ΑΕΜ 3157 Εξάμηνο Στ’. Πρωτοβουλίες και δράσεις κατά την περίοδο Από τις αρχές της δεκαετίας του 1990,η έννοια της ποιότητας.
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας Παιδαγωγικό τμήμα δημοτικής εκπαίδευσης Όνομα: Σκανίκα Μαρία (Α.Ε.Μ:3208) Μάθημα: Εκπαιδευτική πολιτικη Διδάσκουσα: Ηλιάδου-Τάχου.
1 2 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ 1. ΟΡΑΜΑ2. ΣΚΟΠΟΙ3. ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ ΣΚΟΠΩΝ4. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΣΗ6. ΜΕΛΗ7.
Ημερίδα ενημέρωσης και διάδοσης αποτελεσμάτων για το Πρόγραμμα ERASMUS 29 Νοεμβρίου 2011 Aθήνα, “Athens Park Hotel” «Το Πρόγραμμα ERASMUS μετά το 2013»
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ «Οι κοινωνικές διαστάσεις της ανώτατης εκπαίδευσης: η περίπτωση της Μπολόνια.
Εργασία στο μάθημα : «Εκπαιδευτική Πολιτική» Θέμα: «Τα νέα προγράμματα δράσης στην εκπαίδευση και την κατάρτιση ( )» Διδάσκουσα: κ. Σοφία Ηλιάδου-Τάχου.
Διοίκηση επιχειρήσεων ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΣΤΑΥΡΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΥ ΣΕΠ
 Michael Grömling Intereconomics January 2014, Volume 49.
Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης Επιχειρησιακού Προγράμματος Δυτικής Μακεδονίας Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας Regional Operational.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΗΛΙΑΔΟΥ – ΤΑΧΟΥ ΣΟΦΙΑ «Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ.
ΠΡΌΓΡΑΜΜΑ LEONARDO DA VINCI “ Μεταφορά Καινοτομίας - ΤΟΙ ” Ελίνα Δαγρέ, ΤΟΙ Project Manager Αθήνα, 12 Δεκεμβρίου 2012 Βόλος, 14 Δεκεμβρίου 2012 ΕΛΛΗΝΙΚΗ.
1 Η ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ. 2 ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ: Μπορεί να βοηθήσει στα μεγάλα χρηματοδοτικά  Μπορεί να βοηθήσει στα μεγάλα χρηματοδοτικά προβλήματα.
Βασιλεία Ι. Σινάνογλου Αναπληρώτρια Καθηγήτρια
Επιβλέπουσα Καθηγήτρια: Βασιλική Ασκητοπούλου
Έρευνα ανίχνευσης στάσεων σχετικά
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας
Ενοτητα 5. αμεσεσ ξενεσ επενδυσεισ
Πρόγραμμα Erasmus+ ΚΑ1 Σημεία Βελτίωσης Ελευθερία Ν. Γωνίδα Αναπλ
Μεταπτυχιακές σπουδές στη Γαλλία
ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ για το μάθημα της ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Αθήνα, 1-2 Απριλίου 2005
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Διοίκηση Ποιότητας Ενότητα 3: Το κόστος της ποιότητας - Βραβεία ποιότητας Διδάσκων: Τσέλιος Δημήτριος, Καθηγητής Εφαρμογών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
EUROPEAN CREDIT TRANSFER SYSTEM (E.C.T.S)
«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο»
Erasmus EMaTTech.
Η Ευρωπαϊκή στρατηγική για την εκπαίδευση
Για ένα νέο ελληνικό πανεπιστήμιο
ΑΠΑΞΙΩΜΕΝΟ ΜΗ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πανεπιστήμιο δυτικής Μακεδονίας Παιδαγωγικό τμήμα δημοτικής εκπαίδευσης Μάθημα: Εκπαιδευτική πολιτική Διδάσκουσα : Σοφία Ηλιάδου-Τάχου Φοιτήτρια : Ντέλη Νικολίτσα Εξάμηνο: ΣΤ΄ Α.Ε.Μ: 3182

Ο «ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΣ» ΛΟΓΟΣ ΠΕΡΙ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

 Η διασφάλιση της ποιότητας σε παγκόσμιο επίπεδο, η βελτίωση του τρόπου διοίκησης και η αύξηση της χρηματοδότησης αποτελούν προκλήσεις για την ευρωπαϊκή τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ωστόσο παρατηρείται αδυναμία να ανταποκριθεί σε αυτές τις απαιτήσεις.  Σύμφωνα με την Ε.Ε, τα πανεπιστημιακά της ιδρύματα υστερούν σε σύγκριση με τα αντίστοιχα των ΗΠΑ σε σημαντικούς τομείς, όπως στη διεξαγωγή πρωτότυπης βασικής και εφαρμοσμένης έρευνας, το ποσοστό πτυχιούχων, την προσέλκυση ξένων σπουδαστών, τη χρηματοδότηση προγραμμάτων και την ποιότητα των σπουδών.

 Σε έρευνα του πανεπιστημίου Jiao Tong στη Σαγκάη καταγράφεται η ισχνή παρουσία των ευρωπαϊκών πανεπιστημίων στον κατάλογο που περιλαμβάνει τα πλέον υψηλού επιπέδου ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης του κόσμου, με κάποιες γνωστές εξαιρέσεις (π.χ. Cambridge κ oxford).  Η πλειονότητα των πανεπιστημίων που καταλαμβάνει τις είκοσι υψηλότερες θέσεις στην έρευνα αυτή προέρχεται από τις ΗΠΑ. Γενικότερα, διαπιστώνεται η καθολική επικράτηση των αγγλόφωνων πανεπιστημίων.  Βέβαια τα αμερικανικά πανεπιστήμια απασχολούν το 70%των κατόχων βραβείων Νόμπελ ενώ παράγεται σε αυτά και το 30% της παγκόσμιας αρθρογραφίας.

 Ασυμμετρία παρατηρείται, επίσης, στη μετακίνηση του φοιτητικού πληθυσμού σε παγκόσμιο επίπεδο.  Χώρες από την αφρικανική ήπειρο, τη Λατινική Αμερική και την Ασία «εξάγουν» φοιτητές με κύριο προορισμό τα πανεπιστήμια των ΗΠΑ.  Η Ιαπωνία είναι η μοναδική ασιατική χώρα που προσελκύει αρκετούς φοιτητές από τα γειτονικά της κράτη (Κίνα κ Κορέα). Ενώ στην διαδικασία προσέλκυσης ξένων φοιτητών έχει μπει και η Αυστραλία.  Στο πλαίσιο του παγκόσμιου ανταγωνισμού για την προσέλκυση ξένων φοιτητών συμμετέχουν δυναμικά και ευρωπαϊκές χώρες όπως η Γαλλία, η Γερμανία, η Ολλανδία και η Ισπανία.

 Η ευρεία χρήση των νέων τεχνολογιών στο χώρο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης διευκόλυνε αρκετά πανεπιστήμια στην ανεύρεση νέων σπουδαστών πέρα από τα σύνορα της χώρας στην οποία λειτουργούν.  Ενώ οι σπουδαστές από την πλευρά τους γίνονται ολοένα κ πιο απαιτητικοί ως «καταναλωτές» των ακαδημαϊκών υπηρεσιών. Ακόμα αναζητούν ακαδημαϊκά ιδρύματα κ προγράμματα σπουδών που θα ανταποκρίνονται πληρέστερα στα ατομικά τους ενδιαφέροντα.  Τα ευρωπαϊκά πανεπιστήμια παραμένουν λιγότερο «ελκυστικά» σε σύγκριση με αυτά των ΗΠΑ.

 Προκειμένου λοιπόν να αντιμετωπιστεί η κρίση γίνονται προσπάθειες ενίσχυσης της ελκυστικότητας των πανεπιστημίων. Σ’ αυτό θα βοηθήσει η ενδυνάμωση της ευελιξίας και της διαλλακτικότητας των προγραμμάτων σπουδών, ώστε να ανταποκρίνονται στις ανάγκες της αγοράς εργασίας. Επιπλέον, η ίδρυση μεταπτυχιακών/διδακτορικών σχολών κ δικτύων παγκόσμιου επιπέδου στοχεύει στην ανάδειξη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ευρώπη.  Τέλος, η τόνωση της ελκυστικότητας των ευρωπαϊκών πανεπιστημίων συνδέεται με την προώθηση της συνεργασίας ανάμεσά τους κ την χορήγηση πτυχίων, η αξία των οποίων θα αναγνωρίζεται μέσω του Ευρωπαϊκού Συστήματος Μεταφοράς κ Συσσώρευσης Διδακτικών Μονάδων (ECTS- European credit Transfer System).

 Προκειμένου λοιπόν να γίνουν αλλαγές και να ενισχυθούν τα ευρωπαϊκά πανεπιστήμια απαιτείται χρηματοδοτική ενίσχυση από το κράτος.  Επιπροσθέτως, γίνονται ιδιωτικές δωρεές από φιλανθρωπικές οργανώσεις και ιδρύματα τα κίνητρα των οποίων παραμένουν ισχνά στον ευρωπαϊκό εκπαιδευτικό χώρο.  Ωστόσο, η σύσφιξη των σχέσεων μεταξύ ακαδημαϊκών ιδρυμάτων και επιχειρήσεων παραμένει για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανεκπλήρωτο αίτημα.  Βέβαια, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπό το πνεύμα του οικονομικού ορθολογισμού και της επιχειρηματικότητας προσμένει από τα πανεπιστήμια να αξιοποιήσουν με πιο ουσιαστικό τρόπο τις επιστημονικές τους δραστηριότητες.

Τέλος, ένας τρόπος για την οικονομική ενίσχυση των πανεπιστημίων είναι η επιβολή διδάκτρων. Η επιβολή διδάκτρων συνδέεται με την «αρχή της ωφέλειας» που πρεσβεύει ότι η βελτίωση της κοινωνικοοικονομικής θέσης μέσα από σπουδές είναι κάτι που πρέπει να πληρώνεται. Τέλος, ένας τρόπος για την οικονομική ενίσχυση των πανεπιστημίων είναι η επιβολή διδάκτρων. Η επιβολή διδάκτρων συνδέεται με την «αρχή της ωφέλειας» που πρεσβεύει ότι η βελτίωση της κοινωνικοοικονομικής θέσης μέσα από σπουδές είναι κάτι που πρέπει να πληρώνεται. ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ