Μουσεία στην Αθήνα Παρουσίαση εκπαιδευτικών προγραμμάτων.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ένα Ευρωπαϊκό πρόγραμμα δικτύου Comenius που συνδέει όσους χρησιμοποιούν υλικά μελέτης του χώρου και γεω-πληροφορίες στο σχολείο.
Advertisements

ΠΗΝΕΛΟΠΗ GANDHI ΜΙΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΦΑΝΤΙΚΗ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
« Η ΚΥΠΡΟΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ» ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΤΟΥ Ζ΄ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΛΕΜΕΣΟΥ (ΑΠ.ΑΝΔΡΕΑ) - (Κ.Α) Π.Ι., ΛΕΜΕΣΟΣ, ΤΡΙΤΗ 21/02/2012.
AΤΛΑΣ Λαογραφίας Εκπαιδευτικό παιγνίδι  Κύριος στόχος της εφαρμογής είναι η σύνδεση της εκπαίδευσης με τον θησαυρό της Λαϊκής Παράδοσης.  Η εκπαιδευτική.
ΤΡΩΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ: ΜΥΘΟΣ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΑ
Η αξιολόγηση των σχολικών βιβλίων Κοινωνικών Επιστημών της Πέμπτη τάξης Akdoğan Dr. Fazıl Küçük Τάξη 5 Rabiya Mentes.
Ευρωπαϊκή Επιτροπή Γενική Διεύθυνση Εκπαίδευσης & Πολιτισμού Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων Πολιτισμός και Παραδόσεις της Πατρίδας μου.
ΓΙΩΡΓΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ, «ΝΑ ‘ΣΑΙ ΚΑΛΑ ΔΑΣΚΑΛΕ!»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ
Μυκηναϊκός πολιτισμός Αχαιοί οι πρώτοι Έλληνες
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ-4ο ΓΕ.Λ. ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Παίζοντας & ζωγραφίζοντας
Εκπαιδευτική Επίσκεψη στο Μουσείο της Βεργίνας
Αυτό είναι το σχολείο μας!. Πριν ξεκινήσουμε την εκπαιδευτική δραστηριότητα θέσαμε 4 ερωτήματα. Ποιοι είμαστε και τι δυνατότητες έχουμε; Τι να κάνουμε.
17-19 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2012 Χώρος Αρχής Κρατικών Εκθέσεων Μακεδονίτισσα ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ Διεύθυνση Δημοτικής Εκπαίδευσης.
Η Εθνική Χαρτοθήκη συναντά τους μαθητές. Η Εθνική Χαρτοθήκη ιδρύθηκε το 1997 ως Εθνικό Κέντρο Χαρτών και Χαρτογραφικής Κληρονομιάς (ΕΚΕΧΧΑΚ) - Εθνική.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ-ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ-ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ
Εργαστηριακό Κέντρο Φυσικών Επιστημών Χίου
Δημιουργικότητα και Καινοτομία στο μάθημα της Ιστορίας
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Η ενδυμασία στο πέρασμα του χρόνου» Σχ
ΤΟ ΔΩΔΕΚΑΘΕΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΘΑΣΟ 1o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΑΣΟΥ
ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ Η γεωμετρική εποχή είναι μία περίοδος της αρχαίας ελληνικής ιστορίας που διαρκεί περίπου από το 1100 π.Χ. έως το 800 π.Χ.
Δημοτικό Σχολείο Πέγειας
Πρόγραμμα Μουσειακής Αγωγής
ΦΥΣΙΚΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΕΡΕΥΝΩ ΚΑΙ ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΩ Ε΄ & ΣΤ΄ΤΑΞΕΩΝ.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η ελιά στον τόπο μας»
Καινοτομίες στη Μέση Εκπαίδευση Καινοτομίες στην Μουσική Εκπαίδευση ΑΧΛ2009.
Τι σημαίνει ο όρος έκφραση ; ΕΚΦΡΑΣΗ: Ο όρος έκφραση προέρχεται από την αρχαία ελληνικ ή γραμματεία >.Συγκεκριμένα από την αρχαιότητα ο όρος έκφραση σήμαινε.
Κατά την επίσκεψη Καλωσόρισμα των παιδιών. Χωρισμός σε τέσσερις ομάδες ( Ανεμώνες, Ρόδια, Τριαντάφυλλα, Περιστέρια) Τακτοποίηση προσωπικών αντικειμένων.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα
Φιλοτελισμός, ένα πρόγραμμα πολιτιστικών θεμάτων που δουλέψαμε στο 14ο Νηπιαγωγείο Δράμας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους ΟΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ Γεωργιαδου.
Η χρήση του Kidspiration στη Διδασκαλία της Ιστορίας
ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΠΡΟΕΔΡΙΑ 1 η Ιουλίου - 31 Δεκεμβρίου 2012 ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΗ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ 1 Σεμινάρια Φεβρουαρίου 2012.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ
Α.Β. Μουμτζάκης, η δράση και το έργο του κατά την πρώτη δεκαετία της μεταρρύθμισης Δίον, 4-6 Νοεμβρίου : 35 χρόνια από τη γλωσσοεκπαιδευτική.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ
Διδακτική Πληροφορικής
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ 1ο Δημ. Σχ. Βαγίων Τάξη : Γ’ Αριθμός μαθητών:12
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 2: Η εξέλιξη των εργαλείων της Εκπαίδευσης. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής,
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
ΛΕΥΚΟΣ ΠΥΡΓΟΣ ΣΩΤΗΡΗΣ ΑΡΕΤΟΣ. ΕΙΚΟΝΕΣ ΛΕΥΚΟΥ ΠΥΡΓΟΥ.
Πανεπιστήμιο Βόλου Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης «Αρχαία Ελληνική και Βυζαντινή Ιστορία και Πολιτισμός» Μάθημα 1 ο (Εποχή του Λίθου- Πρώιμη Εποχή.
2 ο ΕΠΑΛ Σερρών «Εξωραϊσμός του σχολικού χώρου με εικαστικές παρεμβάσεις» Σχολ. έτος
Εκπαιδευτική εκδρομή Στ΄ τάξης του 3 ου Δημοτικού Σχολείου Τήνου Με την έναρξη της σχολικής χρονιάς όλα τα παιδιά της τάξης ονειρευόμασταν την εκπαιδευτική.
ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΙ ΤΡΟΠΟΙ ΨΥΧΑΓΩΓΙΑΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ Μ. ΠΕΤΡΩΤΟΥ ΑΙΚ. ΧΑΛΑΣΤΑΝΗ Μ. ΙΣΑΑΚΙΔΗΣ Μ.
Τα μουσεία της Θεσσαλονίκης
Μουσεία της Πάτρας Αρχαιολογικό Μουσείο Βοτανικό Μουσείο
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Ζάχος Δημήτριος, Ταφραλή Ελένη Ε΄ ΤΑΞΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 5: «Η εκκλησία του Χριστού μπαίνει στην ιστορία». Βασικό θέμα: «Η γενέθλια.
Στόχος Υπουργείου Παιδείας για τον Πολιτισμό
Το Νέο Αρχαιολογικό Μουσείο Πάτρας
Η τέχνη στον Κυκλαδικό, Μινωικό, Μυκηναϊκό πολιτισμό
5o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΟΣΜΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΘΕΜΑ: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ Βασίλης Κ. Λευτέρης Μ . Γκόρικ Χ.
ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ Επιμέλεια : Αγγελική Αναγνώστου , Θαλασσινή Γκρίνια
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΔΡΟΥΛΙΑΣ, Α1 Σχολική χρονιά ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2015
ΓΙΑ ΕΝΑ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΑΥΡΙΟ... Α΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΓΚΩΜΗΣ (Κ.Α΄)
Η ΑΡΧΑΙΑ ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΑΙΝΟΥ.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
1. ΚΥΚΛΑΔΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Η εποχή του χαλκού (3000/ π.Χ.)
ΚΑΤΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΜΟΥΣΕΙΟ
Μουσειοσκευές.
Η χρήση του Kidspiration στη Διδασκαλία της Ιστορίας
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
Αγα-Πάμε Αρχαιολογικό Μουσείο Μεγάρων;
Ο Κυκλαδικός Πολιτισμός
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Κεφάλαιο 1 Ο Πολιτισμός των Ελλήνων. Τι είναι πολιτισμός; Πολιτισμός είναι οτιδήποτε δημιουργεί ο άνθρωπος, δηλαδή η γλώσσα, η παιδεία, η θρησκεία, οι.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μουσεία στην Αθήνα Παρουσίαση εκπαιδευτικών προγραμμάτων

Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης Το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης είναι αφιερωμένο στη μελέτη και προβολή των αρχαίων πολιτισμών του Αιγαίου και της Κύπρου, με ιδιαίτερη έμφαση στην Κυκλαδική τέχνη της 3ης π.Χ. χιλιετίας. Ιδρύθηκε το 1986, αρχικά για να στεγάσει την ιδιωτική συλλογή του Νικολάου και της Ντόλλης Γουλανδρή σταδιακά επεκτάθηκε για να φιλοξενήσει και άλλες σημαντικές συλλογές-δωρεές. Η συγκρότηση της Συλλογής Ν.Π. Γουλανδρή άρχισε, με άδεια των αρμόδιων κρατικών αρχών, τη δεκαετία του Η συλλογή απέκτησε διεθνή φήμη και αναγνώριση κυρίως λόγω των σπάνιων κυκλαδικών ευρημάτων (ειδωλίων και μαρμάρινων αγγείων) που περιλάμβανε, και τα οποία δημοσιεύθηκαν για πρώτη φορά το 1968 σε επιστημονικό κατάλογο από τον Καθηγητή Χρίστο Ντούμα. Η συλλογή εκτέθηκε για πρώτη φορά το 1978 στο Μουσείο Μπενάκη και από το 1979 μέχρι το 1983 παρουσιάστηκε σε μεγάλα μουσεία και εκθεσιακά κέντρα του εξωτερικού. Τον Ιανουάριο του 1986 έγιναν τα επίσημα εγκαίνια του ΜΚΤ, όπου εκτίθεται μόνιμα το σύνολο της συλλογής. Λίγο νωρίτερα, το 1985 είχε συσταθεί το Ίδρυμα Ν.Π. Γουλανδρή (στην μνήμη του Νικολάου Γουλανδρή που απεβίωσε το 1983), με αποστολή "τη μελέτη του πολιτισμού του Αιγαίου, την έρευνα της προϊστορικής, κλασικής και νεότερης ελληνικής τέχνης, τη διάδοση και την προβολή της". Σήμερα, στις αίθουσες του μουσείου, παρουσιάζονται τρεις μεγάλες πολιτισμικές ενότητες: Κυκλαδικός πολιτισμός της Πρώιμης Εποχής του Χαλκού ( π.Χ.). Αρχαία Ελληνική Τέχνη, από τους προϊστορικούς χρόνους μέχρι τη Ρωμαϊκή εποχή (2η χιλιετία π.Χ. - 4ος αι. μ.Χ.). Κυπριακός πολιτισμός από τη Χαλκολιθική περίοδο μέχρι τα πρώιμα βυζαντινά χρόνια (4η χιλιετία π.Χ. - 6ος αι. μ.Χ.) Η πραγματοποίηση των σκοπών του Μουσείου επιτυγχάνεται με την έκθεση και επέκταση της Συλλογής, την οργάνωση περιοδικών εκθέσεων, τη δημοσίευση μονογραφιών και επιστημονικών καταλόγων, τη χορήγηση υποτροφιών και τη συμμετοχή σε διεθνή ερευνητικά προγράμματα.

Εκπαιδευτικά προγράμματα ΜΚΤ Το Τμήμα Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων δημιουργήθηκε τον Οκτώβριο του 1986, τη χρονιά που εγκαινιάστηκε το μουσείο. Τα προγράμματα απευθύνονται σε μαθητές της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, λειτουργούν σε καθημερινή βάση και έχουν ως στόχο τη δημιουργική επαφή των παιδιών με τον αρχαίο πολιτισμό, αλλά και το χώρο του Μουσείου γενικότερα. Παρουσιάζονται από μουσειοπαιδαγωγούς ή πραγματοποιούνται με ευθύνη των ίδιων των δασκάλων κάθε τάξης, που για την καλύτερη προετοιμασία τους, το ΜΚΤ παρέχει τη δυνατότητα δανεισμού εκπαιδευτικού υλικού. Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να επικοινωνούν με το Τμήμα Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου (τηλ & φαξ: Επίσης διατίθεται εκπαιδευτικό υλικό μέσω του διαδικτύου. ( Το ΜΚΤ παρέχει άφθονο εκπαιδευτικό υλικό και προτάσεις για εκπαιδευτικές δραστηριότητες σε γονείς που επιθυμούν να ενημερωθούν εκ των προτέρων για τα εκθέματα του μουσείου και να επιλέξουν πώς θα αξιοποιήσουν καλύτερα το χρόνο των παιδιών τους. Οι εκπαιδευτικοί φάκελοι περιέχουν διαφάνειες και συνοδευτικά κείμενα, βιβλία, χειροτεχνίες καθώς και έντυπα για τον μαθητή και αναφέρονται σε διαφορετικά θέματα που συνδέονται πάντα με τη σχολική ύλη. Τα θέματα των φακέλων αφορούν τόσο στις μόνιμες συλλογές όσο και στις περιοδικές εκθέσεις που έχουν πραγματοποιηθεί στο μουσείο. Απευθύνονται στους εκπαιδευτικούς που επιθυμούν να δανειστούν υλικό για να προετοιμάσουν οι ίδιοι την επίσκεψη των μαθητών στο μουσείο ή για να το χρησιμοποιήσουν ως εποπτικό υλικό στην τάξη. Για το δανεισμό εκπαιδευτικών φακέλων, οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί μπορούν να επικοινωνούν με το Τμήμα Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων. Από το εκπαιδευτικό υλικό των περιοδικών εκθέσεων δημιουργήθηκαν επίσης οι εξής εκπαιδευτικοί φάκελοι: Νεολιθικός Πολιτισμός, Μινωικός Πολιτισμός, Πλόες… Από τη Σιδώνα στη Χουέλβα: Σχέσεις λαών της Μεσογείου,16ος – 6ος π.Χ. αιώνας,Ελεύθερνα: Πόλη- Ακρόπολη- Νεκρόπολη, Πάμπλο Πικάσο: Σπουδές για τη Γκερνίκα,Σαλβαντόρ Νταλί: Μύθος και Ιδιομορφία

Κυκλαδικός Πολιτισμός Ο φάκελος περιέχει βιβλίο για δασκάλους με κατατοπιστικές πληροφορίες για τον Κυκλαδικό Πολιτισμό, διαφάνειες με εικόνες ειδωλίων και άλλων κυκλαδικών αντικειμένων από τη συλλογή του μουσείου, δύο εκπαιδευτικά παιχνίδια και έντυπο με προτάσεις για άλλες εκπαιδευτικές δραστηριότητες. Ένα εξαιρετικά χρήσιμο βοήθημα για δασκάλους αλλά και γονείς, σε μια ιδιαίτερα καλαίσθητη συσκευασία. Μια φορά κι έναν καιρό ένας αγγειοπλάστης… O εκπαιδευτικός φάκελος περιέχει έντυπο υλικό, CD με εικόνες, εικονογραφημένες κάρτες με αγγεία του μουσείου και εκπαιδευτικά παιχνίδια. Μέσα από αυτό το υλικό ο εκπαιδευτικός μπορεί να ενημερωθεί για το πώς κατασκευάζονταν και διακοσμούνταν τα αρχαία πήλινα αγγεία, τι σχήματα και ονομασίες είχαν, σε τι χρησίμευαν, και να μεταδώσει τις πληροφορίες αυτές με ευχάριστο τρόπο στα παιδιά. Καθημερινή ζωή στην αρχαία Αθήνα Ο Λύσις και η Τιμαρέτη, δυο αδέλφια που μεγαλώνουν σε μια εύπορη οικογένεια της Αθήνας τον 5ο π.Χ. αιώνα μας ξεναγούν στην πόλη τους.

Εικόνες από τη Μυθολογία Στο φάκελο για τη μυθολογία ο μύθος της Ευρώπης, οι άθλοι του Ηρακλή, η απόφαση του Πάρι, οι δώδεκα Θεοί του Ολύμπου και οι περιπέτειές τους ζωντανεύουν μέσα από τις παραστάσεις των αγγείων. Το ένδυμα στην αρχαία Ελλάδα Πως ντύνονταν οι αρχαίοι Έλληνες και οι Ελληνίδες; από τι υλικά ήταν κατασκευασμένα τα ρούχα τους; φορούσαν υποδήματα; κοσμήματα; όταν είχε ήλιο με τι προστάτευαν το κεφάλι τους; Οι παραστάσεις στα αγγεία, τα αγαλματάκια και άλλα αντικείμενα δίνουν τις απαντήσεις. Αρχαία Κυπριακή Τέχνη. Συλλογή Θάνου Ζιντίλη. Η ιστορία της Κύπρου καθορίστηκε από το νησιωτικό περιβάλλον, τη στρατηγική θέση και τις επαφές με τους άλλους πολιτισμούς της Μεσογείου. Μέσα από τα κείμενα και τις εικόνες που τα συνοδεύουν μικροί και μεγάλοι ταξιδεύουν στο χρόνο και γνωρίζουν τον Κυπριακό Πολιτισμό, όπως αυτός διαμορφώθηκε από τα προϊστορικά έως τα πρώιμα βυζαντινά χρόνια.

Μουσειοσκευές Πρόκειται για «βαλίτσες» που ταξιδεύουν από σχολείο σε σχολείο και σχεδιάστηκαν για να φέρουν πιο κοντά το Μουσείο στα παιδιά και στους εκπαιδευτικούς. Κάθε μια αναφέρεται σε διαφορετικό θέμα και περιέχει αντίγραφα αντικειμένων, εκπαιδευτικό υλικό, διαφάνειες, φωτογραφίες, βιβλία και εκπαιδευτικά παιχνίδια. Ο εκπαιδευτικός μπορεί να χρησιμοποιήσει το υλικό με όποιον τρόπο θεωρεί καλύτερο για τη συγκεκριμένη ομάδα και να προτρέψει τους μαθητές να συμμετάσχουν ενεργά στην παρουσίαση. Το επόμενο βήμα είναι η επίσκεψη στο μουσείο. Οι μαθητές δεν είναι απαραίτητο να επισκεφθούν το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, αλλά το πλησιέστερο μουσείο που διαθέτει αντικείμενα σχετικά με το θέμα της Μουσειοσκευής. Με τον τρόπο αυτό, ακόμα και τα σχολεία των απομακρυσμένων περιοχών της Ελλάδας μπορούν να χρησιμοποιήσουν τη Μουσειοσκευή για να προετοιμάσουν την επίσκεψή τους σε ένα μουσείο. Ο δανεισμός της Μουσειοσκευής είναι δωρεάν. Η μεταφορά αποτελεί ευθύνη του εκπαιδευτικού και στην περίπτωση που χρησιμοποιηθεί μεταφορέας τα έξοδα επιβαρύνουν το σχολείο. Οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί μπορούν να επικοινωνούν με το Τμήμα Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων. Παίζοντας στην αρχαία Ελλάδα Πολλά από τα παιχνίδια που αρέσουν και σήμερα στα παιδιά, οι σβούρες, το γιο-γιο, η μπάλα, αλλά και ομαδικά παιχνίδια, όπως η τυφλόμυγα, το κουτσό, το κρυφτό και άλλα πολλά, είναι γνωστά από τα αρχαία χρόνια. Στόχος του προγράμματος «Παίζοντας στην αρχαία Ελλάδα» είναι να μάθουν τα παιδιά τις ρίζες, την προέλευση των παιχνιδιών, αλλά κυρίως να τα παίξουν, χρησιμοποιώντας τα αντίγραφα, τις εικόνες και το βιβλίο που περιλαμβάνονται στη Μουσειοσκευή.

Κυκλαδικός Πολιτισμός Το έντυπο υλικό για τον εκπαιδευτικό, οι διαφάνειες, τα βιβλία, τα εκπαιδευτικά παιχνίδια, αλλά κυρίως τα ακριβή αντίγραφα ειδωλίων, σκευών και εργαλείων δίνουν στο μαθητή την ευκαιρία να γνωρίσει τον πολιτισμό που αναπτύχθηκε στις Κυκλάδες την 3η π.Χ. χιλιετία. Το ένδυμα στην αρχαία Ελλάδα Έντυπα για τον εκπαιδευτικό, διαφάνειες, χειροτεχνίες και μια σειρά ενδυμάτων (χιτώνες, πέπλος, ιμάτια, χλαμύδα, εξωμίδα ) διδάσκουν το μαθητή, δίνοντάς του την ευκαιρία να ντυθεί και ο ίδιος. Αρχαία κεραμική Τα αντίγραφα αγγείων του μελανόμορφου και ερυθρόμορφου ρυθμού, το έντυπο υλικό, οι διαφάνειες, τα εκπαιδευτικά παιχνίδια βοηθούν το μαθητή να μάθει πώς κατασκευάζονταν τα αγγεία, τις διάφορες τεχνικές διακόσμησης, αλλά και τα σχήματα και τις ονομασίες τους.

Τα εκπαιδευτικά έντυπα περιέχουν πληροφορίες, εικόνες και δραστηριότητες και μπορούν να χρησιμοποιηθούν μέσα στην τάξη ή στο μουσείο. Πατώντας πάνω σε κάθε τίτλο ανοίγετε το έντυπο σε αρχείο PDF, το οποίο μπορείτε να εκτυπώσετε και να χρησιμοποιήσετε για το μάθημα ή την επίσκεψη στο μουσείο.

Για τα παιδιά Εικονική περιήγηση Παιχνίδια ηλεκτρονικά [παζλ, παιχνίδια μνήμης] Υλικό ηλεκτρονικά Το θέμα του μήνα [π.χ. Διάλογος με ένα αγγείο] Δραστηριότητες Σαββατοκύριακου και εορτών [εικαστικό εργαστήρι, ξεναγήσεις, αφηγήσεις παραμυθιών κ.λπ.]