1o Γυμνάσιο Συκεών «Οδυσσέας Φωκάς» Comenius day for teachers.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η σημασία της σχέσης παιδιού-περιβάλλοντος Είναι αποδεδειγμένο ότι τα παιδιά είναι ευαίσθητα απέναντι στο δομημένο χώρο. Οι διάφορες αρχιτεκτονικές μορφές.
Advertisements

Επιστημονική - Επιμορφωτική Συνάντηση Εκπ/κων Μουσικής Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης 2014 θέμα: ''Η διδασκαλία τραγουδιών σχετικά με τις σχολικές εορτές.
Η 25 η Μαρτίου Σχέδιο Εργασίας Δ’ Δημοτικό Σχολείο Λεμεσού Κωνσταντίνου Άντρη Νικολάου Πολύμνια Στυλιανού Μαριλένα.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώω σωστά,μεγαλώνω σωστά» Σχολικό έτος ο Νηπιαγωγείο Πατρών.
Η βία και ο σχολικός εκφοβισμός παραβιάζουν τα δικαιώματα του παιδιού Σκοπός του κεφαλαίου είναι να παρουσιάσει: τα δικαιώματα του παιδιού τις διεθνείς.
Ευρωπαϊκό Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα “Teachers 4 Europe” Εκπαιδευτικός : Τριανταφύλλου Μαρία 1 ο Πιλοτικό Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Γιαννιτσών, Πέλλας Τάξη.
ΟΡΙΣΜΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ Οι προστριβές μεταξύ παιδιών αποτελούν φυσιολογικό, αποδεκτό φαινόμενο στα πλαίσια ισορροπημένων, ισότιμων σχέσεων. Όμως όταν.
Κοινωνική Ένταξη THE ANTI BULLYING CAMPAIGN ΦΩΤΕΙΝΗ ΚΑΛΑΜΑΡΑ,ΜΑΡΙΑ ΜΑΡΟΥΔΑ,ΣΤΕΛΛΑ ΠΑΠΑΔΑΤΟΥ.
1 Ζαρικάκη Ελισάβετ. 2 Διακόσμηση τάξης και δημιουργία παραμυθογωνιάς και βιβλιοθήκης μέσα στην τάξη Με μαξιλάρια, χαλάκι και παραμυθάκια που έφεραν τα.
Β’ Δημοτικό Ιδαλίου Γρούτα Ελένα Χαριδήμου Μελίνα.
 Καταργείται η θεώρηση (ή αλλιώς η διάτρηση) των βιβλίων, είτε αυτά τηρούνται χειρόγραφα, είτε μηχανογραφικά.  Καταργείται και δεν θα ενημερώνεται πλέον.
‘’ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ’’. ‘’Ορισμός του Φαινομένου’’ Ο σχολικός εκφοβισμός (αγγλικά : school bullying) είναι ένα φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας, που.
Ευσταθία Χριστοπούλου Σχολική Σύμβουλος 40 ης Περιφέρειας Δημοτικής Εκπαίδευσης Αττικής Ευρωπαϊκά Προγράμματα Δια Βίου Μάθησης και Προσχολική Εκπαίδευση.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΨΑΛΗΣ & ΣΤΑΜΑΤΙΟΣ ΒΟΥΛΓΑΡΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΧΙΟΥ.
Η ελληνική συμμετοχή στο πρόγραμμα Η αρχική ιδέα του να συμμετάσχουμε σε ένα πρόγραμμα σαν το Comenius γεννήθηκε από την ελπίδα ότι η παραγωγή εκ μέρους.
Πληροφορική στο Νηπιαγωγείο Ιστορική αναδρομή Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση + Προσχολική Εκπαίδευση (2003), με την καθιέρωση ενός προγράμματος σπουδών.
ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Τάξη:Τμήμα: KΑΘΗΓΗΤΗΣ………………………………………………… ΕΤΗΣΙΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Της διδακτέας ύλης στο μάθημα…………………………………………… Η ύλη αυτή κατανέμεται.
PROJECT ΓΙΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ. ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ Ο σχολικός εκφοβισμός (αγγλικά : school bullying) είναι ένα φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας, που εμφανίζεται.
Τεχνικές Εξοικονόμησης Χρόνου Αναφέρετε κάποιες τεχνικές που μπορούν να βοηθήσουν στην εξοικονόμηση χρόνου.
Ντύνοντας … την παράδοση Φωτογραφικό υλικό από τις δραστηριότητες των παιδιών στο πρόγραμμα «Teachers 4 Europe» Έκτη τάξη, Δημοτικού Σχολείου Παπάδου Μάρτιος.
ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑ Αγροδιατροφικών Προϊόντων. Συσκευασία ενός πρωτογενούς αγροτικού προϊόντος ονομάζεται η περικάλυψη του από κάποιο ειδικό υλικό που χρησιμοποιείται.
…με ζωγραφιές του Γιάννη Γαΐτη Υπεύθυνος Καθηγητής: Παναγιωτόπουλος Β. ΠΕ02.
ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΕΦΟΔΙΑΣΜΟΥ ΑΡΧΕΣ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Δρ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΩΤΣΙΟΣ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟ ΕΤΟΣ 2015/2016.
Επιμελήθηκε από την μαθήτρια Ολίβα Μαρία Comenius Team.
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΙΜΑ ΥΛΙΚΑ Νίκος Σελλας, Μελετητής Workshops Αλεξανδρούπολη 15 Ιανουαρίου 2016.
ΜΙΚΡΟΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ. Στο προηγούμενο μάθημα Επιθετικότητα- βλαπτική πρόθεση έναντι ενός στόχου Οι θεωρίες για την επιθετικότητα - Θεωρία.
Test.
Test.
«Σχολικός εκφοβισμός και κυβερνο-εκφοβισμός»
Χαράλαμπος Πουλόπουλος
ΤΟ ΒULLYING ΣΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ!
Μιχαέλα Φλώρου Α2 4ο Γυμνάσιο Νέας Ιωνίας Βόλου
Αντιμετωπίζοντας τον Σχολικό Εκφοβισμό (Bullying)
ΕΛΕΓΧΟΙ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ ΣΕ ΠΟΙΟΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
Το bullying δεν είναι παιχνίδι Στ Τάξη 15ο Δ.Σ. Χανίων
ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ (BULLYING)
Ενδοσχολική βία Μαθητές: Υπεύθυνη Καθηγ.: Κα. Τσούτσουρα Α.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΠΜΣ «ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ»
Η ΒΙΑ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Bullying ή σχολικός εκφοβισμός
ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας
bullying Ονόματα: Γιώργος Τριμίντζιος Πατσουμαδάκης Χρήστος Σ.
Ήρωες της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας
Θέμα Μεταπτυχιακής Εργασίας
COMENIUS-REGIO ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΦΙΛΩΤΑ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Η σοκολάτα στη διατροφή μας
ETWINNING.
Κλασικό τμήμα Σχολικό έτος «Η Αγγελική και ο Αλέξης παντρεύονται» Μια ιστορία που συνέθεσαν τα νήπια βλέποντας τους πίνακες του λαϊκού ζωγράφου.
Αντιμετωπίζοντας τον Σχολικό Εκφοβισμό (Bullying)
Οικιακή Οικονομία Α’ Γυμνασίου Μάθημα 6ο. Διδάσκων καθηγητής
Kλυτία, η νύμφη που έγινε ηλιοτρόπιο
TEACHERS 4 EUROPE «Οι Ολυμπιακοί Αγώνες από την αρχαία Ελλάδα στη σύγχρονη Ευρωπαϊκή Ένωση» Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Αρετή Αλμπανούδη.
15/11/2018 ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ (1) Ενότητα A1.1 Ο Δάσκαλος.
أثر بعض استراتيجيات حل المشكلات الرياضية وتكوينها
Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου Γυμνάσιο ΛΤ Σικίνου
ΦΥΛΕΤΙΚΟΣ ΔΙΜΟΡΦΙΣΜΟΣ ΕΓΚΕΦΑΛΟΥ
ΑΡΙΣΤΕΙΑ & ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Τέστ Μπανάνας Test de la banane: Κάνε κλίκ!.
Οι μαθητές του ΣΤ’1 Ποιήματα για την καταπολέμηση του διαδικτυακού εκφοβισμού και της ρητορικής μίσους.
Οι μαθητές του ΣΤ’1 Ποιήματα για την καταπολέμηση του διαδικτυακού εκφοβισμού και της ρητορικής μίσους.
Ένα γεγονός που συγκλονίζει τη Βυζαντινή Αυτοκρατορία
Σταθερά ΚΕΣΠΕΜ Κομοτηνής Εκπαιδευτικός: Κυριακή Ζαφείράκη Επιστημονική Υπεύθυνη: Μαρία Ζωγραφάκη Επόπτρια: Μαρία Γραμματίκα Τάξη: Στ Αριθμός Παιδιών:
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
Επιστροφή από την εφορία!!!
Πέρα από ένα απλό ιστολόγιο
ΜΙΑ ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΙΚΗ ΔΡΑΣΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ ΠΟΛΕΜΟΥ
ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΣΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΥΝΑΜΗ , ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕ ΤΑ ΣΩΣΤΑ !!!
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟΝ ΨΗΦΙΑΚΟ ΚΟΣΜΟ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

1o Γυμνάσιο Συκεών «Οδυσσέας Φωκάς» Comenius day for teachers

Το Πρόγραμμα Κομένιους δράση του Ευρωπαϊκού προγράμματος Δια Βίου Μάθησης για τη σχολική εκπαίδευση αποσκοπεί στη βελτίωση της ποιότητάς της και στην ενίσχυση της ευρωπαϊκής διάστασής της Περιλαμβάνει – δραστηριότητες ενδοϋπηρεσιακής κατάρτισης εκπαιδευτικών – Σχολικές συµπράξεις Υπεύθυνος Εθνικός Φορέας το ΙΚΥ ( ) Ιστοχώρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής

Συμμετοχή σε Σχολική Σύμπραξη Αναζήτηση εταίρων – δραστηριότητες ενδοϋπηρεσιακής κατάρτισης εκπαιδευτικών – προγράμματα etwinning ( ) Συμπλήρωση αίτησης από κοινού με τους εταίρους – Εξ αποστάσεως – Προπαρασκευαστική συνάντηση Υποβολή αίτησης γύρω στο Φεβρουάριο της προηγούμενης σχολικής χρονιάς

Ασφαλές και υγιές σχολείο Πολυμερής Σχολική Σύμπραξη σχολικής ανάπτυξης (δεν συμμετείχαν μαθητές στην κινητικότητα) 6 σχολεία – 2 από Φινλανδία – 1 από Τσεχία – 1 από Ρουμανία – 1 από Ουγγαρία – 1 από Ελλάδα Στόχος η διερεύνηση φαινομένων επιθετικής/βίαιης συμπεριφοράς στο χώρο του σχολείου

Οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν Δημήτριος Στότας (Διευθυντής), Μαθηματικός Ευδοξία Θεοδωρίδου, Φιλόλογος Θεοδοσία Καραογλάνη, Νομικός Μαγδαληνή Νικολαΐδου, Γερμανικής Πηγή Τσιούντου, Αγγλικής Άννα Μονέφτση (Υπεύθυνη προγράμματος), Πληροφορικής Σκόπιμη – η συμμετοχή εκπαιδευτικών διαφορετικών ειδικοτήτων – Η γνώση της γλώσσας εργασίας του προγράμματος

Τι περιελάμβανε το πρόγραμμα Υλοποίηση δράσεων του προγράμματος Συμμετοχή και οργάνωση Συναντήσεων – Συνάντηση στη Θεσσαλονίκη (Μάρτιος 2009) Υποβολή εκθέσεων προς τον Εθνικό Φορέα Αξιολόγηση του προγράμματος Διάδοση δράσεων και αποτελεσμάτων του προγράμματος – Σημερινή εκδήλωση – Comenius Day (για τους μαθητές του σχολείου) – Δημοσιεύσεις στον τύπο – Ιστοσελίδα του σχολείου

Η σημερινή παρουσίαση 1ο Μέρος Δράσεις του προγράμματος – Επιθετικότητα και κοινωνικές δεξιότητες – Κίνητρα μάθηση – Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας – Άλλες δράσεις – Παρεμβάσεις («Πυξίδα», CD, λεξικό κλπ) 2ο Μέρος – Καλές πρακτικές σχολείων – τα σχολεία που επισκεφτήκαμε 3ο Μέρος – Αξιολόγηση του προγράμματος – Προτάσεις για το μέλλον

Σχολική βία και κοινωνικές δεξιότητες

Ελλάδα

Σχολική βία στην Ελλάδα 1 ο Γυμνάσιο Συκεών ¨Οδ. Φωκάς¨

Η έκταση του προβλήματος Προς το παρόν όχι τόσο σοβαρό το πρόβλημα, όσο στη Μ. Βρετανία και τις ΗΠΑ Όμως οι εκπαιδευτικοί πιστεύουν: – Ότι πρέπει να μελετηθεί – Ότι πρέπει να παρθούν μέτρα για να μην επεκταθεί

Έρευνες στην Ελλάδα Ποσοστό μαθητών που υπήρξαν θύματα λεκτικής βίας, επανειλημμένα – 15% μαθητών στην Πρωτοβάθμια – 10% μαθητών στη Δευτεροβάθμια Ποσοστό μαθητών που φοβούνται ότι θα γίνουν θύματα του bullying – 30% στην Πρωτοβάθμια – 35% στην Δευτεροβάθμια ‘Ερευνα του Α.Π.Θ (2005 )

Μέτρα Αντιμετώπισης της Σχολικής Βίας Καμιά επίσημη αναφορά στο θέμα μέχρι το 2006 Το 2006 η Υπουργός Παιδείας ανακοινώνει: – Την πρόσληψη προσωπικού στους Συμβουλευτικούς Σταθμούς Νέων – Σεμινάρια και Προγράμματα για εκπαίδευση και ευαισθητοποίηση μαθητών και καθηγητών.

Όμως στην πράξη…. Μόνο ένας Συμβουλευτικός Σταθμός Νέων (4 ψυχολόγοι και Κοινωνικοί λειτουργοί) για τα 170 σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης στην Δυτική Θεσσαλονίκη Από τα 105 Προγράμματα Αγωγής Υγείας του 2008, μόνο 2 αφορούσαν θέματα σχολικής βίας.

Οι απόψεις των μαθητών μας για την επιθετικότητα Σχολ. έτος Δείγμα 25 μαθητών Β3 1 ου γυμνασίου Συκεών Με αφορμή σχετικό ερωτηματολόγιο

Πώς βλέπουμε το σχολείο δεν μας αρέσει αλλά αναπτύσσουμε – Κοινωνικές σχέσεις – Φιλίες

Συμμετοχή σε πράξεις βίας Συχνά έχουμε προβεί οι ίδιοι σε πράξεις βίας Συχνότερα είμαστε μάρτυρες βίαιων περιστατικών

Πώς βλέπουμε γενικά την επιθετικότητα Οδυνηρή Την απεχθανόμαστε Ως πράξη τρομοκρατίας

Ελάχιστοι μαθητές θεωρούμε την επιθετικότητα Μέσο αποδοχής στα μάτια των συμμαθητών μας Μας προσδίδει ακόμα και ανωτερότητα

Τσεχία

Τα αποτελέσματα των test SCIO Τα τεστ συμπληρώθηκαν από:  Μαθητές,  Γονείς,  Δασκάλους/καθηγητές Συμμετείχαν συνολικά: μαθητές, γονείς και 5003 Δάσκαλοι της βασικής εκπαίδευσης (6-15 ετών)

επικεντρώθηκαν σε θέματα συμπεριφοράς και σχολικού περιβάλλοντος τα οποία συνολικά αξιολογήθηκαν θετικά Μαθητές Δημοτικού: Θετική Αξιολόγηση του σχολικού περιβάλλοντος Μαθητές Γυμνασίου: Ουδέτεροι Τα περισσότερα παιδιά αισθάνονται ασφαλή στο σχολείο. Παρόλα αυτά μπορούν ακόμη να γίνουν βελτιώσεις Τα αποτελέσματα των test SCIO

Μερικές ερωτήσεις του τεστ: Ξέρεις τι να κάνεις, αν αντιμετωπίσεις βία; - 56% γνωρίζουν - 8% μάλλον δεν γνωρίζουν - 3% δεν γνωρίζουν καθόλου Έχεις συναντήσει βία στο σχολείο; - Μαθητές ηλικίας χρόνων σε ποσοστό 3% έχουν υποστεί βία - Στην 6η και 7η τάξη ποσοστό 16% ήταν μάρτυρες τέτοιων περιστατικών

Το συμπέρασμα από την έρευνα είναι ότι στο σχολείο υπάρχουν φαινόμενα βίας που επιλύονται σπανίως. Οι ένοχοι δεν τιμωρούνται λόγω έλλειψης στοιχείων και πληροφορίας για τα προβλήματα που εκδηλώνονται

Ρουμανία

Έρευνα για τη σχολική βία Συγκρίνοντας απαντήσεις 61 μαθητών Γυμνασίου και 61 μαθητών Λυκείου Γυμνάσιο Λύκειο

Σου αρέσει το σχολείο;

Πόσο συχνή είναι η επιθετικότητα στα παρακάτω μέρη;

Στο διάδρομο του σχολείου:

Στην τάξη κατά την διάρκεια του μαθήματος:

Στο διάλειμμα:

Στο σπίτι:

Ποια είναι η γνώμη σου για την επιθετική συμπεριφορά;

Ουγγαρία

Τα πιο σημαντικά προβλήματα είναι: Ο πολιτισμός είναι προσανατολισμένος στη βία Στα παιδιά υπάρχει μια ιεραρχία που βασίζεται στη φυσική δύναμη και στο «αν θα αποκομίσω όφελος (κέρδος)» από μια σχέση. Το σχολείο και οι γονείς μεταθέτουν την ευθύνη ο ένας στον άλλο. Η εκπαίδευση των δασκάλων δεν είναι κατάλληλη. Τα ΜΜΕ έχουν αρνητική επιρροή

Δράσεις για κοινωνικές δεξιότητες

Ελλάδα

Ποιον φίλο/η προτιμάς; Ποιον εμπιστεύεσαι ; Αναδεικνύει τις κοινωνικές σχέσεις ανάμεσα στα μέλη μιας τάξης Κοινωνιόγραμμα

Α΄ Δραστηριότητα: Γράμμα Αγάπης όλοι έχουμε θετικά στοιχεία. ενισχύθηκε η αυτοεκτίμηση όλων. στον καθένα χαρακτηριστικά που περίμενε ο ίδιος για τον εαυτό του, αλλά και κάποια χαρακτηριστικά που οι ίδιοι δεν είχαμε εκτιμήσει. προβληματισμός σε σχέση με το είδος των θετικών χαρακτηριστικών που οι άλλοι είδαν. ατμόσφαιρα ευφορίας

Β΄ Δραστηριότητα: Αυτοέκφραση Τα συναισθήματα εκφράζονται όχι μόνο με λόγια αλλά και με την έκφραση του προσώπου ή τη στάση του σώματος (μη λεκτική επικοινωνία). πόσο δύσκολο είναι να εκφραστεί σωστά ένα συναίσθημα. η έκφραση συναισθημάτων βοηθά τους ανθρώπους στο να ζητήσουν υποστήριξη ή να προσφέρουν υποστήριξη, όταν χρειάζεται.

Τσεχία Δραστηριότητες μέσα σε κάθε τάξη:

Στόχοι Να δημιουργηθούν καλύτερες σχέσεις μεταξύ τους Να γνωριστούν καλύτερα Να εκφράσουν τα συναισθήματά τους

Γράμμα αγάπης

Περίεργα καπέλα

Δραστηριότητες ανάμεσα σε μαθητές μικρότερης και μεγαλύτερης ηλικίας:

Στόχοι Να δημιουργηθούν θετικές σχέσεις Να μειωθεί ο φόβος Να ενισχυθεί η υπευθυνότητα Να υπάρξει εμπιστοσύνη

Η νύχτα με τον Άντερσεν

Περιήγηση στην πόλη του Kunstat

Φινλανδία

Κοινωνιόγραμμα ποιον φίλο-συμμαθητή προτιμούν

Κανόνες καλής συμπεριφοράς

Αφίσα πόντων καλής συμπεριφοράς

Καρέκλα επαίνου

Σεμινάριο Θεσσαλονίκης “Σχολική βία και κοινωνικές δεξιότητες” Δευτέρα, 30 Μαρτίου 2009

Το Πρόγραμμα της Ημερίδας «Oι έφηβοι της Θεσσαλονίκης συζητούν και διαπραγματεύονται ζητήματα σχολικής βίας». Ιωάννα Μπίμπου – Νάκου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Α.Π.Θ «Προγράμματα παρέμβασης εναντίον του εκφοβισμού και της επιθετικότητας» Μαρία Κυριακίδου, Σχολική Ψυχολόγος – Αναπληρώτρια Υπεύθυνη «Πυξίδας».

13.30 Εργαστήριο σε ομάδες: «Για μια σχολική κοινότητα χωρίς επιθετικότητα» Μαρία Κυριακίδου και Αλεξάνδρα Πορτσέλη, Σχολικοί Ψυχολόγοι «Δεδομένα πανελλαδικής έρευνας για τον τρόπο που εκπαιδευτικοί και μαθητές όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων αντιλαμβάνονται τον εκφοβισμό στα σχολεία. Αναστασία Ψάλτη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια στο Τμήμα Βρεφονηπιοκόμων του Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης Συμπεράσματα – κλείσιμο Ημερίδας