Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Οικιακή Οικονομία Α’ Γυμνασίου Μάθημα 6ο. Διδάσκων καθηγητής

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Οικιακή Οικονομία Α’ Γυμνασίου Μάθημα 6ο. Διδάσκων καθηγητής"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Οικιακή Οικονομία Α’ Γυμνασίου Μάθημα 6ο. Διδάσκων καθηγητής
Γιαννούδης Γιώργος Μάθημα 6ο. Οικιακή Οικονομία, A’ Γυμνασίου, Μάθημα 6ο

2 Οικονομικοί πόροι Οικονομικοί πόροι ή παραγωγικοί συντελεστές  τα μέσα για την παραγωγή αγαθών και υπηρεσιών Το έδαφος: η γεωργική έκταση, τα δάση, οι υδάτινοι πόροι, το υπέδαφος. Μέσω αυτών παράγονται υλικά, καταναλωτικά αγαθά. Η εργασία: η σωματική ή πνευματική προσπάθεια με αμοιβή που καταβάλλεται για να την παραγωγή αγαθών Το κεφάλαιο: τα παραγωγικά μέσα που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή αγαθών. Η επιχειρηματικότητα : η δραστηριότητα για αξιοποίηση του εδάφους, της εργασίας, του κεφαλαίου και της τεχνολογίας για να παραχθούν καταναλωτικά αγαθά. Στόχος το οικονομικό κέρδος. Οικιακή Οικονομία, A’ Γυμνασίου, Μάθημα 6ο

3 Η τεχνολογία ευνοεί την ιδανική αξιοποίηση των πόρων.
Οικονομικοί πόροι Ο συνδυασμός πόρων γίνεται για να παραχθούν αγαθά και υπηρεσίες  Παραγωγή προϊόντων. Οικιακή παραγωγή: τα προϊόντα και οι υπηρεσίες που παράγονται μέσα στο σπίτι από τα μέλη της οικογένειας. Αναντιστοιχία μεταξύ πόρων και ανθρωπίνων αναγκών, οι πόροι συνήθως δεν επαρκούν. Ζητούμενο, η σωστή αξιοποίηση των πόρων. Η τεχνολογία ευνοεί την ιδανική αξιοποίηση των πόρων. Οικιακή Οικονομία, A’ Γυμνασίου, Μάθημα 6ο

4 Οικονομικοί πόροι και ανθρώπινες ανάγκες
Στην ανισορροπία μεταξύ αναγκών και πόρων τα ερωτήματα που τίθενται είναι: Ποια προϊόντα και υπηρεσίες θα παραχθούν; Σε ποιες ποσότητες θα παραχθούν; Πως θα παραχθούν; Πως θα μοιραστούν; Οικιακή Οικονομία, A’ Γυμνασίου, Μάθημα 6ο

5 Οικονομικοί πόροι και ανθρώπινες ανάγκες
Τα τρία πρώτα ερωτήματα έχουν μια εύκολη λύση. Το πώς θα μοιραστούν στα μέλη της κοινωνίας κίνησε τεράστιες διαμάχες. Διαφορετικά κοινωνικά συστήματα δημιουργήθηκαν με βάση αυτό το ερώτημα. Κεντρικό στοιχείο της διαφωνίας είναι η δικαιοσύνη στην κατανομή. Τα δυο μεγάλα αντίπαλα στρατόπεδα: Καπιταλισμός – σοσιαλισμός ή κομμουνισμός. Το σημαντικό είναι να είναι αποτελεσματική η κατανομή  όχι σπατάλη πόρων  παραγόμενα αγαθά που να ικανοποιούν τις ανάγκες. Οικιακή Οικονομία, A’ Γυμνασίου, Μάθημα 6ο

6 Οικογένεια και οικονομία
Η οικογένεια έχει κεντρικό ρόλο στην οικονομία , είναι κύτταρο της οικονομίας αφού παράγει και καταναλώνει αγαθά και υπηρεσίες. Ο καταναλωτής (άτομο ή οικογένεια) για να αγοράσει ένα αγαθό κάνει τα εξής βήματα: Διαπιστώνει την ανάγκη Πληροφορείται, κάνει έρευνα αγοράς Αναζητά τους προμηθευτές, συγκρίνει τιμές, αξιολογεί τις προτάσεις. Παίρνει την τελικά απόφαση. Οικιακή Οικονομία, A’ Γυμνασίου, Μάθημα 6ο

7 Μια μικρή εργασία Σε συνεργασία με τους γονείς σας να κάνετε έναν ενδεικτικό μηνιαίο οικογενειακό προϋπολογισμό. Δηλαδή να δημιουργήσετε έναν πίνακα εξόδων και εσόδων. Στη στήλη των εξόδων, εκτός των άλλων, να αναφέρετε πόσα χρήματα ξοδεύει η οικογένειά σας μηνιαίως για ενδυμασία, τροφή, εκπαίδευση και ψυχαγωγία + πάγια έξοδα (ενοίκιο, λογαριασμοί ΔΕΗ, ΟΤΕ< Κινητά κ.λ.π.) Έσοδα μηνιαία Έξοδα μηνιαία Α) Ρούχα – παπούτσια  Β) Τροφή  Γ) εκπαίδευση  Γ) διασκέδαση  Ε) πάγια έξοδα  Οικιακή Οικονομία, A’ Γυμνασίου, Μάθημα 5ο

8 Οικογένεια και οικονομία
Συζήτηση Υποθετικό Σενάριο: «Θέλετε να αγοράσετε ένα καινούργιο αυτοκίνητο» Πως συμπεριφέρεστε εσείς, στην οικογένειά σας, ως καταναλωτές; Ποια βήματα ακολουθείτε; Τι άλλο κάνετε; Οικιακή Οικονομία, A’ Γυμνασίου, Μάθημα 6ο

9 Οικογένεια και οικονομία
Κεντρικός ρόλος στην επιλογή αγαθών και υπηρεσιών η διαφήμιση Πόσο πιστεύετε ότι καθορίζει τις επιλογές μας η διαφήμιση. Πόσο σας επηρεάζουν οι διαφημίσεις; Οικιακή Οικονομία, A’ Γυμνασίου, Μάθημα 6ο

10 Μιας χρήσης ή καταναλωτά: π.χ. σοκολάτα
Τα αγαθά Παραγωγικά: χρησιμοποιούνται για να παραχθούν άλλα αγαθά Καταναλωτικά: αγαθά που καλύπτουν τις άμεσες ανάγκες Μιας χρήσης ή καταναλωτά: π.χ. σοκολάτα Διαρκή: χρησιμοποιούνται για καιρό: υπολογιστής Μη διαρκή: χρησιμοποιούνται στιγμιαία, για άμεσες ανάγκες π.χ. τρόφιμα Οικιακή Οικονομία, A’ Γυμνασίου, Μάθημα 6ο

11 Τα αγαθά Αγαθά   χρήμα Αξιολόγηση αναγκών  προτεραιότητες στις ανάγκες μας  τελική επιλογή προϊόντος για αγορά αξιολόγηση οικονομικής κατάστασης (πόσα χρήματα έχουμε)  τα χρήματα που έχουμε αντιστοιχούν στη σημαντικότητα της ανάγκης; Value for money: πόσο τηρείται αυτή την ρήση; Οικιακή Οικονομία, A’ Γυμνασίου, Μάθημα 6ο

12 Ευχαριστώ πολύ για την προσοχή σας
Οικιακή Οικονομία, A’ Γυμνασίου, Μάθημα 5ο


Κατέβασμα ppt "Οικιακή Οικονομία Α’ Γυμνασίου Μάθημα 6ο. Διδάσκων καθηγητής"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google