Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Εισηγητής Πύργος Γεώργιος Διαιτολόγος - Διατροφολόγος “ Ο ρόλος της οικογένειας και του σχολείου στη σωστή διατροφή των παιδιών”

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Εισηγητής Πύργος Γεώργιος Διαιτολόγος - Διατροφολόγος “ Ο ρόλος της οικογένειας και του σχολείου στη σωστή διατροφή των παιδιών”"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Εισηγητής Πύργος Γεώργιος Διαιτολόγος - Διατροφολόγος “ Ο ρόλος της οικογένειας και του σχολείου στη σωστή διατροφή των παιδιών”

2 Στατιστικά που αφορούν την Παιδική Διατροφή Σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Καταναλωτών ( ΙΝΚΑ )  Στα επόμενα χρόνια θα αυξάνεται η θνησιμότητα περισσότερο από την κακή διατροφή παρά από τα ναρκωτικά ή το AIDS.  Η φυσική δραστηριότητα έχει μειωθεί πάρα πολύ.  Το 77% των παιδιών δεν τρώει σχεδόν ποτέ μαζί με τους γονείς του.  Το "σπιτικό" φαγητό αποτελεί μια πολυτέλεια.  Τα παιδιά τρώνε σε ταχυφαγεία ("fast food") σε ποσοστό 7-42 % τουλάχιστον 1 φορά την εβδομάδα.

3 Στατιστικά που αφορούν την Παιδική Διατροφή Σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Καταναλωτών ( ΙΝΚΑ )  Οι μαθητές αγοράζουν σνακς (γαριδάκια, πατατάκια κ.ά) σε ποσοστό 49-56%,  Καταναλώνουν προϊόντα με πολύ ζάχαρη σε ποσοστό 36-65%, και συσκευασμένους χυμούς (τύπου αναψυκτικού) σε ποσοστό %.  Το 85% των παιδιών διαθέτει σε άχρηστα και συχνά επικίνδυνα τρόφιμα τα χρήματα που λαμβάνουν ως «χαρτζηλίκι».  To ποσοστό αύξησης της παχυσαρκίας κυμαίνεται: α. σε παιδιά ηλικίας 6-11 ετών έως και το 54% β. σε εφήβους ηλικίας ετών έως και το 40%

4 Τι πρέπει να γνωρίζουν οι γονείς  Το πρόβλημα της αύξησης βάρους στα παιδιά πρέπει να αντιμετωπίζεται σε έγκαιρο στάδιο, ακόμα και από τα πρώτα χρόνια της ζωής τους.  Αλλάξτε τις συνήθειες ολόκληρης της οικογένειας (διατροφής και άσκησης), και όχι μόνο του παιδιού σας.  Ενθαρρύνετε το παιδί σας για το βάρος του, οποιοδήποτε κι αν είναι αυτό.  Τα υπέρβαρα - παχύσαρκα παιδιά χρειάζονται: Υποστήριξη - Αποδοχή - Ενθάρρυνση

5 Τι πρέπει να γνωρίζουν οι γονείς  Ενημερωθείτε για τις επιπλοκές της παχυσαρκίας  Μιλήστε στα παιδιά σας για τη σημασία της διατροφής και της άσκησης.  Ενημερωθείτε σωστά από τον διαιτολόγο ή τον γιατρό σας για το βάρος του παιδιού σας.  Μην αναλώνεστε συχνά με δίαιτες. Αυξάνουν τον κίνδυνο να δημιουργήσουν στο παιδί ανασφάλεια για το βάρος του.

6 Εισάγετε την υγιεινή διατροφή στην καθημερινότητα της οικογένειας  Φροντίστε να υπάρχουν στο σπίτι υγιεινές επιλογές τροφίμων.  Καταργείστε την τροφό - αποθήκη που περιέχει γλυκίσματα γαριδάκια κρουασάν κ.α. βλαβερά τρόφιμα.  Προσπαθήστε να τρώτε όσο γίνεται συχνότερα όλοι μαζί σαν οικογένεια.  Ενθαρρύνετε τα παιδιά να συμμετέχουν στα ψώνια και στην προετοιμασία του φαγητού.

7 Εισάγετε την υγιεινή διατροφή στην καθημερινότητα της οικογένειας  Προγραμματίστε σε συγκεκριμένες ώρες της ημέρας την κατανάλωση ενδιαμέσων snacks.  Μη χρησιμοποιείτε το φαγητό για τιμωρία ή ανταμοιβή.  Σιγουρευτείτε ότι το παιδί έχει μια ισορροπημένη διατροφή και έξω από το σπίτι.  Προγραμματίστε μια συγκεκριμένη ημέρα για φαγητό εκτός σπιτιού (πίτσα, γύρο κ.τ.λ)

8 Εισάγετε την υγιεινή διατροφή στην καθημερινότητα της οικογένειας  Ενημερωθείτε ποια είναι η σωστή μερίδα που πρέπει να καταναλώνει το παιδί σας.  Καταναλώστε με το παιδί σας ένα υγιεινό πρωινό.  Ετοιμάστε στο παιδί σας ένα υγιεινό σνακ για το σχολείο.  Αποφεύγετε να δίνετε μεγάλα χαρτζιλίκια για το σχολείο.  Μην υποβάλετε από μόνοι σας τα παιδία σε δίαιτα.

9 Συμβουλές παιδικής διατροφής  Καθημερινή κατανάλωση γαλακτοκομικών.  Πρόσληψη περισσότερων ψαριών, κυρίως λιπαρών.  Μείωση της πρόσληψης αλατιού.  Φρέσκα λαχανικά και φρούτα σε κάθε γεύμα.  Κατανάλωση ελαιόλαδου αντί για βούτυρο.  Κατανάλωση ψωμιών και δημητριακών ολικής αλέσεως.  Μείωση της πρόσληψης χυμών με ζάχαρη και αναψυκτικών.  Κατανάλωση άπαχου κρέατος και απομάκρυνση της πέτσας από τα πουλερικά.  Περιορισμός σαλτσών που μας φορτώνουν με πολλές θερμίδες.  Κατανάλωση περισσότερων οσπρίων.

10 Ιδιότροπα παιδιά πως θα αλλάξω τις διατροφικές συνήθειες του παιδιού ;  Ποτέ μην πιέζετε ένα παιδί να αδειάσει το πιάτο του.  Μην δημιουργείτε εντάσεις την ώρα των γευμάτων.  Μην το πιέζετε να φάει κάτι που δεν θέλει – μην παραιτήστε όμως από την προσπάθεια.  Μην του φτιάχνετε ιδιαίτερα φαγητά.  Καλέστε συχνά στο σπίτι έναν καλοφαγά.  Αφήστε στο παιδί σας να διαλέξει ένα γεύμα (σαν παιχνίδι).  Μαγειρέψτε μαζί με το παιδί σας.  Προσθέστε νέες γεύσεις διπλά στις αγαπημένες του.

11 Πως θα εντάξω την άσκηση στην καθημερινότητα του παιδιού μου ;  Βοηθήστε το παιδί να βρει εκείνη τη δραστηριότητα (άσκηση ή σπορ) που του ταιριάζει.  Οργανώστε το πρόγραμμα της οικογένειας έτσι ώστε να δίνεται η ευκαιρία σ’ όλους να ασκούνται.  Ελαττώστε το χρόνο που εσείς και το παιδί περνάτε μπροστά στην τηλεόραση.  Χρησιμοποιήστε τα σκαλιά αντί για το ασανσέρ.  Προτιμήστε το περπάτημα για τη μετάβαση στο σχολείο ή το ποδήλατο για τις άλλες του δραστηριότητες.  Διαμορφώστε έναν χώρο για παιχνίδι μέσα στο σπίτι.

12 Ο ρόλος του σχολείου  Ενημέρωση των μαθητών για θέματα διατροφής.  Οι εκπαιδευτικοί αποτελούν και αυτοί πρότυπα για τα παιδιά.  Ενθαρρύνετε τα παιδιά για παιχνίδι στα διαλείμματα.  Έλεγχος για τα τρόφιμα που παίρνουν τα παιδιά στο σχολείο.  Επιβράβευση μαθητών για τις σωστές τους διατροφικές συνήθειες.  Εκπαίδευση εκπαιδευτικών για την αντιμετώπιση αρνητικών σχολίων σε βάρος των υπέρβαρων – παχύσαρκων παιδιών από τους συμμαθητές τους.  Κυλικεία

13 O ρόλος του διαιτολόγου  Εκτίμηση αν το παιδί είναι υπέρβαρο ή παχύσαρκο.  Αλλαγή της λανθασμένης διατροφικής συμπεριφοράς.  Επιβράδυνση του ρυθμού αύξησης ή διατήρηση του βάρους.  Κίνητρα για την αύξηση της φυσικής δραστηριότητας.  Η ποσότητα και η ποιότητα της τροφής που θα χορηγηθεί, θα πρέπει να καλύπτει τις βασικές ανάγκες για μια σωστή ανάπτυξη.

14 Απαγορεύεται η χορήγηση διατροφής που έχει στόχο την μεγάλη απώλεια βάρους. Μέχρι 3 ετών Υπέρβαρο Δε ν αναγνωρίζεται η ανάγκη ενός παιδιού να χάσει βάρος. 3-6 ετών6-12 ετών Διατήρηση του βάρους ή μείωση του ρυθμού αύξησής του Διατήρηση του σωματικού βάρους ετών Απώλεια μισού κιλού το μήνα περίπου Μέχρι 3 ετών Παχύσαρκο Δε ν αναγνωρίζεται η ανάγκη ενός παιδιού να χάσει βάρος. 3-6 ετών6-12 ετών Διατήρηση του βάρους ή μείωση του ρυθμού αύξησής του Απώλεια του σωματικού βάρους κατά μισό κιλό το μήνα ετών Απώλεια ενός κιλού το μήνα περίπου

15 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ Ευχαριστώ για την προσοχή σας Τα π αιδιά μαθαίνουν καλύτερα με π αραδείγματα, γι ’ αυτό ο καλύτερος τρό π ος είναι να γίνετε εσείς το π αράδειγμα στο π αιδί σας, τρώγοντας υγιεινά και όντας σωματικά δραστήριοι. Διατροφή + Άσκηση = ΥΓΕΙΑ


Κατέβασμα ppt "Εισηγητής Πύργος Γεώργιος Διαιτολόγος - Διατροφολόγος “ Ο ρόλος της οικογένειας και του σχολείου στη σωστή διατροφή των παιδιών”"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google