Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Πρόγραμμα αντιμετώπισης Μεταβολικού Συνδρόμου Αξιολόγηση (Ερωτηματολόγια) Παρέμβαση (Οδηγοί) 1.Κοινωνικο-δημογραφικών χαρακτηριστικών 2.Διαιτητικών συνηθειών.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Πρόγραμμα αντιμετώπισης Μεταβολικού Συνδρόμου Αξιολόγηση (Ερωτηματολόγια) Παρέμβαση (Οδηγοί) 1.Κοινωνικο-δημογραφικών χαρακτηριστικών 2.Διαιτητικών συνηθειών."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Πρόγραμμα αντιμετώπισης Μεταβολικού Συνδρόμου Αξιολόγηση (Ερωτηματολόγια) Παρέμβαση (Οδηγοί) 1.Κοινωνικο-δημογραφικών χαρακτηριστικών 2.Διαιτητικών συνηθειών 3.Αξιολόγησης της ποιότητας της δίαιτας (KidMed) 4.Φυσικής Δραστηριότητας 5.Αυτο-αποτελεσματικότητας για την άσκηση 6.Αυτο-αποτελεσματικότητας για τη διατροφή 1.Οδηγός για τους εφήβους 2.Οδηγός για τους γονείς των έφηβων 3.Οδηγός για τους εκπαιδευτικούς των έφηβων 4.Οδηγός για τους επαγγελματίες υγείας

2 1.Κατανάλωση τουλάχιστον 5 μερίδων φρούτων & λαχανικών την ημέρα 2.Κατανάλωση τουλάχιστον 3 μερίδων ελάχιστα επεξεργασμένων αμυλούχων τροφίμων την ημέρα 3.Συνετή κατανάλωση τροφίμων & ροφημάτων χαμηλής θρεπτικής αξίας 4.Ισορροπημένες γευματικές συνήθειες  Κατανάλωση πρωινού  Αποφυγή παράλειψης γευμάτων  Κατανάλωση γευμάτων με την οικογένεια Στόχοι διατροφής και άσκησης σε όλους τους οδηγούς

3 5.Συνετή κατανάλωση φαγητού εκτός σπιτιού 6.Επαρκής ενυδάτωση 7.Αύξηση της άσκησης  Χρήση οθόνης (τηλεόραση, Η/Υ κτλ) το πολύ 2 ώρες την ημέρα  Σωματική δραστηριότητα τουλάχιστον 1 ώρα την ημέρα 8.Υιοθέτηση Μεσογειακού τρόπου ζωής  Συχνότητα κατανάλωσης τροφίμων βάσει της Μεσογειακής πυραμίδας  Κοινωνικότητα (γεύματα και μαγειρική με την οικογένεια στο σπίτι)  Διατήρηση των παραδόσεων Στόχοι διατροφής και άσκησης

4 Γιατί οι έφηβοι; • Ακόμη αναπτύσσονται και διαμορφώνουν τις συνήθειες που θα έχουν ως ενήλικες • Έχουν έλεγχο πάνω στις διατροφικές τους επιλογές • Είναι ακόμα νωρίς για να προλάβουν να αλλάξουν • Πολλοί από αυτούς πάσχουν ήδη από μεταβολικό σύνδρομο

5 • Αποτελούν πρότυπο διατροφής & συμπεριφορών για τον έφηβο • Μπορούν να επηρεάσουν τις συμπεριφορές των εφήβων • Βοηθοί & σύμμαχοι του εφήβου Γιατί οι γονείς;

6 • Αποτελούν πρότυπο διατροφής & συμπεριφορών για τον έφηβο • Παρέχουν γνώσεις και εκπαίδευση σε θέματα διατροφής και άσκησης • Παρέχουν κίνητρα • Βοηθούν στην αντιμετώπιση των δυσκολιών/εμποδίων • Παρέχουν ανατροφοδότηση μέσω της επιβράβευσης των θετικών συμπεριφορών Γιατί οι εκπαιδευτικοί;

7 Ως προς τον έφηβο: • Παρέχουν εκπαίδευση σε θέματα διατροφής και άσκησης • Εντοπίζουν εφήβους υψηλού κινδύνου για ΜΣ • Θέτουν συγκεκριμένους στόχους σε συνεργασία με τους εφήβους • Ενισχύουν την αυτο-αποτελεσματικότητα των εφήβων για αλλαγή Ως προς το περιβάλλον του εφήβου: • Παρέχουν εκπαίδευση σε γονείς και εκπαιδευτικούς • Παρέχουν πρακτικές λύσεις για την αντιμετώπιση δυσκολιών/εμποδίων Γιατί οι επαγγελματίες υγείας;

8 Ας πάρουμε για παράδειγμα έναν στόχο…

9 Κατανάλωση τουλάχιστον 5 μερίδων φρούτων & λαχανικών την ημέρα Έφηβοι ΓονείςΕκπαιδευτικοί Επαγγελματίες υγείας

10 • Ενημέρωση - Εκπαίδευση εφήβων για  Θρεπτική αξία φρούτων & λαχανικών και οφέλη τους στην υγεία  Συνιστώμενη κατανάλωση φρούτων & λαχανικών  Μέγεθος της μερίδας των διαφόρων φρούτων & λαχανικών μέσω…  Έντυπου ενημερωτικού - εκπαιδευτικού υλικού  Χρήσης διαδικτύου (π.χ. διαδραστικές ιστοσελίδες για εφήβους) • Εντοπισμός εφήβων με  κατανάλωση φρούτων & λαχανικών • Αξιολόγηση κινήτρων & εμποδίων • Ενίσχυση κινήτρων & παροχή λύσεων για εμπόδια

11 • Συνεργασία με γονείς  Ενημέρωση για τα οφέλη της κατανάλωσης φρούτων & λαχανικών  Ενημέρωση για τις τρέχουσες συστάσεις κατανάλωσης φρούτων & λαχανικών  Συζήτηση για τις πρακτικές που ακολουθούν σχετικά με τη σίτιση των εφήβων • Συνεργασία με εκπαιδευτικούς  Παροχή βοήθειας στη διοργάνωση δραστηριοτήτων  Παροχή εργαλείων για την εκπαίδευση των μαθητών  Οριοθέτηση του πλαισίου της εκπαίδευσης των μαθητών (όχι στιγματισμός μαθητών με προβλήματα υγείας ή με  σωματικό βάρος)

12 Κρυπτόλεξο φρούτων & λαχανικών Βρες στο κρυπτόλεξο τα παρακάτω φρούτα και λαχανικά! Φρούτα: μήλο, αχλάδι, πορτοκάλι, μανταρίνι, λεμόνι, ροδάκινο, σύκο, δαμάσκηνο, ρόδι, κεράσι. Λαχανικά: λάχανο, μαρούλι, ντομάτα, αγγούρι, ρόκα, καρότο, πιπεριά, σπανάκι, σέλινο, μπρόκολο.

13 Εκπαιδευτικοί • Ενημέρωση - Εκπαίδευση εφήβων  Συζήτηση σχετικά με τη θρεπτική αξία φρούτων & λαχανικών  Ανάθεση εργασιών (γραπτές ή προφορικές, ατομικές ή ομαδικές)  Συνταγές φαγητών ή γλυκών με φρούτα & λαχανικά  Δημοσίευση εργασιών στην εφημερίδα του σχολείου • Λειτουργία προτύπου  Κατανάλωση κάποιου φρούτου ή τοστ με λαχανικά στο σχολείο ενώπιον των μαθητών • Ενίσχυση θετικών συμπεριφορών  Παρότρυνση των μαθητών να δομήσουν προγράμματα ενίσχυσης της κατανάλωσης φρούτων & λαχανικών στο σχολείο

14 1 μήλο την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα • Εξοικείωση  Καθιέρωση ημέρας τροφίμου-στόχου  Διεξαγωγή έρευνας & δημιουργία ερωτηματολογίου  Συχνότητα κατανάλωσης φρούτων & λαχανικών  Δημοφιλέστερα φρούτα & λαχανικά  Παιχνίδια (αντιστοίχισης, ερωτήσεων)  Σελιδοδείκτες (στιχάκια, παροιμίες κτλ για φρούτα & λαχανικά)  Διοργάνωση διαγωνισμού  Φωτογραφίας  Πρωτότυπων συνταγών

15 Γονείς • Διαθεσιμότητα & προσβασιμότητα τροφίμων  Τακτική προμήθεια ποικιλίας φρούτων & λαχανικών για το σπίτι  Τοποθέτηση φρούτων σε εμφανές για τον έφηβο σημείο στο σπίτι  Σαλάτα σε κάθε κύριο γεύμα  Προσθήκη φρούτων & λαχανικών σε αρεστά για τον έφηβο τρόφιμα

16 • Αποτελούν πρότυπο  Κατανάλωση φρούτων & λαχανικών από τους ίδιους τους γονείς • Βοηθοί & σύμμαχοι του εφήβου  Προσφορά φρούτων & λαχανικών στη μορφή που ο έφηβος τα επιθυμεί  Προσφορά φρούτων & λαχανικών με ωραία όψη και γεύση  Λεκτική επιβράβευση έστω και για τη δοκιμή τους  Αποφυγή πίεσης για κατανάλωση

17 Έφηβοι Ο έφηβος μπορεί μόνος του να κάνει αλλαγές στον τρόπο ζωής του: • Θέτοντας συγκεκριμένους και εφικτούς στόχους • Παρακολουθώντας την πορεία τους • Αξιολογώντας την επίτευξή τους Αυτο-διαχείριση ή αυτο-ρύθμιση της συμπεριφοράς

18 • Καθορισμός 3 αγαπημένων φρούτων & λαχανικών  Προτροπή των γονέων να είναι πάντα διαθέσιμα στο σπίτι • Φρούτο ως σνακ στο σχολείο ή εκτός σπιτιού  Φρούτα που δεν απαιτούν ιδιαίτερο καθάρισμα ή αποξηραμένα φρούτα • Κατανάλωση σαλάτας σε κάθε κύριο γεύμα  Γέμισμα του μισού πιάτου με ποικιλία λαχανικών • Προσθήκη φρούτων & λαχανικών σε άλλα τρόφιμα  Ωμά λαχανικά σε τοστ / σάντουιτς ή φρούτα σε γιαούρτι / δημητριακά

19 • Σαλάτα ως κύριο γεύμα  Μια σαλάτα μπορεί να αποτελεί πλήρες γεύμα εάν συνδυάζει:  λαχανικά  κάποιο αμυλούχο τρόφιμο (π.χ. ψωμί, φρυγανιά, παξιμάδι)  κάποιο τρόφιμο από την ομάδα του κρέατος (π.χ. κοτόπουλο, τυρί, αβγό)  ελιές ή ελαιόλαδο • Κατανάλωση φρούτων & λαχανικών εκτός σπιτιού  Φυσικός χυμός φρούτων αντί αναψυκτικού ή καφέ  Σαλάτα ως κύριο γεύμα  Φρουτοσαλάτα ως επιδόρπιο


Κατέβασμα ppt "Πρόγραμμα αντιμετώπισης Μεταβολικού Συνδρόμου Αξιολόγηση (Ερωτηματολόγια) Παρέμβαση (Οδηγοί) 1.Κοινωνικο-δημογραφικών χαρακτηριστικών 2.Διαιτητικών συνηθειών."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google