Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Σωστή διατροφή και σωματική άσκηση ως λύσεις – κλειδιά στον κίνδυνο της Παιδικής Παχυσαρκίας.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Σωστή διατροφή και σωματική άσκηση ως λύσεις – κλειδιά στον κίνδυνο της Παιδικής Παχυσαρκίας."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1

2 Σωστή διατροφή και σωματική άσκηση ως λύσεις – κλειδιά στον κίνδυνο της Παιδικής Παχυσαρκίας

3 ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ  Συνέχιση της έρευνας Δια.Μ.Αντ.Ι σε συνεργασία με το Ερευνητικό ίδρυμα «Υγεία του παιδιού»  Μέτρηση των αλλαγών στο σωματικό βάρος και στη σωματική αντοχή ομάδας παιδιών, μετά από παρέμβαση στις διατροφικές τους συνήθειες και στη σωματική τους δραστηριότητα

4 Έρευνα Δια.Μ.Αντ.Ι (2 η χρονιά)  Πραγματοποιήθηκε Νοεμβρίου  62 παιδιά από τη Β΄ και Γ΄τάξη (29 αγόρια και 33 κορίτσια). Η έρευνα περιλάμβανε:  Σωματομετρήσεις  Μέτρηση της αρτηριακής πίεσης αρτηριακής πίεσης

5 Η έρευνα περιλάμβανε:  Αιματοληψία (εργαστηριακές εξετάσεις) (εργαστηριακές εξετάσεις)  Αξιολόγηση καθημερινής δραστηριότητας δραστηριότητας  Αξιολόγηση διατροφικών συνηθειών διατροφικών συνηθειών

6 Παρουσίαση των αποτελεσμάτων της έρευνας στους γονείς

7 ΒΑΣΙΚΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ Δια.Μ.Αντ.Ι για τα παιδιά του γυμνασίου μας   Κανένα παιδί που συμμετείχε στην έρευνα δεν διαγνώστηκε με υποκλινικό Διαβήτη II. Υπήρξε όμως αριθμός παιδιών με προδιαβητικές καταστάσεις και αντίσταση στην ινσουλίνη: 2 παιδιά (3.6%) στην πρώτη εξέταση και 1 παιδί (1.8%) στη δεύτερη εξέταση  Υπήρξαν διαφοροποιήσεις στο βάρος των παιδιών μεταξύ των δύο αξιολογήσεων:  Απώλεια βάρους: 11 παιδιά (17.7%)  Σταθερό βάρος: 37 παιδιά(59.6%)  Αύξηση βάρους: 14 παιδιά(22.6%)

8 ΒΑΣΙΚΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ Δια.Μ.Αντ.Ι   Η αύξηση ή μείωση του σωματικού βάρους είχε άμεση σχέση με τις διάφορες παραμέτρους υγείας που εξετάσθηκαν (αρτηριακή πίεση,επίπεδα ολικής, ΗDL και LDL χοληστερόλης, τριγλυκεριδίων, αντίστασης της ινσουλίνης):  σωματικού βάρους Βελτίωση παραμέτρων υγείας  σωματικού βάρους Επιδείνωση παραμέτρων υγείας

9 Η ελάττωση των επιπέδων της ινσουλίνης είναι μικρότερη στα παχύσαρκα παιδιά σε σχέση με τα παιδιά που έχασαν βάρος και αυτά που διατήρησαν σταθερό το βάρος τους

10 EΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ  Οκτώβριος 2008 μέχρι Μάρτιο 2009  Υπολογισμός Δ.Μ.Σ (Δείκτης Μάζας Σώματος)  Μετρήσεις- στοιχεία για κάθε μαθητή/τρια: ύψος, βάρος, περίμετρος μέσης, ημερομηνία γέννησης. ύψος, βάρος, περίμετρος μέσης, ημερομηνία γέννησης.  Σύνολο μαθητών 77  Μία Α’,μία Β’ και μία Γ’ τάξη.  Σύνολο παιδιών: 77 Αγόρια 36 Αγόρια 36 Κορίτσια 41 Κορίτσια 41

11 Μέτρηση του κοιλιακού λίπους   Το συσσωρευμένο λίπος γύρω από την κοιλιακή χώρα, αυξάνει την πιθανότητα εμφάνισης προβλημάτων υγείας

12 Ιδανική περίμετρος μέσης   Για τις γυναίκες, περίμετρος μέσης κάτω από 80 εκατοστά.   Για τους άνδρες, περίμετρος μέσης κάτω από 94 εκατοστά.

13 Συνοπτικές μετρήσεις σωματικού βάρους των μαθητών/τριών, Οκτώβριος 2008

14 ΤΕΣΤ ΑΝΤΟΧΗΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  Στη συνέχεια, έγιναν διάφορα τεστ αντοχής από τον καθηγητή Φυσικής Αγωγής στα πλαίσια του μαθήματος.

15  Στο μάθημα της Οικιακής Οικονομίας, η καθηγήτρια ετοίμασε φυλλάδια με πρακτικούς τρόπους εφαρμογής των διαιτητικών συνηθειών που συστήνονται για τα παιδιά-εφήβους με τίτλο «Βήμα, βήμα προς τη διατροφική επιτυχία».  Στόχος ήταν να δοθούν ειδικές οδηγίες στους μαθητές έτσι ώστε να βελτιωθούν οι διατροφικές τους συνήθειες. ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΟΙΚΙΑΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ

16  1ος στόχος: Προσπάθησε να τρως 5 μερίδες φρούτα και λαχανικά τη μέρα. Προσπάθησε να τρως 5 μερίδες φρούτα και λαχανικά τη μέρα.  2ος στόχος: Ξέχασες το πρόγευμα σου! Ξέχασες το πρόγευμα σου! ΒΗΜΑ, ΒΗΜΑ ΠΡΟΣ ΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ

17  3ος στόχος: Φτιάξε υγιεινά σάντουιτς για το σχολείο σου. Φτιάξε υγιεινά σάντουιτς για το σχολείο σου. Η καθηγήτρια μας έδωσε κάποιους συνδυασμούς τροφών με τους οποίους μπορούμε να φτιάχνουμε ένα υγιεινό σάντουιτς για το σχολείο, πέρνοντας από αυτό όλα τα θρεπτικά συστατικά. Η καθηγήτρια μας έδωσε κάποιους συνδυασμούς τροφών με τους οποίους μπορούμε να φτιάχνουμε ένα υγιεινό σάντουιτς για το σχολείο, πέρνοντας από αυτό όλα τα θρεπτικά συστατικά.

18  4ος στόχος: Να τρως καθημερινά 3 κύρια γεύματα (πρωινό, μεσημεριανό, βραδινό) και υγιεινά ενδιάμεσα σνακς. Το να παραλείπεις γεύματα μπορεί να σου προκαλέσει ανεξέλεγκτη πείνα, με αποτέλεσμα στο επόμενο γεύμα να φας τεράστιες ποσότητες φαγητού. Να τρως καθημερινά 3 κύρια γεύματα (πρωινό, μεσημεριανό, βραδινό) και υγιεινά ενδιάμεσα σνακς. Το να παραλείπεις γεύματα μπορεί να σου προκαλέσει ανεξέλεγκτη πείνα, με αποτέλεσμα στο επόμενο γεύμα να φας τεράστιες ποσότητες φαγητού. Υγιεινά ενδιάμεσα σνακς

19  6ος στόχος: Φτιάξε υγιεινά, ισοζυγισμένα γεύματα Φτιάξε υγιεινά, ισοζυγισμένα γεύματα Καθημερινά χρειάζεσαι περισσότερα από 40 θρεπτικά συστατικά για να είσαι υγιείς. Καμιά τροφή από μόνη της δεν μπορεί να σου τα δώσει όλα. Γι’ αυτό χρειάζεται καθημερινά να παίρνεις ποικιλία τροφών από τις 4 βασικές ομάδες Καθημερινά χρειάζεσαι περισσότερα από 40 θρεπτικά συστατικά για να είσαι υγιείς. Καμιά τροφή από μόνη της δεν μπορεί να σου τα δώσει όλα. Γι’ αυτό χρειάζεται καθημερινά να παίρνεις ποικιλία τροφών από τις 4 βασικές ομάδες  5ος στόχος: Στερεά και νεανικά κόκκαλα για γερούς ενήλικες

20  7ος στόχος: Μειώνω το λίπος νιώθω καλά! Μειώνω το λίπος νιώθω καλά! Αυτό μπορείς να το καταφέρεις αν αφαιρείς όλο το ορατό λίπος από το κρέας πριν το μαγείρεμα και μειώσεις την κατανάλωση λιπαρών τροφών ιδιαίτερα ζωικής προέλευσης Αυτό μπορείς να το καταφέρεις αν αφαιρείς όλο το ορατό λίπος από το κρέας πριν το μαγείρεμα και μειώσεις την κατανάλωση λιπαρών τροφών ιδιαίτερα ζωικής προέλευσης  8ος στόχος:  8ος στόχος: Το ψαράκι κάνει και αυτό καλό! Το ψαράκι κάνει και αυτό καλό! Ο επόμενος σου στόχος θα είναι να συμπεριλάβεις στο εβδομαδιαίο Ο επόμενος σου στόχος θα είναι να συμπεριλάβεις στο εβδομαδιαίο διαιτολόγιο σου 2 φορές το ψάρι. διαιτολόγιο σου 2 φορές το ψάρι.

21  9ος στόχος: Προσέχω τον τρόπο που μαγειρεύεται το φαγητό μου Προσέχω τον τρόπο που μαγειρεύεται το φαγητό μου  10ος στόχος: Για γεύση… Για γεύση, αντί για αλάτι, πρόσθεσε διάφορα μπαχαρικά, κρασί, χυμό λεμονιού και σάλτσα Για γεύση, αντί για αλάτι, πρόσθεσε διάφορα μπαχαρικά, κρασί, χυμό λεμονιού και σάλτσα ντομάτας στα φαγητά σου. ντομάτας στα φαγητά σου.

22 Συνοπτικές μετρήσεις σωματικού βάρους των μαθητών/τριών, Μάρτης 2009

23 Σύγκριση μετρήσεων σωματικού βάρους και περιμέτρου μέσης κοριτσιών/αγοριών σε όλες τις τάξεις 1 η μέτρηση: Οκτώβριος η μέτρηση: Μάρτης 2009

24 Λιπόβαρα αγόρια (Α,Β,Γ τάξη) Μετρήσεις Οκτώβριου Μετρήσεις Μάρτιου

25 Λιπόβαρα κορίτσια (Α,Β,Γ τάξη) Μετρήσεις Μάρτιου Μετρήσεις Οκτώβριου

26 Αγόρια με κανονικό βάρος (Α,Β,Γ τάξη) Μετρήσεις Οκτώβριου Μετρήσεις Μάρτιου

27 Κορίτσια με κανονικό βάρος (Α,Β,Γ τάξη) Μετρήσεις Μάρτιου Μετρήσεις Οκτώβριου

28 Υπέρβαρα αγόρια (Α,Β,Γ τάξη) Μετρήσεις Οκτώβριου Μετρήσεις Μάρτιου

29 Υπέρβαρα κορίτσια (Α,Β,Γ τάξη) Μετρήσεις Μάρτιου Μετρήσεις Οκτώβριου

30 Παχύσαρκα αγόρια (Α,Β,Γ τάξη) Μετρήσεις Μάρτιου Μετρήσεις Οκτώβριου

31 Παχύσαρκα κορίτσια (Α,Β,Γ τάξη) Μετρήσεις Οκτώβριου Μετρήσεις Μάρτιου

32 Περίμετρος για αγόρια(<94 cm) Μετρήσεις Μάρτιου Μετρήσεις Οκτώβριου

33 Περίμετρος για κορίτσια(<80 cm). Μετρήσεις Μάρτιου Μετρήσεις Οκτώβριου

34 Τα αποτελέσματα των μετρήσεων αναλύθηκαν στατιστικά με αναλύθηκαν στατιστικά με Paired sample T-test και βρέθηκε Paired sample T-test και βρέθηκε ότι είναι αξιόπιστα! O μέσος όρος Δ.Μ.Σ. μειώθηκε από 22 τον Οκτώβριο σε 21 το Μάρτιο.

35 Γενικό συμπέρασμα Οι παρεμβάσεις στις διατροφικές συνήθειες και στη σωματική άσκηση των μαθητών επέφεραν σημαντική βελτίωση στην υγεία τους, ένδειξη πως πρέπει οι παρεμβάσεις αυτές να αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του σχολικού προγράμματος

36 ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ AΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ΕΔΣΠΥ


Κατέβασμα ppt "Σωστή διατροφή και σωματική άσκηση ως λύσεις – κλειδιά στον κίνδυνο της Παιδικής Παχυσαρκίας."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google