Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ ΕΙΣΗΓΗΣΗ: Σχέδιο Στρατηγικής ανάπτυξης του τουριστικού προϊόντος της Π.Ι.Ν. Στρατηγικές επικοινωνίας και προβολής.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ ΕΙΣΗΓΗΣΗ: Σχέδιο Στρατηγικής ανάπτυξης του τουριστικού προϊόντος της Π.Ι.Ν. Στρατηγικές επικοινωνίας και προβολής."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ ΕΙΣΗΓΗΣΗ: Σχέδιο Στρατηγικής ανάπτυξης του τουριστικού προϊόντος της Π.Ι.Ν. Στρατηγικές επικοινωνίας και προβολής

2 Τρεις άξονες με τους οποίους προσεγγίζουμε τη στρατηγική επιμέρους δράσεων & ενεργειών : ελληνικός τουρισμός Ανταγωνισμός Περιφέρεια Ιονίων Νησιών

3 Ο Ελληνικός Τουρισμός τα τελευταία δέκα χρόνια

4 Η Τουριστική περίοδος της Περιφέρειας:

5 Ενώ στοχεύουμε στον ποιοτικό τουρισμό VS Τελικά προσελκύουμε ΜΕΣΑΙΑ και ΧΑΜΗΛΑ εισοδηματικά τμήματα ζήτησης

6 Ενώ επενδύουμε περισσότερο VS οι αποδόσεις των επενδύσεων μειώνονται

7 Ενώ έχουμε ανάγκη από καλύτερα εκπαιδευμένο ανθρώπινο δυναμικό VS πληθαίνουν οι ανειδίκευτοι.

8 Ειδικότερα για την ΠΙΝ, (σύμφωνα με στοιχεία της ενδιάμεσης διαχειριστικής αρχής της), διαπιστώνουμε πως βρισκόμαστε: Στη 251 η θέση στην καινοτομία, σε σύνολο 262 ευρωπαϊκών περιφερειών. Στην 248 η θέση στις υποδομές Στην 246 η θέση στις τεχνολογίες και στο διαδίκτυο. Στην 253 η θέση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και δια βίου μάθηση. Στην 249 η θέση στην περιφερειακή ανταγωνιστικότητα και κατ’ επέκταση στη 254 η θέση στην αποδοτικότητα, κάτι το οποίο είναι και το ζητούμενο. Δηλαδή μπορεί να έχεις τζίρους, αλλά δεν έχεις αποδοτικότητα, κερδοφορία!

9 Η Ανταγωνιστικότητα της ΠΙΝ μεταξύ των δεκατριών ελληνικών περιφερειών,καταλαμβάνει την 7 η θέση!

10 Όσον αφορά στο κατά κεφαλήν εισόδημα στην Περιφέρειά μας την περίοδο 2005-2010, παρατηρούμε ότι μια από τις ναυαρχίδες του ελληνικού τουρισμού, η Κέρκυρα, να εμφανίζει αισθητή μείωση σε σχέση με τους υπόλοιπους Νομούς- Περιφερειακές Ενότητες: Λόγω του ότι ο πληθυσμός της είναι άνω του 50% των υπολοίπων, βυθίζει προς τα κάτω το μέσο όρο της Περιφέρειας. ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ Κατά κεφαλή ακαθάριστο εγχώριο προϊόν κατά Περιφέρεια και Νομό Σε ευρώ. Σε τρέχουσες Τιμές Έτη Περιφέρειες &Νομοί 200520062007200820092010 Ιόνια Νησιά17.26118.13019.23919.45618.44017.189 Ζάκυνθος20.93023.19025.33924.85624.61622.807 Κέρκυρα15.58815.88916.30916.86415.40514.241 Κεφαλληνία21.08122.17324.62624.54623.27521.767 Λευκάδα13.26814.59215.70116.05316.99616.846

11 Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΠΙΝ ΚΑΙ ΠΟΙΟΣ Ο ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ

12 Να καταστήσει σαφή τον πρωταγωνιστικό ρόλο του τουρισμού στις τοπικές οικονομίες. Να αναδείξει τον τουρισμό στις προτεραιότητες του παραγωγικού έργου της ΠΙΝ. Να δώσει συγκεκριμένες κατευθύνσεις στην τουριστική ανάπτυξη. Να υποστηρίξει τη μετάβαση της τουριστική πολιτικής από το βερμπαλιστικό μιμητισμό στην ορθολογική δράση. Να δημιουργήσει τις αναγκαίες προϋποθέσεις για τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του τουρισμού.

13 Αποτελέσματα:  Η ΠΙΝ θα καταστεί ελκυστική σε νέες επενδύσεις.  Ελκυστική στον εκσυγχρονισμό ενός τεράστιου επενδεδυμένου κεφαλαίου.  Θα έχουμε διάχυση των ωφελειών του τουρισμού στην κοινωνία.

14 Τη μεγαλύτερη άνοδο εμφανίζουν οι εξής τουριστικοί Νομοί : I.Νομός Δωδεκανήσου εμφανίζει αύξηση 53% II.Χαλκιδικής σε 23,8% III.Ρεθύμνου 9,9% IV.Ζακύνθου 9,3% V.Κέρκυρας 9,1% VI.Λασιθίου 2,5%.

15

16

17 ΗΠεριφέρειά μας υστερεί σε επενδύσεις λόγω του Αναπτυξιακού Νόμου:Μεταξύ του 2000-2010 κατόρθωσε να συγκεντρώσει το 65% της τουριστικής προσφοράς σε κλίνες, σε 4 Περιφέρειες της χώρας (Κεντρική Μακεδονία, Αττική, Δωδεκάνησα και Κρήτη).

18 Άλλες επιδόσεις του σύνθετου δείκτη ευημερίας και ανάπτυξης σε επίπεδο νομού. Ποσοστιαία Κατανομή Ξενοδοχειακών Κλινών ανά Περιφέρεια, 2013

19

20 Παράγοντες που θα επηρεάσουν τον Τουρισμό στο μέλλον:  Κλιματικές αλλαγές: Η αύξηση της θερμοκρασίας, θα επηρεάσει σημαντικά τα 120 εκ. Τουριστών που επισκέπτονται τη Μεσόγειο κάθε χρόνο, ενώ η υψήλή τουριστική περίοδος θα μετατοπιστεί από το καλοκαίρι προς την άνοιξη και το φθινόπωρο. Θα επηρεασθεί το μίγμα της αγοράς του τουρισμού μας και ο σχεδιασμός ειδικών υποδομών, σαφώς θα προσαρμοσθεί στις εκάστοτε καιρικές συνθήκες.

21  Δημογραφικές εξελίξεις: Η μετανάστευση, η πληθυσμιακή/ηλιακή διάρθρωση και η δομή/σύνθεση της οικογένειας, αποτελούν παραμέτρους που αλλάζουν.

22  Νέες τεχνολογίες Αύξηση της χρήσης του διαδικτύου, ευρεία χρήση εφαρμογών στην κινητή τηλεφωνία Αυξημένη διάδραση ατόμων στο πλαίσιο της Κοινωνικής Δικτύωσης (social media) Αναβάθμιση Πληροφοριακών Συστημάτων Αξιοποίηση Ψηφιακών Δεδομένων

23  Η ταχύτητα με την οποία ταξιδεύει ο κόσμος σήμερα. Το 1990 για να μην πάμε πιο πίσω, το Boeing 747-400 έκανε την απόσταση Λονδίνο-Σύδνεϋ σε 23 ώρες και μία στάση. Σήμερα, το 787 DreamLiner κάνει την ίδια απόσταση σε 17,5 ώρες χωρίς στάση (non- stop).

24  Η αύξηση της αεροπορικής κίνησης. Έως το 2030 η αεροπορική κίνηση θα έχει διπλασιαστεί σε σχέση με σήμερα σε βαθμό που θα απορροφήσει επιπλέον 1.100.000 πιλότους και μηχανικούς αεροσκαφών.

25  Ασφάλεια Η σύσταση μηχανισμών διαχείρισης κρίσεων, πρέπει να συγκαταλέγεται στις στρατηγικές προτεραιότητες κάθε τουριστικού προορισμού.

26  Αντιλήψεις περί πολυτέλειας. Οι ταξιδιώτες από αναδυόμενες οικονομίες, επιζητούν χλιδή Πολυτέλεια = Χαβιάρι, Πρώτη Αεροπορική θέση, Ανέσεις, Άριστη εξυπηρέτηση, κλπ. Πολυτέλεια = Αυτοεκπλήρωση, Εμπειρία, Εύ ζήν Πολυτέλια = Ποιοτική Εμπειρία, Exclusive & Personalized Services

27 ΣΤΟΧΟΣ: ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΒΙΟΤΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ ΤΗΣ ΠΙΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΑΛΛΩΝ ΠΕΡΙΟΧΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ ΝΑ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΖΗΣΟΥΝ ΕΔΩ ΕΙΤΕ ΜΟΝΙΜΑ ΕΙΤΕ ΠΡΟΣΩΡΙΝΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗ ΚΑΙ ΕΛΚΥΣΤΙΚΗ ΔΙΑΒΙΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΜΑΣ & ΕΜΑΣ

28 ΑΞΟΝΕΣ: Αύξηση της ανταγωνιστικότητας. Απασχόληση για το ευρύτερο σύνολο καθώς Εισόδημα. Η σύνδεση του αρχαίου και σύγχρονου κόσμου. Ο σεβασμός στο περιβάλλον Το κύρος της επιχειρηματικότητας και η περηφάνια των εργαζομένων. Διατομεακές ενέργειες – κατά συνέπεια αύξηση της ανταγωνιστικότητας.

29 ΕΡΓΑΛΕΙΑ: Ανθρώπινος Παράγοντας Δυνατότητα Ευελιξίας της Αγοράς Επένδυση στην Εκπαίδευση Συνένωση Δυνάμεων Συμμαχίες

30 Συμμαχία και συνεργασία με όποιον μπορεί να προσφέρει στην επισκεψιμότητα.

31 Σωστή Διαχείριση και Εφαρμογή των Εναλλακτικών Μορφών τουρισμού, βάση των εγχώριων δυνατοτήτων.

32 Επίπεδο στην προσφορά, το service και την ποιότητα, της κάθε μορφής εναλλακτικού τουρισμού.  Τουρισμός Πόλης: Εκπαιδευτικός, Συνεδριακός, Ιατρικός, κλπ.  Περιηγητικός: Αθλητικός, Θαλάσσιος, Εκπαιδευτικός...  Πολιτιστικός Τουρισμός: Μουσεία, Αρχαιολογικοί Χώροι, Διατηρητέα Κτήρια, Μοντέρνα Αρχιτεκτονική...  Θρησκευτικός τουρισμός: Συνδυάζεται με άλλου «τύπου» μορφές τουρισμού.

33 Στρατηγική: I.Προϊόντος II.Αγοράς III.Ανά κατηγορία επισκεπτών IV.Υποδομών ( υλικές, άυλες, επιχειρηματικό περιβάλλον) V.Προώθησης

34 Επί παραδείγματι: Πολιτιστικός Τουρισμός Αξιοποίηση Αρχαιολογικών Χώρων Διοργάνωση Φεστιβάλ και των ήδη υπαρχόντων Ανάδειξη Βιβλιοθηκών, Κήπων, Διατηρητέων Κτηρίων Θεματικές Διαδρομές Γαστρονομία Μουσική, Κινηματογράφος, Θέατρο, Εκθέσεις Βιωματικές Εμπειρίες όπως συμμετοχή σε ανασκαφές, κλπ Τεχνολογικά Μέσα, applications, blogs, ψηφιακοί τουριστικοί οδηγοί, κά Υποδομές (στάθμευση, ΑΜΕΑ, κά).

35 Ας μη ξεχνάμε! Το value for money, το αξέχαστο service και η ανεπανάλλειπτη εμπειρία, μπορούν να οδηγήσουν στην εγχώρια άνθηση & πρόοδο, ώστε το Gross Domestic Product, αυτομάτως να ταυτίζεται με το Gross Domestic Prosperity.

36 Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας!


Κατέβασμα ppt "ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ ΕΙΣΗΓΗΣΗ: Σχέδιο Στρατηγικής ανάπτυξης του τουριστικού προϊόντος της Π.Ι.Ν. Στρατηγικές επικοινωνίας και προβολής."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google