Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Από το χωράφι στο πιάτο μας Σκέψεις, εμπειρίες, ερευνητικά δεδομένα.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Από το χωράφι στο πιάτο μας Σκέψεις, εμπειρίες, ερευνητικά δεδομένα."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Από το χωράφι στο πιάτο μας Σκέψεις, εμπειρίες, ερευνητικά δεδομένα

2 Μέχρι το 2015 το 53% του παγκόσμιου πληθυσμού εκτιμάται ότι θα ζει στα αστικά κέντρα Όλοι αυτοί θα εξαρτώνται από τους καλλιεργητές της γης και όσους εργάζονται στην ύπαιθρο για την παραγωγή τροφής και άλλων ειδών που θεωρούνται αναγκαία ή επιθυμητά

3 Η διαπίστωση: Η γνώση του αστικού πληθυσμού για την παραγωγή της τροφής και για θέματα διαχείρισης της αγροτικής γης είναι ανεπαρκής Το 1998 ο Παρασκευόπουλος έκανε μια έρευνα σε 686 δημοτικά σχολεία και διαπίστωσε ότι: «οι μαθητές είναι ανίδεοι για την επίδραση των αγροτικών πρακτικών στην τροφική αλυσίδα και στην παραγωγή τροφής»

4 Η γνώση των νέων για το πώς παράγεται η τροφή τους και πως φτάνει στο πιάτο τους είναι περιορισμένη. Στόχος μας είναι η επανασύνδεση τους με τη γνώση του τι τρώνε και πως αυτή παράγεται. Με … επισκέψεις σε φάρμες καλλιεργητών ώστε να αναπτύξουν τα σχολεία ισχυρότερους δεσμούς με τα αγροκτήματα. Τα παιδιά ωφελούνται από τις άμεσες εμπειρίες τους με τα φυτά και τα ζώα όταν επισκέπτονται αγροκτήματα.

5 Η σύνδεση του χαμένου δεσμού των καταναλωτών με τη γνώση της παραγωγής της τροφής θα βοηθήσει στο να λαμβάνουν σωστές αποφάσεις και να χρησιμοποιούν τους φυσικούς πόρους σωστά

6 Τι γνωρίζουν οι μαθητές 1. 1. Οι μαθητές δε γνωρίζουν ή γνωρίζουν ελάχιστα τι σημαίνει φυτοπροστασία και τι είναι τα παράσιτα των φυτών 2. Δε γνωρίζουν τη διαφορά συμβατικής και ολοκληρωμένης γεωργίας 3. Δεν μπορούν να περιγράψουν την έννοια της γεωργίας αλλά και να αναφέρουν τις καλλιέργειες της περιοχής τους. 4. Δε γνωρίζουν αν ο τρόπος καλλιέργειας έχει αρνητική επίδραση στο περιβάλλον

7 Τι γνωρίζουν οι μαθητές 2 5. Οι γνώσεις τους για τη βιοτεχνολογία και τη γενετική μηχανική στην παραγωγή τροφίμων είναι σχεδόν ανύπαρκτη 6. Δεν αναζητούν πληροφορίες για το τρόφιμο που αγοράζουν και δεν ενδιαφέρονται να αναζητήσουν 7. Είναι πιθανό να γνωρίζουν περισσότερα για το δάσος του Αμαζονίου και την τρύπα του όζοντος παρά για τα τρόφιμα που τρώνε 8. Η έννοια της τροφικής αλυσίδας κατανοείται γραμμικά και όχι ως πλέγμα τροφικό όπου γίνεται μεταφορά ενέργειας

8 Τι γνωρίζουν οι μαθητές 3 9. Δε γνωρίζουν το θέμα της τοπικής παραγωγής τροφίμων 10. Γενικά είναι υπέρ των βιολογικών και των τοπικών αγορών ως μια αφηρημένη ιδέα αλλά δεν κατανοούν στην πράξη της αναγκαιότητα να αγοράζει κάποιος τρόφιμα από τον τόπο του. 11. Όπως και πολλοί γονείς ενδιαφέρονται περισσότερο για τη γεύση του τροφίμου, τη δυνατότητα να έχουν το αγαπημένο τους τρόφιμο όλο το χρόνο, ενώ δεν ασχολούνται με το που και πως παράγεται το τρόφιμο αυτό

9 Δεν γνωρίζουμε και δεν ενδιαφερόμαστε να μάθουμε 1. Για το ρόλο των τροφίμων στις ζωές των ανθρώπων 2. Για την επιρροή της διαφήμισης και του σχολείου στις αποφάσεις των νέων για το τι θα φάνε. 3. Για τους παράγοντες που φαίνεται να επηρεάζουν τους μαθητές στην επιλογή του φαγητού τους και φαίνεται να είναι: το σπίτι, το οικογενειακό - φιλικό περιβάλλον και τα μέσα ενημέρωσης

10 Είναι ανάγκη να γίνουν ξεκάθαρες οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις των πρακτικών παραγωγής τροφίμων μέσω γνωστικών και βιωματικών προσεγγίσεων. Οι νέοι θα πρέπει να μάθουν για τα τρόφιμα μέσω επισκέψεων σε τοπικές αγορές Σε βιολογικά και συμβατικά αγροκτήματα Να μαθαίνουν τους τρόπους καλλιέργειας και να συνομιλούν με τους αγρότες Θα πρέπει να εμπλέκονται και οι γονείς σ αυτές τις διαδικασίες συμμετέχοντας στις εκπαιδευτικές επισκέψεις

11 Τι θα συνέβαινε αν.. Αν αφήναμε τους μαθητές ενός λυκείου να αναζητήσουν την τροφή τους σ’ ένα ελεγχόμενο φυσικό περιβάλλον ώστε να έρθουν σε επαφή με την τοπική βιοποικιλότητα και τη φύση;

12 Οι παράγοντες που εμποδίζουν ή διευκολύνουν τη μάθηση 1.Εκπαιδευτικοί και μαθητές αισθάνονται φόβο ότι θα χαθούν στο ύπαιθρο, φοβούνται δηλητηριώδη φυτά, έντομα ή δηλητηριώδη φίδια. Επίσης θεωρούν ότι το χώμα είναι βρωμιά και το φοβούνται. 2.Το αίσθημα της σιχασιάς τους εμποδίζει να πιάσουν οργανισμούς ή την οργανική ύλη. 3.Προτιμούν δραστηριότητες που δε συνεπάγεται χειρισμό οργανικής ύλης αλλά καθαρό νερό χωρίς χόρτα, ξύλα και με εύκολη πρόσβαση 4.Στη θέα ενός γυμνοσάλιαγκα, ενός σαλιγκαριού ή γαιοσκώληκα αισθάνονται αηδία και φόβο. 5.Οι εκπαιδευτικοί δεν είναι εξοικειωμένοι με τη μελέτη πεδίου. Αν κάποιος μάθει να εργάζεται σ’ ένα κλειστό περιβάλλον τότε μια πρακτική στο πεδίο μπορεί να είναι μια πολύ δύσκολη εμπειρία.

13 Είμαστε ενήμεροι για τις σύγχρονες προσεγγίσεις των ζητημάτων; Πόσοι γνωρίζουμε:

14 Αγοράζουμε τα τοπικά προϊόντα;

15 Πόσοι γνωρίζουμε; Bios Coop Κοινωνικός Καταναλωτικός Συνεταιρισμός Θεσσαλονίκης

16 Η τροφή είναι μια πολιτική πράξη είναι ανταλλαγή γνώσης με ανθρώπους κάθε ηλικίας, που έχουν πάθος για το καλό φαγητό και αγάπη για τη μάνα γη.


Κατέβασμα ppt "Από το χωράφι στο πιάτο μας Σκέψεις, εμπειρίες, ερευνητικά δεδομένα."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google