Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης «Βιολογικοί εισβολείς στα χερσαία και υδάτινα συστήματα» Ζάμπα Μαρία Κούτρα Αφροδίτη Σουλέ Ειρήνη Υπεύθυνη μαθήματος:

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης «Βιολογικοί εισβολείς στα χερσαία και υδάτινα συστήματα» Ζάμπα Μαρία Κούτρα Αφροδίτη Σουλέ Ειρήνη Υπεύθυνη μαθήματος:"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης «Βιολογικοί εισβολείς στα χερσαία και υδάτινα συστήματα» Ζάμπα Μαρία Κούτρα Αφροδίτη Σουλέ Ειρήνη Υπεύθυνη μαθήματος: Αριανούτσου Μαργαρίτα ΜΔΕ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ

2 1.Συγκέντρωση υλικού από τον Τύπο, το διαδίκτυο, τη βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου & βιβλία. 2.Ενημέρωση των μαθητών με συζήτηση στην τάξη με τη βοήθεια και παρακολούθηση του καθηγητή. Επισήμανση του θέματος 3. Με ερωτηματολόγιο, με το οποίο ανιχνεύονται οι απόψεις των μαθητών σχετικά με το θέμα καθώς και η εξοικείωσή τους με επιστημονικούς όρους.

3 •Να κατανοήσουν οι μαθητές τι είναι η Βιοποικιλότητα. •Γιατί μας ενδιαφέρει η Βιοποικιλότητα. •Παράγοντες που την απειλούν. •Να κατανοήσουν οι μαθητές ότι η μείωση της Βιοποικιλότητας οδηγεί σε υποβάθμιση του περιβάλλοντος. •Να κατανοήσουν οι μαθητές την έννοια του οικοσυστήματος. Στόχοι γνωστικοί

4 •Ανάπτυξη και δημιουργία αξιών, στάσεων και συμπεριφορών φιλικών προς το περιβάλλον για βιώσιμη ανάπτυξη. •Ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα προστασίας περιβάλλοντος και διατήρησης βιοποικιλότητας. •Ανάπτυξη ενδιαφέροντων, πρωτοβουλιών, διερεύνηση και δράσης γύρω από περιβαλλοντικά προβλήματα. Στόχοι συναισθηματικοί

5 •Ανάπτυξη διάθεσης για αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου τους μέσα και έξω από το σχολείο. •Καλλιέργεια σεβασμού και αγάπης προς το ανθρωπογενές και φυσικό περιβάλλον. Στόχοι συναισθηματικοί

6 Άνοιγμα του σχολείου στη φύση: •Καλλιτεχνική έκφραση με ζωγραφική, μουσική, ποίηση. •Καλλιέργεια δεξιοτήτων •Ανάπτυξη ικανοτήτων για έρευνα, συλλογή στοιχείων-πληροφοριών και κριτική ανάλυση. Στόχοι ψυχοκινητικοί •Βιωματική δράση μέσω των αισθήσεων για απόκτηση εμπειριών και γνώσεων. •Ανάπτυξη αυτενέργειας, υπευθυνότητας, συνεργασίας, κοινωνικοποίησης

7 •Ομαδοκεντρική •Μαθητοκεντρική •Μελέτη Πεδίου •Μελέτη περίπτωσης •Μέθοδος επίλυσης προβλήματος Μέθοδος

8 Πορεία -Επιλογή θέματος → Καθορισμός στόχου → Χωρισμός σε ομάδες → Ενημέρωση από πηγές για το θέμα → Επίσκεψη στη λίμνη Παμβώτιδα → Επίσκεψη σε περιοχή με φραγκοσυκιές → Σύνθεση εργασίας → Παρουσίαση → Αξιολόγηση.

9 1η Δραστηριότητα Στόχος: Κατανόηση της Βιοποικιλότητας. Περιγραφή: Επίσκεψη στη λίμνη Παμβώτιδα – Παρακολούθηση εκπαιδευτικού προγράμματος σχετικό με τη βιολογική εισβολή στη λίμνη. Συλλογή υλικού και ταυτοποίηση των ειδών Τσίμα, τηλιανός, κυπρίνος. Δραστηριότητες για την υλοποίηση των στόχων Αξιολόγηση: Ομαδική συζήτηση

10 2η Δραστηριότητα Στόχος: Κατανόηση του κινδύνου εξαφάνισης διαφόρων ειδών πανίδας και χλωρίδας. Περιγραφή: Εργασία όπου καλούνται οι μαθητές να καταγράψουν τα απειλούμενα είδη. Δραστηριότητες για την υλοποίηση των στόχων Αξιολόγηση: Φύλλο αξιολόγησης με ερωτήσεις και σταυρόλεξο

11 3η Δραστηριότητα Στόχος: Κατανόηση των τροφικών αλυσίδων και του ρόλου του εισβολέα. Περιγραφή: Προετοιμασία των μαθητών και εξοικείωση με τους όρους: βιοποικιλότητα, βιότοπος, καταναλωτής, οικοσύστημα, τροφική αλυσίδα, παραγωγός κλπ. Δραστηριότητες για την υλοποίηση των στόχων Αξιολόγηση: Ομαδική συζήτηση

12 4η Δραστηριότητα Στόχος: Κατανόηση του ρόλου του εισβολέα και την οικολογική επιβάρυνση. Περιγραφή: Επίσκεψη σε περιοχή με φραγκοσυκιές. Φωτογράφιση. Δραστηριότητες για την υλοποίηση των στόχων Αξιολόγηση: Ομαδική συζήτηση

13 •Οργάνωση και επεξεργασία των πληροφοριών, ρυθμίσεων ή άλλων στοιχείων. Πίνακες, φωτογραφικό υλικό, κατασκευή ιστογραμμάτων. •Συγγραφή σεναρίου στο οποίο αναφέρονται οι δραστηριότητες, οι ενέργειες και οι εμπειρίες από το όλο πρόγραμμα. Σύνθεση της εργασίας •Επισήμανση των αρνητικών συνεπειών στο οικοσύστημα και τη βιοποικιλότητα εξαιτίας των εισβολέων.

14 •Έκθεση υλικού στο σχολείο. •Ανάρτηση του υλικού σε ιστοσελίδα. •Καθορισμός ημέρας που θα γίνεται παρουσίαση όλων των δράσεων. Παρουσίαση της εργασίας Από επιτροπή που συγκροτείται και στην οποία συμμετέχουν ο σύλλογος διδασκόντων, ο σύλλογος γονέων & κηδεμόνων, αντιπροσωπεία μαθητών και μέλη της τοπικής αυτοδιοίκησης Αξιολόγηση

15 Θέλουμε να μεταφέρουμε με μια βάρκα σ’ένα νησάκι ένα λύκο, ένα πρόβατο και ένα δεμάτι χόρτα. Προσοχή! Πρέπει να τα μεταφέρουμε ένα –ένα, γιατί η βάρκα μας δε χωράει παραπάνω. Αν πάρουμε πρώτα το λύκο, το πρόβατο που θα μείνει πίσω θα φάει τα χόρτα. Αν πάρουμε πρώτα τα χόρτα, τότε ο λύκος θα φάει το πρόβατο... Πώς θα τα μεταφέρουμε????...και μία σπαζοκεφαλιά!

16 «.... ο άνθρωπος και οι ανάγκες του γεμίζουν τον κόσμο. οι ανάγκες αυτές είναι σημαντικές. Υπάρχει όμως χώρος και για την ομορφιά, τη γενναιοδωρία της φύσης που είναι από μόνη της μία από τις βαθύτερες ανάγκες του ανθρώπου.» Bird Johnson ευχαριστουμε για την προσοχή σας!


Κατέβασμα ppt "Πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης «Βιολογικοί εισβολείς στα χερσαία και υδάτινα συστήματα» Ζάμπα Μαρία Κούτρα Αφροδίτη Σουλέ Ειρήνη Υπεύθυνη μαθήματος:"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google