Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

«Πουλώντας» την ύπαιθρο: αγροτικός τουρισμός. •Η αγροτική οικονομία δε βασίζεται πλέον μόνο στην παραγωγή αλλά και στην κατανάλωση, λόγω της διαφοροποίησης.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "«Πουλώντας» την ύπαιθρο: αγροτικός τουρισμός. •Η αγροτική οικονομία δε βασίζεται πλέον μόνο στην παραγωγή αλλά και στην κατανάλωση, λόγω της διαφοροποίησης."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 «Πουλώντας» την ύπαιθρο: αγροτικός τουρισμός

2 •Η αγροτική οικονομία δε βασίζεται πλέον μόνο στην παραγωγή αλλά και στην κατανάλωση, λόγω της διαφοροποίησης της, (π.χ. τουρισμός)… •… ο αγροτικός τουρισμός προωθείτε ως μέρος στρατηγικών της ενδογενούς ανάπτυξης… •… ο αγροτικός τουρισμός προωθείτε ως μέρος της διαφοροποίησης των γεωργικών εκμεταλλεύσεων

3 «Πουλώντας» την ύπαιθρο: αγροτικός τουρισμός •Τι περιλαμβάνει ο τουρισμός στις αγροτικές περιοχές? •Μεγάλο εύρος δραστηριοτήτων που δεν έχουν αγροτικό χαρακτήρα π.χ. •- θεματικά πάρκα και κέντρα διακοπών, •- επισκέψεις σε ιστορικούς χώρους, •- πικ νικ, •- βόλτα σε αξιοθέατα,

4 «Πουλώντας» την ύπαιθρο: αγροτικός τουρισμός •Δραστηριότητες που αφορούν την ενεργή εμπλοκή με το αγροτικό τοπίο, περιβάλλον, πολιτισμό και παραδόσεις, δηλ. δραστηριότητες ενεργούς συμμετοχής •- νέες δραστηριότητες όπως κωπηλασία, ορεινή ποδηλασία, οδήγηση οχημάτων παντός εδάφους αθλήματα αντοχής, ορειβασία κλπ., •- διακοπές σε φάρμες, •- διακοπές σε παραδοσιακά τουριστικά αξιοθέατα

5 Πώς εμπορευματοποιείτε η ύπαιθρος •Όταν η αξία της υπαίθρου, που στηρίζεται στην εκμετάλλευση του φυσικού περιβάλλοντος (π.χ. γεωργία), μεταβάλλεται και πλέον στηρίζεται στην εκμετάλλευση της αισθητικής έλξης της υπαίθρου τότε μιλάμε για εμπορευματοποίηση της υπαίθρου, δηλ. •… η ύπαιθρος αποκτά αξία για κάποιους πολιτισμικούς ή αισθητικούς λόγους πέρα από την πραγματική χρησιμότητά της, επομένως «αφαιρείται» σταδιακά η χρήση της ως χώρος παραγωγής …

6 Πώς εμπορευματοποιείτε η ύπαιθρος •… η αγροτική γη εκτιμάται όλο και λιγότερο για την παραγωγική της ικανότητα και περισσότερο για τις ευκαιρίες που προσφέρει για τον τουρισμό δηλ. η ύπαιθρος έχει μετατραπεί σε εμπόρευμα… •… πωλείται και «αγοράζεται» μέσω καταναλωτικών πρακτικών του τουρισμού, των επενδύσεων σε ακίνητα από εισερχόμενους από τις πόλεις μετανάστες, το μάρκετινγκ των αγροτικών προϊόντων κλπ., •… η εμπορευματοποίηση της υπαίθρου αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της καπιταλιστικής οικονομίας στις αγροτικές περιοχές…

7 Πώς εμπορευματοποιείτε η ύπαιθρος •- … όπως όλα τα εμπορεύματα, έτσι και η ύπαιθρος συσκευάζεται και γίνεται αντικείμενο μάρκετινγκ έτσι ώστε να προσελκύσει το μεγαλύτερο δυνατό αριθμό δυνητικών αγοραστών… •- … το αγροτικό τοπίο, το αγροτικό περιβάλλον και οι αγροτικές παραδόσεις και πρακτικές έχουν μεγάλη αξία ανταλλαγής ενώ από την άλλη συμβαδίζουν περισσότερο με το ιδανικό του αγροτικού ιδεώδους …

8

9 Χώροι αγροτικής παραγωγής ως τουριστικοί πόλοι έλξης, Μηλιά Χανίων

10 Η εμπορευματοποίηση της αγροτικής κληρονομιάς- Μουσείο Καλαθοπλεκτικής στην Κομοτηνή

11 ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ στη Φλώρινα

12 Φαντασιακά αγροτικά τοπία- Ελαφότοπος Ζαγοροχώρια

13 Φαντασιακά αγροτικά τοπία- Μονοδένδρι Ιωάννινα

14 Φαντασιακά αγροτικά τοπία- Θέα από το χωριό Βίκος

15 Φαντασιακά αγροτικά τοπία - Καρδαμύλη

16

17 Καρδαμύλη

18

19 Εμπειρίες περιπέτειας – Τουρισμός περιπέτειας

20 Το «αγροτικό» ως εργαλείο μάρκετινγκ •Τα παραπάνω παραδείγματα εμπεριέχουν την εμπορευματοποίηση του αγροτικού για πρακτικές κατανάλωσης που λαμβάνουν χώρα εντός του αγροτικού χώρου… •… δηλ. η αγροτικότητα ως εμπόρευμα χαρακτηρίζεται από μια κινητικότητα η οποία έχει άμεση σχέση με τα προϊόντα που πωλούνται και αγοράζονται σε ένα αστικό περιβάλλον… •- «η ύπαιθρος και η κληρονομιά έχουν σμίξει και αναμειχθεί με την καταναλωτική κουλτούρα»!… •… η ύπαιθρος και η κληρονομιά πωλούν προϊόντα, και με τη σειρά τους αυτά τα προϊόντα ισχυροποιούν την επιρροή αυτών των παραδόσεων (π.χ. τα ρούχα Barbour, τα αυτοκίνητα SUV, Land Rover κλπ.)


Κατέβασμα ppt "«Πουλώντας» την ύπαιθρο: αγροτικός τουρισμός. •Η αγροτική οικονομία δε βασίζεται πλέον μόνο στην παραγωγή αλλά και στην κατανάλωση, λόγω της διαφοροποίησης."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google