Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
Βασικοί παιδαγωγικοί όροι
07/04/2017 1. Αγωγή 2. Μόρφωση 3. Μάθηση 4. Διδασκαλία 5. Εκπαίδευση 6. Παιδεία 7. Κατάρτιση Εφτάχρονη πιτσιρίκα πουλάει γλυκά στο δρόμο της Δαμασκού και ταυτόχρονα γράφει τα μαθήματά της δεν άφηνε με τίποτε τον Wasim Kheir Beik να τη φωτογραφήσει. Τελικά ο φωτογράφος του πρακτορείου SANA πήρε αυτό πού ήθελε με φακό από 30 μέτρα απόσταση (μαζί και το πρώτο βραβείο για το 2007 από την Ένωση Αραβικών Πρακτορείων Ειδήσεων) 1/11
2
Ομαδική Δραστηριότητα
07/04/2017 Δημιουργήστε ομάδες 2-3 ατόμων Προσπαθήστε να ορίσετε και να κουβεντιάσετε μέσα στις ομάδες σας τις παραπάνω βασικές παιδαγωγικές έννοιες Διάρκεια 10 λεπτά, ακολουθεί συζήτηση των αποτελεσμάτων της δραστηριότητας στην τάξη 2/11
3
1. ΑΓΩΓΗ 07/04/2017 Χαρακτηρίζεται ως αγωγή μια αλλαγή, επίδραση ή μια μεταβολή που ασκείται στον αναπτυσσόμενο άνθρωπο, (α) Αγωγή θεωρούνται μόνο οι επιδράσεις που δέχεται ο αναπτυσσόμενος άνθρωπος από τις συστηματικές και σκόπιμες ενέργειες των ενηλίκων (εκπαιδευτικοί, γονείς κλπ.) (β) Αγωγή θεωρείται το σύνολο των επιδράσεων που δέχεται το άτομο χωρίς να εξετάζεται αν προέρχονται από μεθοδευμένες ή μη συστηματικές ενέργειες ενηλίκων ή συνομηλίκων ή και από αυτό ακόμα το άψυχο περιβάλλον (γ) Αυτοαγωγή Η αγωγή γίνεται αποδεκτή με την: (α) περιορισμένη έννοια, (β) ευρεία έννοια και με την (γ) αυτοαγωγή Αποτέλεσμα της ΑΓΩΓΗΣ είναι η ΜΟΡΦΩΣΗ 3/11
4
2. ΜΟΡΦΩΣΗ 07/04/2017 Ως αποτέλεσμα της όλης διαδικασίας της αγωγής προκύπτει η μόρφωση, ΔΕΝ είναι το σύνολο των γνώσεων αλλά βρίσκεται πέρα από τις γνώσεις Αυτό που μένει όταν αφαιρεθούν οι γνώσεις … Μορφώνω= δίνω μορφή, διαπλάθω (χρησιμοποιήθηκε στην τέχνη) Αποτελεί δυναμική κατάσταση που εξελίσσεται και χαρακτηρίζει τον άνθρωπο και τα ζώα Συναρτάται με τις πολιτιστικές και κοινωνικο-ιστορικές συνθήκες και για αυτό μεταβάλλεται στο χώρο και στο χρόνο Φανερώνει τις εξειδικευμένες επιδράσεις της αγωγής Ειδική μόρφωση (σημερινή) και Γενικότερη μόρφωση (απουσιάζει) 4/11
5
3. ΜΑΘΗΣΗ 07/04/2017 Μόνο; Διαδικασία κατά την οποία το παιδί και ο έφηβος αποκτούν – με δική τους δραστηριότητα – γνώσεις δεξιότητες και ικανότητες, γενικά εμπειρίες για να: - βελτιώσουν τη συμπεριφορά τους, - αναπτύξουν την προσωπικότητά τους, - να αντιμετωπίσουν με αυτοτέλεια τις απαιτήσεις του περιβάλλοντός τους Η μάθηση δεν αναφέρεται μόνο στο γνωστικό τομέα και στην άσκηση ικανοτήτων Υπάρχει και κοινωνική μάθηση που αφορά την οικειοποίηση τρόπων συμπεριφοράς Η μάθηση είναι διαδικασία που αφορά τον εκπαιδευτικό και το μαθητή και θεωρείται επιτυχής όταν ο ίδιος ο μαθητής συμμετέχει ενεργά σ’ αυτήν. 5/11
6
4. ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ 07/04/2017 Οι ενέργειες και οι χειρισμοί στους οποίους προβαίνει κυρίως ο εκπαιδευτικός για να βοηθήσει το μαθητή: - στην οικειοποίηση (μάθηση) γνώσεων και πείρας και - στην καλλιέργεια δεξιοτήτων είναι διδασκαλία Προϋποθέτει τη συνύπαρξη και συνεργασία 2 ατόμων Σύμφωνα με την παραδοσιακή παιδαγωγική η διδασκαλία αποτελούσε ενέργεια που αφορούσε μόνο τον εκπαιδευτικό Λάθος, στο σύγχρονο σχολείο ο μαθητής είναι ενεργητικός 6/11
7
5. ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 07/04/2017 Ανάγκη για τη δημιουργία θεσμών και ιδρυμάτων για την παροχή - αγωγής και - μάθησης Η οργανωμένη αγωγή και μάθηση ονομάζεται εκπαίδευση Ο τρόπος με τον οποίο έχει οργανωθεί αποτελεί το εκπαιδευτικό σύστημα Το εκπαιδευτικό σύστημα δημιουργείται ως απόρροια των κοινωνικο-πολιτιστικών και πολιτικο-οικονομικών συνθηκών. Βασική δομή των εκπαιδευτικών συστημάτων: - α. Πρωτοβάθμια εκπ/ση (Νηπιαγωγείο, Δημοτικό) - β. Δευτεροβάθμια εκπ/ση (Γυμνάσιο, Λύκειο) - γ. Τριτοβάθμια εκπ/ση (ΑΕΙ, ΤΕΙ, ΑΣΠΑΙΤΕ, εκκλησιαστικές σχολές) 7/11
8
6. ΠΑΙΔΕΙΑ Όρος με πολλές διαφορετικές σημασίες 07/04/2017
Χρησιμοποιείται με διαφορετικές έννοιες: - της εκπαίδευσης - της αγωγής και μάθησης - της μόρφωσης 8/11
9
7. ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ 07/04/2017 Απόκτηση ή εκσυχρονισμός (επικαιροποίηση) γνώσεων κυρίως τεχνικής φύσεως Για να μπορέσει ο καταρτιζόμενος να προσαρμοστεί ή να γίνει πιο αποτελεσματικός στην παραγωγή Ιδιαίτερη σημασία στην ΕΕ όπου θεωρείται ότι έχει άμεση σχέση με την οικονομία και τον εκσυγχρονισμό της αγοράς 9/11
10
Ποιές είναι οι δύο βασικότερες παιδαγωγικές έννοιες;
07/04/2017 1. Αγωγή (μαζί με τη μάθηση οριοθετούν το γνωστικό πεδίο της παιδαγωγικής επιστήμης) 2. Μόρφωση (αποτελεί το αποτέλεσμα των 1 και 3) 3. Μάθηση (αποτέλεσμα της αγωγής) 4. Διδασκαλία (αποτελεί μέσο για την εκπλήρωση των 1και 3) 5. Εκπαίδευση (αποτελεί συστηματική και οργανωμένη προσπάθεια για 1 και 3) 6. Παιδεία 7. Κατάρτιση 10/11
11
Μαθήματα Τρίτη 14:00-17:00 Αμφιθέατρο Α (Φυσικού) στις Βούτες ή
Παρασκευή 14:00-17:00 Αμφιθέατρο Α (Κνωσός) 07/04/2017 Απορίες - Συζήτηση Συνεργασία με το διδάσκοντα Κνωσό - Παρασκευή 12:00-14 και 17:00-19:00 στην Η304 Βούτες - Τρίτη 13:00-14:00 και 17:00-19:00 Βούτες Δευτέρα 09:00-14:00 στην Α223 (πτέρυγα βιολογικού τμήματος)
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.