Στέκομαι, περπατώ…φρενάρω

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Δ ΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ Α ΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Ε ΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ Υ Λ ΟΓΙΣΜΙΚΟ Υ Αναστασία Γεωργιάδου.
Advertisements

Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Φιλοσοφία Ενσωμάτωσης των ΤΠΕ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Εκπαιδευτικά Σενάρια: Δομή και Αξιολόγηση
ΣΧΕΔΙΟ-ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΧΑΤΖΗΦΩΤΕΙΝΟΥ M.Sc. Computation, Univ. of London
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΚΑΙ ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ, ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ.
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία Ο υπολογιστής ως γνωστικό εργαλείο Γνωστικά εργαλεία θεωρούνται οι εφαρμογές που έχουν δημιουργηθεί με σκοπό να.
Teachers4Europe Χρύσα Παπαλαζάρου 1ο Δημοτικό Σχολείο Χαϊδαρίου.
ΣΕΝΑΡΙΟ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
Ο Εκπαιδευτικός και Παιδευτικός Χαρακτήρας και Ρόλος της ΕκΠαίδευσης στη-με τη Φυσική Επιστήμη / Φυσική - – Τα Πρότυπα, οι Τεχνολογίες, η Μεθοδολογία Γεωργ.
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΤΜΗΜΑ Π 2 ΓΟΓΟΥΛΟΥ ΑΓΟΡΙΤΣΑ ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 5.4 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ, ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ.
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Το Εκπαιδευτικο Σενάριο είναι:
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Πρόταση αποτελεσματικής μαθησιακής διαδικασίας για το μάθημα : Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο. Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας.
Σενάριο.
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία
Μια φορα κι eναν καιρο στο Διαδικτυο…
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
Κατασκευή σεναρίου διδασκαλίας με τη χρήση εργαλείων web 2.0
Τάξεις στις οποίες απευθύνεται: Β Γυμνασίου
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
«Πλακόστρωση» Μαρίνα Πάλλα.
ΦΥΣΙΚΗ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ ΓΙΑΛΟΥΡΗΣ.
INTERACTIVE PHYSICS Χρήση για την υποστήριξη «δύσκολων σημείων» της Φυσικής του Λυκείου Καλφαγιάννης Θανάσης.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ (PROJECT) ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2 ΓΕΛ ΒΡΙΛΗΣΣΙΩΝ.
Τι είναι το Εκπαιδευτικό Σενάριο
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Xρήση Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση (692) Χρήση Ψηφιακών Εργαλείων στη Διδασκαλία των Μαθηματικών Εαρινό εξάμηνο 2008 Μαθηματικό Τμήμα ΕΚΠΑ.
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική διαδικασία Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
Εκπαιδευτικό Σενάριο : “ Μαθαίνω για το κακόβουλο λογισμικό και προστατεύομαι ” Ζαμπέτογλου Γεώργιος ΕκπαιδευτικόςΠληροφορικής ΠΕ.
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ schools.gr/content/index.php?lesson_id=1 &ep=67 schools.gr/content/index.php?lesson_id=1.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑΣ ΣΟΦΙΑ ΠΟΠΟΡΗ. Το συγκεκριμένο σενάριο εργασίας αφορά τη διδασκαλία των παρακάτω αντικειμένων της ενότητας 14.4 Τα είδη και οι νόμοι.
Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Εκπαιδευτική Τεχνολογία, Πολυμέσα.
Εργασία στο Μάθημα: «Εκπαιδευτική τεχνολογία-Πολυμέσα» Διδάσκων : Άγγελος Γιαννούλας Ομάδα εργασίας Λινάρδος Γεώργιος Μπουντούρης Παναγιώτης Ντιγριντάκη.
΄ Δ Δημοτικού «Eπεράσαμ’ Όμορφα» ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΝΕΟΦΥΤΟΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ-ΠΡΩΤΟΓΕΡΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΘΗΝΑ,ΜΑΡΤΙΟΣ 2012 ΚΛΑΣΙΚΗ ΚΙΘΑΡΑ.
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ – ΠΟΛΥΜΕΣΑ
Περιεχόμενο-Ανθρώπινη υποδομή και Διδακτικές προσεγγίσεις στο e-learning Μαρία Κορδάκη, Ph.D, M.Ed.
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
Εκπαιδευτικη τεχνολογια-πολυμεσα
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Δημιουργία σεναρίου.
Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Δραστηριότητες και μικροσενάρια
ΚΑΤΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΜΟΥΣΕΙΟ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Οργάνωση Διδασκαλίας 8/10/2018.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Στέκομαι, περπατώ…φρενάρω Φρενάρισμα Τριβή Δύναμη Διδακτικό σενάριο Φυσικής , γνωστική περιοχή Μηχανική (Δυναμική). Θέματα: Νόμοι του Νεύτωνα , τριβή (στατική και ολίσθησης). Εφαρμογές τους σε καθημερινά φαινόμενα (κινήσεις, φρεναρίσματα αυτοκινήτων κα.). Δημιουργός: Τσιγαρίδης Κωνσταντίνος Α.Μ. 211017 Μάθημα: Παιδαγωγική αξιοποίηση των Ψηφιακών τεχνολογιών. Υπεύθυνος καθηγητής: Χ. Κυνηγός

Σκεπτικό της δραστηριότητας Καινοτομίες Ενεργητικό παιχνίδι προσομοιώσεων. Αντιμέτωποι με τις εναλλακτικές ιδέες. Κατασκευή μιας προσομοίωσης, εφαρμόζοντας τις αρχές της τριβής στα φρεναρίσματα των αυτοκινήτων. Προστιθέμενη αξία Παίρνουν τη κατάσταση στα χέρια τους και δε μένουν παθητικοί ακροατές στα λεγόμενα του δασκάλου. Ρυθμίζουν τις παραμέτρους για να υποστηρίξουν τις αρχικές ιδέες τους. Ενεργοποιούν όλες τις αισθήσεις τους. Παιχνίδι όμοιο με πραγματικές καταστάσεις . Σύνδεση της θεωρίας ενός φυσικού νόμου με την πράξη. Ανάπτυξη σωστής οδικής συμπεριφοράς. Γνωστικά - διδακτικά προβλήματα Οι περισσότερες δυνάμεις έχουν σταθερό μέτρο, έτσι τους είναι δύσκολο να δεχτούν ότι μπορεί μια δύναμη, όπως η στατική τριβή, να έχει μεταβαλλόμενο μέτρο, το οποίο μάλιστα εξαρτάται από το μέτρο κάποιας άλλης δύναμης. Πως και ποιοι παράγοντες επηρεάζουν τη δύναμη της τριβής. Τρόποι ελαχιστοποίησης – μεγιστοποίησης της τριβής.

Πλαίσιο εφαρμογής Το σενάριο απευθύνεται σε μαθητές της Α τάξης του ενιαίου λυκείου. Σε ποιους απευθύνεται Οι απαιτούμενες διδακτικές ώρες που απαιτούνται για την υλοποίηση του σεναρίου είναι 15 ως 20. Χρόνος υλοποίησης Εργαστήριο φυσικής εξοπλισμένο με ηλεκτρονικούς υπολογιστές στους οποίους είναι εγκατεστημένο το πρόγραμμα προσομοίωσης που θα χρησιμοποιήσουμε στο συγκεκριμένο σενάριο. Χώρος υλοποίησης Κινηματική. Νόμοι του Νεύτωνα. Χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών (διαδίκτυο, Microsoft Office). Προαπαιτούμενες γνώσεις Το πρόγραμμα προσομοίωσης βρίσκεται στην ιστοσελίδα http://phet.colorado.edu/en/simulations/translated/el με το όνομα Δυνάμεις και Κίνηση. Η χρήση του είναι ελεύθερη και μπορεί να εγκατασταθεί στο σκληρό δίσκο του υπολογιστή. Απαιτούμενο λογισμικό Φύλλα εργασίας, λογισμικό Microsoft Office, προβολέα, φαντασία και δημιουργικότητα. Βοηθητικά εργαλεία και υλικά

Πλαίσιο εφαρμογής – Κοινωνική ενορχήστρωση Πλαίσιο εφαρμογής – Κοινωνική ενορχήστρωση Οι μαθητές θα χωριστούν σε ομάδες 2-3 ατόμων, ανομοιογενείς ως προς το φύλο, τις ακαδημαϊκές επιδόσεις, την κοινωνική καταγωγή, την εθνικότητα, ακόμη και τον χαρακτήρα Οι μαθητές καλούνται να εργαστούν ομαδικά τόσο μέσα στο εργαστήριο φυσικής όσο και στις εργασίες κατοίκον, αναλαμβάνοντας ρόλους όπως: χειρισμός της προσομοίωσης, συμπλήρωση φύλλου εργασίας, κατασκευή προσομοίωσης, δημιουργία παρουσίασης με χρήσης PowerPoint, παρουσίαση των αποτελεσμάτων της ομαδικής εργασίας στις υπόλοιπες ομάδες κ.α. Ο διδάσκοντας, είναι υπεύθυνος για τη δημιουργία των ομάδων αλλά από τη στιγμή της δημιουργίας τους και μετά, ο ρόλος του είναι περισσότερο συντονιστικός., θα κάνει συχνές παύσεις για ανακεφαλαίωση προσπαθώντας να κρατήσει στο ίδιο επίπεδο όλες τις ομάδες Οι μαθητές επιλέγουν μέσα από συζήτηση τους συγκεκριμένους ρόλους που θα εκτελέσει ο καθένας μέσα στην ομάδα αλλά και τους τρόπους με τους οποίους θα εναλλάσσονται τους ρόλους αυτούς.

Παιδαγωγικοί - μαθησιακοί στόχοι Διδακτικοί στόχοι (ως προς τις νέες τεχνολογίες) Διδακτικοί στόχοι (ως προς το γνωστικό αντικείμενο) Ποιοτική, ποσοτική και πειραματική προσέγγιση των νόμων της Φυσικής και σύνδεσή τους με φαινόμενα της καθημερινής ζωής. Αντιμετώπιση προβλημάτων, αναπτύσσοντας κριτική σκέψη, δημιουργική φαντασία και ικανότητα επικοινωνίας. Πρακτικές δεξιότητες με το χειρισμό οργάνων, διατάξεων και συσκευών. Νόημα του καταμερισμού του έργου, πνεύμα συνεργασίας και αμοιβαίου σεβασμού. Σχέση των νόμων της Φυσικής με την οδήγηση. Παιδαγωγικοί - μαθησιακοί στόχοι Δημιουργούν «ζωντανές» καταστάσεις. Να ανακατασκευάσουν τα στοιχεία προσπαθώντας να «υπερασπιστούν» την αρχική τους ιδέα. Να χρησιμοποιήσουν τη φαντασία τους ώστε να προτείνουν μια εναλλακτική χρήση του προγράμματος. Διδακτικοί στόχοι (ως προς τις νέες τεχνολογίες) Να διακρίνουν τη στατική τριβή από την τριβή ολίσθησης. Αναφορά σε καθημερινά φαινόμενα. Μεγιστοποίηση - ελαχιστοποίηση της τριβής. Να αναδομήσουν τις υπάρχουσες ιδέες τους αναφορικά με την εφαρμογή των Νόμων του Νεύτωνα κατά την κίνηση ενός σώματος. Ο ρόλος της Τριβής κατά την πραγματοποίησης ενός φρεναρίσματος. Διδακτικοί στόχοι (ως προς το γνωστικό αντικείμενο)

Ανάλυση της δραστηριότητας Για να προκαλέσουμε το ενδιαφέρον των μαθητών, παρουσιάζουμε στον προβολέα διάφορες εικόνες και βίντεο παρακινώντας τους να ανακαλύψουν ποιο είναι το φυσικό μέγεθος που θα μελετήσουμε. Για παράδειγμα: Ο εκπαιδευτικός μοιράζει σε κάθε ομάδα το φύλλο εργασίας «Εξερευνώ το άγνωστο»

Στην ετικέτα εισαγωγή μπορούμε να επιλέξουμε: Στην ετικέτα τριβή μπορούμε να επιλέξουμε: Ελαστικά ή όχι τοιχώματα. Το μέτρο της δύναμης που θα ασκήσουμε. Τη θέση του αντικειμένου. Τη τιμή των συντελεστών της τριβής. Τη μάζα του σώματος. Αν θα εμφανίζεται το διάγραμμα των δυνάμεων. Ποια διανύσματα θα εμφανίζονται. Επιτάχυνση της βαρύτητας. Στην ετικέτα εισαγωγή μπορούμε να επιλέξουμε: Ελαστικά ή όχι τοιχώματα. Το μέτρο της δύναμης που θα ασκήσουμε. Τη θέση του αντικειμένου. Αν υπάρχει ή όχι τριβή. Το σώμα που θα κινηθεί. Αν θα εμφανίζεται το διάγραμμα των δυνάμεων. Ποια διανύσματα θα εμφανίζονται.

2) Τριβή ολίσθησης 1) Τριβή στατική «Ανακαλύπτω την τριβή και τις δυνάμεις της» 1) Τριβή στατική 2) Τριβή ολίσθησης

Παράγοντες Τριβής Τι παραπάνω θα θέλαμε…

Συνδέω - Κατασκευάζω ΕπιχεΙρηση ΦρενΑρισμα! Φρενάρισμα Τριβές Κατάσταση φρένων Συντελεστής οδοστρώματος Τι παραπάνω θα θέλαμε…

Επέκταση της δραστηριότητας Περιστροφική Κίνηση ΚΡΟΥΣΕΙΣ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ