O παραδοσιακός χορός από την τουρκοκρατία μέχρι τους νεότερους χρόνους

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΟικοΚοινωνία Η Συμβολή στην Ανάδειξη & Διατήρηση της Πολιτισμικής Κληρονομιάς των Τσιγγάνων: δράσεις νέων για νέους Ηλεκτρονική Εφημερίδα Φύλλο 3 ο.
Advertisements

Κρητική Φορεσιά Δήμητρα Καρκάνη Κτιστάκη
ΟικοΚοινωνία Η Συμβολή στην Ανάδειξη & Διατήρηση της Πολιτισμικής Κληρονομιάς των Τσιγγάνων: δράσεις νέων για νέους Ηλεκτρονική Εφημερίδα Φύλλο 1 ο.
Το Δημοτικό τραγούδι και η Αρκαδοκυπριακή διάλεκτος μέσα από το έργο του Ζακ Λακαριέρ «Το Ελληνικό καλοκαίρι»: πηγές διαχρονικότητας του ελληνισμού.
ΟικοΚοινωνία Η Συμβολή στην Ανάδειξη & Διατήρηση της Πολιτισμικής Κληρονομιάς των Τσιγγάνων: δράσεις νέων για νέους Ηλεκτρονική Εφημερίδα Φύλλο 4 ο.
Ερευνητική εργασία Α’ Λυκείου Μουσικού Σχολείου Χίου
Γιώργος Κάκαρης Γ
ΤΜΗΜΑ AΠ Δ. Στράτου και Δ. Σαμίου Η συμβολή τους στην Ελληνική παράδοση « Αντικριστός ».
ΓΙΩΡΓΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ, «ΝΑ ‘ΣΑΙ ΚΑΛΑ ΔΑΣΚΑΛΕ!»
ΝΑ ‘ΣΑΙ ΚΑΛΑ ΔΑΣΚΑΛΕ ΓΙΩΡΓΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ ΧΟΡΟΣ ΤΣΑΜΙΚΟΣ
ΤΑ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
Άτυπη ομάδα νέων Καισαριανής
(και επανάληψη πόλη-κράτος)
Τοπική Ιστορία Δράμα, 12/1/2011
Εμμανουήλ Ξάνθος Ιφιγένεια Ηλιάδου! Στ ΄2.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΕΦΗΒΩΝ
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τα ειδώματα του πανηγυριού» Σχ. έτος
Χοροί Κώστας κ. – Γιάννης Φ..
Το πολίτευμα και η κοινωνία της Αθήνας στα χρόνια του Περικλή
Ερευνητικη Εργασια Ά Ταξησ Λυκειου Μyρινα ετοσ ο Τετραμηνο
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΜΑΡΙΑ ΒΛΑΣΣΗ.
Πολιτιστικοί Σύλλογοι Λαυρίου
 Με τον όρο θέατρο εννοούμε την παραγωγή απεικονίσεων και συμβάντων, παραδοσιακών ή φανταστικών, ανάμεσα σε ανθρώπους με σκοπό την τέρψη και την επιμόρφωση.
Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΚΛΗ
1Ο Πρότυπο Πειραματκό Δημοτικό
ΠΟΣΟ ΚΑΙ ΤΙ ΧΟΡΕΥΟΥΝ ΟΙ ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ!
ΠΟΝΤΟΣ. επιμέλεια: Ευδωρίδου Μαρία Στη βόρεια ακτή της Μικράς Ασίας, στα παράλια της Μαύρης θάλασσας, ζούσε από αιώνες, με ζωντανές τις αναμνήσεις της.
Άλλο μόρφωση και άλλο παιδία και αγωγή
Βύρωνας: Μια Συνοικία, Μια Ιστορία
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Επιμορφωτική Ημερίδα Καθηγητών κλάδου ΠΕ04 Τρίτη 18 Ιανουαρίου 2011 Εισηγητής Σωκράτης Τουμπεκτσής Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών.
Αρχαία θέατρα Γιώργος Καρανάσιος Ε ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσ/νίκης.
O ταν κάποιος σκέφτεται χωρίς να θέτει απαραβίαστα σύνορα σε θέματα που αφορούν τους ρόλους των δύο φύλων, μπορεί πιο εύκολα να φανταστεί έναν άνδρα να.
ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΙ ΜΙΟΥΖΙΚΑΛ  Το θέατρο είναι ο κλάδος της τέχνης που αναφέρεται στην απόδοση ιστοριών μπροστά σε κοινό, με την χρήση κυρίως του λόγου, αλλά.
Λευτέρης Δάλπης 1 ο πρότυπο Πειραματικό Π.Τ.Δ.Ε -Α.Π.Θ Τάξη: Ε’
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΕΣΤΟΡΙΟΥ
ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
20. Φιλικές σχέσεις και συγκρούσεις με τους Βούλγαρους
ΖΩΓΡΑΦΟΥ Η περιοχή του Ζωγράφου έχει ανατολικά το όρος Υμηττός , το αγαπημένο βουνό των κατοίκων της Αθήνας και νοτιοδυτικά τα ποτάμια Ηριδανό και Ιλισό.
ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΤΣΟΥΚΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ ΛΙΑΚΟΥ
Πολιτιστικό Πρόγραμμα
28η Οκτωβρίου.
«Η Τέχνη του Αρχαίου Θεάτρου μας ενώνει – Die Kunst des altgriechischen Theaters vereint uns» 2 ο Βραβείο Εθνικού Διαγωνισμού eTwinning 2009 Ιωάννα Χαρδαλούπα.
Οι Σουφραζέτες.
Σχέσεις Ελληνόφωνων χωρίων Ιταλίας- Ελλάδας Λάζαρος Συμεωνίδης Βασίλης Χατζιβασηλέιου.
Χορός: Μια πρώτη εννοιολογική προσέγγιση Φιλίππου Φίλιππος Επίκουρος καθηγητής ΤΕΦΑΑ, ΔΠΘ
O ΧΟΡΟΣ ΑΠΟ ΤΗ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΕΠΟΧΗ ΜΕΧΡΙ ΤΟΥΣ ΝΕΩΤΕΡΟΥΣ ΧΡΟΝΟΥΣ
‘’ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΝ 5οπ.χ. αιώνα’’  ΙΣΤΟΡΙΑ  Είναι η εποχή που έζησαν οι τρεις μεγάλοι αρχαίοι Έλληνες ιστορικοί:  1. Ηρόδοτος  2. Θουκυδίδης  3. Ξενοφών.
Νικόλας-Κωνσταντίνος Μπαρτζώκας Ε ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης ΠΤΔΕ-ΑΠΘ.
Ζωρζ Σαρή Δημήτρης.Σ Σχολ. 1 ο Δημοτικό σχολείο Σκύδρας Τάξη Ε
Όμιλοι παραδοσιακών τραγουδιών. Εργαστήρι Τέχνης και Πολιτισμού Το "Εργαστήρι Τέχνης και Πολιτισμού" είναι ένας σύλλογος μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα με.
Παραδοσιακοί Χοροί. Περιεχόμενα Εισαγωγικά Ελληνικοί παραδοσιακοί χοροί (καλαματιανός,τσάμικος,μπάλος)Ελληνικοί παραδοσιακοί χοροί (καλαματιανός,τσάμικος,μπάλος)
O παραδοσιακός χορός από την τουρκοκρατία μέχρι τους νεότερους χρόνους
Αρχαίο Θέατρο Αρχαίο Ωδείο Πάφου
O ΧΟΡΟΣ ΑΠΟ ΤΗ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΕΠΟΧΗ ΜΕΧΡΙ ΤΟΥΣ ΝΕΩΤΕΡΟΥΣ ΧΡΟΝΟΥΣ
Τα παιδαγωγικά-εκπαιδευτικά αιτήματα στην Ελλάδα
Κωνσταντίνος Καραθεοδωρή
Πυρροσ δημασ.
‘’ ΚΥΠΡΟΣ-ΣΥΝΤΟΜΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ’’
ΜΑΘΗΜΑ ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ: ΕΙΣΑΓΩΓΗ
ΜΑΘΗΜΑ ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ: ΕΙΣΑΓΩΓΗ
21. Το Βυζάντιο εκχριστιανίζει τους Σλάβους
Δραματική Σχολή Εθνικού Θεάτρου
Νεοελληνικός Πολιτισμός
Κώστας κ. – Γιάννης Φ. Χοροί. Καλαματιανό Δημοφιλέστατος δημοτικός χορός ( που λέγεται και ίσος ή συρτός ) με πανάρχαιες ελληνικές ρίζες. Άγνωστος είναι.
Θεόδωρος Κολοκοτρώνης
28. Οι Έλληνες: Ένας λαός με μεγάλη και συνεχή ιστορία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

O παραδοσιακός χορός από την τουρκοκρατία μέχρι τους νεότερους χρόνους ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΑΛΜΠΑΝΙΔΗΣ Αναπλ. Καθηγητής

Ο Χορός κατά την τουρκοκρατία Πληροφορίες για τους χορούς αντλούμε από τους περιηγητές (Guys Pierre Augustin, Madamme Chenier, Williams H.W., Gouffier C., Dodwell E.) Oι χοροί που μνημονεύονται από τους περιηγητές είναι: Ελληνικός (Ρωμαίικος), Αρναούτικος, Ιωνικός, Πυρρίχιος, Βλάχικος, Κρητικός, Καντιώτικος. Χοροί των Κλεφτών και των Αρματολών (Claude Fauriel)

Χοροί με ιστορικό περιεχόμενο Καγκελευτός (Ιερισσό Χαλκιδικής σε ανάμνηση της σφαγής του 1821) Μακρυνίτσα (Τελετουργικός γυναικείος χορός της Νάουσας αναπαράσταση της θυσίας των γυναικών το 1822) Χορός του Ζαλόγγου (Τραγικός χορός των γυναικών της περιοχής αναπαράσταση της θυσίας του 1803)

Δημοτικό τραγούδι και ελληνικότητα Jacob Falmerayer Claude Fauriel (1772-1844) N.Γ. Πολίτης (1866) Γ. Βλαχογιάννης Δ.Πετρόπουλος

Jakob Fallmerayer (1790-1860) Διατύπωσε την άποψη ότι οι σύγχρονοι Έλληνες δεν κατάγονται από τους Αρχαίους Έλληνες Προέρχονται από τους Σλάβους και τους Αλβανούς Η θεωρία του αντικρούστηκε Τον Κ. Παπαρηγόπουλο

Ν. ΠΟΛΙΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ «Παροιμίαι» (τέσσερις τόμοι 1899-1902) «Παραδόσεις του ελληνικού λαού» (δύο τόμοι, 1904). «Αι Εκλογαί από τα τραγούδια του ελληνικού λαού» (1914). Εκδότης του περιοδικού «Λαογραφία» Ιδρυτής του Λαογραφικού Αρχείου (1918), που προσαρτήθηκε αργότερα στην Ακαδημία Αθηνών.

Καλλιρρόη Παρρέν

Καλλιρρόη Παρρέν Η πρώτη Ελληνίδα δημοσιογράφος και η πρώτη Ελληνίδα που αγωνίστηκε με πάθος για τη χειραφέτηση (1859-1940) Δασκάλα, διηύθυνε το Ζάππειο Παρθεναγωγείο 1887 εξέδωσε την Εφημερίδα των Κυριών 1890 ίδρυσε το Κυριακό Σχολείο 1900 Σχολή Επαγγελματικής και Οικοκυρικής 1911 ίδρυσε το Λύκειο Ελληνίδων

ΛΥΚΕΙΟ ΕΛΛΗΝΙΔΩΝ «Βλέποντας τη ξενομανία της εποχής μας σκέφτηκα ότι ο καλύτερος τρόπος για να διατηρήσουμε την ελληνικότητά μας είναι να κρατήσουμε ζωντανή την ελληνική παράδοση, τις ρίζες μας τα ήθη και τα έθιμά μας. Έλληνες πολίτες κρατείστε ότι είναι ελληνικό. Είναι δουλικότητα, ξιπασιά, αμάθεια η ξενομανία. Είναι πιθηκισμός.»Κ. Παρρέν 49 Παραρτήματα στο εσωτερικό και 18 στο εξωτερικό

ΛΥΚΕΙΟ ΕΛΛΗΝΙΔΩΝ Το Λύκειον των Ελληνίδων, ένα από τα μεγαλύτερα και λαμπρότερα ανάλογα σωματεία της χώρας μας, ιδρύθηκε το 1911 από την πρωτοπόρο του γυναικείου κινήματος στην Ελλάδα Καλλιρόη Παρέν . Σκοπός του ήταν : 1) Η μελέτη, η επιστημονική καταγραφή, η ενδυνάμωση και διατήρηση των ελληνικών εθίμων και παραδόσεων. 2) Η εξύψωση και η μόρφωση της Ελληνίδας, η ηθική συμπαράσταση στη μητέρα και το παιδί και η ισότητα των φύλων. Η δράση του Λυκείου συνεχίζεται έως σήμερα, τόσο στην προσπάθεια διατήρησης των ελληνικών ηθών, εθίμων και παραδόσεων, όσο στην συμβολή με διαλέξεις και μαθήματα στην εξύψωση της Ελληνίδας γυναίκας, που υπήρξε και το πρώτιστο μέλημα της Καλλιρόης Παρέν.  

Σήμερα οι σκοποί του έχουν αλλάξει Σήμερα οι σκοποί του έχουν αλλάξει. Συνεχίζει να είναι κοντά στα γυναικεία προβλήματα και στα σωματεία, αλλά παράλληλα εθελόντριες παραδίδουν δωρεάν μαθήματα ελληνικών σε γυναίκες μετανάστριες, προετοιμάζοντάς τις για εξετάσεις. Και φυσικά , ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται στο τμήμα του χορού, ώστε να διασωθούν οι φορεσιές, οι χοροί, τα ήθη και τα έθιμα της Ελλάδας. Συνεργάζεται με σχολεία και δήμους και έχει 50 παραρτήματα σ’ όλη την Ελλάδα και 16 στο εξωτερικό. Σημαντική ήταν η προσφορά του Λυκείου στους Ολυμπιακούς Αγώνες.

Εύα Πάλμερ - Σικελιανού Α. Σικελιανός: Δελφική ιδέα η συνύπαρξη σε θρησκείες, φιλοσοφίες και πολιτισμούς. (Δελφικό Πανεπιστήμιο) Δελφικές γιορτές 1927: ορχούμενη πάλη του Απόλλωνα, θεατρική παράσταση «Προμηθέας Δεσμώτης», χοροί «Πυρρίχη & Σεπτίριον» Μουσική: Κων/νος Ψάχος Χορογραφία: Εύα Πάλμερ, Ισιδώρα Ντάνκαν Δελφικές γιορτές 1930: Ικέτιδες, Πυρίχη, Σεπτίριον

Δόρα Στράτου

Πιάνο, τραγούδι, χορός και θέατρο ήταν τα πάθη της. Η ΖΩΗ ΤΗΣ ΔΟΡΑΣ ΣΤΡΑΤΟΥ Γεννήθηκε στην Αθήνα το Νοέμβριο του 1903.Πατέρας της ήταν ο Νικόλαος Στράτος. Η μητέρα της ήταν η κόρη του Δημητρίου Κορομηλά. Πιάνο, τραγούδι, χορός και θέατρο ήταν τα πάθη της. Στον πόλεμο του 1940 εργάστηκε εθελοντικώς στην Υπηρεσία Κοινωνικής Πρόνοιας της Αρχιεπισκοπής Αθηνών και στη συνέχεια στην κατοχή οργάνωσε και διηύθυνε τα παιδικά και φοιτητικά συσσίτια(120 εστίες).

ΔΟΡΑ ΣΤΡΑΤΟΥ (1903-1988) Ηθοποιός, χορογράφος και θιασάρχης 1932 συνεργάζεται με τον Κάρολο Κουν 1952 δημιουργεί το συγκρότημα των Ελληνικών Λαϊκών Χορών με τη βοήθεια του Σ. Βενιζέλου, της Φρειδερίκης και του Γ. Μέγα. 1965 με τη βοήθεια του σκηνογράφου Σ. Βασιλείου δημιουργείται το θέατρο της Δόρας Στράτου στου Φιλοππάπου.

Η ΠΡΩΤΗ ΙΔΕΑ Δημιούργησε παραστάσεις με αυθεντικούς ελληνικούς χορούς και γνήσιες φορεσιές, όπως χορεύονται στα χωριά και όχι παραστάσεις ερασιτεχνικές όπως γινόταν στις εθνικές γιορτές και στα σχολεία. Ήταν αμέσως μετά το Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο και τη Γερμανική κατοχή, όταν διάφοροι ξένοι της έκαναν το ίδιο κλασικό ερώτημα; «Ποιοι είσαστε; Γιατί βέβαια δε έχετε καμία σχέση με τους αρχαίους Έλληνες…Ύστερα από τόσους αιώνες απίθανο…»

Η ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΤΗΣ Έτσι λοιπόν κατάφερε να αποδείξει σε όλους και ιδιαίτερα στον ελληνικό λαό ποια είναι η ελληνική λαϊκή παράδοση και έδωσε ένα ξεκάθαρο νόημα στους ελληνικούς παραδοσιακούς χορούς. Την ενδιέφερε να πεισθούν όλοι ποιοι είμαστε και τί σχέση έχουμε με τους αρχαίους Έλληνες.

ΘΕΑΤΡΟ ΔΟΡΑ ΣΤΡΑΤΟΥ