ΚΑΘΗΚΟΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥ ΕΙΝΑΙ: Να ασχολείται με την επικαιρότητα Να ενημερώνει την κοινή γνώμη με ειδήσεις Να ενημερώνει την κοινή γνώμη με πληροφορίες Να ενημερώνει την κοινή γνώμη με σχόλια και ανταποκρίσεις
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ Εντοπίζει το θέμα που θα παρουσιάσει Ερευνά το θέμα του πολύπλευρα Παίρνει συνεντεύξεις Εξακριβώνει λεπτομέρειες Διασταυρώνει τις πληροφορίες του Συνθέτει τα στοιχεία για την παρουσίαση του θέματος Ο ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ:
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ Αναλαμβάνει να συντάξει το κείμενο Κάνει όλες τις απαραίτητες διορθώσεις Αν η παρουσίαση έχει τη μορφή άρθρου: Αν η παρουσίαση έχει τη μορφή τηλεοπτικής ή ραδιοφωνικής εκπομπής: Έρχεται σε επαφή με τους προσκεκλημένους στην εκπομπή Συλλέγει & επεξεργάζεται το υλικό της συζήτησης Συντονίζει τη συζήτηση Συνεργάζεται με το σκηνοθέτη για τα πλάνα & τον τεχνικό για το μοντάζ της εκπομπής
Ο ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΝΑΙ: Ανταποκριτής στο εξωτερικό Αρθογράφος Οικονομικός αναλυτής Πολιτικός συντάκτης Αθλητικογράφος Ειδικευμένος σε διάφορα κοινωνικά θέματα Παρουσιαστής προγραμμάτων Εκφωνητής ειδήσεων Αστυνομικός ή πολεμικός ανταποκριτής Ελεύθερος ανταποκριτής ή συνεργάτης
ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΑΣΚΗΣΗΣ: Δεν υπάρχουν προϋποθέσεις Η πρόσβαση στο επάγγελμα είναι ελεύθερη Η ελευθερία του τύπου είναι κατοχυρωμένη από το Σύνταγμά μας
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Σχολές επικοινωνίας & Μ.Μ.Ε. των Πανεπιστημίων & των Τ.Ε.Ι. Σχολές δημοσίων ή ιδιωτικών Ι.Ε.Κ. Σχολές δημοσιογραφίας των ραδιοτηλεοπτικών σταθμών Κέντρα ελεύθερων σπουδών
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ Επικοινωνιακή ικανότητα Τεχνολογική ικανότητα Κριτική σκέψη Επαγγελματική υπευθυνότητα Υποδομή γνώσεων Ελεύθερη σκέψη – υψηλό αίσθημα ευθύνης – σεβασμός στους θεσμούς Γνώση νέων μεθόδων δημοσιογραφίας Καλές δημόσιες σχέσεις
ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ Μεγάλη προσφορά στελεχών από πολλούς χώρους με διάφορα εκπαιδευτικά προσόντα Θέσεις εργασίας με πολύ μικρότερους ρυθμούς ανάπτυξης από ότι μετά το 1989
ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ Στον ημερήσιο & περιοδικό τύπο Σε εθνικούς & ιδιωτικούς ραδιοτηλεοπτικούς σταθμούς Σε ειδησεογραφικούς διαδικτυακούς τόπους Σε ειδησεογραφικά πρακτορεία Σε γραφεία τύπου & δημοσίων σχέσεων Σε διαφημιστικές επιχειρήσεις Ως εμπειρογνώμονας ή σύμβουλος επικοινωνίας
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ Εξοντωτικά & άστατα ωράρια Βάρδιες εργασίας όλο το 24ωρο Πίεση, άγχος & ένταση στη δουλειά Συχνά ταξίδια & μετακινήσεις Δύσκολες & επικίνδυνες συνθήκες Συναρπαστική εργασία
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ Ε Ε Ε ΕΣΗΕΑ: Ένωση συντακτών Ημερησίων Εφημερίδων Αθηνών ΠΠΠΠΟΕΣΥ: Πανελλήνια Ομοσπονδία Ένωσης Συντακτών