Αικ. Μαριδάκη-Κασσωτάκη Καθηγήτρια Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
TO ΠΑΙΔΙ ΜΕ ΔΥΣΛΕΞΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΚΑΙ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Advertisements

Προφίλ του θύματος Διαφορετικότητα (ανεπτυγμένη μαθητική κουλτούρα, διαφορετική θρησκεία/εθνικότητα ή αναπηρία) Άγχος, ανασφάλεια Ευαίσθητα, εσωστρεφή,
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ
Σχεδιασμός α ΕΠΕ μαθητή με δυσλεξία Αλεξανδρούπολη 7 Ιουλίου 2010.
ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Σχολική Ετοιμότητα Πρώιμη Διάγνωση Μαθησιακών Δυσκολιών
ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ- ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Φόβοι, ανασφάλειες και ψυχολογικά προβλήματα εφηβικής ηλικίας
BULLYING Τελευταία γίνεται μεγάλη αναφορά στην ενδοσχολική βία μεταξύ των μαθητών και η πολιτεία με διαφημιστικά της μηνύματα, ξεκίνησε την ενημέρωση του.
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Εταιρία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου
Ψ447 ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ. ΠΙΘΑΝΕΣ ΑΙΤΙΕΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ ΝΟΗΤΙΚΗ ΥΣΤΕΡΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΑ ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΦΥΣΙΚΕΣ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ.
Ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες: παρεμβάσεις στο πλαίσιο της τάξης Η. Ε. Κουρκούτας.
Ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες: παρεμβάσεις στο πλαίσιο της τάξης Η. Ε. Κουρκούτας.
Μαθησιακές δυσκολίες και δυσλεξία
Σχολικός Εκφοβισμός/Bullying
Ο ρόλος του θύτη στην ενδοσχολική βία Το προφίλ και τα χαρακτηριστικά του, τα αίτια που τον ωθούν και οι συνέπειες των πράξεών του.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: AITIA KAI ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΜΠΡΙΓΚΕΛ ΣΕΛΕΝΙΤΣΑ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ Ενδοσχολική βία στο ελληνικό σχολείο
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΛΟΓΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
Ορισμός της Αναπτυξιακής Δυσαριθμησίας
Ο ρόλος του θύτη στην ενδοσχολική βία
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
Χαρακτηριστικά παιδιών αυτιστικού φάσματος
Βασιλική Μουγκού Γεωργία Παπαθεοδώρου
 Τα περιστατικά σχολικού εκφοβισμού έχουν γίνει μέρος της καθημερινότητας μας.  Οι επιθέσεις τις περισσότερες φορές αναίτιες πληθαίνουν.  Οι υποστηριχτές.
Σχολικά Μαθηματικά, Δάσκαλος των Μαθηματικών, Μαθητής Καθηγητής Μαθηματικών Μαθητής Σχολικά Μαθηματικά Ακαδημαϊκά Μαθηματικά Φροντιστήρια ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Μαθητές με Δυσλεξία στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Ο ρόλος του Ψυχολόγου στη διάγνωση των Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών: Διαφοροδιαγνωστικοί παράγοντες Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης.
Ανάπτυξη Μια συνεχής, δυναμική διαδικασία. Σταδιακή απόκτηση δεξιοτήτων, οι οποίες επιτρέπουν τη μετάβαση από την εξάρτηση στην αυτονομία. Βιολογικές και.
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ
Συναισθηματική Νοημοσύνη: Ορισμός, δομή, μοντέλα, μέσα αξιολόγησης
Δίγλωσση εκπαίδευση και σχολική αποτυχία.. Σχολική Αποτυχία Συχνά η ευθύνη της σχολικής αποτυχίας, επιρρίπτεται στη διγλωσσία. Δεν ισχύει παρά μόνο για.
Γενικές Μαθησιακές Δυσκολίες και Γνωστικές Δυσχέρειες Διάκριση δυσκολιών Γενικές (όλη τη μαθησιακή διαδικασία) Ειδικές (ανάγνωση, γραφή,μαθηματικά) Είδος.
Συχνότητα και κατηγορίες των μαθησιακών δυσκολιών.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΟΜΕΑΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΙΕΚ ΞΥΝΗ ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ MEDITERRANEAN COLLEGE ΤΟΜΕΑΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΙΕΚ ΞΥΝΗ.
Θέμα : « Ενδοσχολική Βία ».  A βραάμκια Ελεονώρα  Καραλή Σοφία  Σπυριδώνου Ειρήνη  Σωτηρίου Μαρία.
ΥΓΙΕΙΝΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ  Φυσικό Περιβάλλον  Τοξικοί κίνδυνοι στα Σχολεία  Διατροφή και Κυλικείο  Συνέπειες Σχολικής.
Όλοι ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ, όλοι ΙΣΟΙ.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Συμβουλευτική ΑμΕΑ Άτομα με Ειδικές Ανάγκες ή Αναπηρία; Άτομα με Ειδικές Εκπαιδευτικές & Κοινωνικές Ανάγκες.
Άποψη πρόσοψης Point Ν. Κόσμου
ΒΙΑ, ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ, BULLYING (εκφοβισμός).
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
«Διαχείριση απώλειας και πένθους στο σχολείο» Συμβουλευτική ψυχολόγος
Άποψη πρόσοψης Point Ν. Κόσμου
Οι διαταραχές όρασης Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Εκφοβισμός στα σχολεία
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
«Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής»
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
Μουσική Δημιουργικότητα και Κινηματογράφος στο Δημοτικό Σχολείο Μαρίνα Λίτου 6ο Δημοτικό Σχολείο Αλεξάνδρειας Ημαθίας Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου Γεωργία Παπατσιακμάκη Κωφίδου Msc Εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής ΣΤ’ ΜΕΡΟΣ «Διαταραχές Λόγου: Συνέπειες.
Αναπτυξιακές διαταραχές μάθησης/ειδικές μαθησιακές δυσκολίες
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αικ. Μαριδάκη-Κασσωτάκη Καθηγήτρια Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ Αικ. Μαριδάκη-Κασσωτάκη Καθηγήτρια Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο

Δυσκολίες μάθησης: Αίτια οφείλονται σε: Ψυχοσυναισθηματικές-κοινωνικές διαταραχές Γνωστικές διεργασίες

Ψυχοσυναισθηματικές διαταραχές Διαρκής ανασφάλεια & αβεβαιότητα Απόσυρση και αδράνεια Τάση για απομόνωση Ζήλια, φθόνος, εριστική διάθεση Επιθετικότητα Συναισθηματική αστάθεια Ανωριμότητα Φοβίες Υπερβολικό άγχος Βιογενετικοί και περιβαλλοντικοί παράγοντες

Τρόποι αντιμετώπισης Παρατηρώ και ερμηνεύω τη συμπεριφορά Αποδέχομαι Κατανοώ Ενθαρρύνω Αναθέτω υπεύθυνους ρόλους Εμπιστεύομαι Παρέχω τη δυνατότητα έκφρασης των συναισθημάτων Αναπτύσσω την ενσυναίσθηση

Σχολικό άγχος-σχολικές φοβίες Αντίδραση σε αγχογόνα ερεθίσματα –προσαρμογή στη σχολική πραγματικότητα (εξετάσεις, βαθμοί, πίεση γονέων, ανταγωνισμός, σχέσεις με δασκάλους και μαθητές, κά) Σύνδρομο Γενικής Προσαρμογής (H. Seley) Συναγερμός-Αντίσταση-Εξάντληση Ψυχοσωματικά συμπτώματα Ευνοϊκοί παράγοντες Ενδοσχολικοί: φόρτος σχολικής εργασίας, μεγάλος αριθμός εξετάσεων Εξωσχολικοί παράγοντες: πίεση γονέων, κοινωνικοί καταξίωση, αξιακά συστήματα Ιδιοσυγκρασιακοί παράγοντες: Ευαισθησία, χαμηλή αυτοπεποίθηση, επίπεδο φιλοδοξιών Σχολικές φοβίες Για τις εξετάσεις, για τα μαθήματα, για το σχολείο

Δυσκολίες μάθησης Γενικές δυσκολίες μάθησης Αδυναμίες που επηρεάζουν τις επιδόσεις των ατόμων σε πολλούς τομείς της σχολικής και της καθημερινής ζωής Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες Δυσχέρειες σε συγκεκριμένους γνωστικούς τομείς: π.χ. ανάγνωση, γραφή, αρίθμηση, Φωνολογικές δυσκολίες: βραδυγλωσσία, τραυλισμός, ψευδισμός, δυσαρθρία Λεξιλογικές & σημασιολογικές δυσκολίες Δυσκολίες σε γραμματικο-συντακτικό επίπεδο Διαταραχές ακουστικού συστήματος- βαρηκοία, κώφωση

Δυσλεξία Τονισμού (νομός- νόμος) Διάκρισης φθόγγων (β-φ, δ-θ, ο-ου) Δυσκολίες στην ανάγνωση και γραφή που δεν οφείλονται σε οργανικές ή νοητικές αδυναμίες, συναισθήματα, σοβαρή κοινωνικο-πολιτισμική υστέρηση Δυσχέρειες: Τονισμού (νομός- νόμος) Διάκρισης φθόγγων (β-φ, δ-θ, ο-ου) Διάκρισης καταλήξεων λέξεων Διάκρισης ομοειδών φθόγγων (κ-γκ, π-μπ, τσ-τγ) Διάκρισης όμοιων φθόγγων, λέξεων, αριθμών: οι-ιο, ε-ω ή 3, ρ-δ, ει-ιε, βάρος-βάθος Διάκρισης των μερών του λόγου Κατανόησης κειμένου Γραπτής έκφρασης των σκέψεων Προσανατολισμού στο χώρο Επανάληψης πολυσύλλαβων λέξεων Καθρεπτική μορφή Γραφή από αριστερά προς τα δεξιά