Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου
ΣΤ’ ΜΕΡΟΣ «Διαταραχές Λόγου: Συνέπειες των διαταραχών λόγου στη ζωή του παιδιού / Εκπαιδευτική Αντιμετώπιση / Λογοθεραπεία» Γεωργία Παπατσιακμάκη Κωφίδου Msc Εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής

2 Μαθησιακοί Στόχοι… Να κατανοήσετε τις επιπτώσεις της ύπαρξης διαταραχών λόγου στη ζωή του παιδιού και στο σχολικό πρόγραμμα Να γνωρίσετε τρόπους αντιμετώπισης των διαταραχών λόγου Να μπορείτε να προτείνετε ποικίλες ασκήσεις για την αντιμετώπιση των διαταραχών λόγου

3 Μαθησιακά Αποτελέσματα…
Να είστε ικανοί –ές να απαντάτε εύστοχα σε ερωτήσεις της πιστοποίησης, όπως: 4. Ποιες είναι οι επιπτώσεις των διαταραχών λόγου στο σχολικό πρόγραμμα και στην κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού; 5. Ποιο είναι το πρόγραμμα και οι μέθοδοι που προτείνετε για παιδιά με διαταραχές λόγου; 6. Με ποιους τρόπους (υλικά, τεχνικές) η λογοθεραπεία μπορεί να γίνει ενδιαφέρουσα και αποτελεσματική για ένα παιδί με διαταραχές λόγου; Πως φέρεται στο παιδί ο λογοθεραπευτής; 7. Με ποιους τρόπους θα χρησιμοποιήσετε την «άσκηση της δραματοποίησης» σε παιδιά με διαταραχές λόγου; Να αναφέρετε 2 συγκεκριμένα παραδείγματα – ασκήσεις 8. Περιγράψτε 3 γλωσσικές ασκήσεις που θα κάνετε με παιδιά που παρουσιάζουν διαταραχές ομιλίας (Στόχοι – Αποτέλεσμα)

4 Επιπτώσεις διαταραχών λόγου στη σχολική ζωή…
Πιθανή εμφάνιση Ε.Μ.Δ. ή χαμηλής σχολικής επίδοσης Πιθανή αποδιοργάνωση συναισθηματικής ισορροπίας & συμπεριφοράς Πιθανή εμφάνιση δυσκολιών σε θέματα κοινωνικοποίησης Προσαρμογή του σχολικού πλαισίου με στόχο τη στήριξη του μαθητή

5 Επιπτώσεις διαταραχών λόγου σε άλλους τομείς…
ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Άγχος, ανησυχία, απογοήτευση, φοβίες, ενοχές Μηχανισμοί αυτοάμυνας Υπεραντιστάθμιση: «…στρέφω αλλού την προσοχή…» Προβολή: «…οι άλλοι φταίνε…» Φυγή, Απομόνωση, Απόσυρση Μετατόπιση: «…άλλα μου φταίνε…» ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ χαμηλή αυτοαντίληψη & αυτοεκτίμηση βίαιη συμπεριφορά, επιθετικότητα ή αναστολές

6 Πρόγραμμα & μέθοδοι για παιδιά με διαταραχές λόγου
Συνδυασμός αρχών – τεχνικών Παραδοσιακές λογοθεραπευτικές μέθοδοι Εξειδικευμένες κατά περίπτωση λογοθεραπευτικές μέθοδοι Θεατρικό παιχνίδι Παιχνίδια ρόλων Δραματοποίηση Μουσικό-ρυθμική αγωγή

7 Πρόγραμμα Μοντεσσόρι Αισθησιοκινητική εκπαίδευση για αυτόνομη προσωπικότητα 5 βασικές αρχές: Κλιμάκωση & απομόνωση των δυσκολιών (Αυτό) αξιολόγηση Δραστηριοποίηση Συγκεκριμενοποίηση & εποπτεία Έμφαση στην αισθητική

8 ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ: Το παιδί λέει «Θπύρος»
Πρόγραμμα Μοντεσσόρι Ανάλυση & Σύνθεση + Εποπτεία + Μικρά βήματα + Προγραμματισμός (προετοιμασία και ετοιμότητα για μάθηση) = βασικά εργαλεία αγωγής λόγου ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ: Το παιδί λέει «Θπύρος» ΑΡΧΗ ΕΠΟΠΤΕΙΑΣ: Προφέρω «Σπύρος» ΑΡΧΗ ΑΝΑΛΥΣΗΣ & ΣΥΝΘΕΣΗΣ: Δείχνω πως προφέρεται το «σ» (γλώσσα μαζεμένη πίσω από τα δόντια, μισάνοιχτα χείλη, δόντια σχεδόν κλειστά, ο αέρας διαχέεται πάνω από τη γλώσσα από το μικρό άνοιγμα στα μπροστινά δόντια). Ζητάμε από το παιδί να επιλέξει από εικόνες σε ποια τοποθετήθηκαν σωστά τα όργανα του στόματος για την προφορά του «σ» ΑΡΧΗ ΤΩΝ ΜΙΚΡΩΝ ΒΗΜΑΤΩΝ: Βήμα βήμα τοποθετεί τα όργανα του στόματός του κατά το πρότυπο. Χρησιμοποιείται καθρέφτης για αυτοδιόρθωση

9 Κάνοντας λογοθεραπεία…
Ατομικά υλικά για τις στοματοκινητικές και αναπνευστικές ασκήσεις, όπως bite blocks (στοματοδιαστολέας), σφυρίχτρες, παιχνίδι για μπουρμπουλήθρες, toothettes, γλωσσοπίεστρο, ειδικά καλαμάκια, υλικά για δαγκώματα, σπειρόμετρο, νεογνική οδοντόβουρτσα, nosey cup, ειδικά κουτάλια κ.τ.λ. Massagers για ενδυνάμωση ή χαλάρωση της στοματικής κοιλότητας Εξειδικευμένο εποπτικό υλικό, όπως εικόνες, παιχνίδια αλληλεπίδρασης, magnetic boards κ.τ.λ. Καθοριστική η συμπεριφορά του λογοθεραπευτή!

10

11 Δραματοποίηση έρχονται σε «γνωριμία» με το κόσμο και τα προβλήματα, που τους περιβάλλουν μαθαίνοντας να βρίσκουν μόνα τους λύση σε ότι τους απασχολεί αναπτύσσουν διάφορες ικανότητες, όπως κοινωνικότητα, σεβασμό, δημιουργικότητα, αίσθημα ευθύνης, συνεργασία, πρωτοβουλία καταφέρνουν να επικοινωνούν, να μοιράζονται αναπτύσσουν σταδιακά τη δυνατότητα της αυτοέκφρασης (λεκτικής και μη λεκτικής) και του αυτοέλεγχου των συναισθημάτων και της συμπεριφοράς διασκεδάζουν, ενώ παράλληλα ενισχύεται η αισθητική καλλιέργεια, η γλωσσική ανάπτυξη, η ψυχική εκτόνωση, η καταπολέμηση της δειλίας και κατά επέκταση τονώνεται η αυτοπεποίθηση τους.

12 ΓΛΩΣΣΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΑΣΚΗΣΗ 3 ΑΣΚΗΣΗ 1
ΣΤΟΧΟΣ: ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΝΑ ΟΝΟΜΑΖΕΙ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Ο δάσκαλος θα προσπαθήσει να αποσπάσει από το παιδί λέξεις, που φανερώνουν ιδιότητα, όπως ζεστό, κρύο, όμορφο, άσχημο κ.τ.λ.. Οι ερωτήσεις του θα έχουν τη μορφή: «Το νερό είναι κρύο;», «Το παπί είναι άσχημο;». επίσης μπορεί να χρησιμοποιήσει παραδείγματα του τύπου: «Το ποδήλατο είναι πράσινο. Είναι το ποδήλατο πράσινο;». Σταδιακά θα λιγοστεύει τα παραδείγματα αυτά. ΑΣΚΗΣΗ 2 ΣΤΟΧΟΣ: Το παιδί μετά από βοήθεια αναγνωρίζει και προφέρει συγκεκριμένο φθόγγο μέσα σε λέξη ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Ο δάσκαλος μπορεί να τοποθετήσει το φθόγγο στην αρχή, στη μέση ή στο τέλος της λέξης. Το παιδί πρέπει να μιμηθεί την προφορά του. Δεκτή θα γίνει και προφορά, που πλησιάζει την προφορά του φθόγγου, που επεξεργάζεται το παιδί. Το παιδί πρέπει να επαινείται κάθε φορά, που προφέρει σωστά το φθόγγο μέσα στη λέξη. Επόμενο στάδιο είναι το παιδί να αναγνωρίζει και να προφέρει συγκεκριμένο φθόγγο σε φράσεις και προτάσεις. Ακόμη πιο υψηλού επιπέδου στάδιο είναι η αναγνώριση – προφορά συγκεκριμένων φθόγγων σε μεγάλες προτάσεις, παραμύθια, ιστορίες, περιγραφές και γενικά σε συνεχή λόγο. ΑΣΚΗΣΗ 3

13 Ευχαριστώ για την προσοχή σας…


Κατέβασμα ppt "Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google