Η ΧΡΗΣΗ VIDEOCONFERENCE ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΡΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΙΛΟΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ 2o Δημοτικό Σχολείου Βόλου Παρουσίαση.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Advertisements

Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού
Φιλοσοφία Ενσωμάτωσης των ΤΠΕ
ΤΕΙ ΠΑΤΡΑΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΠΥΡΓΟΥ ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ Μ. Μ. Ε
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ 4ΕΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Επιστημονική.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
Ωφέλειες από τη χρήση των Η / Υ στη μαθησιακή διαδικασία.
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
Σωφρ. Χατζησαββίδης Η διδασκαλία της Πρώτης Γραφής και Ανάγνωσης
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΕΠΟΠΤΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ ΣΤΗΝ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ.
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
4.2 Βασικές κατηγορίες λογισμικού από πλευράς χαρακτηριστικών και από πλευράς δραστηριοτήτων με τη χρήση τους Ως εκπαιδευτικό λογισμικό ορίζεται το εξειδικευμένο.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Dr. ΜΗΤΣΙΟΥ ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ- ΝΕΥΡΟΨΥΧΟΛΟΓΟΣ.
Σενάριο.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
Ερευνητικές Εργασίες Παιδαγωγικό πλαίσιο. Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία; Προσεγγίζουν διερευνητικά την γνώση και τη μάθηση Προϋποθέτουν.
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Telematics Επιμέλεια:Παγώνης Γεώργιος Writer: Patrick Dillon.
 Λαμβάνουν υπόψη τις πολιτισμικές και κοινωνικές συνθήκες μάθησης.  Έχουν επιρροές από ανθρωπολογία και κοινωνική ψυχολογία  Ενδιαφέρονται για τις.
Ο υπολογιστής ως εργαλείο μάθησης
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ  Επιμορφωτής:
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
Η οργάνωση του χώρου στο συνεργατικό δημοτικό σχολείο
Πρόγραμμα Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης στις ΤΠΕ ΝΤ και Εκπαίδευση Μάινας Διονύσιος Επιμορφωτής ΠΕ2.
Διδακτική Πληροφορικής
Κυριακή Σεβεντεκίδου, ΠΕ02
Αξιολόγηση εκπαιδευτικού υλικού. Είδη - Μορφές 1. υλικό για το διδάσκοντα: βιβλίο του καθηγητή, οδηγίες για τη διδασκαλία, θεωρητικό πλαίσιο και οδηγίες.
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ και ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
Η σύγχρονη παιδαγωγική σκέψη βρίσκεται ανάμεσα σε δύο ρεύματα, της κοινωνικής ανανέωσης και της κοινωνικής συντήρησης. Τα νέα άτομα στη διαδικασία της.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
4 Μαίου 2012 Ομάδα 7 Βολιανίτη Γεωργία-Βαλεντίνα Καμπόλη Μαρίνα Κοντογιώργη Ιωάννα Τρίκολα Μαρίνα.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας Δρ Κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Τμ. Μηχ/κών Ηλ/κών Υπολογ. & Πληροφορικής
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Ο υπολογιστής ως εργαλείο μάθησης
ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Περιφέρεια Ιονίων Νήσων
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Επιμόρφωση εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και την εφαρμογή των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη» Έλενα Βλαχογιάννη
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΤΑΞΗ Διερεύνηση με συζήτηση
Περιδιαβαίνοντας στα σοκάκια του χωριού μου…
Ελληνογερμανική Αγωγή
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η ΧΡΗΣΗ VIDEOCONFERENCE ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΡΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΙΛΟΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ 2o Δημοτικό Σχολείου Βόλου Παρουσίαση Προγράμματος ΟΙΚΑΔΕ Πατέρη Γεωργία – Μουζαλά Δέσποινα Μάρτιος 2010

Πρόγραμμα ΟΙΚΑΔΕ Τηλεδιάσκεψη  Με τον όρο τηλεδιάσκεψη εννοούμε τη σύγχρονη μετάδοση σε πραγματικό χρόνο ήχου και εικόνας με τη μορφή αλληλεπιδραστικής (interactive) επικοινωνίας  Η μαθησιακή διαδικασία η οποία κάτω από την εφαρμογή των νέων τεχνολογιών ταυτίζεται με ερευνητικές, δρασιακές και συμμετοχικές διαδικασίες: learning by doing

Πρόγραμμα ΟΙΚΑΔΕ Ο ρόλος της τηλεδιάσκεψης στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση  Αποτελεί εκπαιδευτικό περιβάλλον ανοικτής μάθησης  Συνδέει διαφορετικά εκπαιδευτικά μοντέλα (δασκαλοκεντρικά - μαθητοκεντρικά) με τη νέα τεχνολογία.

Πρόγραμμα ΟΙΚΑΔΕ Αλλαγές στη μαθησιακή διαδικασία: α) Ως προς το μαθητή:  Τον μετατρέπει σε ενεργητικό χρήστη μάθησης  Συμβάλλει στο να χρησιμοποιεί περισσότερα μέσα (βιβλία, υπολογιστές, διαδίκτυο)  Του επιτρέπει να πραγματοποιεί διαφορετικές δραστηριότητες ταυτόχρονα (διαβάζει, γράφει, ερευνά, συνεργάζεται, αξιολογεί, κρίνει, επικοινωνεί)

Πρόγραμμα ΟΙΚΑΔΕ β) Ως προς το δάσκαλο: β) Ως προς το δάσκαλο:  Διαφοροποιεί το ρόλο του  Τον ενθαρρύνει να χρησιμοποιεί νέες μεθόδους διδασκαλίας που οδηγούν το μαθητή στην οικοδόμηση της γνώσης  Του παρέχει τη δυνατότητα προσαρμογής του αναλυτικού προγράμματος, ανάλογα με τις ανάγκες των μαθητών Αλλαγές στη μαθησιακή διαδικασία:

Πρόγραμμα ΟΙΚΑΔΕ Ο ρόλος της τηλεδιάσκεψης στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση  Ενθαρρύνει τον πειραματισμό, την διαφοροποίηση, τη δημιουργικότητα, την πρωτοβουλία και τη φαντασία των εκπαιδευτικών αντισταθμίζοντας τις μονομέρειες του παραδοσιακού σχολείου και τον κατακερματισμό της γνώσης με διαθεματικές προσεγγίσεις και σχέδια εργασίας  Εξασφαλίζει τις προϋποθέσεις για τη μελέτη θεμάτων που ξεκινούν από τα προσωπικά ενδιαφέροντα των μαθητών και την επικαιρότητα

Πρόγραμμα ΟΙΚΑΔΕ Ο ρόλος της τηλεδιάσκεψης στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση Σαν εκπαιδευτικό εποπτικό μέσο επιτρέπει: Σαν εκπαιδευτικό εποπτικό μέσο επιτρέπει:  Tη γνωριμία με διαφορετικούς ανθρώπους, κοινωνικές ομάδες και κοινότητες  Τις ομαδικές εργασίες, συλλογικές, ενδοσχολικές ή διασχολικές, σε τοπικό, εθνικό επίπεδο, για την επίτευξη κοινών στόχων και τη συνειδητοποίηση της πολυπολιτισμικότητας του σχολείου  Tην εξ αποστάσεως παρουσίαση εκπαιδευτικού υλικού και τη συνεργατική διδασκαλία  Tην επικοινωνία με ειδικούς σε ποικίλα θέματα και αντικείμενα εκτός ορίων του σχολείου

Πρόγραμμα ΟΙΚΑΔΕ Ο ρόλος της τηλεδιάσκεψης στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση Επίσης: Επίσης:  Υποβοηθά την ανάπτυξη της ικανότητας των παιδιών να επικοινωνούν και να συνεργάζονται  Επιτρέπει την ελεύθερη έκφραση και δημιουργεί κατάλληλες συνθήκες για την αναγνώριση ατομικών και πολιτισμικών διαφορών, το σεβασμό στην ετερότητα, αλλά και τη συνειδητοποίηση της ύπαρξης κοινών αναγκών και προβλημάτων  Παρέχει ένα ισχυρό κίνητρο στους μαθητές να βελτιώσουν τη γλώσσα τους μέσα από αυθεντικές συνθήκες επικοινωνίας

Πρόγραμμα ΟΙΚΑΔΕ Κριτική και αξιολόγηση του προγράμματος  Οι μαθητές, σε μια πρώτη φάση, κλήθηκαν να παρουσιάσουν μέσα από τη διαθεματική και τη διεπιστημονική προσέγγιση, με τη χρήση σχεδίου εργασίας (project) γνωστικά αντικείμενα:  Τοπικής ιστορίας  Γεωγραφίας  Μελέτης περιβάλλοντος  Περιβαλλοντικού προγράμματος  Γλώσσας

Πρόγραμμα ΟΙΚΑΔΕ Κριτική και αξιολόγηση του προγράμματος  Η κάθε ομάδα επέλεξε στόχους, δραστηριότητες και σχεδίασε πορείες μάθησης  Οι μαθητές :  Ανέτρεξαν σε πρωτογενείς πηγές άντλησης πληροφοριών  Προσπάθησαν να δώσουν εξηγήσεις, να αναπτύξουν θεωρίες, το κάθε παιδί με το δικό του τρόπο και ρυθμό

Πρόγραμμα ΟΙΚΑΔΕ Κριτική και αξιολόγηση του προγράμματος Ο ρόλος των εκπαιδευτικών στη μαθησιακή διαδικασία ήταν πολλαπλός: Ο ρόλος των εκπαιδευτικών στη μαθησιακή διαδικασία ήταν πολλαπλός:  Συνεργατικός  Βοηθητικός  Καθοδηγητικός σε θέματα τεχνικής  Διαμεσολαβητικός χωρίς να είναι εξουσιαστικός  Οι εκπαιδευτικοί, τα παιδιά και οι άλλοι ενδιαφερόμενοι συνεργάστηκαν και συνεισέφεραν στην ποιότητα του μαθησιακού περιβάλλοντος

Πρόγραμμα ΟΙΚΑΔΕ Κριτική και αξιολόγηση του προγράμματος Η αξιολόγηση του προγράμματος εστιάζεται σε: Η αξιολόγηση του προγράμματος εστιάζεται σε:  Αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας του προγράμματος για τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές  Αξιολόγηση χρήσης τεχνολογικών μέσων

Πρόγραμμα ΟΙΚΑΔΕ Κριτική και αξιολόγηση του προγράμματος  Η άμεση εμπλοκή των μαθητών στη δομή της διδακτικής ενότητας  Η ανάπτυξη της συνεργατικότητας μεταξύ των ομάδων  Η ανάδειξη της ιδιαιτερότητας της προσωπικότητας κάθε μαθητή  Αυξήθηκε σταδιακά το ενδιαφέρον τους για το πρόγραμμα  Δημιουργήθηκαν οι προϋποθέσεις για την ύπαρξη θετικού μαθησιακού κλίματος

Πρόγραμμα ΟΙΚΑΔΕ Κοινωνικές επιπτώσεις του προτεινόμενου μοντέλου Η εξ’ αποστάσεως μάθησης προσφέρει:  Ισχυρή αλληλεπίδραση η οποία βελτιώνει τις συνθήκες επικοινωνίας  Συμβάλλει στην ανάπτυξη συναισθημάτων μεταξύ των μαθητών, παρόλο που οι μαθητές βιώνουν το μαθησιακό περιβάλλον μέσα από την εικονική πραγματικότητα

Πρόγραμμα ΟΙΚΑΔΕ Συνοψίζοντας  Οι αλλαγές που επέρχονται από τη χρήση της τηλεδιάσκεψης στο σχολείο μας οδηγούν από την «έννοια της τάξης» στην «έννοια της κοινότητας μάθησης» αναγνωρίζοντάς την ως ένα δυναμικό και συνεχώς εξελισσόμενο περιβάλλον μάθησης

Πρόγραμμα ΟΙΚΑΔΕ Συνεργασίες Σχολείων  Το 2 ο Δημοτικό Σχολείο Βόλου υλοποιεί το Πρόγραμμα Οίκαδε που τελεί υπό την αιγίδα της Τράπεζας Κύπρου, ως μια ανοιχτή διαδικασία μάθησης μέσω διαδικτύου, από το 2003 έως σήμερα. Μαθητές και εκπαιδευτικοί, ήρθαμε σε επαφή τόσο με σχολεία του εσωτερικού, όσο και του απόδημου ελληνισμού μέσω τηλεδιάσκεψης με τα παρακάτω σχολεία: Μαθητές και εκπαιδευτικοί, ήρθαμε σε επαφή τόσο με σχολεία του εσωτερικού, όσο και του απόδημου ελληνισμού μέσω τηλεδιάσκεψης με τα παρακάτω σχολεία:  2 ο Δημοτικό Σχολείο Κέρκυρας 17 ο Δημοτικό Σχολείο Ρόδου  2 ο Δημοτικό Σχολείο Αυγόρου Κύπρου  Ελληνικό Ορθόδοξο Σχολείο Belmore Aυστραλίας  Ελληνικό Σχολείο Ντύσεντολφ Γερμανίας

Πρόγραμμα ΟΙΚΑΔΕ Βράβευση του 2 ου Δημοτικού Σχολείου Βόλου Το 2004 στον διαγωνισμό που προκηρύχθηκε από το πρόγραμμα Οίκαδε που τελεί υπό την αιγίδα της Τράπεζας Κύπρου, με θέμα: «Τοπικά ελληνικά έθιμα του Πάσχα» το 2 ο Δημοτικό Σχολείο Βόλου βραβεύτηκε στην κατηγορία: «Αυθεντική χρήση εκπαιδευτικών πηγών και διαδικτύου» και τον Μάιο του 2007 βραβεύθηκαν για την υλοποίηση του προγράμματος, οι εκπαιδευτικοί Μουζαλά Δέσποινα και Πατέρη Γεωργία

Πρόγραμμα ΟΙΚΑΔΕ Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας hotmail.com