Κεφάλαιο 5 Σύνθετα μέτρα

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.1 Τεχνικές δεξιότητες και προσόντα.
Advertisements

ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ WWW Σύγχρονες τάσεις στις δικτυακές κοινότητες στο Internet και τον Παγκόσμιο Ιστό. Η π ερί π τωση των blogs. Ε π ι π τώσεις στην κοινωνική.
Η κοινωνική διάσταση της ΚτΠ ΑΘΗΝΑ, 21 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2004 « Ευ π αθείς Κοινωνικά Ομάδες και ΚτΠ » ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΚΟΛΥΒΑ ΕΥΔ ΕΠ ΚτΠ.
Υ π ουργός Οικονομικών Οκτώβριος 2011 Προϋ π ολογισμός 2012 Στοχεύσεις – Βασικές Πρόνοιες – Συνοδευτικές Πολιτικές 1.
Βήματα στην Κατασκευή ενός Ψυχομετρικού Εργαλείου (Μέρος B)
Swansea University Καθηγητής Αντώνης Κ Σημηντήρας School of Business and Economics Swansea University « Η Καινοτομία στις Λειτουργίες και η Σύνδεσή της.
ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 2.2 Ορισμός των στόχων στην πράξη.
ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
Έρη Τσούνη Μ Ο Ρ Φ Ε Σ Π Ε Ι Θ Ο Υ Σ Εκτός από τους τρόπους άσκησης πειθούς δεχόμαστε στην καθημερινότητά.
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.2 Δ ικαίωμα συμμετοχής και επίσημες απαιτήσεις.
Συνάντηση 12η: Εγκυρότητα και αξιοπιστία στην εκπαιδευτική έρευνα
Θεωρία της σχετικότητας. Η Γενική θεωρία της Σχετικότητας είναι η θεωρία βαρύτητας π ου π ροτάθηκε α π ο τον Άλμ π ερτ Αϊνστάιν, και η ο π οία π εριγράφει.
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΠΕΡΙΑΣΤΙΚΟΥ ΔΑΣΟΥΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ « Ενέργειες ευαισθητο π οίησης, ενημέρωσης και ενίσχυσης εθελοντισμού » ΕΡΕΥΝΑ ΚΟΙΝΟΥ Υ π οέργο.
H χελώνα που ήθελε να γίνει δρομέας.
Εισαγωγή στην Κοινωνιογλωσσολογία
ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΙΣ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ
2ο Λύκειο Αγίας Βαρβάρας
Ανθρώπινα προβλήματα Καταστροφές - Κατακλυσμοί Από τον Διδάσκαλο Paramahansa Yogananda.
Η ΕΚΛΟΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΕΚΛΟΓΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
– Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο. Εισαγωγή Υ π οθέστε ότι ενώ, για κά π οιο λόγο, α π ουσιάζετε α π ό τον χώρο εργασίας σας, χρειάζεστε ένα έγγραφο π.
Στατιστική I Χειμερινό Γ. Παπαγεωργίου
– Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο
ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΜΑΘΗΜΑ 6. ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΩΣΗ Τι π εριλαμβάνει το μάθημα ; Τι π εριλαμβάνει το μάθημα ; Δεξιότητες ενός συμβούλου διατροφής Δεξιότητες.
Β έρα Καρυώτη Θρησκευτικ ά Α΄ Γυμνασίου Περιεχόμενα Εκφώνηση Α π άντηση Συνέχεια α π άντησης Παιχνιδάκι  Τέλος.
Leadership Development Bonus για Directors Λαμβάνετε bonus σε μετρητά για κάθε νέο Manager π ου ανα π τύσσετε στην Προσω π ική σας Ομάδα : 12% x 3 καταλόγους.
Ερευνητική εργασία Έγκλημα στο διαδίκτυο. Ανά π τυξη τεχνολογίας. Εύκολη και ανεξέλεγκτη χρήση διαδικτύου α π ο χρήστες όλων τον ηλικιών. Ανά π τυξη διαδικτυακού.
1 Γ’ΛΥΚΕΙΟΥ Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων και Υπηρεσιών Κεφάλαιο 1 ο : ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ Ενότητα 1.5 : Α π οτελεσματικότητα των.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6 ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ: ΣΗΜΕΙΑ
Βήματα και αρχές για τη διαμόρφωση της ομάδας Μείζον Πρόγραμμα Ε π ιμόρφωσης.
ΗΝΙΟΧΟΣ ΤΩΝ ΔΕΛΦΩΝ.
ΗΥ 150 – ΠρογραμματισμόςΞενοφών Ζαμ π ούλης ΗΥ -150 Προγραμματισμός Δομές Δεδομένων.
ΓΡΑΦΗΜΑΤA ΚΑΙ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟ C.B.M. ΠΑΠΑΚΟΣΜΑ ΝΙΚΟΛΕΤΑ ΣΤΕΛΛΑ ΚΑΡΑΔΗΜΟΥ.
Πτυχιακή εργασία Προβολή ιστοσελίδα τμήματος από συσκευές κινητής τηλεφωνίας σε λειτουργικό σύστημα Windowsphone ………………
Κεφάλαιο 12 Ανάλυση ποιοτικών δεδομένων
Κεφάλαιο 8 Δειγματοληπτική έρευνα
Κεφάλαιο 7 Κοινωνικά πειράματα
Ερευνητική εργασία Έγκλημα στο διαδίκτυο. Ανά π τυξη τεχνολογίας. Εύκολη και ανεξέλεγκτη χρήση διαδικτύου α π ο χρήστες όλων τον ηλικιών. Ανά π τυξη διαδικτυακού.
Βασίλης Τσινό π ουλος Τηλέφωνο Α π ρίλιος Dun & Bradstreet Online Trust Solutions and.
Κεφάλαιο 1 Βασικές αρχές
Κεφάλαιο 13 Ανάλυση ποσοτικών δεδομένων
Κεφάλαιο 3 Δόμηση ενός ερευνητικού προγράμματος
Κεφάλαιο 4 Κοινωνική μέτρηση
Διάλεξη  Μέτρηση: Είναι μια διαδικασία κατά την οποία προσδίδουμε αριθμητικά δεδομένα σε κάποιο αντικείμενο, σύμφωνα με κάποια προκαθορισμένα.
KOIN ΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΜΕΘΟΔΟΙ & ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ A’MEPOS PSY 101 Μάθημα 2.
Οκτώβριος 2015 ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ INTERNATIONAL RELATIONS FOR CULTURE Με την υποστήριξη :
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΩΝ ΑΣΘΕΝΩΝ ΑΠΟ ΤΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ Χ. ΖΗΛΙΔΗΣ.
ΦΡΥΚΤΩΡΙΕΣ. ΤΙ ΗΤΑΝ ΟΙ ΦΡΥΚΤΩΡΙΕΣ ;  Οι φρυκτωρίες ήταν ένα σύστημα συνεννόησης με σημάδια π ου μεταβιβάζονταν α π ό π εριοχή σε π εριοχή με τη χρήση.
+ Πνευματική ιδιοκτησία, δημόσιος τομέας και ορφανά έργα Διονυσία Καλλινίκου Εθνικό και Κα π οδιστριακό Πανε π ιστήμιο Αθηνών.
Συστήματα Υποστήριξης Αποφάσεων Λήψη ομαδικών αποφάσεων και ΣΥΟΑ.
Συστήματα Υποστήριξης Αποφάσεων Γραμμικός Προγραμματισμός και Ανάλυση Ευαισθησίας.
ΤΡΟΠΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
Εισαγωγή στη Λογοπαθολογία Εργαστήριο 3 Κωνσταντίνος Βασιλείου MSc. SLT.
Δραματική Τέχνη στην εκπαίδευση: Ερευνητικό Σχέδιο ΙΙ
Στατιστικές Υποθέσεις
Μεθοδολογία των Επιστημών του Ανθρώπου: Στατιστική
Μεθοδολογία της έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι &ΙΙ
Το ερωτηματολόγιο Μεθοδολογία έρευνας.
Το πρόβλημα της μέτρησης Μέτρηση είναι η ένταξη αριθμών σε αντικείμενα σύμφωνα με oρισμένους κανόνες και υπό την βασική προϋπόθεση ότι υπάρχει ακριβής.
Κύρια βήματα της έρευνας Πρωτόκολλο έρευνας
Μ.Δίτσιου-Χρ.Παπαζήση-Γ. Παυλικάκης
D. ACEMOGLU, D. LAIBSON, J. A. LIST
Μεθοδολογία της έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι &ΙΙ
ΜικροοικονομικΗ Θεωρια
Η χρήση του ερωτηματολογίου & κλίμακες μέτρησης στάσεων
Επιμέρους Στοιχεία Αξιολόγησης Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Στατιστικές Υποθέσεις
Είδη Ερωτήσεων-Μεταβλητές-Κλιμακες Μέτρησης
ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΥ ΕΛΕΝΗ, ΠΕ 80 (π. ΠΕ 15), ΜΑ, MSc, MPhil 11.1 Α π ό τον αντι π ραγματισμό στην οικονομία του χρήματος ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΥ ΕΛΕΝΗ, ΠΕ 80 ( ΠΡ. ΠΕ 15),
Μεθοδολογία της Έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι & ΙΙ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Κεφάλαιο 5 Σύνθετα μέτρα Εισαγωγή στην κοινωνική έρευνα Earl Babbie Κεφάλαιο 5 Σύνθετα μέτρα 5-1

Σύνοψη κεφαλαίου Δείκτες και κλίμακες Κατασκευή δεικτών Κατασκευή κλιμάκων Τυπολογίες Κουίζ 5-2

Εισαγωγή Γιατί χρησιμοποιούνται σύνθετα μέτρα στην ποσοτική έρευνα; Γιατί χρησιμοποιούνται σύνθετα μέτρα στην ποσοτική έρευνα; Δεν υπάρχουν σαφείς και ξεκάθαροι μοναδικοί ενδείκτες Πρέπει να χρησιμοποιηθούν διατακτικά μέτρα Είναι κατάλληλα για ανάλυση δεδομένων 5-3

Δείκτες και κλίμακες (Ι) Ομοιότητες Και οι κλίμακες και οι δείκτες είναι διατακτικά μέτρα μεταβλητών Και οι κλίμακες και οι δείκτες είναι σύνθετα μέτρα μεταβλητών: είναι μετρήσεις που βασίζονται σε περισσότερα από ένα στοιχεία δεδομένων. 5-4

Δείκτες και κλίμακες (ΙΙ) Διαφορές Δείκτης – Ένα είδος σύνθετου μέτρου που συνοψίζει και κατατάσσει πολλές συγκεκριμένες παρατηρήσεις και αναπαριστά κάποια πιο γενική διάσταση Κλίμακα – Ένας τύπος σύνθετου μέτρου που αποτελείται από διάφορους όρους, μεταξύ των οποίων υφίσταται μια λογική ή εμπειρική δομή 5-5

Σχήμα 5.1 (α) 5-6

Σχήμα 5.1 (β) 5-7

Δείκτες και κλίμακες (ΙΙΙ) Οι κλίμακες υπερτερούν γενικά των δεικτών γιατί λαμβάνουν υπόψη τους την ένταση με την οποία τα διαφορετικά στοιχεία αντικατοπτρίζουν τη μεταβλητή που μετράμε 5-8

Δείκτες και κλίμακες (ΙV) Παρανοήσεις Το αν ο συνδυασμός πολλών δεδομένων δημιουργεί κλίμακα, εξαρτάται σχεδόν πάντα από το συγκεκριμένο δείγμα παρατηρήσεων που μελετάμε. Η χρήση συγκεκριμένων τεχνικών δημιουργίας κλιμάκων δεν εξασφαλίζει τη κατασκευή μίας κλίμακας 5-9

Κατασκευή δεικτών (Ι) Επιλογή στοιχείων Εξέταση εμπειρικών σχέσεων Βαθμολόγηση δείκτη Διαχείριση ελλιπών δεδομένων Επικύρωση δεικτών 5-10

Κατασκευή δεικτών (ΙΙ) Επιλογή στοιχείων Φαινομενική εγκυρότητα Μονοδιαστατικότητα Γενικός ή ειδικός Διαφοροποίηση 5-11

Κατασκευή δεικτών (ΙΙΙ) Εξέταση εμπειρικών σχέσεων Διαπιστώνουμε την ύπαρξη μιας εμπειρικής σχέσης όταν οι απαντήσεις των ερωτώμενων σε μία ερώτηση μας βοηθούν να προβλέψουμε πώς θα απαντήσουν σε άλλες ερωτήσεις Διμεταβλητές Σχέσεις Στοιχείων – Μια σχέση μεταξύ δύο μεταβλητών Πολυμεταβλητές Σχέσεις Στοιχείων – Μια σχέση μεταξύ περισσότερων μεταβλητών 5-12

Σχήμα 5.2 5-13

Σχήμα 5.3 5-14

Σχήμα 5.4 5-15

Κατασκευή δεικτών (ΙV) Βαθμολόγηση δείκτη Επιλέξτε το επιθυμητό εύρος των βαθμολογιών του δείκτη Αντιφατική επιθυμία (1) για έναν δείκτη που να διαθέτει ένα σχετικό εύρος και (2) για την ύπαρξη ικανοποιητικού αριθμού περιπτώσεων σε κάθε σημείο του δείκτη Αποφασίστε αν θα δώσετε σε κάθε στοιχείο του δείκτη ίδιο ή διαφορετικό βάρος Πρότυπο: πρέπει να αποδώσετε στα στοιχεία σας την ίδια βαρύτητα, εκτός κι αν υπάρχουν σοβαροί λόγοι για να κάνετε το αντίθετο 5-16

Κατασκευή δεικτών (V) Διαχείριση ελλιπών δεδομένων Αν λείπουν δεδομένα από λίγες σχετικά περιπτώσεις, μπορείτε να αποφασίσετε να αποκλείσετε αυτές τις περιπτώσεις από την κατασκευή του δείκτη και την ανάλυση Χειριστείτε τα ελλιπή δεδομένα ως μία από τις διαθέσιμες απαντήσεις Μια ανάλυση των ελλιπών δεδομένων μπορεί να προσφέρει μια ερμηνεία της σημασίας τους Αν ένα στοιχείο διαθέτει πολλές δυνατές τιμές, μπορείτε να δώσετε τη μέση τιμή σε κάθε περίπτωση για την οποία λείπουν δεδομένα Μπορείτε μερικές φορές να διαχειριστείτε τα ελλιπή δεδομένα, χρησιμοποιώντας ποσοστά βάσει των παρατηρήσεών σας 5-17

Κατασκευή δεικτών (VΙ) Επικύρωση δεικτών Ανάλυση ανά στοιχείο – Αποτίμηση για το αν κάθε ένα από τα στοιχεία που περιέχονται σε ένα σύνθετο μέτρο συνεισφέρει ανεξάρτητα στην έρευνα ή απλώς επαναλαμβάνει τις συνεισφορές άλλων στοιχείων στο μέτρο Εξωτερική επικύρωση – Η διαδικασία του ελέγχου της εγκυρότητας ενός μέτρου, όπως ενός δείκτη ή μιας κλίμακας, μέσω της εξέτασης της σχέσης του με άλλους αποδεκτούς και καθιερωμένους δείκτες ή ενδείκτες της ίδιας μεταβλητής Κακοί δείκτες και κακές επικυρώσεις; 5-18

Κατασκευή κλιμάκων (Ι) Κλίμακα κοινωνικής απόστασης του Bogardus – Τεχνική μέτρησης για την εξακρίβωση της προθυμίας των ανθρώπων να συνάψουν κοινωνικές σχέσεις – διαφορετικών βαθμών εγγύτητας– με άλλους τύπους ανθρώπων Κλίμακα Thurstone – Ένα είδος σύνθετου μέτρου που συγκροτείται σε συνάρτηση με τα βάρη που αποδίδουν «κριτές» σε διαφορετικούς ενδείκτες διάφορων μεταβλητών 5-19

Κατασκευή κλιμάκων (ΙΙ) Κλίμακα Likert – Ένας τύπος σύνθετου μέτρου που ανέπτυξε ο Rensis Likert σε μια προσπάθεια να βελτιώσει τα επίπεδα μέτρησης στην κοινωνική έρευνα, διαμέσου της χρήσης τυποποιημένων απαντήσεων σε ερωτηματολόγια προκειμένου να προσδιορίσει τη σχετική ένταση διαφορετικών στοιχείων Κλίμακα σημαντικού διαφορισμού –Μορφή ερώτησης που περιέχεται σε ερωτηματολόγιο, κατά την οποία ο ερωτώμενος καλείται να αξιολογήσει κάτι χρησιμοποιώντας δύο αντίθετα επίθετα 5-20

Σχήμα 5.5 5-21

Κατασκευή κλιμάκων (ΙΙΙ) Κλίμακα του Guttman – Ένα είδος σύνθετου μέτρου που χρησιμοποιείται για να συνοψίσει διαφορετικές διακριτές παρατηρήσεις και να αναπαραστήσει μια πιο γενική μεταβλητή 5-22

Τυπολογίες Τυπολογία – Η ταξινόμηση (συνήθως ονομαστική) των παρατηρήσεων βάσει των τιμών δύο ή περισσότερων μεταβλητών 5-23

Κουίζ Κουίζ 5-24

α) μοναδικές παρατηρήσεις 1. Για να καλύψουν όσο το δυνατόν περισσότερες διαστάσεις μίας έννοιας, οι ερευνητές πρέπει συνήθως να κάνουν: α) μοναδικές παρατηρήσεις β) παρατηρήσεις πεδίου γ) πολλαπλές παρατηρήσεις 5-25

Απάντηση: γ) Για να καλύψουν όσο το δυνατόν περισσότερες διαστάσεις μίας έννοιας, οι ερευνητές πρέπει συνήθως να κάνουν πολλαπλές παρατηρήσεις 5-26

α) Και οι δύο είναι διατακτικά μέτρα 2. Ποια από τα παρακάτω είναι κοινά χαρακτηριστικά δεικτών και κλιμάκων; α) Και οι δύο είναι διατακτικά μέτρα β) Και οι δύο κατατάσσουν τις μονάδες βάσει συγκεκριμένων μεταβλητών γ) Και οι δύο είναι σύνθετα μέτρα δ) Όλα τα παραπάνω 5-27

Απάντηση: δ) Τα παρακάτω είναι κοινά χαρακτηριστικά δεικτών και κλιμάκων: και οι δύο είναι διατακτικά μέτρα, και οι δύο κατατάσσουν τις μονάδες βάσει συγκεκριμένων μεταβλητών, και οι δύο είναι σύνθετα μέτρα 5-28

α) Επιλογή πιθανών στοιχείων 3. Ποια από τις παρακάτω επιλογές αντιπροσωπεύει ένα βήμα στη διαδικασία κατασκευής ενός δείκτη; α) Επιλογή πιθανών στοιχείων β) Εξέταση εμπειρικών σχέσεων γ) Βαθμολόγηση του δείκτη δ) Όλα τα παραπάνω 5-29

Απάντηση: δ) Τα παρακάτω αντιπροσωπεύουν βήματα της διαδικασίας κατασκευής ενός δείκτη: επιλογή πιθανών στοιχείων, εξέταση εμπειρικών σχέσεων, βαθμολόγηση του δείκτη 5-30

α) παρατηρήσουμε μια στατιστική συσχέτιση μεταξύ δύο μεταβλητών 4. Διαπιστώνουμε την ύπαρξη μιας εμπειρικής σχέσης όταν οι απαντήσεις των ερωτώμενων σε μία ερώτηση μας βοηθούν να: α) παρατηρήσουμε μια στατιστική συσχέτιση μεταξύ δύο μεταβλητών β) καθορίσουμε το επίπεδο ανεκτικότητάς τους γ) ερμηνεύσουμε την παρατηρημένη συσχέτιση δ) προβλέψουμε πώς θα απαντήσουν σε άλλες ερωτήσεις 5-31

Απάντηση: δ) Διαπιστώνουμε την ύπαρξη μιας εμπειρικής σχέσης όταν οι απαντήσεις των ερωτώμενων σε μία ερώτηση μας βοηθούν να προβλέψουμε πώς θα απαντήσουν σε άλλες ερωτήσεις 5-32

α) Συγχρονικές μελέτες 5. Ποιο από τα παρακάτω αντιπροσωπεύει μια μορφή ερωτηματολογίου η οποία ζητά από τον ερωτώμενο να διαλέξει μία απάντηση μεταξύ δύο αντίθετων θέσεων; α) Συγχρονικές μελέτες β) Διαχρονικές μελέτες γ) Κλίμακα Likert δ) Κλίμακα Σημαντικού Διαφορισμού 5-33

Απάντηση: δ) Η κλίμακα σημαντικού διαφορισμού είναι μια μορφή ερωτηματολογίου η οποία ζητά από τον ερωτώμενο να διαλέξει μία απάντηση μεταξύ δύο αντίθετων θέσεων 5-34

6.Ένας/Μία _____ κατασκευάζεται απλώς με την πρόσθεση των βαθμολογιών που αποδίδονται σε μεμονωμένους ενδείκτες α) Μελέτη β) Μέτρηση γ) Κλίμακα δ) Δείκτης 5-35

Απάντηση: δ) Ένας δείκτης κατασκευάζεται απλώς με την πρόσθεση των βαθμολογιών που αποδίδονται σε μεμονωμένους ενδείκτες. 5-36

7. Η _____ είναι η διαδικασία του ελέγχου της εγκυρότητας ενός μέτρου μέσω της εξέτασης της σχέσης του με άλλους αποδεκτούς και καθιερωμένους δείκτες ή ενδείκτες της ίδιας μεταβλητής α) θεωρητική ανάλυση β) εσωτερική επικύρωση γ) εξωτερική επικύρωση δ) εννοιολόγηση 5-37

Απάντηση: γ) Η εξωτερική επικύρωση είναι η διαδικασία του ελέγχου της εγκυρότητας ενός μέτρου μέσω της εξέτασης της σχέσης του με άλλους αποδεκτούς και καθιερωμένους δείκτες ή ενδείκτες της ίδιας μεταβλητής 5-38

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση ή αναπαραγωγή του παρόντος έργου με οποιονδήποτε τρόπο χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη, σύμφωνα με το Ν. 2121/1993 και τη Διεθνή Σύμβαση της Βέρνης (που έχει κυρωθεί με τον Ν. 100/1975) 5-39