Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η χρήση του ερωτηματολογίου & κλίμακες μέτρησης στάσεων

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Η χρήση του ερωτηματολογίου & κλίμακες μέτρησης στάσεων"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Η χρήση του ερωτηματολογίου & κλίμακες μέτρησης στάσεων
Μάθημα 7

2 Μέτρηση (Κυριαζή, 2001) Ονομαστική  απλή ταξινόμηση χαρακτηριστικών, ομοιογενείς κατηγορίες. Οι αριθμοί είναι συμβολικοί και δεν εκφράζουν αριθμητική σχέση. Το θρήσκευμα πχ είναι μεταβλητή με ονομαστική μέτρηση. Οι κατηγορίες είναι αμοιβαίως αποκλειόμενες και εξαντλητικές. Εθνότητα, φυλή, φύλο, οικογενειακή κατάσταση, τόπος γέννησης και τμήμα φοίτησης. 1. Πχ. Ποιο είναι το θρήσκευμα σας; Έλληνας ορθόδοξος……….1 Καθολικός………………………….2 Διαμαρτυρόμενος…………….3 Εβραίος …………………………..4 Μουσουλμάνος………………..5 Άλλο θρήσκευμα……………..6 Άθεος…………………………………7 2. Κάθε περίπτωση να τοποθετείται μόνο σε μια κατηγορία και όλες οι περιπτώσεις να τοποθετούνται σε κάποια κατηγορία

3 Μέτρηση (Κυριαζή, 2001) Τακτική  οι κατηγορίες που συνοδεύουν τη μεταβλητή αποτελούν διάταξη κατά βαθμό αλλά η διαφορά δεν είναι ποσοτική. Πχ κοινωνική τάξη. Κατηγοριοποιεί και ιεραρχεί. 1…εργατική 2…μεσαία 3….ανώτερη Δηλαδή ανάλογα με την τιμή που φέρει ένα άτομο μπορεί να συγκριθεί αλλά δεν σημαίνει ότι διαφέρει από κάποιο άλλο κατά ένα ποσό. Άλλο παράδειγμα είναι οι σχολικοί βαθμοί άριστα, λίαν καλώς, καλώς

4 Μέτρηση (Κυριαζή, 2001) Διαστήματος (ή ισοδιαστημική)  οι αριθμοί των κατηγοριών δεν είναι σύμβολα έχουν ποσοτική ερμηνεία. Το διάστημα μεταξύ 2 σημείων είναι ίσο μεταξύ οποιωνδήποτε σημείων της κλίμακας. Ευφυΐα, βαθμοί κελσίου Η διαφορά ανάμεσα στους 20 και 30 βαθμούς κελσίου είναι ίδια με τους 30 και 40 βαθμούς κελσίου. Το σημείο 0 δεν έχει ουσιαστική σημασία πχ Στο βαθμό κελσίου 0 δεν σημαίνει ότι έχουμε απουσία θερμοκρασίας.

5 Μέτρηση (Κυριαζή, 2001) Κλίμακα λόγου  το μηδέν έχει νόημα πχ βάρος, χρόνος, ηλικία, εισόδημα, ώρες απασχόλησης κλπ Οι ίδιες μεταβλητές επιδέχονται και χαμηλότερο επίπεδο μέτρησης πχ ηλικία (ηλικιωμένοι, μεσήλικοι, νέοι), εισόδημα (χαμηλό, μεσαίο, υψηλό) και ώρες απασχόλησης (λίγες, μέτριες και πολλές).

6 Κλίμακες μέτρησης στάσεων (Κυριαζή, 2001)
Κλίμακα Likert Στη διαβάθμιση της κλίμακας χρησιμοποιείται συνήθως μία από τις παρακάτω ομάδες επιλογών: (α) «Διαφωνώ», «Μάλλον διαφωνώ», «Ούτε συμφωνώ ούτε διαφωνώ», «Μάλλον συμφωνώ», «Συμφωνώ» και (β) «Καθόλου ικανοποιητικά», «Λίγο ικανοποιητικά», «Μέτρια ικανοποιητικά», «Πολύ ικανοποιητικά», «Πλήρως ικανοποιητικά». Μεγάλη ευκολία

7 Κλίμακες μέτρησης στάσεων (Κυριαζή, 2001:76-77)
Κλίμακα Guttman Οι ερωτήσεις μπορούν να τοποθετηθούν σε διάταξη σύμφωνα με τη βαρύτητα και Δυαδικός συνδυασμός απαντήσεων. Πχ. 1. Οι αμβλώσεις θα πρέπει να είναι νόμιμες, δίχως περιοριστικούς όρους. Ναι – Όχι 2. Οι αμβλώσεις θα πρέπει να επιτρέπονται εφόσον οι γονείς αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα. Ναι – Όχι. 3. Οι αμβλώσεις θα πρέπει να επιτρέπονται εφόσον υπάρχει πιθανότητα να γεννηθεί το παιδί με προβλήματα υγείας. 4. Οι αμβλώσεις θα πρέπει να επιτρέπονται σε περίπτωση που η εγκυμοσύνη είναι αποτέλεσμα βιασμου


Κατέβασμα ppt "Η χρήση του ερωτηματολογίου & κλίμακες μέτρησης στάσεων"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google