Δυναμική της ομάδας και Διδακτική

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
Advertisements

Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
ΣΧΠ102 To σχολικό περιβάλλον και η οργάνωση του στο Δημοτικό Σχολείο Στέλιος Ορφανός Χειμερινό Εξάμηνο 2009.
Με ποιόν τρόπο θα διδάξω ;
Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» στο πλαίσιο των αξόνων προτεραιότητας.
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2008 E - learning.
Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας – Σχέδιο Μαθήματος
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
Συνεργατική τέχνη, αφήγηση και συμπεριληπτική εκπαίδευση
ΠΑΙΔΕΣ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ ΜΙΑ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΜΙΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ.
Διοίκηση τάξης (Classroom management)
ΣΤΟΧΟΙ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ. Το εργαστήρι στηρίζεται στην ενεργητική παρουσία των συμμετεχόντων. Οι συμμετέχοντες έχουν τη δυνατότητα μέσα από την ανταλλαγή.
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
Μικροδιδασκαλία (Microteaching)
Δημιουργία θετικής ατμόσφαιρας μάθησης Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης Περιφερειακό Ινστιτούτο Επιμόρφωσης Θεσσαλονίκης Παπαδόπουλος Πάρης.
Λειτουργία και Δυναμική της ομάδας
Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες
Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας
Κοινωνιολογία της εκπαίδευσης (β)
Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου. Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου Διδακτικό αρχείο : ένα καλά οργανωμένο σύνολο στοιχείων και πληροφοριών.
Ανάπτυξη και Λειτουργία
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα
Διαρρύθμιση Διδακτικού Χώρου
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Δρ Μάριος Στυλιανίδης, ΕΔΕ ΥΠΠ
1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης Καρακούσης.
Προγραμματισμός Διδακτέας ύλης. Γενικός Σκοπός: Η μεθοδική και συντονισμένη οργάνωση του διδακτικού χρόνου έτσι ώστε να αξιοποιηθούν κατά τον βέλτιστο.
Ο Διαδραστικός Πίνακας ως διδακτικό εργαλείο Από τη βιβλιογραφία προκύπτουν μια σειρά από οφέλη από τη χρήση του ΔΠ τα οποία αφορούν τον εκπαιδευτικό,
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Τ.Ε.Π.Α.Ε.Σ Μάθημα: Ανάπτυξη Εκπαιδευτικών & Παραγωγικών Δραστηριοτήτων και Πρακτική Άσκηση Τίτλος: Καταγραφή.
Η προβολή οπτικοακουστικού υλικού στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας.
Η οργάνωση του χώρου στο συνεργατικό δημοτικό σχολείο
Διδακτική Μεθοδολογία και Εκπαίδευση Ενηλίκων
Διδακτική Εργαστηριακών Μαθημάτων. Διαφορές θεωρητικών-εργαστηριακών μαθημάτων Μαθήματα Θεωρητικά Εργαστηριακά Σε σχολική αίθουσα Σε εργαστήριο Ένας διδάσκων.
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ
Αποτελεσματικότητα της σχολικής μονάδας: ο ρόλος του διευθυντή Μαργαρίτα Χριστοφορίδου 14 Μαρτίου 2013.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Δρ. Μόνικα Σιακού Επίκουρη Καθηγήτρια Ψυχολογίας Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου.
Ανάπτυξη – Βελτίωση του Ανθρώπινου Δυναμικού
Η παρουσία του εκπαιδευτικού στη σχολική μονάδα. Ο εκπαιδευτικός ως πρότυπο (role model) Ο εκπαιδευτικός: είτε το επιδιώκει είτε όχι, είτε το θέλει είτε.
Παιδαγωγική Ψυχολογία Φ. Αντωνίου
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Η σύγχρονη παιδαγωγική σκέψη βρίσκεται ανάμεσα σε δύο ρεύματα, της κοινωνικής ανανέωσης και της κοινωνικής συντήρησης. Τα νέα άτομα στη διαδικασία της.
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Διαχείριση διδακτικού χρόνου
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Διδακτική Μεθοδολογία και Εκπαίδευση Ενηλίκων
Περιεχόμενο-Ανθρώπινη υποδομή και Διδακτικές προσεγγίσεις στο e-learning Μαρία Κορδάκη, Ph.D, M.Ed.
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
Η προβολή οπτικοακουστικού υλικού στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
H ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ THΣ ΕΝΤΑΞΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΑΠΩΛΕΙΑ ΑΚΟΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου
Δάσκαλος στην… πρίζα ή όχι;
Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Ο πολυσύνθετος ρόλος του εκπαιδευτικού
Φύλλα Διδασκαλίας.
Εκπαιδευτικές Επισκέψεις (Educational field trips)
Ανάθεση Εργασίας (Homework Assignment)
Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας
Η προβολή οπτικοακουστικού υλικού στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας
Αποτελεσματικός εκπαιδευτικός και αποτελεσματική διδασκαλία
Project.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Δυναμική της ομάδας και Διδακτική

Λειτουργία και Δυναμική της ομάδας Λειτουργία και Δυναμική της ομάδας Kurt Lewin Εισήγαγε τον όρο ‘δυναμική των ομάδων’ για να περιγράψει τον τρόπο με τον οποίο οι ομάδες και τα άτομα αναπτύσσουν ένα δυναμικό πλέγμα σχέσεων και αλληλεπιδράσεων

Λειτουργία και Δυναμική της ομάδας Λειτουργία και Δυναμική της ομάδας Lewin : Σύμφωνα με το Lewin, η ομάδα είναι ένα δυναμικό σύνολο ατόμων βασισμένο στην αλληλεξάρτηση και όχι στην ομοιότητα ανάμεσα στα άτομα. Η ομάδα είναι, λοιπόν, ένα ενιαίο σύνολο με τη δική του ζωή, που είναι κάτι διαφορετικό από το άθροισμα των μερών που την αποτελούν

Λειτουργία και Δυναμική της ομάδας Λειτουργία και Δυναμική της ομάδας Σε μία ομάδα όταν συγκεντρώνεται ένας αριθμός ατόμων, δημιουργούνται δυναμικές που είναι διαφορετικές από εκείνες που αναπτύσσονται στις αντιδράσεις των ατόμων μεμονωμένα και στις δυαδικές σχέσεις. Η θεωρία της δυναμικής της ομάδας (Lewin) στην καθημερινότητα ενός εκπαιδευτικού οργανισμού και μιας σχολικής τάξης

Λειτουργία και Δυναμική της Σχολικής τάξης Λειτουργία και Δυναμική της Σχολικής τάξης Κάθε σχολική τάξη, όπως και κάθε άνθρωπος, προβλέπεται ότι θα διανύσει ορισμένα στάδια έως τη φάση που θα σταματήσει πλέον να υφίσταται.

Λειτουργία και Δυναμική της Σχολικής τάξης Λειτουργία και Δυναμική της Σχολικής τάξης Κάθε σχολική τάξη, επομένως, έχει τη δική της ‘ζωή’ στη διάρκεια της οποίας συμβαίνουν διάφορα γεγονότα, αναπτύσσονται σχέσεις ανάμεσα στα μέλη της ομάδας και στον εκπαιδευτή, δημιουργούνται εντάσεις και συγκρούσεις, παίζονται διάφοροι ρόλοι, όπως συμβαίνει και στην καθημερινή ζωή Όλα αυτά αφορούν τη δυναμική και τη διεργασία της σχολικής τάξης ως ομάδας

Λειτουργία και Δυναμική της Σχολικής τάξης Λειτουργία και Δυναμική της Σχολικής τάξης Σύμφωνα με έρευνες, στον χώρο της εκπαίδευσης τα 20 άτομα θεωρούνται το ανώτατο όριο για την αποτελεσματική αλληλεπίδραση των μελών μιας σχολικής τάξης (Brown & Atkins, 1997)

Το μαθησιακό κλίμα μέσα στο κοινωνικό υποσύστημα της σχολικής τάξης Το μαθησιακό κλίμα μέσα στο κοινωνικό υποσύστημα της σχολικής τάξης

Αποτελεσματικό Μαθησιακό κλίμα (Effective learning environment) Μια ατμόσφαιρα εμπιστοσύνης και αποδοχής στη μαθησιακή διαδικασία που διασφαλίζει την εύρυθμη λειτουργία της τάξης και συντελεί στην ανάπτυξη ενός κοινού αισθήματος ικανοποίησης, συμμετοχής και συνεργασίας

Μαθησιακό περιβάλλον (learning environment) Παράγοντες διαμόρφωσης μαθησιακού κλίματος:

Μαθησιακό περιβάλλον (learning environment) Παράγοντες διαμόρφωσης μαθησιακού περιβάλλοντος: Ο εκπαιδευτικός, το μαθητικό δυναμικό, η διδακτική μεθοδολογία, οι υλικοτεχνικές υποδομές, η χωροταξία της αίθουσας διδασκαλίας, η φιλοσοφία διοίκησης (στυλ ηγεσίας) του διευθυντή

Μαθησιακό περιβάλλον (learning environment) Η δημιουργία ενός θετικού και αποτελεσματικού μαθησιακού περιβάλλοντος είναι πρωτίστως ευθύνη του εκπαιδευτικού Στρατηγικές διαμόρφωσης περιβάλλοντος (environmental shaping strategies)

10 στρατηγικές για διαμόρφωση καλού μαθησιακού περιβάλλοντος (Fontana, 1996, Ο εκπαιδευτικός στην τάξη)

Να είστε καλά προετοιμασμένοι 10 στρατηγικές για διαμόρφωση καλού μαθησιακού κλίματος (Fontana, 1996, Ο εκπαιδευτικός στην τάξη) Να είστε καλά προετοιμασμένοι Δείξτε ότι πιστεύετε στις ικανότητες των μαθητών και κάνετέ τους να πιστέψουν και οι ίδιοι στις δυνατότητές τους 3) Χρησιμοποιείστε όσο γίνεται περισσότερο μαθητοκεντρικές διδακτικές μεθόδους

4) Τηρείτε πάντοτε τις υποσχέσεις σας 10 στρατηγικές για διαμόρφωση καλού μαθησιακού κλίματος (Fontana, 1996, Ο εκπαιδευτικός στην τάξη) 4) Τηρείτε πάντοτε τις υποσχέσεις σας 5) Εξασφαλίστε τις κατάλληλες ευκαιρίες για πρακτικές δραστηριότητες 6) Διαχειριστείτε με ψυχραιμία και παιδαγωγική συναίσθηση τις παραβατικές συμπεριφορές

7) Αποφύγετε τις συγκρίσεις 10 στρατηγικές για διαμόρφωση καλού μαθησιακού κλίματος (Fontana, 1996, Ο εκπαιδευτικός στην τάξη) 7) Αποφύγετε τις συγκρίσεις 8) Να είστε ενήμεροι για οτιδήποτε συμβαίνει στην τάξη 9) Μην καθυστερείτε τη βαθμολόγηση 10) Μοιράστε δίκαια την προσοχή σας

Βιβλιογραφία: Huttner, A. (2008) Διδακτική Τεχνολογικών Μαθημάτων. Εκδ. Ιων Πάσχος, Β. (2007) Στοιχεία Διδακτικής και Παιδαγωγικής. Εκδ. Πατάκη Πλαγιανάκος, Σ. (1999) Διδακτική Επαγγελματικών Μαθημάτων. Τόμος Α . Εκδ. Έλλην Ματσαγγούρας, Η. (1999). Η σχολική τάξη. Εκδόσεις Γρηγόρη Κουτσούκος, Μ. (2012). Σημειώσεις του Μαθήματος Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας. ΑΣΠΑΙΤΕ Θεσσαλονίκης Λαμπίρης, Γ. (2006). Προβλήματα συμπεριφοράς στην τάξη. Στρατηγικές πρόληψης. Επιστημονικό Βήμα 5, 57-65