Διδακτική Εργαστηριακών Μαθημάτων
Διαφορές θεωρητικών-εργαστηριακών μαθημάτων Μαθήματα Θεωρητικά Εργαστηριακά Σε σχολική αίθουσα Σε εργαστήριο Ένας διδάσκων Δυο διδάσκοντες Συνήθως ένα 45΄ Συνήθως 2 ή 3 45΄
Στόχοι Εργαστηριακών Μαθημάτων
Βιωματική Μάθηση (Experiential Learning) Σύνδεση θεωρίας-πράξης (learning by doing) Απόκτηση Επαγγελματικών δεξιοτήτων Καλλιέργεια Επαγγελματικής συνείδησης
Διδακτική Μεθοδολογία στα Εργαστηριακά Μαθήματα ΕΠΙΔΕΙΞΗ ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΗ ΟΜΑΔΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Διδακτική Μεθοδολογία στα Εργαστηριακά Μαθήματα H διδακτική μεθοδολογία στα εργαστηριακά μαθήματα είναι περισσότερο μαθητοκεντρική και προσανατολισμένη στη πρακτική και επαγγελματική διάσταση των επιμέρους γνωστικών αντικειμένων Ειδικά εργαστηριακά βιβλία – οδηγοί
Προϋποθέσεις επιτυχούς διενέργειας εργαστηριακών μαθημάτων
1) Άρτια καταρτισμένος εκπαιδευτικός με επιστημονική πληρότητα και παιδαγωγική αντίληψη 2) Καλά οργανωμένο εργαστήριο με τον απαιτούμενο κατά περίσταση υλικοτεχνικό εξοπλισμό 3) Απρόσκοπτη συνεργασία εκπαιδευτικών ειδικότητας
Προϋποθέσεις επιτυχούς διενέργειας εργαστηριακών μαθημάτων Στο εργαστήριο: Θα πρέπει να τηρούνται αυστηρά όλες οι απαραίτητες προϋποθέσεις έτσι ώστε να διενεργούνται τα εργαστηριακά μαθήματα απρόσκοπτα και με απόλυτη ασφάλεια
Προβλήματα τα οποία ενδέχεται να ανακύψουν σε εργαστηριακά μαθήματα
-Ανεπαρκείς υποδομές, έλλειψη υλικοτεχνικών μέσων -Απειρία εκπαιδευτικού ως προς τη διενέργεια εργαστηριακών μαθημάτων -Ελλιπής στελέχωση εργαστηρίων -Δυσκολία διοίκησης τάξης κατά την ώρα του εργαστηρίου – χαλαρότητα μαθητών
Προβλήματα τα οποία ενδέχεται να ανακύψουν σε εργαστηριακά μαθήματα -Έλλειψη συνεργασίας μεταξύ εκπαιδευτικών της ίδιας ειδικότητας που καλούνται να διδάξουν μαζί ένα εργαστηριακό μάθημα -Έλλειψη συνεργασίας με τομεάρχες, διευθυντές και υπεύθυνους εργαστηρίων -Ανεπαρκή ή απαξιωμένα εργαστηριακά εγχειρίδια
Βιβλιογραφία: Πάσχος, Β. (2007) Στοιχεία Διδακτικής και Παιδαγωγικής. Εκδ. Παπασταματίου, Ν. (2014). Διευθέτηση χώρου, οργανοθηκών σχολικού εργαστηρίου. ekfe.ilei.sch.gr/UpLoad2012/01A_Sxedio_Diefthetisis.doc Ford, C. (1999). Collaborative construction of task activity: Coordinating multiple resources in a High School Physics Lab. Research on Language and Social Interaction, 32(4),