Νέες Τεχνολογίες στην Ειδική Αγωγή

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Advertisements

Σχεδιασμός και ανάπτυξη προσβάσιμου εκπαιδευτικού και εποπτικού υλικού για μαθητές με αναπηρίες ΗΜΕΡΙΔΑ Η ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΣΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ.
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Νέες τεχνολογίες επεξεργασίας της πληροφορίας στη δημόσια διοίκηση1 Τεχνολογίες για ΑΜΕΑ Καθολική πρόσβαση Αθανάσιος Πρωτόπαπας Ινστιτούτο Επεξεργασίας.
Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Σχεδιαστικά εργαλεία Διαχείριση σελίδων Βιβλιοθήκες αντικειμένων Διαχείριση αντικειμένων Επιφάνεια ψηφιακής μελάνης Πληκτρολόγιο οθόνης ΟΦΕΛΗ Αναγνώριση.
Γνωστικά εργαλεία είναι: οι εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τ. Π. Ε
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Διαδραστικοί πίνακες Δέγγλερη Σοφία.
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
Σχεδιασμός και ανάπτυξη προσβάσιμου εκπαιδευτικού και εποπτικού υλικού για μαθητές με αναπηρίες 6ο Πανελλήνιο Συνέδριο των Εκπαιδευτικών για τις ΤΠΕ Σύρος.
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Ένταξη Νέων Τεχνολογιών στο Εκπαιδευτικό Σύστημα και Άτομα με Αναπηρία
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
 Π.Ε.ΚΑ.Π. Νικ. Καλογερόπουλος Αξιοποίηση των τεχνολογιών της πληροφορίας και της επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην εκπαίδευση. Η εξέλιξη της τεχνολογίας.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:RECENT DEVELOPMENTS IN FORMAL SETTINGS.(ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΑ ΕΠΙΣΗΜΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ. ) ΌΝΟΜΑ ΦΟΙΤΗΤΡ.:ΔΟΜΑΛΗ ΕΙΡΗΝΗ.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
 Αντί για τον όρο Πληροφορική χρησιμοποιείται πλέον ο όρος Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών: ΤΠΕ (ICT: Information and Communications.
Ασφάλεια Διαδικτύου Το Διαδίκτυο είναι σήμερα καθημερινό εργαλείο στη ζωή μας: για την αναζήτηση πληροφοριών, για επικοινωνία, για αγορές, για ψυχαγωγία.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Ενότητα 1.1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης. Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για την περίοδο και.
 Λαμβάνουν υπόψη τις πολιτισμικές και κοινωνικές συνθήκες μάθησης.  Έχουν επιρροές από ανθρωπολογία και κοινωνική ψυχολογία  Ενδιαφέρονται για τις.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Ο Διαδραστικός Πίνακας ως διδακτικό εργαλείο Από τη βιβλιογραφία προκύπτουν μια σειρά από οφέλη από τη χρήση του ΔΠ τα οποία αφορούν τον εκπαιδευτικό,
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
2ο ΕΠΑΛ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΑνάπτυξη Εφαρμογών για την ΕΕΑ Διάλεξη 1: Εισαγωγή 1/26 12/2/2015 Διάλεξη 1 Εισαγωγή Ανάπτυξη Εφαρμογών για την Εκπαίδευση & την.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
1 + 1 = 12 Νέα Εκπαιδευτικά Λογισμικά για Κωφούς μαθητές
Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΕφαρμογές ΤΠΕ στην ΕΕΑ Διάλεξη 1: Εισαγωγή1/27 11/2/2015 Διάλεξη 1 Εισαγωγή Εφαρμογές ΤΠΕ στην Εκπαίδευση & την Ειδική Αγωγή Χαράλαμπος.
Α Τα Χαρακτηριστικά των ΤΠΕ που Ευνοούν τη Μάθηση.
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 « Εκπαιδευτικό υλικό και εφαρμογές για μαθητές με αναπηρία » Κ. Μπούκουρας.
Δικαιούχος φορέας Συμπράττοντες φορείς ● Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στην απόκτηση.
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 « Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό και Εποπτικό Υλικό για Μαθητές με Αναπηρίες »
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Κλιμίδης Αρτέμης (ΑΕΜ: 2748) Σταματίου Θεόδωρος (ΑΕΜ: 2873) Χατζής Σταμάτιος (ΑΕΜ: 2822) ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Δρ. Χρήστος Αναστασίου ΣΥΝΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:
Εργασία στο Μάθημα: «Εκπαιδευτική τεχνολογία-Πολυμέσα» Διδάσκων : Άγγελος Γιαννούλας Ομάδα εργασίας Λινάρδος Γεώργιος Μπουντούρης Παναγιώτης Ντιγριντάκη.
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Οι διαταραχές όρασης Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής
Πως διδάσκουμε τους μαθητές με νοητική υστέρηση
Ειρήνη Πετράκη Δασκάλα – Πυρήνας ΤΠΕ Μάρτιος, 2011
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
«Τάξη» έξω από την «τάξη»…
ΣΜΕΑΕ Ορεστιάδα 27/1/2016.
1η Διημερίδα Επιμόρφωσης Πολλαπλασιαστών
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΛΥΣΗΣ Στην τεχνολογική εκπαίδευση, η διδασκαλία μέσω επίλυσης προβλημάτων έχει γίνει το επίκεντρο των διδακτικών.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ Μεταπτυχιακης Διπλωματικης Εργασιας « Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΙΔΕΙΑΣ – ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ».
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Νέες Τεχνολογίες στην Ειδική Αγωγή Ηλίας Γ. Τανός Φυσικός , Μ.Sc. , Μ.Ed. Υπ. Διδ. Παν. Θεσσαλίας  iliastanos@gmail.com © 2015

Λίγα λόγια για το πρόγραμμα … Η φιλοσοφία και προσέγγιση του προγράμματος είναι θεμελιωμένη στις σύγχρονες τάσεις και προσεγγίσεις στον χώρο ΤΠΕ για την ειδική αγωγή, με παρουσίαση ελληνικών και ξένων λογισμικών υποστήριξης προβλημάτων Αυτισμού , Μέτριας και Ελαφριάς Νοητικής Καθυστέρησης, Κινητικών Αναπηριών , Νοηματικής και Μαθησιακών δυσκολιών.

Θεματικές Ενότητες Παιδαγωγική Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Ειδική Αγωγή : Επιστημονική και θεωρητική προσέγγιση Τ.Π.Ε. και εφαρμογές για παιδιά στο φάσμα του Αυτισμού : Λογισμικά – Τεχνολογία Υποστήριξης. Τ.Π.Ε. και εφαρμογές για παιδιά με Νοητική Υστέρηση : Λογισμικά για μέτρια και ελαφριά.

Θεματικές Ενότητες Τ.Π.Ε. και Μαθησιακές δυσκολίες : Μεθοδολογική προσέγγιση - Δομή και Αξιολόγηση λογισμικών ΤΠΕ και αισθητηριακές αναπηρίες : Εφαρμογές στην Όραση , σε Κινητικές Αναπηρίες και στην Κώφωση –Βαρηκοΐα

Περιεχόμενα Σημερινής Εισήγησης Τ.Π.Ε. και Ειδική Εκπαίδευση Χρήση Τ.Π.Ε. σε μαθητές με : Αυτισμό Νοητική Υστέρηση

Εγώ . . . Ηλίας Τανός Φυσικός , M.Sc. , M.Ed. Υπ. Διδ. Παν. Θεσσαλίας Πιστοποιημένος Εκπαιδευτής Ενηλίκων Εξ. Συνεργ. του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου Συνεργ. του Παν. Frederick της Κύπρου

Εσείς . . . τι γνωρίζετε για τις εφαρμογές της ΤΠ στην ειδική αγωγή; τι περιμένετε ; σας ενδιαφέρει ;

Εισαγωγή στις ΤΠΕ & Ε &Ε.Α Τι είναι ; Γιατί ; Πώς ;

Εισαγωγή Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (ΤΠΕ) έχουν εξελιχθεί ραγδαία τα τελευταία χρόνια και αποτελούν ένα από τα πιο βασικά τεχνολογικά επιτεύγματα της ανθρώπινης ιστορίας, ενώ πλέον έχουν και τεράστια σημασία για όλους τους ανθρώπους στον κόσμο. Για μια κοινωνία λοιπόν χωρίς αποκλεισμούς, είναι σημαντικό να δοθεί η δυνατότητα σε κάθε πολίτη που το επιθυμεί να συμμετέχει στο ψηφιακό γίγνεσθαι, παρά τα όποια ατομικά ή κοινωνικά μειονεκτήματα του.

Εισαγωγή Όσον αφορά στην Ειδική Αγωγή & Εκπαίδευση (Ε.Α.Ε.), παρά το γεγονóς óτι πολλά εξαρτώνται απó τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει το άτομο και την προσωπικóτητά του, η τεχνολογία των πολυμέσων ανοίγει ένα νέο δρóμο για τη μάθηση με βάση την προσωπική ανακάλυψη και εμπειρία.

Πληροφορία Είναι κάθε γεγονός που μπορεί να επηρεάσει την κατάσταση/εξέλιξη οποιουδήποτε δυναμικού συστήματος Αντιλαμβανόμαστε την πληροφορία σαν μια αλληλουχία συμβόλων που αποτυπώνουν ή μεταδίδουν κάποιο μήνυμα

Εκφράζει ή συνδέεται με τη μετάδοση μηνυμάτων και την ερμηνεία δεδομένων την απεικόνιση/αναπαράσταση συμβολισμών και τη μορφή που λαμβάνουν στο νου τα ερεθίσματα από τα αισθητήρια όργανά μας την αντίληψη και την απόδοση νοήματος τη διδαχή και την απόκτηση γνώσης και ιδιαίτερα, την οργάνωση, την τάξη και την πολυπλοκότητα Eίναι το βασικό αγαθό της εποχής μας…

Επικοινωνία η διαδικασία μεταφοράς πληροφορίας από μια οντότητα σε μια άλλη βασίζεται σε συγκεκριμένα σήματα ανάμεσα σε τουλάχιστον δύο οντότητες που μοιράζονται ένα κοινό σύνολο σημάτων και νοημάτων η ανταλλαγή σκέψεων, γνωμών ή πληροφορίας μέσω ομιλίας, γραφής, σημάτων, κλπ αμφίδρομη διαδικασία

ΙT, computer science Έχει ως αντικείμενο τη μελέτη και εφαρμογή επιστημονικών αρχών που αφορούν το σχεδιασμό, υλοποίηση και συντήρηση συστημάτων που περιλαμβάνουν ηλεκτρονικούς υπολογιστές , δηλαδή συσκευών που δέχονται σαν είσοδο πληροφορία σε ψηφιακή μορφή, την οποία μπορούν να επεξεργαστούν και να αποθηκεύσουν ώστε να παράγουν χρήσιμη νέα πληροφορία στην έξοδο τους

Εκπαίδευση (Education) κάθε δραστηριότητα ή εμπειρία που έχει ένα μόνιμο αποτέλεσμα στο μυαλό, το χαρακτήρα ή τις φυσικές δεξιότητες ενός ατόμου είναι η συστηματική διαδικασία μέσω της οποίας η κοινωνία μεταφέρει τη συσσωρευμένη γνώση, εμπειρία και αξίες της από μια γενιά σε μια άλλη

Διασαφήνιση Εννοιών

Ειδική Εκπαίδευση Τι είναι ; Η εκπαίδευση παιδιών με ειδικές ανάγκες, με τρόπο ώστε να ικανοποιούνται οι προσωπικές τους ανάγκες Τι περιλαμβάνει ; Τον εξατομικευμένο σχεδιασμό και τη συστηματική παρακολούθηση των διαδικασιών μάθησης, προσαρμοσμένο εξοπλισμό και υλικά, προσβάσιμα περιβάλλοντα, κλπ, που είναι σχεδιασμένα να βοηθούν τους μαθητές να βελτιώσουν το επίπεδό τους

   Γιατί να χρησιμοποιήσουμε Τ. Π. Ε    Γιατί να χρησιμοποιήσουμε Τ.Π.Ε. στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση ;

Στόχοι της πρωτοβουλίας «eEurope - Κοινωνία της Πληροφορίας για όλους»: Να εισαγάγει κάθε πολίτη, κάθε σπίτι, κάθε σχολείο κάθε επιχείρηση και όλη τη δημόσια διοίκηση στην ψηφιακή εποχή και να αποκαταστήσει για όλους ψηφιακή σύνδεση. Να δημιουργήσει μια ψηφιακά εγγράμματη Ευρώπη Να διασφαλίσει ότι η όλη διαδικασία δε θα δημιουργήσει κοινωνικούς αποκλεισμούς

Πεδία προτεραιότητας 1ο: Η ευρωπαϊκή νεολαία στην ψηφιακή εποχή: Εισαγωγή του Διαδικτύου και των πολυμεσικών εργαλείων στα σχολεία. Προσαρμογή της εκπαίδευσης στην ψηφιακή εποχή. 7ο: Ηλεκτρονική συμμετοχή για άτομα με ειδικές ανάγκες: Διασφαλίζεται ότι κατά την ανάπτυξη της κοινωνίας της πληροφορίας θα ληφθούν υπόψη οι ανάγκες των ΑΜΕΑ.

Εκπαιδευτική Τεχνολογία Ι Με τον όρο εκπαιδευτική τεχνολογία αναφερόμαστε στην επιστήμη της τεχνολογίας που, μέσα από τη δημιουργία, χρήση και διαχείριση κατάλληλων τεχνολογικών διαδικασιών και πόρων, μελετά και συμβάλλει στη βελτίωση και επίλυση προβλημάτων που αφορούν στη διδασκαλία και στη μάθηση.

Εκπαιδευτική Τεχνολογία ΙΙ Όσον αφορά στο κομμάτι της εκπαίδευσης των Α.Μ.Ε.Ε.Α. στη χρήση του Η/Y και κατά προέκταση των Τ.Π.Ε. και των υποστηρικτικών τεχνολογιών, το πιο σημαντικó βήμα αποτελεί η εξοικείωση του μαθητή με τον Η/Y και ειδικά με το ποντίκι. Ένας μαθητής με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες δεν είναι αυτονóητο óτι γνωρίζει ή μπορεί να κατανοήσει τη λειτουργία του ποντικιού. Το ποντίκι μοχλóς (joysticN), η ιχνóσφαιρα (tracNball), οι μεγάλοι χρωματιστοί φωτεινοί διακóπτες (pads) και η μαγνητική γραφίδα ανήκουν στις τεχνολογίες εκπαίδευσης.

Εκπαιδευτική Τεχνολογία ΙΙΙ Λογισμικά εκπαίδευσης Πρóγραμμα εκπαίδευσης για άτομα με προβλήματα ακοής SpeechViewer III Λογισμικó μεγέθυνσης οθóνης «Supernova» Λογισμικó εκπαίδευσης χρήσης ποντικιού και απλών μαθηματικών εννοιών «Ενσφηνώματα 1» Λογισμικó εκπαίδευσης απλών μαθηματικών εννοιών «Ενσφηνώματα 2»

Τεχνολογία Υποστήριξης Kαλύπτει ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών, συσκευών και εφαρμογών λογισμικού που διευκολύνουν την επικοινωνία και την κίνηση ατóμων με αναπηρία. Οι εφαρμογές τεχνολογιών υποστήριξης είναι βασισμένες στις τεχνολογίες του Η/Y, της ασύρματης επικοινωνίας, της ρομποτικής και της εικονικής πραγματικóτητας.

Περιφερειακά βοηθήματα Εναλλακτικά πληκτρολóγια Ηλεκτρονικές συσκευές κατάδειξης (electronic pointing devices) Πλακέτες αφής Οθóνες αφής Εκτυπώσεις Βraille (Braille display) Οπτικοί Σαρωτές Μηχανές απτικών διαγραμμάτων (Εκτυπωτές Piaf) Κείμενα κλειστού κυκλώματος Ακουστικά βαρυκοίας Αμφίδρομοι βομβητές

Διδακτική τεχνολογία Η θεωρία και πρακτική του σχεδιασμού, ανάπτυξης, αξιοποίησης, διαχείρισης και αξιολόγησης των διαδικασιών και πόρων για την εκπαίδευση

Educational software κάθε λογισμικό, του οποίου ο πρωταρχικός σκοπός είναι η μάθηση ή η διδασκαλία διαφορετικοί τύποι: behavioral, constructive, collaborative

https://www. youtube. com/watch. v=QPnlC5K-CzA https://www. youtube https://www.youtube.com/watch?v=QPnlC5K-CzA https://www.youtube.com/watch?v=uBbY-s5b1RE https://www.youtube.com/watch?v=9jbMO5Kfweo

Οι ΤΠΕ παρέχουν τρεις τύπους Πρόσβασης Φυσική Γνωστική Υποστηρικτική

Φυσική Πρόσβαση Στη Φυσική πρόσβαση οι Τ.Π.Ε. παρέχουν πρóσβαση σε μαθητές , με την βοήθεια πάντα του εκπαιδευτικού , με τη χρήση ειδικών λογισμικών (τεχνολογία υποστήριξης) να εκπαιδευτούν και να επικοινωνήσουν, να «σερφάρουν» στο διαδίκτυο, να πληκτρολογήσουν ένα κείμενο κλπ.

Γνωστική πρόσβαση Στη Γνωστική πρόσβαση, οι Τ.Π.Ε. παρέχουν γνωστική πρóσβαση σε μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες π.χ. η χρήση εικóνων μέσα σε γραπτά κείμενα βοηθάει στην κατάκτηση του μηχανισμού της ανάγνωσης και οι μαθητές οδηγούνται στη μάθηση.

Υποστηρικτική Πρόσβαση Στην Υποστηρικτική πρόσβαση, μεγάλο μέρος των μαθητών που αντιμετωπίζει δυσκολίες στη μάθηση δέχεται υποστήριξη και ανατροφοδóτηση. Έτσι, οι μαθητές με δυσκολίες έχουν υποστηρικτική βοήθεια, αφού ο Η/Y καλύπτει κάποιες αδυναμίες τους στο γράψιμο και στο διάβασμα, óπως π.χ. επεξεργασία κειμένου και αυτóματη διóρθωση ορθογραφίας. Με αυτó τον τρóπο μαθητές με δυσκολίες απó θεατές γίνονται συμμετέχοντες και έπειτα δημιουργοί.

Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο - Τμήμα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης http://www.pi-schools.gr/special_education_new/ Προσβάσιμο και επεξεργάσιμο εκπαιδευτικό υλικό, που έχει δημιουργηθεί από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο για τις ανάγκες αμβλυώπων μαθητών, μαθητών με κινητικές αναπηρίες και μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες

Λογισμικά ανά αναπηρία Κατηγορία Πλήθος Κινητικά προβλήματα 16 Προβλήματα ακοής 12 Προβλήματα όρασης 13 Αυτισμός - Νοητική υστέρηση 4

Prosvasimo.gr Ειδικά λογισμικά, που έχουν αναπτυχθεί από συγχρηματοδοτούμενες δράσεις του Υπουργείου Παιδείας, ειδικότερα 37 διακριτά ψηφιακά υλικά που καλύπτουν ειδικές μαθησιακές ανάγκες μεγάλου εύρους μαθητών της υποχρεωτικής εκπαίδευσης. Είναι σε εξέλιξη η ανάπτυξη του ειδικού εκπαιδευτικού υλικού για ανάγκες μαθητών που παρουσιάζουν: Προβλήματα όρασης, Προβλήματα ακοής, Κινητικά προβλήματα των άνω άκρων, Μέτρια και ελαφριά νοητική καθυστέρηση, Αυτισμό και Προβλήματα προσοχής και συγκέντρωσης.

E-yliko.gr Εκπαιδευτικό Υλικό για μαθητές με αναπηρίες ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Εκπαιδευτικό Λογισμικό για άτομα με μαθησιακές δυσκολίες. Eδώ θα βρείτε τους παρακάτω τίτλους Εκπαιδευτικού Λογισμικού: Μικροί Καλλιτέχνες σε Δράση Α΄ Μαθαίνω να Κυκλοφορώ με Ασφάλεια Β‘ ΣΤΡΟΓΓΥΛΑ με ΑΞΙΑ Εκπαιδευτικά παιχνίδια ΣΤΕΡΞΙΣ Αριθμομαχίες / Εικονόλεξα

ΑΘΗΝΑ http://access.uoa.gr/ATHENA Παρουσιάζονται με οργανωμένο και συστηματικό τρόπο τα βοηθήματα Υποστηρικτικών Τεχνολογιών που επιλέχθηκαν ύστερα από έρευνα στο Διαδίκτυο και δοκιμάστηκαν στο Εργαστήριο Φωνής και Προσβασιμότητας του Πανεπιστημίου Αθηνών.

Λογισμικά για τον Αυτισμό και την Νοητική Υστέρηση Λογισμικά για τον Αυτισμό και την Νοητική Υστέρηση Ακτίνες https://www.dropbox.com/sh/yrmfkcwr9op2kt7/AABIuPl_BwK9vWZqUWhV4mdDa?dl=0 Εκτο!Νους https://www.dropbox.com/sh/5vyeg30ke65s7d7/AAB4QzbPDJK5mxax66jreWIDa?dl=0 Το σπίτι μου – το σχολείο μου https://www.dropbox.com/sh/r9pgfvdq6mk1xv2/AACVOo3I5VhgpNhPfHe0GOF1a?dl=0

Apple AppStore

Google Play

Ιστοσελίδες Λογισμικών Ειδικής Αγωγής http://afroditathess.wix.com/eidikiagwgi http://olagiatinergotherapeia.blogspot.gr/p/blog-page_6.html http://www.nipio.gr http://eva-edu.gr http://emathima.gr http://www.kidmedia.gr http://www.edu-special.gr http://www.specialeducation.gr http://www.thrania.com https://www.thewatsoninstitute.org http://www.do2learn.com http://www.educateautism.com http://eslpages.blogspot.gr http://www.kidzpark.com

Αυτισμός Ξενόγλωσσο Λογισμικό Λογισμικό Εκτο!Νούς Εγκατάσταση Χρήση Οδηγίες

Ξενόγλωσσο Λογισμικό TeachingPix2 ABA Math Academic Communication Associates Animated Speech Corporation (ASC)  Accelerations Educational Software Autism Academy  Autism Language Program at Children's Hospital Boston Picture Planner StoryMaker 3 Flashcards 4 Kevin goes to the Zoo http://www.mousetrial.com/ Using Money- Ages 3-6  Math and Money- Ages 6-8  Science Fun - Ages 6-8 My First Computer Game

Τ.Π.Ε. και ΑΥΤΙΣΜΟΣ Η εξοικείωση και ενασχόληση με τον ηλεκτρονικό υπολογιστή θεωρείται ένας σημαντικός τομέας εκπαίδευσης των ατόμων με αυτισμό που μπορεί να αξιοποιηθεί ως ψυχαγωγική δραστηριότητα, ως μέσο ανάπτυξης επικοινωνίας-λόγου και μαθηματικών δεξιοτήτων, δεξιοτήτων αυτοεξυπηρέτησης ή ακόμη και προεπαγγελματικών δεξιοτήτων.

Λογισμικό : Εκτο!νους Οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες του προγράμματος είναι ειδικά επιλεγμένες έχοντας στόχο την ανάπτυξη τέτοιου είδους δεξιοτήτων. Για παράδειγμα:

Στη Δραστηριότητα «Ζευγάρια» θα βρείτε διαθέσιμα παιχνίδια τα οποία συμβάλουν στην ανάπτυξη ικανότητας διαχωρισμού και μνήμης, Η Δραστηριότητα «Κοίτα τι Μπορώ να Κάνω!» είναι κατάλληλη για την ανάπτυξη της ικανότητας εντοπισμού, της αντίδρασης σε εξωτερικά ερεθίσματα και του σωστού ελέγχου των κινήσεων, Η Δραστηριότητα «Σκηνοθεσία» προσφέρει σημαντικές δυνατότητες ανάπτυξης των γλωσσικών ικανοτήτων και της μοντελοποίησης πρώιμου σταδίου,

Η Δραστηριότητα «Ποιός έχει το Βάτραχο;» έχει σχεδιαστεί με σκοπό τον έλεγχο της οπτικής διάκρισης αντικειμένων και της μνήμης προσφέροντας επίσης δυνατότητες στα παιδιά να μετρήσουν, να εξασκήσουν διατεταγμένη σειρά αριθμών, να μάθουν κοινά χρώματα και, για ορισμένα παιδιά, δίνεται η ευκαιρία να μιλήσουν για τις έννοιες δεξί-αριστερό, Στη Δραστηριότητα «Τυχαίες Συναντήσεις» οι αντιδράσεις των χαρακτήρων δεν είναι πάντα ίδιες στην ενέργεια του μαθητή, παρουσιάζοντας έτσι κάποιο στοιχείο έκπληξης,

Στη Δραστηριότητα «Το πότισμα των λουλουδιών» τα παιδιά μπορούν να παροτρυνθούν να εστιάσουν στους ήχους και υποστηρίζεται ενίσχυση των εννοιών του πάνω-κάτω και ψηλότερα- χαμηλότερα, ενώ μπορεί να συνδυαστεί με πραγματική ενασχόληση κηπουρικής, Η δραστηριότητα ο «Λουκανικο-Παρασκευαστής» ενισχύει την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων και οργάνωσης διαδικασίας ενώ μπορεί να αποτελέσει έναυσμα για συζητήσεις για άλλες μηχανές αλλά και τρόπους καλής συμπεριφοράς στο τραπέζι.

Για την εκπαίδευση του μαθητή με αυτισμό είναι πιθανό να είναι απαραίτητες προσαρμογές των υπολογιστών που θα χρησιμοποιηθούν όπως: α) μείωση ή απάλειψη ήχου β) οθόνη αφής, γ) «ποντίκια» μεγαλύτερα σε μέγεθος από το συνηθισμένο, δ) εξωτερικούς μεγάλους διακόπτες πίεσης και ε) ρυθμίσεις στο πρόγραμμα (π.χ. ο εκπαιδευτικός στο συγκεκριμένο λογισμικό μπορεί να ρυθμίσει τον υπολογιστή για χρήση ή όχι διακόπτη πίεσης, ρύθμιση ταχύτητας κλπ)

Συνοψίζοντας, το πρόγραμμα Εκτό Συνοψίζοντας, το πρόγραμμα Εκτό!νους (Leaps and Bounds Switch) περιλαμβάνει δραστηριότητες οι οποίες είναι ειδικά επιλεγμένες έχοντας κατά νου τους χρήστες διακοπτών πίεσης. Στο πρόγραμμα χρησιμοποιούνται ζωηροί και ευχάριστοι χαρακτήρες, ώστε να κεντρίζουν τη φαντασία και την προσοχή των νεαρών μαθητών. Το πρόγραμμα ενθαρρύνει την ανάπτυξη πρώιμων μαθησιακών δεξιοτήτων

Δεξιότητες Εξερεύνηση της ικανότητας συνδυασμού αιτίας και αποτελέσματος Βελτίωση ικανότητας εντοπισμού και προσανατολισμού σε σχέση με το διαχωρισμό "δεξί-αριστερό" Ενίσχυση της συγκέντρωσης, αυτοπεποίθησης και αυτοεκτίμησης

Δεξιότητες Βελτίωση οπτικού διαχωρισμού και μνήμης Ενθάρρυνση της ανάπτυξης της γλωσσικής ικανότητας Υποστήριξη της ικανότητας επίλυσης προβλημάτων και της ικανότητας αντιμετώπισης διαδοχικών ενεργειών

Νοητική Υστέρηση Λογισμικό Ακτίνες Εγκατάσταση Χρήση Οδηγίες Λογισμικό Το σπίτι μου – το σχολείο μου

Τ.Π.Ε. και Νοητική Υστέρηση Με τον όρο Νοητική Καθυστέρηση (ΝΚ από εδώ και στο εξής) αναφερόμαστε σε μια ετερογενή ομάδα ατόμων που χαρακτηρίζονται από χαμηλή επίδοση σε δοκιμασίες νοημοσύνης και αδυναμίες στην προσαρμοστική συμπεριφορά.

American Association on Mental Retardation, AAMR «Η ΝΚ αναφέρεται σε σημαντικούς περιορισμούς της τρέχουσας λειτουργικότητας του ατόμου. Επίσης, η νοητική λειτουργία του ατόμου βρίσκεται σημαντικά κάτω από το μέσο όρο (δυο ή περισσότερες τυπικές μονάδες απόκλισης κάτω του μέσου όρου) και συνυπάρχει με σχετικούς περιορισμούς σε δύο ή περισσότερες από τις ακόλουθες δεξιότητες προσαρμογής: επικοινωνία, προσωπική φροντίδα, διαβίωση στο σπίτι, κοινωνικές δεξιότητες, αυτοκαθοδήγηση, υγεία και ασφάλεια, ακαδημαϊκή λειτουργία, ελεύθερος χρόνος και εργασία».

Νοητική Λειτουργία Η νοητική λειτουργία αξιολογείται με σταθμισμένα τεστ νοημοσύνης, όπως το WISC-III, το Stanford-Binet Intelligent Scale κ.α. και ο δείκτης νοημοσύνης θα πρέπει να βρίσκεται περίπου ή κάτω από τις 75 μονάδες. Παρόλα αυτά ο δείκτης νοημοσύνης δεν θεωρείται αρκετά αξιόπιστος για να επιτρέψει τη διάγνωση της νοητικής καθυστέρησης και γι’ αυτό το λόγο εξετάζεται και η προσαρμοστική συμπεριφορά του παιδιού.

Δεξιότητες Προσαρμοστικότητας Προκειμένου να αξιολογηθεί η προσαρμοστικότητα του παιδιού εξετάζονται οι δέκα τομείς οι οποίοι αναφέρθηκαν και στον ορισμό. Επομένως, το παιδί θα πρέπει να διαθέτει δείκτη νοημοσύνης μικρότερο ή ίσο του 75 και να παρουσιάζει έλλειμμα σε δυο τουλάχιστον από τις δέκα προσαρμοστικές δεξιότητες που ακολουθούν: επικοινωνία, προσωπική φροντίδα, διαβίωση στο σπίτι, κοινωνικές δεξιότητες, αυτοκαθοδήγηση, υγεία και ασφάλεια, ακαδημαϊκές δεξιότητες, ελεύθερος χρόνος και εργασία.

Περίοδος Ανάπτυξης Σύμφωνα με τον παραπάνω ορισμό, το παιδί θα πρέπει να έχει εμφανίσει τα συμπτώματα της ΝΚ πριν από την ηλικία των 18 ετών. Τα άτομα που εμφανίζουν συμπτώματα νοητικής καθυστέρησης μετά την ενηλικίωσή τους, εξαιτίας ίσως κάποιου ατυχήματος, δεν κατατάσσονται στην κατηγορία των νοητικά καθυστερημένων.

Λογισμικό: ΑΚΤΙΝΕΣ Το λογισμικό ΑΚΤΙΝΕΣ είναι δομημένο με τέτοιο τρόπο, ώστε να παρέχει ενθάρρυνση στο παιδί για να ολοκληρώσει τη δραστηριότητα. Επίσης, στις περιπτώσεις που το παιδί αποτυγχάνει, παρέχονται ενθαρρυντικά σχόλια προκειμένου το παιδί να συνεχίσει την προσπάθειά του και να επιτύχει το στόχο του. Επιπλέον, το παρόν λογισμικό είναι πολύ ευχάριστο για τα παιδιά τα οποία ενθουσιάζονται στην ιδέα ότι θα χρησιμοποιήσουν υπολογιστή.

Λογισμικό : Το Σπίτι μου - Το Σχολείο μου Το πρόγραμμα αυτό βοηθάει τα παιδιά να αναπτύξουν την αυτονομία τους μέσα στο σπίτι. Συγκεκριμένα, θα διδαχθούν περισσότερα από 100 είδη λεξιλογίου που μπορεί να βρει κανείς σε τέσσερα διαφορετικά δωμάτια: σαλόνι, κουζίνα, κρεβατοκάμαρα και μπάνιο. Το Σχολείο μου Το πρόγραμμα αυτό είναι ιδανικό για την προετοιμασία των παιδιών για τις σχολικές εμπειρίες. Μπορεί κανείς να επιλέξει ανάμεσα σε 100 είδη λεξιλογίου τα οποία αντιστοιχούν σε τέσσερα σχολικά περιβάλλοντα: στην τάξη, στην αυλή, στο κυλικείο και στο διάδρομο, στην αίθουσα εκδηλώσεων.

Για κάθε περιβάλλον υπάρχουν τέσσερις δραστηριότητες Για κάθε περιβάλλον υπάρχουν τέσσερις δραστηριότητες 1) Ανακάλυψη Ονομάτων Ο μαθητής διαλέγει ένα αντικείμενο και ο υπολογιστής του λέει τι είναι (Αυτός είναι ένας φούρνος). 2) Ανακάλυψη Λειτουργιών [Περιγραφές] Ο μαθητής διαλέγει ένα αντικείμενο και ο υπολογιστής του λέει τι κάνει το αντικείμενο αυτό ή του δίνει μια περιγραφή του (Μπορείς να χρησιμοποιήσεις το ψαλίδι, για να κόψεις το χαρτί). 3) Αναγνώριση ονομασιών Ο υπολογιστής ζητάει από το μαθητή να βρει διάφορα αντικείμενα με βάση το όνομά τους (Βρες το πεζοδρόμιο). 4) Αναγνώριση λειτουργιών [Περιγραφές] Ο υπολογιστής ζητάει από το μαθητή να βρει ένα αντικείμενο με βάση τη λειτουργία ή την περιγραφή του (Πού κρεμάς τα ρούχα σου;).

Πώς σας φάνηκαν τα λογισμικά; είναι ολοκληρωμένα ; θα τα αξιοποιούσατε ; με ποιες προϋποθέσεις ; στην ειδική αγωγή ;

Η εκπαιδευτική τεχνολογία σας αφορά ΑΜΕΣΑ ως χρήστες ως διαμορφωτές Θεωρείτε ότι μπορεί να βοηθήσει? παιδαγωγικά οικονομικά Από τι/ποιον εξαρτάται?

Σύνοψη εφαρμογές ΤΠ στην εκπαίδευση εφαρμογές ΤΠ στην ειδική αγωγή προσβασιμότητα Εκπαιδευτικό λογισμικό θεωρία & επιδείξεις ανάπτυξη & αξιολόγηση Ειδικό Εκπαιδευτικό Λογισμικό παραδείγματα αποτελέσματα Υποστηρικτική τεχνολογία προϊόντα & συσκευές αρχές & έρευνα

Οι Τ.Π.Ε. προσφέρουν την 1η ιστορικά ευκαιρία για την πλήρη ενσωμάτωση των ΑΜΕΑ