Ιχνηλατώντας το «καινούριο» στο σύγχρονο σχολείο
Ο θεσμός των προαιρετικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων Στόχοι αλλαγή στάσης και συμπεριφοράς ενίσχυση της υπευθυνότητας της αυτοπεποίθησης της προσωπικότητας της ικανότητάς για υιοθέτηση θετικών τρόπων και στάσεων ζωής.
Ο θεσμός των προαιρετικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων Στόχοι ανάπτυξη δεξιοτήτων κοινωνικοποίηση δραστηριοποίηση για την ανάληψη πρωτοβουλιών
Προωθούνται νέες εναλλακτικές μαθητοκεντρικές μέθοδοι, οι οποίες αποσκοπούν στην ενιαία διαθεματική και διεπιστημονική προσέγγιση της γνώσης.
«Μόνο ό,τι δέχεσαι με την ψυχή σου, αυτό μόνο μαθαίνεις, αυτό ενσωματώνεις στη ζωή και το χαρακτήρα σου». Melvil Dewey ( )
Το σχολικό περιβάλλον πρέπει να αποπνέει ατμόσφαιρα: Δημοκρατίας ελευθερίας συνεργασίας
Ο εκπαιδευτικός, θα πρέπει είναι: βοηθός συνδιερευνητής καθοδηγητής
Η διαδικασία της μάθησης συντελείται μέσα από τον προβληματισμό και την επίλυση του εκάστοτε προβλήματος που, αναπόφευκτα, ανακύπτει.
Οι πιο αδύναμοι, γνωστικά, μαθητές/τριες γίνονται πολύ συχνά αποδεκτοί με ενθουσιασμό από την ομάδα, ως ισότιμα μέλη.
Οι δεξιότητες που «κερδίζει» ένας μαθητής μία μαθήτρια είναι: ανακαλεί προϋπάρχουσες γνώσεις και πληροφορίες και να τις συσχετίζει με νέες διατυπώνει ερωτήσεις που προωθούν την έρευνα
Οι δεξιότητες που «κερδίζει» ένας μαθητής μία μαθήτρια είναι: αναλαμβάνει πρωτοβουλίες και δράσεις οργανώνει την εργασία του θέτει στόχους Καθορίζει τα μέσα υλοποίησης των στόχων και των προσδοκιών αυτών
Η εκπαίδευση πρέπει να εστιάζει στο πώς κάποιος μαθαίνει σκέφτεται δημιουργεί
Οι 4 τύποι της δια βίου μάθησης Μάθηση του πώς να μαθαίνεις Μάθηση του πώς να ενεργείς Μάθηση του πώς να συμβιώνεις Μάθηση του πώς να υπάρχεις
Ειρηνική επίλυση συγκρούσεων Εθελοντική διαδικασία Ειλικρίνεια Πολιτισμένος διάλογος Σεβασμός στις απόψεις και των δύο πλευρών Εχεμύθεια
Έτσι, επιτυγχάνεται: η μείωση της σχολικής βίας η αύξηση του επιπέδου συνεργασίας και επικοινωνίας μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας
Έτσι, επιτυγχάνεται: η καλλιέργεια της αλληλεγγύης η αναβάθμιση της ενσυναίσθησης η βελτίωση των αντιλήψεων και των αναπαραστάσεων
Εκείνο που χρειαζόμαστε σήμερα εκτός των άλλων είναι έναν ελεύθερο και δημιουργικό εκπαιδευτικό, έτοιμο για μαθήματα και εμπειρίες αγωγής χρόνου, αγωγής υγείας, αγωγής περιβάλλοντος, αγωγής ειρήνης και κοινωνικής αλληλεγγύης, αγωγής επικοινωνίας και συνεργασίας, σεβασμού και αποδοχής του άλλου, αγωγής αυτογνωσίας και αυτοεκτίμησης.
Σας ευχαριστώ πολύ Μαρία Χαρμάνη Διευθύντρια του 1 ου Γυμνασίου Αρτέμιδος