Σουρίδη – Μπαταγιάννη Παναγιώτα Φιλόλογος, ΜΔΕ 3o Γυμνάσιο Αργυρούπολης - Αθήνα.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Παρουσίαση προτεινόμενου εκπαιδευτικού προγράμματος
Advertisements

Δ ΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ Α ΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Ε ΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ Υ Λ ΟΓΙΣΜΙΚΟ Υ Αναστασία Γεωργιάδου.
Αξιολόγηση σεναρίου Νότα Σεφερλή
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΟΝ ΚΡΙΤΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
Φιλοσοφία Ενσωμάτωσης των ΤΠΕ
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Αναλυτικό Πρόγραμμα για την Πληροφορική στα Πλαίσια της Πιλοτικής Φάσης Εφαρμογής Ολοήμερου Ενιαίου Δημοτικού Σχολείου για τη σχολική χρονιά
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
Μ. Βιβίτσου, Ν. Λαμπροπούλου, Αλ. Γκίκας, Ι. Χαρδαλούπα
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών Παιδαγωγική αξιοποίηση Τ. Α. Μικρόπουλος.
Διδακτική Μεθοδολογία του Λογισμικού Ιστορίας
ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
Συμμετοχή στο πρόγραμμα : «Η Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη ως πλαίσιο Εκπαίδευσης Νεοδιορισθέντων Εκπαιδευτικών: Ποιοτικοί Εκπαιδευτικοί για Ποιοτική.
Teachers4Europe Χρύσα Παπαλαζάρου 1ο Δημοτικό Σχολείο Χαϊδαρίου.
Ε1) 2.4 Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγραμμάτων ταυτοτήτων
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
Μια φορα κι eναν καιρο στο Διαδικτυο…
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού Κατερίνα Μαυραντωνάκη.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Οικονομία - Επιχειρηματικότητα , στη Β/θμια εκπαίδευση Επιστημονική Υπεύθυνη ‘Εργου ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΝΕΩΝ Δρ. Θεοχαρούλα Μαγουλά
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
Ενημερωτική Ημερίδα Εκπαιδευτικών ΣΕΠ
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Κοινότητες Πρακτικής και Μάθησης
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Καλέμας Απόστολος, ΚΣΕ ΔΗΜΗΤΡΑ, Λάρισα Μάιος 2008 Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στη χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διδακτική διαδικασία Αναλυτικό.
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Ιχνηλατώντας το «καινούριο» στο σύγχρονο σχολείο.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΓΙΑ ΤΡΙΣΔΙΑΣΤΑΤΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΑΠΟ ΠΑΙΔΙΑ (ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ/ΠΡΟΪΟΝ/0311/22) Έρευνα για αξιολόγηση λογισμικού Engino KidCAD για τη χρήση του.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
ΘΕΜΑ: ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ, ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ Φοιτητής : Πάτακας Δημήτριος ΑΕΜ : 3279 Εξάμηνο : Στ΄ Μάθημα :
John Dewey
Έργο Παιδαγωγικής, κλάδοι, βασικοί παιδαγωγικοί όροι Έργο Παιδαγωγικής: να βοηθήσει το παιδί και τον έφηβο να διανύσει ομαλά την εξελικτική του πορεία.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Διδακτική της Πληροφορικής
Παιδαγωγική: Ειδική Διδακτική των Αρχαιογνωστικών Μαθημάτων
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ για το μάθημα της ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Αθήνα, 1-2 Απριλίου 2005
«Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ »
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Δημιουργία σεναρίου.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ:
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
«Τα ψηφιακά εργαλεία στη διδακτική πράξη»
Σχεδιάζοντας τη διδασκαλία της Ιστορίας, στο πλαίσιο
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ Έννοια και Σκοποί του Νέου Λυκείου
1η περΙοδος επιμΟρφωσης Β1 επιπΕδου Τ.Π.Ε., ΜΑΪος – ΙοΥνιος 2017
1ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Σουρίδη – Μπαταγιάννη Παναγιώτα Φιλόλογος, ΜΔΕ 3o Γυμνάσιο Αργυρούπολης - Αθήνα

Σύνδεση του γνωστικού αντικειμένου με τη ζώσα πραγματικότητα Σύνδεση του οικείου οικογενειακού περιβάλλοντος με το υπό εξέταση αντικείμενο Δημιουργία corpus πηγών Διαπίστωση του ανθρωποκεντρικού περιεχομένου της επιστήμης της Ιστορίας Σύγχρονες κοινωνικές ανάγκες Αξιοποίηση Τεχνολογιών Βιωματική εκπαιδευτική προσέγγιση

Γνώση των ιστορικών γεγονότων της περιόδου Ενημέρωση των μαθητών σχετικά με τους στόχους και τη μεθοδολογία της εργασίας Εξοικείωση με θέματα πηγών και προφορικών μαρτυριών Πρόσβαση σε σχετική βιβλιογραφία

3 ο τρίμηνο 4 διδακτικές ώρες προετοιμασίας - Προφορική ιστορία: γιατί – πώς - Δημιουργία δομημένου ερωτηματολογίου - Παρουσίαση προγραμμάτων ψηφιακής αφήγησης - Επίλυση αποριών και παρακολούθηση της πορείας της εργασίας

Διερεύνηση αιτιών διαμόρφωσης σύγχρονων ιστορικών συγκυριών → ιστορική συνείδηση Αντίληψη των διαχρονικών μηνυμάτων των ιστορικών γεγονότων → κοινωνική συνείδηση

Συνεργασία σχολείου και οικογένειας – αλληλεγγύη ως αναγκαιότητα για την προώθηση της μαθησιακής πράξης Επικοινωνία – ανταλλαγή εμπειριών και απόψεων ως βήματα για την αλήθεια και απαλλαγή από την «οπτική» του εκάστοτε σχολικού εγχειριδίου Ενσωμάτωση της οικογενειακής πορείας στο χρόνο στην ιστορική πορεία του τόπου χάρη στην αξιοποίηση του βιώματος Σύσφιξη οικογενειακών δεσμών - ενσυναίσθηση

Εκπαιδευτική πρακτική που δίνει ισότιμο μερίδιο στη μαρτυρία και την ιστορική αφήγηση Ενεργοποίηση – αξιοποίηση της μνήμης ως θεματοφύλακα του παρελθόντος Ενθάρρυνση και συνειδητοποίηση της αναγκαιότητας καταγραφής της προσωπικής ιστορίας Δημιουργία κριτικού πνεύματος και στάσης απέναντι στις πηγές – απόπειρα ερμηνείας της μαρτυρίας

Ο άνθρωπος από την αφάνεια στην επιφάνεια Η ιστορία όχι ως ταύτιση με απαρίθμηση αλλά ως βίωμα από τον άνθρωπο → μικροϊστορία Η ιστορία ως ανθρώπινη σχέση Η κατανόηση του απειλητικού ρόλου των συμφερόντων και της μισαλλοδοξίας για την ανθρώπινη ευημερία Η σύνδεση της ιστορίας με άλλες επιστήμες → πραγματολογική προσέγγιση Ευεργετική η αλληλεπίδραση από την κατάθεση της μαρτυρίας → ψυχική λύτρωση

Η διερχόμενη κρίση απαιτεί προτεραιότητα στον άνθρωπο και τις ανάγκες του Το άτομο αποτελεί ενεργό μέλος του κοινωνικού ιστού άρα και κινητήριο δύναμη για συνειδητή αλλαγή – εξέλιξη- πρόοδο Η Ένωση Προφορικής Ιστορίας με δυναμική παρουσία, καινοτόμες ιδέες και συνέδρια κινητοποιεί και εμπνέει για εκπαιδευτικές πρακτικές

Χρήση ανοιχτών εκπαιδευτικών λογισμικών → εποικοδομιστικές θεωρίες, μαθητοκεντρική διδασκαλία Ενεργοποίηση γνωστικών μηχανισμών → μεταγνώση Εφαρμογή της διερεύνησης → διαδικασία και στάση Δημιουργία πολυτροπικών ψηφιακών κειμένων Χρήση τεχνολογιών βάσει μεθοδολογίας και συγκεκριμένων στόχων Συνειδητοποίηση του εργαλειακού ρόλου των τεχνολογικών μέσων

Καλλιέργεια γλωσσικής έκφρασης και επιλογής γλωσσικής ποικιλίας → συνειδητές επιλογές του μαθητή με στόχο την επικοινωνία Ανταπόκριση στην ανάγκη του νέου για δημιουργικότητα και έκφραση Προσωπική ικανοποίηση από τον εμπλουτισμό του υλικού με εικόνα, ήχο, χρώμα Ενθάρρυνση στην αξιοποίηση των δεξιοτήτων των μαθητών σε ό,τι αφορά τις τεχνολογίες και τον ενθουσιασμό που τους διακατέχει

Ενέργεια και εμπλοκή στην εκπαιδευτική πράξη Προσωπική πρωτοβουλία και υπευθυνότητα → ατομικές δεξιότητες Ευκαιρία για αμφισβήτηση - κριτική στερεοτυπικών αντιλήψεων Ανάπτυξη συλλογιστικής πορείας → επαγωγή Καλλιέργεια κοινωνικών δεξιοτήτων Συνειδητοποίηση της δυσκολία της ιστορικής συγγραφής Αξιοποίηση των ιστορικών γνώσεων

Αίσθηση ελευθερίας στη διαμόρφωση της εργασίας Εντοπισμός και ανάπτυξη ιδιαίτερων κλίσεων και ταλέντων → σύνδεση με την τέχνη Ανάπτυξη γνωστικών δεξιοτήτων → επιλογή και ταξινόμηση υλικού Ενθάρρυνση για προβολή των εργασιών στη σχολική ιστοσελίδα → επικοινωνία – εξωστρέφεια Κατάθεση υλικού για εμπλουτισμό της Τράπεζας Αναμνήσεων για περαιτέρω έρευνα