Θερινό σχολείο Εκπαιδευτική Ρομποτική και διδακτική στις Φυσικές Επιστήμες, στην Πληροφορική και την Υπολογιστική Επιστήμη, τα Μαθηματικά και την Επιστήμη.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Το παιδαγωγικό πλαίσιο ενός έργου eTwinning. Το eTwinning προσφέρει προστιθέμενη αξία στην εκπαιδευτική διαδικασία μέσα από: •Τη Bιωματική Μάθηση •Τα.
Advertisements

Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Στρατηγικές διδασκαλίας και σχεδιασμός μαθήματος
ΤΕΧΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ.
Γνωστικές θεωρίες μάθησης
Η Πρακτική σας Άσκηση στο πλαίσιο της Διδακτικής Μαθηματικών ΙΙ.
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
Γνωριμία με τον Ηλεκτρονικό Υπολογιστή
Εισηγητής:Στέφανος Μέτης
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Πανηγύρι Επιστήμης Παρουσίαση για γονείς
Επιμορφωτική ημερίδα Εκπαιδευτική Ρομποτική 5/12/2014.
 Εισαγωγή  Χωροταξική κατανομή  Προσωπικό  Μαθησιακές μέθοδοι  Επίλογος.
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
Telematics Επιμέλεια:Παγώνης Γεώργιος Writer: Patrick Dillon.
«Πλακόστρωση» Μαρίνα Πάλλα.
ΦΥΣΙΚΗ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ ΓΙΑΛΟΥΡΗΣ.
Δέσποινα Μαγγίνα M1175 Κωνσταντίνος Γαργάνης Μ1172 Δήμητρα Μαρία Χαρακλιά Μ1206 Ιωάννης Παπαδάκης Μ1171 Αλέξανδρος Νικολόπουλος Μ1182 Δημήτριος Μπαϊρακτάρης.
 Λαμβάνουν υπόψη τις πολιτισμικές και κοινωνικές συνθήκες μάθησης.  Έχουν επιρροές από ανθρωπολογία και κοινωνική ψυχολογία  Ενδιαφέρονται για τις.
Νέα μάθηση Βασικές αρχές για την επιστήμη της εκπαίδευσης
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Πρόγραμμα Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης στις ΤΠΕ ΝΤ και Εκπαίδευση Μάινας Διονύσιος Επιμορφωτής ΠΕ2.
Βασικες Εννοιες Φυσικης _2
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Βασικες Εννοιες Φυσικής. Προηγουμενο μάθημα Δεξιότητες – Δεξιότητες: Δυνάμεις του 10 και λιγη άλγεβρα – Δεξιότητες: Λύση απλών σχέσεων – Ασκηση: μια άσκηση.
Παιδαγωγική Σχολή Πάτρας της ΣΕΛΕΤΕ
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
Ένα Παιχνίδι Ρόλων στο Δημοτικό για τη Διδασκαλία των Διαδικασιών σε Logo Θωμάς Σκυλογιάννης Καθηγητής Πληροφορικής.
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού Άννα Σπύρτου Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΕΝΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΓΕΝΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ «Εκπαιδευτική Τεχνολογία-Πολυμέσα»
Ενότητα 1 : Παρουσίαση/Σκοπός Μαθήματος Βασίλειος Κόμης ΤΕΕΑΠΗ
Πώς επιτυγχάνεται η μάθηση καλύτερα;
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
Μοντέλο Ωριαίας Διδασκαλίας
Διδακτική της Πληροφορικής
Τι μαθαίνει αυτός που μαθαίνει προγραμματισμό;
Βιολογία Γυμνασίου.
Η αξιοποίηση των tablets στη βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων
H εκπαίδευση και το πρόγραμμα STEM
Η γλώσσα προγραμματισμού LOGO
Διερευνητική ανακαλυπτική μάθηση
1ο Δημοτικό Σχολείο Βέροιας
«Η ανάπτυξη της τριαρχικής νοημοσύνης»
Δημιουργία σεναρίου.
Η Ρομποτική στην Εκπαίδευση
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΙΑΣ ΜΑΡΙΝΑΣ (Κ.Α) Ετήσιο Πρόγραμμα Τάξης Γ΄2
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΙΑΣ ΜΑΡΙΝΑΣ (Κ.Α) Ετήσιο Πρόγραμμα Τάξης A΄1
Αναπαραστάσεις του Μακρόκοσμου
Η Πρακτική σας Άσκηση στο πλαίσιο της Διδακτικής Μαθηματικών ΙΙ
Κρυστα ρακαλλιδου.
Πρωτότυπα προβλήματα Κατσανού Μαρία.
Νικόλαος Τρουπιώτης - Γεωργία Βελέντζα
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΙΑΣ ΜΑΡΙΝΑΣ (Κ.Α) Ετήσιο Πρόγραμμα Τάξης Β΄2
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΙΑΣ ΜΑΡΙΝΑΣ (Κ.Α) Ετήσιο Πρόγραμμα Τάξης Β΄1
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
Οι Τεχνολογίες Πληροφορικής-Επικοινωνιών στην Εκπαιδευτική Διδακτική Διαδικασία Μπολοτάκης Γιώργος Μαθηματικός, Επιμορφωτής Β’ Επιπέδου
Από τη μεταφορά της γνώσης στην οικοδόμηση των ιδεών
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Θερινό σχολείο Εκπαιδευτική Ρομποτική και διδακτική στις Φυσικές Επιστήμες, στην Πληροφορική και την Υπολογιστική Επιστήμη, τα Μαθηματικά και την Επιστήμη των Μηχανικών Χριστακόπουλος Ιωάννης Φυσικός – Δάσκαλος Φυσικής

Technology, Τεχνολογία Engineering Εφαρμοσμένη Μηχανική Science, Φυσικές Επιστήμες Technology, Τεχνολογία Engineering Εφαρμοσμένη Μηχανική Mathematics Μαθηματικά

Τι επιδιώκουμε.

Η μάθηση να αποκτήσει τέτοιο νόημα για τους μαθητές – φοιτητές ώστε να παραμένουν στο σχολείο - τη σχολή, να επιτυγχάνουν υψηλές επιδόσεις, και να αποφοιτούν με επιτυχία από το λύκειο προς την τριτοβάθμια εκπαίδευση ή προς τη δουλειά της επιλογής τους.

Με το STEM επιχειρείται ο μετασχηματισμός από το επίπεδο της παραδοσιακής δασκαλοκεντρικής διδασκαλίας στην διδασκαλία όπου κυρίαρχο ρόλο θα παίζει η επίλυση προβλήματος, η ανακαλυπτική-διερευνητική μάθηση, ενώ απαιτείται η δημιουργική εμπλοκή των εκπαιδευόμενων στην ανακάλυψη της λύσης.

E Εφαρμοσμένη Μηχανική M Μαθηματικά S Φυσικές Επιστήμες T Τεχνολογία E Εφαρμοσμένη Μηχανική M Μαθηματικά

Let's Go STEM Tα κυριότερα σημεία του προγράμματος σπουδών

Ακολουθείται διαδικασία για ενεργή οικοδόμηση της γνώσης: Ερευνώντας, Θέτοντας ερωτήσεις και δίνοντας απαντήσεις Συνεργαζόμενοι και επικοινωνώντας μεταξύ τους με θετικό τρόπο

και εφαρμοσμένη Μηχανική Design - Τεχνολογία και εφαρμοσμένη Μηχανική Ο μαθητής – φοιτητής καλείται: να προτείνει λύσεις σε πραγματικές ανάγκες , να επιλέξει τα κατάλληλα υλικά και διαδικασίες , να σχεδιάσει, να κατασκευάσει, να δοκιμάσει και , αν χρειαστεί, να τροποποιήσει, να ερευνήσει συστήματα , υποσυστήματα, και συστήματα ασφάλειας και ελέγχου, 5. να χρησιμοποιήσει οδηγίες σε δύο διαστάσεις και να κατασκευάσει πρωτότυπα τριών διαστάσεων δουλεύοντας συνεταιριστικά σε μια ομάδα, κλπ.

Φυσικές Επιστήμες Ερευνά , συλλέγει δεδομένα, κατανοεί τον τρόπο αποθήκευσης και μεταφοράς ενέργειας, κατανοεί τη δύναμη, την ταχύτητα, την επίδραση της τριβής, τις απλές μηχανές, τον τρόπο βαθμονόμησης των οργάνων και ανάγνωσης των κλιμάκων τους ακολουθεί την επιστημονική μεθοδολογία, ερευνά συγκροτημένα και στοχευόμενα, προβλέπει και μετρά, αντιπαραβάλλει στοιχεία, συνάγει συμπεράσματα, κλπ

Μαθηματικά Χρησιμοποιεί τα μαθηματικά στην επιστήμη και την τεχνολογία για την μέτρηση της απόστασης, του χρόνου, της ταχύτητας και του βάρους (μάζας) κατανοεί τις έννοιες της ακρίβειας στις κλίμακες βαθμολόγησης και ανάγνωσης, ταξινομεί σε πίνακα τα δεδομένα και ανακαλύπτει τις σχέσεις μεταξύ των μεγεθών, κλπ.

1ο παράδειγμα Ο ανεμόμυλος

Η πρόκληση! Ένα πρόβλημα που πρέπει να λυθεί.

Ο Ορέστης και η Αντιγόνη έχουν βρει έναν τεράστιο, αλλά βαρύ μπαούλο με θησαυρό που είναι θαμμένο κοντά σε ένα παλιό ορυχείο. Είναι πολύ βαρύ και παρότι προσπάθησαν όσο μπορούσαν, δεν κατάφεραν να το βγάλουν από την τρύπα. Υπάρχει ένας παλιός ανεμόμυλος κοντά, που παλιά τον χρησιμοποιούσαν για να βγάλουν νερό από το ορυχείο και τώρα αναρωτιούνται αν θα μπορούσε να τους βοηθήσει. Ο σκύλος τους Ρεξ τα πήγε πολύ καλά όταν τους βοήθησε στο σκάψιμο αλλά τώρα είναι κουρασμένος. Πηγαίνει λίγο πιο πέρα από τον Ορέστη και την Αντιγόνη για να ξεκουραστεί όταν ξαφνικά βρίσκει ένα μεγάλο κομμάτι από σκοινί. Τρέχει πίσω στα παιδιά και τους προτείνει να τον πάνε μια βόλτα με το καινούριο του «λουρί». Ο Ορέστης είχε δει κάποτε μια ταινία όπου χρησιμοποιούσαν ένα μύλο για να σηκώσουν κάτι και βλέποντας το σκοινί λέει κατευθείαν στην Αντιγόνη την ιδέα του. Τώρα ξέρουν ότι υπάρχει τρόπος να βγάλουν τον θησαυρό από την τρύπα.

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε έναν ανεμόμυλο και ένα σκοινί για να σηκώσετε ένα βαρύ αντικείμενο; Πως θα φτιάξετε ένα ανεμόμυλο; Τι υλικά θα χρησιμοποιήσετε; Ποια μέτρα ασφάλειας θα πάρετε; Ποιος προσφέρει την ενέργεια; Τι μετατροπές ενέργειας πραγματοποιούνται; Ποια είναι η απόδοση της μηχανής; κλπ.

Ο ψαλιδωτός ανελκυστήρας 2ο παράδειγμα Ο ψαλιδωτός ανελκυστήρας

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αέρα για να σηκώνετε φορτία; Πως θα γίνει αυτό; Γιατί ο αέρας (όχι ο άνεμος) μπορεί να κάνει κάτι τέτοιο; Τι υλικά θα χρησιμοποιήσετε; Ποια μέτρα ασφάλειας θα πάρετε; Ποιος προσφέρει την ενέργεια; Τι μετατροπές ενέργειας πραγματοποιούνται; Ποια είναι η απόδοση της μηχανής; Ποια η απόδοση του χειριστή; κλπ.

Γνωρίζετε μηχανήματα που χρησιμοποιούν αέρα για να λειτουργήσουν;

Το πρόγραμμα του θερινού σχολείου Ημέρα Μάθημα Ώρα Τίτλος Δραστηριότητας Δευτέρα   1ο 10.00 – 11.30 Μαθαίνω τα υλικά και τον τρόπο εργασίας 2ο 11.45 – 13. 15 Μετρητής αποστάσεων Τρίτη 3ο Μετατροπές ενέργειας 4ο Οικοδομικός Γερανός Τετάρτη 5ο Νόμοι αερίων 6ο Αρχικά μοντέλα πνευματικών συστημάτων Πέμπτη 7ο Ανελκυστήρας ψαλιδιού 8ο Ρομποτικός χέρι Παρασκευή 9ο Πιεστήριο 10ο Σχεδιασμός και κατασκευή μοντέλου

Το πρόγραμμα του θερινού σχολείου Μαθαίνω τα υλικά και τον τρόπο εργασίας Μετρητής αποστάσεων Μετατροπές ενέργειας

Το πρόγραμμα του θερινού σχολείου Οικοδομικός Γερανός Νόμοι αερίων Αρχικά μοντέλα πνευματικών συστημάτων

Το πρόγραμμα του θερινού σχολείου Ανελκυστήρας ψαλιδιού Ρομποτικός χέρι

Το πρόγραμμα του θερινού σχολείου Το πιεστήριο (Πρέσα) Σχεδιασμός και κατασκευή μοντέλου

Υλικά

Φύλλο εργασίας

Φύλλα συναρμολόγησης

… και τώρα … Let's Go STEM