ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΑΝ/ΜΙΟ ΤΟΥ MARYLAND ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ Ένας αριθμός ατόμων του πανεπιστημίου του Maryland, αποφάσισε να πραγματοποιήσει.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σε τι χρειάζονται οι Νέες Τεχνολογίες στην εκπαίδευση;
Advertisements

Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Το έργο «Εθνικό Πληροφοριακό Σύστημα Έρευνας και Τεχνολογίας (ΕΠΣΕ+Τ) - Γ' ΦΑΣΗ "Αποθετήρια και Επιστημονικά Ηλεκτρονικά Περιοδικά Ανοικτής Πρόσβασης"»
Γραπτη εργαςια ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 2.2 Ορισμός των στόχων στην πράξη.
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Αναστασία Οικονόμου, Προϊσταμένη Τομέα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών σε θέματα.
Κατασκευάζοντας εύκολα διαδικτυακά παιχνίδια γνώσεων
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΧΑΤΖΗΦΩΤΕΙΝΟΥ M.Sc. Computation, Univ. of London
Γνωστικά εργαλεία είναι: οι εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τ. Π. Ε
Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών Παιδαγωγική αξιοποίηση Τ. Α. Μικρόπουλος.
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ –ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ : ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΣΕ ΨΗΦΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΠΡΟΤΥΠΟ MPEG-4 ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ.
Η ένταξη των ψηφιακών βιβλιοθηκών στον χώρο της εκπαίδευσης Επιμέλεια-Παρουσίαση Μαρία-Ειρήνη Καραχάλιου Β Ανδρομάχη Νοτοπούλου Β
- Ημερίδα «Πολιτισμική Πληροφορική και Εκπαίδευση», 24 Νοεμβρίου IΣΤΟΣ Ένα λειτουργικό πρότυπο για την αξιόπιστη προσφορά πολιτιστικού και εκπαιδευτικού.
…………………………………………………………. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Το κλειδί για τη δια βίου μάθηση 14 – 16 Ιουνίου 2006 Goethe-Institut Athen Μαθαίνοντας δια βίου Βιβλιοθήκες.
Μεταφορά ενός Ερευνητικού Εργαστηρίου στη Σχολική Αίθουσα για τη Διδασκαλία των Φ.Ε. Η περίπτωση του Εκπαιδευτικού Αστρονομικού Εργαστηρίου ΕΥΔΟΞΟΣ Ανδρικόπουλος.
Ανδρέου Μπέττυ Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006 ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Γνώση και κατανόηση της Παιδαγωγικής. Επεξεργασία της Εκπαιδευτικής Στρατηγικής. Επιλογή Εκπαιδευτικών μέσων και εργαλείων. Ψαθάκη.
DIGITAL LIBRARIES TECHNOLOGIES Του Πανεπιστημίου του Stanford Μπαρμπαδάκη Αικατερίνη Καραδέμητρου Βιολέττα.
Η χρήση του ηλεκτρονικού υπολογιστή στην προσχολική εκπαίδευση
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΕΠΘ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΧΑΣΜΑΤΟΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΘΩΜΑΣ ΣΦΗΚΟΠΟΥΛΟΣ.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας «Υπηρεσίες Πληροφόρησης σε Ψηφιακό Περιβάλλον» ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ: ΨΗΦΙΑΚΕΣ.
Αρχιμήδης Ι αλληλεπίδραση ανθρώπου-υπολογιστή - τεχνολογίες διαδικτύου Τεχνολογίες προσβασιμότητας για άτομα με ειδικές ανάγκες ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Ο Διαδραστικός Πίνακας ως διδακτικό εργαλείο Από τη βιβλιογραφία προκύπτουν μια σειρά από οφέλη από τη χρήση του ΔΠ τα οποία αφορούν τον εκπαιδευτικό,
Tο project από τα μάτια των μαθητών  ΕΓΩ ΚΑΙ ΕΝΑ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑ Tο σχολείο χώρισε τους μαθητές της Α’ Λυκείου σε 9 διαφορετικά project, ανάλογα με το.
ΣΧΕΔΙΑΣΗ & ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΣΤ. ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ – ΘΡ. ΤΣΙΑΤΣΟΣ Θέματα Σχεδίασης Μέρος 2ο Χρηστοκεντρική & Συμμετοχική Σχεδίαση.
Xρήση Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση (692) Χρήση Ψηφιακών Εργαλείων στη Διδασκαλία των Μαθηματικών Εαρινό εξάμηνο 2008 Μαθηματικό Τμήμα ΕΚΠΑ.
Κατασκευάζοντας μια ιστοσελίδα 5 Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΑΥΠΛΙΟΥ Υπεύθυνη Δασκάλα: ΜΠΙΛΙΟΥΡΗ ΑΡΓΥΡΗ ΣΤ΄ΤΑΞΗ.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Κατερίνα Θεοδοσέλη, Συντονίστρια Εθνικού Δικτύου Κυκλοφοριακής Αγωγής
Digital Universal Library of Carnegie Mellon University.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ INFORMEDIA INFORMEDIA Η πρώτη τηλεοπτική ψηφιακή βιβλιοθήκη Η πρώτη τηλεοπτική ψηφιακή βιβλιοθήκη.
Διδακτική Πληροφορικής
Δρ. Χατζηπαντελή Αθανασία
Α Τα Χαρακτηριστικά των ΤΠΕ που Ευνοούν τη Μάθηση.
Εκπαιδευτικό Σενάριο : “ Μαθαίνω για το κακόβουλο λογισμικό και προστατεύομαι ” Ζαμπέτογλου Γεώργιος ΕκπαιδευτικόςΠληροφορικής ΠΕ.
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ενότητα 6: Ρεαλιστικά μαθηματικά και μοντελοποίηση Γιώργος Ψυχάρης Σχολή Θετικών επιστημών Τμήμα.
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Διδακτική της Πληροφορικής
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
H εκπαίδευση και το πρόγραμμα STEM
Περιεχόμενο-Ανθρώπινη υποδομή και Διδακτικές προσεγγίσεις στο e-learning Μαρία Κορδάκη, Ph.D, M.Ed.
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
Ειρήνη Πετράκη Δασκάλα – Πυρήνας ΤΠΕ Μάρτιος, 2011
Δημιουργία σεναρίου.
Αναστασία Γεωργιάδου Σχολική Σύμβουλος ΠΕ04
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ
«Τα ψηφιακά εργαλεία στη διδακτική πράξη»
Ομαλη μεταβαΣη απο το νηπιαγωγειο Στο δημοτικο
8ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Εκπαιδευτικών
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Περιδιαβαίνοντας στα σοκάκια του χωριού μου…
Η δραστηριότητα του ευρωπαϊκού προγράμματος Inspiring Science Education ( προτείνεται από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
2Ο ΓΕΛ ΙΛΙΟΥ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
ΕΡΕΥΝΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΓΛΩΣΣΙΑ
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΑΝ/ΜΙΟ ΤΟΥ MARYLAND ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ Ένας αριθμός ατόμων του πανεπιστημίου του Maryland, αποφάσισε να πραγματοποιήσει έρευνα και να συνεργαστεί με μαθητές Δημοτικού Σχολείου της περιοχής, καθώς και με κάποιους δασκάλους τους. Αυτή η συνεργασία θα είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία μιας ψηφιακής βιβλιοθήκης για παιδιά…. Ένας αριθμός ατόμων του πανεπιστημίου του Maryland, αποφάσισε να πραγματοποιήσει έρευνα και να συνεργαστεί με μαθητές Δημοτικού Σχολείου της περιοχής, καθώς και με κάποιους δασκάλους τους. Αυτή η συνεργασία θα είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία μιας ψηφιακής βιβλιοθήκης για παιδιά….

ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟΥ ΣΗΜΕΙΩΜΑΤΟΣ Στόχοι του προγράμματος: Στόχοι του προγράμματος: 1) να εκτεθούν τα παιδιά στην τεχνολογία και να παρατηρηθεί η αντίδραση τους με την τεχνολογία που τους διατίθεται 2) οι ερευνητές να ανακαλύψουν τι είδους τεχνολογία χρειάζονται τα παιδιά 3) να δουλέψουν με τα παιδιά για να αναπτύξουν τεχνολογίες που θα τα βοηθήσουν να γίνουν δημιουργικά, να ψυχαγωγούνται, να εξερευνούν, να μαθαίνουν 4) να επικοινωνούν μεταξύ τους και με τους δασκάλους τους.

ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ Το πρόγραμμα: SearchKids Η διαδικασία του Σχεδιασμού Η τάξη του μέλλοντος Ενότητα 1η: Το πρόγραμμα SearchKids Ενότητα 1η: Το πρόγραμμα SearchKids Έρευνα που αποσκοπεί στο να μπορούν τα παιδιά να οργανώσουν, να ψάξουν, να αναρωτηθούν και να επεξεργαστούν πληροφορίες που αφορούν τα πολυμέσα. Έρευνα που αποσκοπεί στο να μπορούν τα παιδιά να οργανώσουν, να ψάξουν, να αναρωτηθούν και να επεξεργαστούν πληροφορίες που αφορούν τα πολυμέσα.

ΣΥΝΕΧΕΙΑ 1ης ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟΧΟΙ: Να γίνουν κατανοητές οι μοναδικές ανάγκες των παιδιών σε περιβάλλοντα μάθησης. Να αναπτυχθούν νέες τεχνικές εικόνας, όσο αφορά τη χρήση σε ψηφιακές βιβλιοθήκες για παιδιά. Να αναπτυχθούν εργαλεία συνεργασίας, έτσι ώστε τα παιδιά να μπορούν να αναζητήσουν πληροφορίες μαζί. Να αναπτυχθούν νέα εργαλεία παρουσίασης για τους χρήστες των ψηφιακών βιβλιοθηκών. Να γίνει κατανοητή η επίδραση μιας ψηφιακής βιβλιοθήκης στα παιδιά που μπορούν να λάβουν το ρόλο του ερευνητή και του μαθητευομένου. Να δημιουργηθούν κατάλληλα εργαλεία και να δοθούν ευκαιρίες εκμάθησης και εξάσκησης στους δασκάλους για να αναπτύξουν δραστηριότητες κατάλληλες για τη χρήση μιας ψηφιακής βιβλιοθήκης. Να τυποποιηθούν νέες ερευνητικές μέθοδοι για την ανάπτυξη τεχνολογιών όσο αφορά τις ψηφιακές βιβλιοθήκες για παιδιά.

ΣΥΝΕΧΕΙΑ 1ης ΕΝΟΤΗΤΑΣ Τα 4 πεδία της έρευνας: 1) αναζήτηση,2) ξεφύλλισμα, 3) οργάνωση, 4) παρουσίαση 1) αναζήτηση,2) ξεφύλλισμα, 3) οργάνωση, 4) παρουσίαση Η διαδικασία του σχεδιασμού του προγράμματος SearchKids. ΜΑΘΗΤΗΣ ΚΑΙ ΔΑΣΚΑΛΟΣ: ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ

ΕΝΟΤΗΤΑ 2η:Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ Η Διαδικασία του Σχεδιασμού: Συνεργασία και Έρευνα Η Διαδικασία του Σχεδιασμού: Συνεργασία και Έρευνα το στάδιο χωρίζεται σε τρία μέρη: 1) Ερευνητικό πλαίσιο(παρατήρηση τεχνολογίας) 2) Πλαίσιο συμμετοχής(ιδέες παιδιών) 3) Συμβολή της τεχνολογίας(έκθεση παιδιών στην τεχνολογία- ευκαιρία) Στόχοι: Να παρατηρήσουν πως τα παιδιά χρησιμοποιούν την τεχνολογία που ήδη έχουν στα χέρια τους. Να ανακαλύψουν τι είδους τεχνολογία χρειάζονται τα παιδιά. Να δουλέψουν με τα παιδιά για ν’ αναπτύξουν τεχνολογίες που θα τα βοηθήσουν να γίνουν δημιουργικά, να ψυχαγωγούνται, να εξερευνούν, να μαθαίνουν και κυρίως να επικοινωνούν. Να γίνει κατανοητός ο τρόπος που μπορούν να βρουν οι ενήλικες για να βοηθήσουν τα παιδιά να εξελιχθούν σε εφευρέτες και σχεδιαστές.

ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΝΟΤΗΤΑΣ 2 Η εμπλοκή των παιδιών στη διαδικασία του σχεδιασμού. Ρόλοι των παιδιών: 1) χρήστης(συνεισφορά στην έρευνα και στη διαδικασία της ανάπτυξης με τη χρήση της τεχνολογίας) 2) δοκιμαστής(χρήση προτύπων για ανερχόμενες τεχνολογίες) 3) πληροφοριοδότης(συνεισφορά στα στάδια της διαδικασίας του σχεδιασμού, προσφορά ιδεών) 4) συνεργάτης σχεδιασμού(συνεισφορά σε όλα τα στάδια της διαδικασίας σχεδιασμού)

ΕΝΟΤΗΤΑ 3η: Η τάξη του μέλλοντος Ο σκοπός αυτού του πενταετούς προγράμματος του National Science Foundation( Εθνικό Επιστημονικό Ίδρυμα) είναι να δημιουργήσει καινοτομία συγχρόνως στην ανάπτυξη και στη χρήση των νέων τεχνολογιών στον τομέα της εκπαίδευσης. Οι στόχοι του προγράμματος Classroom of the Future ( Η τάξη του μέλλοντος) αφορούν δύο πεδία: α) αυτό της τεχνολογίας και β) της εκπαίδευσης.

Συνέχεια της 3ης ενότητας Στόχοι : Να γίνουν κατανοητές οι μοναδικές ανάγκες των μικρών παιδιών(3-6ετών)σε εκμαθησιακά περιβάλλοντα Να αναπτυχθούν νέες τεχνολογίες σε συνεργασία των παιδιών με τους δασκάλους τους Να αναπτυχθούν στρατηγικές για τη διδασκαλία της τεχνολογίας σε ένα εκπαιδευτικό περιβάλλον για νεαρές ηλικίες Να γίνει κατανοητή η επίδραση που μπορούν να έχουν αυτές οι τεχνολογίες σε μικρά παιδιά και στους εκπαιδευτές τους Να γίνει κατανοητό πως η τεχνολογία μπορεί να γίνει καταλύτης για την εκπαίδευση σε μικρές ηλικίες. Να αναπτυχθούν καινοτόμες τεχνολογίες που υποστηρίζουν απόλυτα τις χρηστικές ανάγκες με το να εμπλέκουν τον χρήστη στη διαδικασία του σχεδιασμού

Συνέχεια.. Αυτό το πενταετές σχέδιο/ πρόγραμμα θα επικεντρωθεί στις παρακάτω δραστηριότητες: 1ος χρόνος: Να γίνει αντιληπτή η ύπαρξη των τάξεων του παιδικού Σταθμού 2ος χρόνος: Ολοκληρωμένες πρωτότυπες δραστηριότητες 3ος χρόνος:Η μελέτη των αλλαγών στους δασκάλους και τα παιδιά. 4ος χρόνος: Να γίνει η τεχνολογία διαθέσιμη στο κοινό και να συνεχιστεί η χρήση της στις σχολικές αίθουσες. 5ος χρόνος: Να δημοσιευθούν τα τελικά συμπεράσματα που προέκυψαν από έρευνες.

Συμπεράσματα: οι κύριοι στόχοι της όλης προσπάθειας ήταν οι μαθητές να προβληματιστούν και να δώσουν ιδέες προς όφελος της τεχνολογίας, να εξοικειωθούν μαζί της, να εισχωρήσει δραστικά η τεχνολογία στο χώρο της εκπαίδευσης και ασφαλώς να βοηθηθούν οι προγραμματιστές που αναλαμβάνουν τη δημιουργία προγραμμάτων για παιδιά. οι κύριοι στόχοι της όλης προσπάθειας ήταν οι μαθητές να προβληματιστούν και να δώσουν ιδέες προς όφελος της τεχνολογίας, να εξοικειωθούν μαζί της, να εισχωρήσει δραστικά η τεχνολογία στο χώρο της εκπαίδευσης και ασφαλώς να βοηθηθούν οι προγραμματιστές που αναλαμβάνουν τη δημιουργία προγραμμάτων για παιδιά.

βιβλιογραφία Για τα δημοσιευμένα άρθρα: 1ο άρθρο Children as our technology Design Partners In Druin, A (ED.), The design of Children’s Technology: How we design and why? Morgan Kaufmann 1998, pp o άρθρο Designing a digital library for young children: An intergenerational Partnership Revised version in the proceedings of ACM/ LEEE Joint Conference on digital libraries Virginia, June 2001 (pp ) Για το υλικό που βρέθηκε στο internet: ml ml

Ονόματα συντελεστών ΜΠΑΛΗ ΓΕΩΡΓΙΑ Β ΚΑΡΑΠΙΝΝΑ ΦΛΩΡΕΝΤΙΑΒ