& Η Αξιολόγηση στο Μουσείο Μαρία Οικονόμου.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.1 Τεχνικές δεξιότητες και προσόντα.
Advertisements

ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΙΣΤΟΡΙΩΝ
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 Δουλεύοντας με Σχέδια Εργασίας – Η μέθοδος Project Γιάννης Ρουσσάκης.
Ηλεκτρονική Δημοσίευση
Ο ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΩΝ ΕΠΑΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ Κοντές Ιωάννης ( ΑΕΜ :30650, γ εξάμηνο ) Τσιονάς Ιωάννης ( ΑΕΜ :30694, γ εξάμηνο )
ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 2.2 Ορισμός των στόχων στην πράξη.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
A Study into the Effect of Digitisation Projects on the Management and Stability of Historic Photograph Collections A Study into the Effect of Digitisation.
Γεώργιος Κ. Ζαρίφης Επίκ. Καθηγητής Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής Α.Π.Θ 3 η Θεματική Ενότητα ΕΘΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ.
ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ 22-24/10/2007 ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ
Εποπτεύων καθηγητής: Κος Σαράντος Καπιδάκης
Η εργαστηριακή διδασκαλία στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
Έρευνα Έρευνα :“Συστηματική, ελεγχόμενη, εμπειρική και κριτική διερεύνηση υποθετικών προτάσεων σχετικά με τις εικαζόμενες σχέσεις ανάμεσα σε φυσικά(;)
Γενικό πλαίσιο παρουσιάσεων Διάρκεια παρουσιάσεων: 10 λεπτά με 5 λεπτά για ερωτήσεις Φόρματ παρουσιάσεων: PowerPoint ή αντίστοιχο πρόγραμμα Αριθμός ομιλητών:
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
Ο αυτοματισμός στις εργασίες διαχείρισης περιοδικών : έρευνα σε βιβλιοθήκες της Αθήνας Αναστασία Διαγγελάκη Χριστίνα Κανάκη (Ιωάννινα, Σεπτέμβριος 2008)
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Σχεδιασμός και Οργάνωση Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων
Αξιολόγηση του Μαθητή Σεπτέμβριος Αξιολόγηση στην Εκπαίδευση Τί είναι η αξιολόγηση; Τι είναι η Αξιολόγηση: Είναι όλες εκείνες οι ενέργειες των εκπαιδευτικών.
Η εκπαιδευτική αξία μιας εικονικής επίσκεψης σε Μουσείο Γιάννης Κοπιδάκης Εκπαιδευτήριο «ΤΟ ΠΑΓΚΡΗΤΙΟΝ» Ηράκλειο Κρήτης.
Συνάντηση 6η: Συνέντευξη Ιάσονας Λαμπριανού.
Η ένταξη των ψηφιακών βιβλιοθηκών στον χώρο της εκπαίδευσης Επιμέλεια-Παρουσίαση Μαρία-Ειρήνη Καραχάλιου Β Ανδρομάχη Νοτοπούλου Β
ΠΟΛΥΜΕΣΑ. OI “MULTI-ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ” ΤΩΝ MULTIMEDIA ΣΤΟ BLOG ΜΑΣ Τι είναι τα πολυμέσα? Τα Πολυμέσα (Multimedia) είναι ο κλάδος της πληροφορικής τεχνολογίας.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού (ΙΙ)
Αξιολόγηση πληροφοριακών συστημάτων
Παρουσίαση της Ηλεκτρονικής Έκδοσης των Περιοδικών «Ιστορία» και «Αρχαιολογία»
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ (PROJECT) ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2 ΓΕΛ ΒΡΙΛΗΣΣΙΩΝ.
Μέθοδος Project Επιλογή του θέματος. Χωρισμός σε υποθέματα
ΤΠΕ - ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΓΛΩΣΣΑΣ
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ & ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΗΣ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ «ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ» «Διοίκηση και Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ COLLATE PROJECT COLLATE:Collaboratory for Annotaton,Indexing and Retrieval of Digitized Historical Archive Material(συνεργασία για σχολιασμό,
CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Μαρία Καραδήμα Μαρία Καραδήμα.
Κοκκίνου Ελένη – Παπαχρήστου Μαίρη
Νέα Μέσα στις Εκθέσεις: Ζητήματα και προκλήσεις Δρ Μαρία Οικονόμου &
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Τεχνολογία Απαιτήσεων u Καθορίζει τι θέλει ο πελάτης από ένα σύστημα λογισμικού.
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ συστηματική και μεθοδευμένη δραστηριότητα κατά την οποία ο δάσκαλος αποσκοπεί να επιδράσει, σύμφωνα με ορισμένους σκοπούς και χρησιμοποιώντας.
Διαφοροποιημένη διδασκαλία - ένας ορισμός
Η εργογραφία του Ναπολέοντα Μήτση
Δρ. Χατζηπαντελή Αθανασία
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες και Δημόσιες Σχέσεις Αθανάσιος Σ. Δερμετζόπουλος, MSc. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Κατ. Διοίκησης Τουριστικών.
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
T.E.I. ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΤΜΗΜΑ: ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΕΦΟΔΙΑΣΜΟΥ (Logistics) ΤΕΡΣΕΝΙΔΟΥ ΕΛΙΝΑ Επόπτρια Καθηγήτρια: ΣΤΑΦΥΛΑ ΑΜΑΛΙΑ.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
ΤΡΟΠΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
Τεχνικές ανάλυσης συλλογής Επίκεντρο η συλλογήΕπίκεντρο η χρήση ή ο χρήστης Ποσοτικές − Μέγεθος/ανάπτυξη συλλογής − Μέγεθος προυπολογισμού − Πρότυπα για.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Μεθοδολογία της έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι &ΙΙ
Θεωρία της Διαπολιτισμικής Νοσηλευτικής της Madeleine Leininger
Μέθοδοι έρευνας της Παιδαγωγικής Επιστήμης θετικές επιστήμες θεωρητικές επιστήμες θετικισμός: ποσοτικός σχεδιασμός 2 επιστημολογικά παραδείγματα από.
Πορεία διδασκαλίας Στάδιο προετοιμασίας Στάδιο παρουσίασης
Σχεδίαση της αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 7 Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για την μη τυπική εκπαίδευση ΠΔΜ.
Περιεχόμενο-Ανθρώπινη υποδομή και Διδακτικές προσεγγίσεις στο e-learning Μαρία Κορδάκη, Ph.D, M.Ed.
Το ερωτηματολόγιο Μεθοδολογία έρευνας.
Συμμετοχική παρατήρηση Συστηματική παρατήρηση
Α.ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΟΥ –ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ ΑΝ.ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΚΟΙΝΟΤΙΚΗΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ
Μαθησιακοί στόχοι κεφαλαίου
Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας της Φλώρου Παγώνας
Μεθοδολογία της έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι &ΙΙ
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Εκπαιδευτικές Επισκέψεις (Educational field trips)
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ Μεταπτυχιακης Διπλωματικης Εργασιας « Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΙΔΕΙΑΣ – ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ».
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Α΄ Φάση Δι.Με.Π.Α 2ο μάθημα: Μέθοδοι Παρατήρησης της διδασκαλίας.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

& Η Αξιολόγηση στο Μουσείο Μαρία Οικονόμου

Dr Maria Economou - University of the Aegean, Dep of Cultural Technology & Communication 2 Διάγραμμα n Εισαγωγή στην αξιολόγηση στο μουσείο u Ιστορία u Θεωρητικές προσεγγίσεις n Η σημασία της αξιολόγησης n Μεθοδολογία αξιολόγησης u Είδη αξιολόγησης u Μεθοδολογία n Κάνoντας χρήση των αποτελεσμάτων

Dr Maria Economou - University of the Aegean, Dep of Cultural Technology & Communication 3 Αξιολόγηση στο μουσείο: όροι κι ορισμοί n Συστηματική εξέταση κι αποτίμηση εκθέσεων, εννοιών, προγραμμάτων, υπηρεσιών, ή συγκεκριμένων τμημάτων τους (όπως οι επεξηγηματικές πινακίδες ή τα σχεδιαγράμματα προσανατολισμού) n Διαδικασία κατά την οποία επαγγελματίες του μουσείου μαθαίνουν για το ακροατήριο τους, την πρόσληψη μηνυμάτων, την αντίδραση σε εκθέσεις και προγράμματα n Διαχωρισμός έρευνας των επισκεπτών στο μουσείο και άλλων διαδικασιών αξιολόγησης

Dr Maria Economou - University of the Aegean, Dep of Cultural Technology & Communication 4 Σύντομη ιστορία της αξιολόγησης n Μέχρι πρόσφατα, ελάχιστη αξιολόγηση n εκτός από κάποιους πρωτοπόρους (π.χ. Μurray 1932, Brooks & Vernon 1956, Robinson, Melton) n Mουσείο Φυσικής Ιστορίας, Λονδίνο - δεκαετία (εσωτερική ομάδα, συστηματική αξιολόγηση, δημοσιεύσεις) n Αρχικά, στην Αμερική, μετά στην Αγγλία, τώρα εξαπλώνεται κι αλλού n Πρόσφατα, στροφή από τις στατιστικές, ποσοτικές μελέτες στην ποιοτική αξιολόγηση

Dr Maria Economou - University of the Aegean, Dep of Cultural Technology & Communication 5 Θεωρητικές προσεγγίσεις (α) n Αρχικά αμερικανικό μοντέλο με επιρροές ψυχολογίας βασισμένη στην παρατήρηση συμπεριφοράς επισκεπτών (Screven, Shettel, Loomis) u μετρήσιμα αποτελέσματα u εκθέσεις μέσο διδασκαλίας συγκεκριμένων γεγονότων u ‘attracting’ και ‘holding’ power’ u τεστ πριν και μετά την επίσκεψη u κυρίως σε μουσεία φυσικής ιστορίας, τεχνολογίας, επιστήμης

Dr Maria Economou - University of the Aegean, Dep of Cultural Technology & Communication 6 Θεωρητικές προσεγγίσεις (β) n Κριτική: επιφανειακή αξιολόγηση που u απλοποιεί την πολυσύνθετη εμπειρία της επίσκεψης u αγνοεί τους διαφορετικούς τρόπους που κάθε επισκέπτης αντιλαμβάνεται τα μηνύματα του μουσείου u αγνοεί τα αισθήματα, την ψυχολογική διάθεση, τα ενδιαφέροντα των επισκεπτών u επικεντρώνεται μόνο στο τι έμαθαν οι επισκέπτες

Dr Maria Economou - University of the Aegean, Dep of Cultural Technology & Communication 7 Θεωρητικές προσεγγίσεις (γ) n Στροφή της προσοχής στο πώς οι επισκέπτες αντιλαμβάνονται τα εκθέματα, ‘κατασκευάζουν΄ έννοιες, συνθέτουν νοήματα (θυμηθείτε τον Hein) n Δεκαετία έρευνα της Paulette McManus στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας (σημασία της κοινωνικής διάστασης της επίσκεψης) n Falk και Dierking - αντίστοιχη δουλειά στις ΗΠΑ n Ενδιαφέρον για τους μη-επισκέπτες (Ηοοd, Merriman, κλπ)

Dr Maria Economou - University of the Aegean, Dep of Cultural Technology & Communication 8 Θεωρητικές προσεγγίσεις (δ) n Σήμερα, πολλαπλές προσεγγίσεις: u ανθρωπολογικές u νατουραλιστικές u κοινωνιολογικές u ψυχολογικές, κλπ n Πέρα από ‘επιστημονικές’ μεθόδους, μελέτη των επισκεπτών ως ατόμων στο φυσικό τους χώρο n Ποιοτικές, παρά ποσοτικές μέθοδοι (π.χ. συνεντεύξεις σε βάθος, συζητήσεις με ομάδες, focus groups, συμμετοχή του παρατηρητή) n κριτική για την αξιοπιστία αυτών των μεθόδων

Dr Maria Economou - University of the Aegean, Dep of Cultural Technology & Communication 9 Θεωρητικές προσεγγίσεις (ε) n ποσοτικές / ποιοτικές προσεγγίσεις και μέθοδοι: μία στείρα διχοτόμηση; n ανάγκη συνδυασμού και των δύο n ανάγκη να συνδυάσουμε διαφορετικές μεθόδους και να ορίσουμε κατάλληλα κριτήρια n ανάγκη να αναπτύξουμε θεωρητικές βάσεις, αλλά και περισσότερες μελέτες αξιολόγησης περαιτέρω

Dr Maria Economou - University of the Aegean, Dep of Cultural Technology & Communication 10 Γιατί να γίνεται αξιολόγηση στο μουσείο n Για να βελτιώσει την υπάρχουσα κατάσταση και παροχή n Για να έχει αξιόπιστες πληροφορίες για μελλοντική ανάπτυξη n Για να μελετήσει τι έχει επιτευχθεί με την επένδυση δημόσιων πόρων / απολογισμός σε χρηματοδότες n Για να μετρήσει την επίδραση του προγράμματος (π.χ. στην εκπαίδευση, την πρόσβαση, την έρευνα) Πρόγραμμα πολυμέσων για τις Ευεσπερίδες, Οξφόρδη, Μουσείο Ασμόλιαν 1995: Διαμορφωτική αξιολόγηση με μαθητές σχολείου

Dr Maria Economou - University of the Aegean, Dep of Cultural Technology & Communication 11 Μερικές ερωτήσεις που μπορεί να απαντήσει η αξιολόγηση Η αξιολόγηση μπορεί να προσφέρει πληροφορίες κι επανατροφοδότηση για το: n ποιος χρησιμοποιεί την έκθεση/υπηρεσία/κείμενο, κλπ; u (δημογραφικά χαρακτηριστικά, ενδιαφέροντα και δεξιότητες των χρηστών) n πώς χρησιμοποιούνται αυτά τα πράγματα; n ποια είναι η επίδραση στους επισκέπτες u π.χ. ικανοποίηση με την υπηρεσία ή τη συλλογή, κέντρισμα ενδιαφέροντος για καινούρια θέματα, κατάρριψη απόψεων, γνώση … επίσης …

Dr Maria Economou - University of the Aegean, Dep of Cultural Technology & Communication 12 Μερικές ερωτήσεις που μπορεί να απαντήσει η αξιολόγηση (2) … επίσης πληροφορίες για: n γιατί κάποιοι επισκέπτες δε χρησιμοποιούν το πρόγραμμα/έκθεση, κλπ; u π.χ. δεν πρόσεξαν την ύπαρξη του, μη ελκυστικό, κακή τοποθέτηση, έλλειψη διαφήμισης, βαθύτερα αίτια κλπ n τη μακροχρόνια επίδραση του προγράμματος στους επισκέπτες u π.χ. τι θυμούνται λίγους μήνες μετά; Picasso Museum, Paris

Dr Maria Economou - University of the Aegean, Dep of Cultural Technology & Communication 13 Προβλήματα σχετικά με την αξιολόγηση n απαιτεί χρόνο και πόρους n απαιτεί εξειδικευμένο ή εκπαιδευμένο προσωπικό n μπορεί να δείξει αποτυχημένα ή αρνητικά αποτελέσματα n είναι δύσκολο να καταγραφούν και να μετρηθούν τα πολυσύνθετα, όχι πάντα εμφανή φαινόμενα που σχετίζονται με την επίσκεψη στο μουσείο n δυσκολία σύγκρισης μεταξύ διαφορετικών μελετών, οργανισμών

Dr Maria Economou - University of the Aegean, Dep of Cultural Technology & Communication 14 Είδη και Στάδια Αξιολόγησης Πριν, κατά τη διάρκεια, & μετά το σχεδιασμό, τη μελέτη, την κατασκευή Πριν, κατά τη διάρκεια, & μετά το σχεδιασμό, τη μελέτη, την κατασκευή n προκαταρκτική (front-end) (πριν) n διαμορφωτική (formative) (κατά τη διάρκεια) n συνολική (summative) / διορθωτική (remedial) (μετά)

Dr Maria Economou - University of the Aegean, Dep of Cultural Technology & Communication 15 Μερικές Μέθοδοι n Παρατήρηση και παρακολούθηση n Συνεντεύξεις n Ερωτηματολόγιο μέσω ταχυδρομείου n Ανάλυση του βιβλίου επισκεπτών n Συζητήσεις σε μικρές ομάδες (focus groups) n Για ηλεκτρονικά προγράμματα: u ανεπίσημη αξιολόγηση ‘σκεφτόμενοι δυνατά’ ‘think aloud’ u καταγραφή στον υπολογιστή

Dr Maria Economou - University of the Aegean, Dep of Cultural Technology & Communication 16 Κριτήρια αξιολόγησης n CIDOC Multimedia Working Group Multimedia Evaluation Criteria n g.eval.crit.html u Content Content u Functionality Functionality u Interface Interface u Implementation Implementation u Overall Impact Overall Impact Overall Impact

Dr Maria Economou - University of the Aegean, Dep of Cultural Technology & Communication 17 Μερικά Ζητήματα n Δεν υπάρχει μοναδική χρυσή μέθοδος / καλύτερα να συνδυάζονται διαφορετικές n Ποσοτική / ποιοτική: μία στείρα διχοτόμηση; n Σημαντικό να ορίσετε / συνδυάσετε κατάλληλα κριτήρια n Επέμβαση στην προσωπική/ιδιωτική ζωή n Έρευνα στο πεδίο / στο εργαστήριο (εθνογραφική: πληροφορίες από τους επισκέπτες στο φυσικό τους περιβάλλον ή σε παρόμοιο) n Μην ξεχνάτε τους μη-επισκέπτες

Dr Maria Economou - University of the Aegean, Dep of Cultural Technology & Communication 18 Συνοψίζοντας … n Η αξιολόγηση (είτε είναι για ένα ηλεκτρονικό πρόγραμμα, είτε για άλλες δραστηριότητες του μουσείου) μπορεί να μας δώσει πολύτιμες πληροφορίες n Μας φέρνει πιο κοντά στους επισκέπτες n Πρέπει να επεκταθεί σε όλους του τομείς λειτουργίας του μουσείου n Ανάγκη στήριξης της από ‘ψηλά’

Dr Maria Economou - University of the Aegean, Dep of Cultural Technology & Communication 19 Βιβλιογραφία (γενική) n n Bicknell, S. and Farmelo, G Museum visitor studies in the 90s. London: Science Museum. n n Economou, M ‘Evaluating Multimedia’, Museum Practice December (9), n n Falk, J. H. and Dierking, L. D The Museum Experience. Washington, DC: Whalesback Books. n n Hein, G Learning in the Museum. London: Routledge. n n Hood, M. G ‘Staying away: why people choose not to visit museums’, Museum News 61 (4), n n Hooper-Greenhill, E Museums and Their Visitors. London: Routledge. n n Mουσούρη, Θ ‘Έρευνα κοινού και αξιολόγηση στα μουσεία’ Αρχαιολογία και Τέχνες 72 (Σεπτέμβριος), 56-61, n n Οικονόμου, M ‘Πολυμέσα στα Μουσεία: Αξιολόγηση των Εφαρμογών’, μίτος (Μουσείο Μπενάκη) 3, ( n n Taylor, S. and Serrell, B Try it! Improving Exhibits through Formative Evaluation. Washington, DC: Association of Science-Technology Centers.

Dr Maria Economou - University of the Aegean, Dep of Cultural Technology & Communication 20 Βιβλιογραφία (αξιολόγηση ηλ. εφαρμογών) n Di Blas N., Guermand M.P., Orsini C. & Orsini P Evaluating the Features of Museum Websites (The Bologna Report). Museums and the Web 2002 conference ( n Economou, M ‘XII: Assessment of Projects by User Evaluation’, in Guide to Good Practice in Digital Representation and Management of Cultural Heritage Material’ by the National Initiative for a Networked Cultural Heritage, USA (όπου και σχετική βιβλιογραφία και χρήσιμοι σύνδεσμοι) n Harms, I. and Schweinbenz, W Evaluating the Usability of a Museum Web site, Museums and the Web 2001 conference ( n Cunliffe D., Kritou E., Tudhope D Usability evaluation of museum websites,Museum Management & Curatorship 19 (3), pp (ηλεκτονική πρόσβαση στο άρθρο από τη Βιβλιοθήκη του Παν/μιου Αιγαίου)