Πρόγραμμα «Αγρο-οικοσυστήματα στα νησιά του Αιγαίου ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΝΕΟΛΑΙΑ Πρωτοβουλίες Νέων ΣΠΑΤΠΕ Σύλλογος Περιβαλλοντικής Αγωγής Τμήματος Περιβάλλοντος Παρουσίαση.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
 Το ελατόδασος Περτουλίου επιλέχθηκε ως θέμα Προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης επειδή:  Υπόκειται σε αειφορική διαχείριση από το Τμήμα Δασολογίας.
Advertisements

 Το ελατόδασος Περτουλίου επιλέχθηκε ως θέμα Προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης επειδή:  Υπόκειται σε αειφορική διαχείριση από το Τμήμα Δασολογίας.
Ας διοργανώσουμε ένα πάρτι...
Πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Η Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη ως πλαίσιο Εκπαίδευσης Νεοδιορισθέντων Εκπαιδευτικών: Ποιοτικοί Εκπαιδευτικοί για Ποιοτική Εκπαίδευση ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ/ΠΑΙΔΙ/0308(ΒΙΕ)/07.
Η σημασία της ποιότητας στη γεωργική επιχείρηση
Το μάθημα της Πληροφορικής Η πραγματικότητα σήμερα!!! ΗΥ-302:Διδακτική της Πληροφορικής Επιμέλεια-Παρουσίαση Γεωργία Αδαμοπούλου Εύα Νοικοκυράκη.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Διαδικασία.
Παράγοντες που επηρεάζουν τη Φυσική Δραστηριότητα των παιδιών του Δημοτικού Κωνσταντίνος Λουκαϊδης 11 / 02 / 2006.
Ομάδα Φ Καλαϊτziδησ Κλεοβουλοσ Καραναστασησ Δημητρησ Κεσογλου Μαρινα
Η αξιολόγηση των σχολικών βιβλίων Κοινωνικών Επιστημών της Πέμπτη τάξης Akdoğan Dr. Fazıl Küçük Τάξη 5 Rabiya Mentes.
Φλώρος Αθανάσιος Καθηγητής ΠΕ 19 Υποδιευθυντής 32 ο ΓΕ. Λ. Θεσσαλονίκης.
ΕΡΕΥΝΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΡΟ
Κουβαρα Βαϊα Πρανεντςη κατερινα Η ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΩΣ ΔΕΥΤΕΡΗ/ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ ΜΕΣΑ ΑΠο ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΔΙΑΔΡΟΜΩΝ.
7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ-Λ.Τ. ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
1ο Γυμνάσιο Κρύας Βρύσης ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΘΕΜΑ : Η αυλή μας χώρος μόρφωσης, παιχνιδιού, δημιουργίας.
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
Συνεργασία με το Δημοτικό Κάμπινγκ Αλεξανδρούπολης
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΕΛΛΗΝΟΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΚΟΛΛΕΓΙΟ ΨΥΧΙΚΟΥ (ΓΥΜΝΑΣΙΟ και ΛΥΚΕΙΟ) ΕΞΩΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:
Δ΄Δ/ΝΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
Η Εμπειρία της διοργάνωσης ενός Εντατικού Προγράμματος: από τη θεωρία στην πράξη Θανάσης Κίζος Επικ. Καθηγητής.
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Εξερευνώντας το πρότυπο (συναίσθημα, περιεχόμενο, αποτελέσματα) για τη διευκόλυνση της ανατροφοδότησης πολλαπλών πηγών Ομάδα Χάβαρη Χριστιάνα Καρασμάνη.
ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (Υπουργική Απόφαση: Φ.353.1/324/105657/Δ1) Εκπαιδευτικοί Παράλληλης Στήριξης 1.
ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Διάσκεψη Σερρών Ιουνίου 2004 Ερίκ Γκαζόν Σύμβουλος σε θέματα Εργασιακών Σχέσεων & Απασχόλησης Ποιές είναι οι προοπτικές απασχόλησης στους νόμους.
ΘΕΜΑΤΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΚΠΕ ΠΑΡΑΝΕΣΤΙΟΥ 5 ο Δ. Σχ. Κιλκίς Υπεύθυνη προγράμματος: Αφροδίτη Ντίνου (ΠΕ11) Σχ. έτος (1 η χρονιά)
Σχολή Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Πρόγραμμα: ΕΠΠΑΙΚ Τμήμα : Β2 Είδος διδασκαλίας: Διδασκαλία Τίτλος ενότητας: Αειφορική υδατική διαχείριση Όνομα φοιτήτριας: Μαρία Παπαδοπούλου.
Αμερικανική Γεωργική Σχολή Θεσσαλονίκη
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΤΑΞΕΩΝ ΚΑΛΛΙΣΤΩ
Μαθητές και Facebook 2 ο Γυμνάσιο Ευόσμου Σιώσιος Γεώργιος, Σταματίου Εύα, Στεφανίδης Παύλος, Τασέλη Άσπα, Τέκου Αναστασία, Τσαγκουρίδης Ηλίας, Τσιάβος.
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΣΤΑ ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΑ
ΑΝΩΤΑΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ «Ανάπτυξη και προώθηση της νεανικής επιχειρηματικότητας- Έρευνα για την στάση των φοιτητών.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ Βρίσκοντας κατάλληλα αντικείμενα μάθησης:
Κατερίνα Θεοδοσέλη, Συντονίστρια Εθνικού Δικτύου Κυκλοφοριακής Αγωγής
Κοκκίνου Ελένη – Παπαχρήστου Μαίρη
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Ομάδα Αγωγής Υγείας Σχολικό έτος
«Περιβάλλον- βότανα : Προστατεύω αυτό που με προστατεύει» είναι το θέμα του προγράμματος με το οποίο ασχολήθηκε η Β΄ τάξη με υπεύθυνη εκπαιδευτικό την.
 Κύριοι στόχοι της είναι να εξασφαλίσει δίκαιο βιοτικό επίπεδο στους γεωργούς και ασφαλή τρόφιμα που παρέχονται σε σταθερή βάση και σε προσιτές τιμές.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ) ΤΜΗΜΑ ΤΥΠΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΘΕΜΑ : ΠΡΑΣΙΝΕΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ, ΤΑΣΕΙΣ.
ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα Αγροτικής Οικονομίας και Ανάπτυξης Πρακτική Άσκηση του Φ οιτητ ή Ελευθέριου Πανοδήμου Υπεύθυνος Πρακτικής Άσκησης:
OIKOΓΕΝΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ – ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ 14 ο μαθητικό συνέδριο με θέμα περιβαλλοντικές, κοινωνικές και οικονομικές πτυχές της αειφορίας «Αυτός ο κόσμος.
‘ ’Πολυπολιτισμική Εκπαίδευση Ενηλίκων και Ευρωπαϊκή Ταυτότητα Α.M.E.d.E.I.’’ Αναφορά για το 1 ο σεμινάριο στην Αθήνα 17 Ιανουαρίου, 2011 “Ο ξένος, ο άλλος,
Η Χρήση των Φορητών Συσκευών όπως το Έξυπνο Κινητό Τηλέφωνο (Smartphone), η Φορητή Ταμπλέτα (Tablet) & ο Φορητός Η/Υ (Notebook) στην Καθημερινή Κλινική.
Η περίπτωση του τυριού στη διατροφή των Ευρωπαίων Ε 3, 10 ου ΔΣ Ιωαννίνων.
1 Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Καθηγήτρια Νάνσυ Παπαλεξανδρή.
Μοντέλο Ωριαίας Διδασκαλίας
Αντωνιάδου Σοφία Ζυγούρης Φώτης Καπουλίτσας Θανάσης
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Συνθετικό Γεωγραφικό Θέμα
Πρόγραμμα για την περιβαλλοντική μετανάστευση
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΝΤΙΡΡΙΟΥ
Στα πλαίσια της ενότητας της Γλώσσας «Ατυχήματα» και της θεματικής ενότητας των Μαθηματικών «Συλλογή και επεξεργασία δεδομένων», αποφασίσαμε να εκπονήσουμε.
ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
«ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΣΤΟ ΝΗΣΙ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥ
Αντωνιάδου Σοφία Ζυγούρης Φώτης Καπουλίτσας Θανάσης
Η σημασία και η αναγκαιότητα του αστικού και περιαστικού πρασίνου στις.
5ο Δημοτικό Σχολείο Κω Το κοινωνικό Σχολείο, το πράσινο Σχολείο, το Σχολείο που καινοτομεί, το συνεργατικό Σχολείο.
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 9η Σύνταξη Πτυχιακής Εργασίας
Παρουσίαση αποτελεσμάτων έρευνας με τη μορφή ερωτηματολογίου
ΕΦΕΙΑ – 4ο Μάθημα Ανάδειξη των ι.μ. Μεθοδολογία Workshop.
Η ομάδα Αγωγής Υγείας του 39ου Γυμνασίου Αθηνών υλοποίησε ένα πρόγραμμα με θέμα “Διαδικτυακή Βία”. Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε από 30 μαθητές σε δύο βασικά.
ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ.
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
Σύγχρονης Διαδικτυακής Κοινωνίας
Οι απόψεις των μαθητών του σχολείου μας για τα βιντεοπαιχνίδια
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πρόγραμμα «Αγρο-οικοσυστήματα στα νησιά του Αιγαίου ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΝΕΟΛΑΙΑ Πρωτοβουλίες Νέων ΣΠΑΤΠΕ Σύλλογος Περιβαλλοντικής Αγωγής Τμήματος Περιβάλλοντος Παρουσίαση των αποτελεσμάτων των ερωτηματολογίων αξιολόγησης Κίζος Θανάσης

Ενότητες της Παρουσίασης 1. Ερωτηματολόγια Μαθητών 2. Ερωτηματολόγια Νέων Αγροτών 3. Ερωτηματολόγια Συμμετεχόντων

Ερωτηματολόγια Μαθητών Η κατασκευή των ερωτηματολογίων έγινε έτσι ώστε να πληρούν 2 στόχους: 1.Να παρέχουν έγκυρη επιστημονική ενημέρωση, 2.Να είναι απλά και «φιλικά» προς τους χρήστες – μαθητές Οι ερωτήσεις διαμορφώθηκαν γύρω από τα βασικά ζητήματα που αναπτύχθηκαν και στο ενημερωτικό φυλλάδιο του Προγράμματος: Τι είναι αγρο-οικοσύστημα, Ποια αγρο-οικοσυστήματα υπάρχουν στα νησιά του Αιγαίου, Ποια τα προβλήματα των αγρο-οικοσυστημάτων στα νησιά του Αιγαίου (ιδιαίτερη αναφορά σε ελαιώνες και βοσκότοπους) Ορθή και λανθασμένη διαχείριση αγρο-οικοσυστημάτων στα νησιά του Αιγαίου

Ερωτηματολόγια Μαθητών ΙΙ

Ερωτηματολόγια Μαθητών ΙΙΙ

Ερωτηματολόγια Μαθητών ΙV

Ερωτηματολόγια Μαθητών V Τελικές Παρατηρήσεις: Έλλειμμα γνώσεων για το είδος των αγρο-οικοσυστημάτων και τις αλληλεπιδράσεις με φυσικά οικοσυστήματα (χλωρίδα, πανίδα) Επάρκεια γνώσεων για ορθές και λανθασμένες πρακτικές διαχείρισης Κανείς από τους μαθητές δεν σκοπεύει να ασχοληθεί με τη γεωργία επαγγελματικά, αλλά μόνο ερασιτεχνικά (δεύτερη απασχόληση, ποσοστό 35% περίπου)

Ερωτηματολόγια Νέων Αγροτών Η κατασκευή των ερωτηματολογίων έγινε έτσι ώστε να πληρούν 3 στόχους: 1.Να παρέχουν έγκυρη επιστημονική ενημέρωση για τα αγρο- οικοσυστήματα του Αιγαίου και την ορθή και λανθασμένη διαχείριση τους 2.Να παρέχουν έγκυρη ενημέρωση για τα νέα μέτρα της ΕΕ (Κώδικες Ορθής Γεωργικής Πρακτικής) και τις πρακτικές της Ολοκληρωμένης Γεωργίας 3.Να είναι απλά και «φιλικά» προς τους χρήστες Οι ερωτήσεις διαμορφώθηκαν γύρω από τα βασικά ζητήματα που αναπτύχθηκαν στο ενημερωτικό φυλλάδιο του Προγράμματος και σε άλλο φυλλάδιο ειδικά για τους Κ.Ο.Γ.Π. και την Ολοκληρωμένη Γεωργία

Ερωτηματολόγια Νέων Αγροτών ΙΙ Οι ερωτήσεις ήταν τόσο γνώσεων όσο και στάσεων και χωρίστηκαν σε 6 ενότητες: Τι είναι αγρο-οικοσύστημα, Πως τα αγρο-οικοσυστήματα αλληλεπιδρούν με τα φυσικά οικοσυστήματα (χλωρίδα – πανίδα) Ποια τα προβλήματα των αγρο-οικοσυστημάτων στα νησιά του Αιγαίου (ιδιαίτερη αναφορά σε ελαιώνες και βοσκότοπους) Ορθή και λανθασμένη διαχείριση αγρο-οικοσυστημάτων στα νησιά του Αιγαίου Κώδικες Ορθής Γεωργικής Πρακτικής: Περιεχόμενο και επιπτώσεις Ολοκληρωμένη Γεωργία: Γνώση και Προθυμία Εφαρμογής

Ερωτηματολόγια Νέων Αγροτών ΙΙΙ

Ερωτηματολόγια Νέων Αγροτών ΙV 55% δηλώνει ότι γνωρίζει τι είναι η ολοκληρωμένη γεωργία, αλλά μόνο το 20% γνωρίζει όλες τις παρεμβάσεις που αναφέρονται και 55% γνωρίζει λιγότερες από 5 παρεμβάσεις

Ερωτηματολόγια Νέων Αγροτών V 60% δηλώνει ότι γνωρίζει τι είναι οι ΚΟΓΠ, αλλά κανείς δεν γνωρίζει όλες τις παρεμβάσεις (και τις 4 που αναφέρονται στο Ερωτηματολόγιο). Παρόλα αυτά σχεδόν όλοι θα ήθελαν να ενημερωθούν για σύγχρονες πρακτικές διαχείρισης

Τελικές Παρατηρήσεις: Έλλειμμα γνώσεων για το είδος των αγρο-οικοσυστημάτων και τις αλληλεπιδράσεις με φυσικά οικοσυστήματα (χλωρίδα, πανίδα) Επάρκεια γνώσεων για ορθές και λανθασμένες πρακτικές διαχείρισης (ιδιαίτερα για άρδευση και αναβαθμίδες και λιγότερο για βόσκηση) Έλλειμμα γνώσεων σχετικά με τους Κώδικες Ορθής Γεωργικής Πρακτικής και Ολοκληρωμένης Γεωργίας Ερωτηματολόγια Νέων Αγροτών VΙ

Ερωτηματολόγια Συμμετεχόντων Τα ερωτηματολόγια συμμετεχόντων χρησιμοποιήθηκαν για την αξιολόγηση του Προγράμματος. Οι απαντήσεις γενικά δείχνουν ότι οι συμμετέχοντες είναι ευχαριστημένοι ως πολύ ευχαριστημένοι από την συμμετοχή τους και από το περιεχόμενο του Προγράμματος (φυλλάδιο, δραστηριότητες, εκδηλώσεις) και ότι θα συμμετείχαν στο μέλλον σε παρόμοια Προγράμματα.

Αξιολόγηση των Νέων Αγροτών

Συμπεράσματα Απολογισμός θετικός, τόσο από τους συμμετέχοντες, όσο και από τους μαθητές και νέους αγρότες Ανάγκη για περαιτέρω Προγράμματα εμβάθυνσης της ενημέρωσης, ιδιαίτερα στους Νέους Αγρότες