“Τάσεις, αντιθέσεις και κοινωνικά πρότυπα στον ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ: “Τάσεις, αντιθέσεις και κοινωνικά πρότυπα στον Παλαιό Ελληνικό Κινηματογράφο” Υπότιτλος Β΄ Εξαμήνου: “Αντιλήψεις για τις σχέσεις των δύο φύλων μέσα από τις ταινίες του Π.Ε.Κ.” Σχ. Έτος: 2013-14, Β ΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ: 2ο ΓΕΛ ΠΕΥΚΗΣ ΤΑΞΗ: Β ΄ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ: Λάμπρου Μαρία, Κοινωνιολόγος
Ερευνητικές Ομάδες Γ) «Βοηθοί Χειριστών Αυτόματης Τέντας» Α) Καλαντζή Άννα Καλαντζής Παντελής Μπαλδεράνου Γεωργία Νικολάου Μαργαρίτα Παπαδοπούλου Μαριάννα (Ιστορία Κινηματογράφου, Ερωτηματολόγια, Εισαγωγή) Β) «Εκείνες κι Εγώ» Μάριελ Ελληνοδέλη Μυρτώ Δημακάκου Νίκη Δούκα Άννα Γκέου Μιχάλης Λιανέρης (Αφίσα, Συμπεράσματα από ταινίες, Επίλογος, Ετοιμασία Τελικής Παρουσίασης) Γ) «Βοηθοί Χειριστών Αυτόματης Τέντας» Γρυλλάκης Βασίλης Νίκος Μεμούσι Δημήτρης Νασίκας Κωνσταντίνος Παπαβασιλείου Νίκος Παπανικολάου (εξαγωγή συμπερασμάτων από τις ταινίες) Δ) Κωνσταντίνα Καρλή Γιώργος Κωσταντινίδης Μαριάνθη Ράδου Χριστίνα Τσιολάκη Ιορδάνης Χρηστίδης
“Τάσεις, αντιθέσεις και κοινωνικά πρότυπα στον ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ: “Τάσεις, αντιθέσεις και κοινωνικά πρότυπα στον Παλαιό Ελληνικό Κινηματογράφο” ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ: Ευχαριστούμε ιδιαίτερα τους καθηγητές: κ. Α. Μυκωνιάτη και κ. Ν. Κωτάκη για την ηθική στήριξη και τη βοήθειά τους στη χρήση του εργαστηρίου της πληροφορικής τον καθηγητή μουσικής κ. Π. Μπατσικούρα για τη βοήθειά του στη μουσικολογική ανάλυση των τραγουδιών Τη διευθύντρια του 2ου ΓΕΛ Πεύκης κ. Κουραμπέα , τους καθηγητές του 2ου ΓΕΛ Πεύκης που μας στήριξαν στην παρουσίαση της ερευνητικής εργασίας και τον κ. Κ. Μυλωνάκη για την ανάρτηση της εργασίας στο διαδίκτυο
Σκοπός- ερευνητικά ερωτήματα ΕΙΣΑΓΩΓΗ Σκοπός- ερευνητικά ερωτήματα να διακρίνουμε τις σχέσεις των δύο φύλλων (τις αντιλήψεις περί έρωτα-γάμου, την κοινωνική θέση της γυναίκας) στις ταινίες του Παλαιού Ελληνικού Κινηματογράφου (δεκαετίες ’50-’70) την μουσική επένδυση των ταινιών που αφορούν στο θέμα των σχέσεων των φύλων τις αντιλήψεις των εφήβων για πως προβάλλονται οι σχέσεις μέσα από τις ταινίες
Αιτιολόγηση θέματος Ερευνητική μεθοδολογία Αιτιολόγηση θέματος Ερευνητική μεθοδολογία Το ζήτημα των σχέσεων των δύο φύλλων είναι διαχρονικό Ένα από τα κυριότερα ζητήματα στις ταινίες του Π. Ε. Κ. Για την έρευνα μας: Χρησιμοποιήσαμε ποιοτικές και ποσοτικές μεθόδους Κάναμε βιβλιογραφική ανασκόπηση Παρακολουθήσαμε σχετικές ταινίες Συντάξαμε – επεξεργαστήκαμε ερωτηματολόγιο Φτιάξαμε αντίστοιχες γραφικές αναπαραστάσεις
ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ Ευχαριστήσουμε τη Διευθύντρια του 2ου ΓΕΛ Πεύκης κ. Κουραμπέα για τις συμβουλές της και την πρακτική βοήθεια που μας προσέφερε Τους εκπαιδευτικούς της πληροφορικής κύριο Κωτάκη και κυρία Μυκωνιάτη για την πρακτική βοήθεια και την ηθική στήριξη που μας προσέφεραν Τον εκπαιδευτικό και μουσικό κ. Παύλο Μπατσικούρα (μουσικό Σχολείο Τρικάλων) για τη βοήθεια στην στην ανάλυση των τραγουδιών των ταινιών Τον κοινωνιολόγο-εκπαιδευτικό και ερασιτέχνη μουσικό κ. Γιαννούκο Δημήτρη (ΓΕΛ Αμαρύνθου) για τη βοήθεια του στην ανάλυση της μουσικής των ταινιών
1η Ταινία: Στέλλα Σκηνοθεσία: Μιχάλης Κακογιάννης (1955) Σκηνοθεσία: Μιχάλης Κακογιάννης (1955) Πρωταγωνιστές: Μελίνα Μερκούρη, Γιώργος Φούντας, Αλ. Αλεξανδράκης, Μουσική: Μάνος Χατζιδάκης
ΣΤΕΛΛΑ Σχέσεις των φύλων Αθήνα, 1955 ΣΤΕΛΛΑ Σχέσεις των φύλων Αθήνα, 1955 Οι άντρες έχουν το «πάνω χέρι» σε όλα Η πρωταγωνίστρια, (Στέλλα) δυναμική, κόντρα στα συμβατικά ήθη δεν δέχεται την υποταγή σε καμία αντρική κυριαρχία Τραγουδά στο νυχτερινό κέντρο Παράδεισος, δημιουργεί σχέσεις μόνο με όποιον της αρέσει Δε αποδέχεται το γάμο Εξέφραζε τις κρυφές επιθυμίες πολλών γυναικών, που καμία δεν τολμούσε να παραδεχτεί έτσι γίνεται αντικείμενο ζήλειας και φθόνου
ΣΤΕΛΛΑ Ο θάνατος της, από αυτόν που αγαπά ήταν μια λύτρωση (κάθαρση) προς το κοινωνικό αδιέξοδο που βρισκόταν Δε μπορούσε να ζήσει με αυτόν που αγαπούσε όταν αυτός ήθελε να την υποτάξει, να την παντρευτεί Όπως πάντα, αψηφούσε το θάνατο Πήγε να τον συναντήσει από τα χέρια του αγαπημένου της
Η Μουσική της «Στέλλας» Άλλοτε δραματική & θλιμμένη & άλλοτε δυναμική Ο Μάνος Χατζιδάκης συνοδεύει εκπληκτικά τα συναισθήματα της ταινίας (δυναμισμό, λύπη, θλίψη ) Ενδεικτικά τραγούδια: «Αγάπη που ‘γινες δίκοπο μαχαίρι» Γραμμένο σε Σι ύφεση μινόρε κλίμακα, επηρεασμένο από το «Τρελέ Τσιγγάνε», του Βασίλη Τσιτσάνη. Θέλει να δηλώσει τα συναισθήματα θλίψης που κυριαρχούν όταν ο έρωτας αρχίζει να γίνεται πιο συμβατικός Ο μήνας έχει δεκατρείς Η εισαγωγή τραγουδιού είναι σε Ντο # Χιτζασκιάρ (λαϊκό «δρόμο» βασισμένο πάνω στην ανατολική μουσική) Η αρχή του κυρίου μέρους είναι σε: Μι ματζόρε και το κλείσιμο σε Φα μινόρε κλίμακα (αρχικά οι πρώτες κλίμακες δημιουργούν ένα σχετικά χαρούμενη συναίσθημα ενώ η μινόρε κλίμακα στο τέλος αφήνει το συναίσθημα της θλίψης) Το ύφος του Μάνου Χατζιδάκι εδώ ήταν έντονα επηρεασμένο από τα ρεμπέτικα τραγούδια των οποίων ήταν λάτρης
2η ταινία: Αλίμονο στους Νέους, 1961 Υπόθεση Δύο πλούσιοι ηλικιωμένοι ερωτεύονται την ίδια κοπέλα, τη Ρίτα Ο Αγησίλαος θέλει να την κατακτήσει με τα χρήματα Ο Αντρέας με τα νιάτα και… Με τη βοήθεια του διαβόλου, ως νέος Φάουστ, ξανακερδίζει τη νεότητα Νέος αλλά …. άνεργος Η κοπέλα ερωτεύεται το «νεαρό» Αντρέα Όταν μένει φτωχός, με την προτροπή της μητέρας της, διαλέγει για σύζυγο το γέρο, πλούσιο Αγησίλαο Ο Αντρέας, απεγνωσμένος… ξυπνά στην πολυθρόνα του, γέρος, για να διαπιστώσει ότι η συναλλαγή με το διάβολο ήταν στο όνειρό του…….. Πρωταγωνιστές: Δημήτρης Χορν Μάρω Κοντού
Αλίμονο στους νέους Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις «Ας είν’ καλά το γινάτι σου» Εκπληκτική ερμηνεία από το Δημήτρη Χόρν Ο Χατζιδάκης χρησιμοποιεί: Φα Ματζόρε Κλίμακα και τη μετατρέπει: σε Φα Μινόρε Θέλοντας να μας δείξει την εναλλαγή συναισθημάτων από χαρά σε λύπη και πάλι χαρά (ο Αντρέας χαίρεται που τον αγαπά η Ρίτα, λυπάται που την πολιορκεί ο πλούσιος γέρος … Αγησίλαος)
Αλίμονο στους νέους «Πες μου μια λέξη…» Σι Ύφεση Ματζόρε Μετατροπή: σε Σι Ύφεση Μινόρε Ο Χατζιδάκις, σε πιο χαρακτηριστικό του μουσικό ύφος, με ρομαντική διάθεση, πάλι παίζει με την εναλλαγή των συναισθημάτων
3η Ταινία: ΜΕΡΙΚΟΙ ΤΟ ΠΡΟΤΙΜΟΥΝ ΚΡΥΟ 1962 3η Ταινία: ΜΕΡΙΚΟΙ ΤΟ ΠΡΟΤΙΜΟΥΝ ΚΡΥΟ 1962 Μουσική κωμωδία, Φίνος Φιλμς Σκην. : Γ. Δαλιανίδης Υπόθεση Ο Λάκης (Ντ. Ηλιόπουλος) έχει υποχρέωση να παντρέψει τις τρεις αδελφές του, πριν προχωρήσει στον δικό του γάμο με την αγαπημένη του Λέλα… ΜΟΥΣΙΚΗ- ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΣΑΝ ΞΗΜΕΡΩΝΕΙ ΚΥΡΙΑΚΗ Η ΠΡΩΤΗ ΝΥΧΤΑ ΘΑ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΟΥΜΕ ΤΑΝΓΚΟ ΤΟΥ ΝΤΙΝΟΥ SWING ΤΟ ΝΕΟΝ, ΔΥΟ ΑΔΕΛΦΑΚΙΑ ΤΟ ΛΑΪΚΟ, ΈΧΕΙΣ ΣΤΕΝΑΧΩΡΗ ΚΑΡΔΙΑ ΧΟΡΕΥΤΙΚΟ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΡΟΜΑΝΤΖΑ ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΤΟΥ ΧΙΩΤΗ ΡΥΘΜΟΙ ΤΟΥ ΠΑΡΤΥ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΡΩΣΙΚΟ ΝΟΥΜΕΡΑΚΙ ΌΛΑ ΚΑΛΑ – ΦΙΝΑΛΕ
ΜΕΡΙΚΟΙ ΤΟ ΠΡΟΤΙΜΟΥΝ ΚΡΥΟ 1962 Γάμος: ο απώτερος σκοπός των δυο φύλων ο μεγάλος αδελφός πρέπει να παντρέψει πρώτα τις αδελφές και μετά να παντρευτεί ο ίδιος ακόμα και αν κινδύνευε να μείνει ανύπαντρος ο αδελφός επιχειρεί με οποιοδήποτε τρόπο να παντρέψει τις αδελφές του οι γυναίκες παρουσιάζονται ευκολόπιστες καθώς πιστεύουν με τεράστια ευκολία αυτά που του λένε οι άντρες που γνώρισαν
ΣΥΝΟΙΚΙΑ ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ 1961: 4η Ταινία ΣΥΝΟΙΚΙΑ ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ 1961: 4η Ταινία Σκηνοθεσία: Αλ. Αλεξανδράκης Πρωταγωνιστές: Αλ. Αλεξανδράκης, Αλίκη Γεωργούλη Μάνος Κατράκης
ΣΥΝΟΙΚΙΑ ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ 1961 Ο Ασύρματος, φτωχογειτονιά-παργκούπολη της Αθήνας Οι κάτοικοι προσπαθούν να ξεφύγουν από τη φτώχεια Ο Ρίκος (Αλεξανδράκης) μικροκομπιναδόρος αλλά με καλή καρδιά Η αγαπημένη του, Στεφανία, κάνει σχέση με άλλο πλούσιο νεαρό για να ξεφύγει από τη φτώχεια Βιώνει την κενότητα του κόσμου των πλούσιων αργόσχολων νεαρών Ξαναγυρίζει στο Ρίκο, στην παραγκούπολη, στη γειτονία που μπορεί να την κατακρίνει από τη μία αλλά ξέρει και να κατανοεί, να συμπαραστέκεται και τελικά τους αποδέχεται όλους
ΣΥΝΟΙΚΙΑ ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ 1961 Η ταινία λογοκρίθηκε , « δυσφημούσε την εικόνα της ευημερούσας Ελλάδας » Πρώτη προβολή: Η αστυνομία προσπαθεί να εμποδίσει την είσοδο του κοινού στον κινηματογράφο! « τι πράγματα είναι αυτά που δείχνετε;» ρώτησε τον Αλεξανδράκη αστυνομικός διευθυντής που σταμάτησε την προβολή της «…Στην Ελλάδα δεν υπάρχουν πεινασμένοι… » του είπε… (1)
ΣΥΝΟΙΚΙΑ ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ 1961 Μουσική Τραγούδι «Βρέχει στη φτωχογειτονιά» Ερμηνεία: Γρηγόρης Μπιθικώτσης Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης Χρησιμοποιεί Σολ Μινόρε μουσική κλίμακα για να δείξει: τη θλίψη που κυριαρχεί στη ζωή της παραγκούπολης Το τραγούδι έγινε «ύμνος» της φτωχολογιάς Από τις σημαντικότερες στιγμές του λαϊκού τραγουδιού
5η Ταινία: Ο Φανούρης και το σόι του (1957) 5η Ταινία: Ο Φανούρης και το σόι του (1957) Η εμμονή του υποψηφίου για μεγάλη προίκα τον κάνει μισητό Τελικά, ως από μηχανής θεός, εμφανίζεται ένας άλλος νέος της γειτονιάς, ντόμπρος, ωραίος που σώζει την κοπέλα από τα χέρια του προικοθήρα Ο Φανούρης προσπαθεί να προικίσει την αδελφή του. Ο υποψήφιος σύζυγος που της διάλεξαν ζητά μεγάλη προίκα. Ο Φανούρης δυσκολεύεται να μαζέψει το ποσό Ζητά …. «Αμερικανική» βοήθεια στο πρόσωπο του ξενητεμένου του αδελφού που επηρεασμένος από τα ήθη της νέας του πατρίδας «δε δίνει δεκάρα» για την τύχη της αδελφής
6η Ταινία: Τύφλα να ‘χει ο Μάρλον Μπράντον Ο πρωταγωνιστής έχει το ίδιο όνομα με ποιητή γνωστό για την επιτυχία του στο αντίθετο φύλο. Έτσι απολαμβάνει την παρέα πλήθος γυναικών που δε γνωρίζουν την πραγματική του ταυτότητα αλλά ούτε αυτός το λόγο της επιτυχίας του στο αντίθετο φύλο (Θ. Βέγγος 1963) Το στερεότυπο που θέλει τους ποιητές ρομαντικούς τραβά της γυναίκες ως μαγνήτης. Η φήμη τις έλκει επίσης, όλα για να ξεφύγουν από την πλήξη της καθημερινότητας
7η Ταινία: Η Παριζιάνα, 1969 Η Παριζιάνα Σκην. : Γ. Δαλιανίδης 7η Ταινία: Η Παριζιάνα, 1969 Η Παριζιάνα Σκην. : Γ. Δαλιανίδης Πρωταγωνιστές: Ρένα Βλαχοπούλου, Χρόνης Εξαρχάκος, κ.α.
Υπόθεση Λίστα Τραγουδιών: Η ΜΟΔΙΣΤΡΑ - ΡΕΝΑ ΒΛΑΧΟΠΟΥΛΟΥ ΠΡΟΒΑ ΜΑΝΕΚΕΝ ΖΩΓΡΑΦΙΣΜΕΝΑ ΣΤΟ ΧΑΡΤΙ - ΜΑΡΙΝΕΛΛΑ ΠΕΡΙΠΑΤΟΣ ΣΤΗ ΜΥΚΟΝΟ SUNSHINE FOR YOUR DREAMS - ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗΣ ΟΤΑΝ ΜΙΛΑΣ ΓΙΑ ΧΩΡΙΣΜΟ - ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ ΟΙ ΤΟΥΡΙΣΤΕΣ ΧΑΣΑΠΙΚΟ ΧΟΡΕΥΤΙΚΟ ΣΤΟ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ ΠΡΟΛΟΓΟΣ - ΤΡΕΧΑΝΤΗΡΙ Θ' ΑΡΜΑΤΩΣΩ ΤΟ ΣΕΙΚ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΕΡΩΤΙΚΟ ΔΩΣ ΜΟΥ Τ' ΑΘΑΝΑΤΟ ΝΕΡΟ - ΜΑΡΙΝΕΛΛΑ Η ΟΡΦΑΝΕΙΑ ·ΘΕΛΩ ΠΟΛΥ Πελαγία: (Βλαχοπούλου) συνοικιακή μοδίστρα. Δε βρίσκει κατανόηση από τις απαιτητικές πελάτισσές της Αποφασίζει να ανοίξει στο Κολωνάκι οίκο μόδας για πλούσιες κυρίες. Διαδίδει ότι ήρθε από το Παρίσι η... Πελαζί. Μαζί με την αδελφή της αγοράζουν υφάσματα, οργανώνουν την πρώτη τους επίδειξη στη Μύκονο… Τα ψέματα δίνουν και παίρνουν, τα μπερδέματα πληθαίνουν Η πλοκή εκτυλίσσεται…
Η Παριζιάνα, 1969
Ο άντρας έχει ως «όπλο» τα : ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Στην ταινία «Αλίμονο στους νέους» Η γυναίκα είναι «αντικείμενο» προς κατάκτηση Ο άντρας έχει ως «όπλο» τα : νιάτα ή το χρήμα Η μητέρα γυρεύει για την κόρη της αποκατάσταση μέσω πλούσιου γάμου Τελικά επικρατεί εξισορρόπηση μεταξύ συναισθήματος και οικονομικής αποκατάστασης Ο πλούσιος Αντρέας όταν ξυπνά από το όνειρο αποφασίζει να «προικίσει» την αγαπημένη του για να παντρευτεί έναν νεαρό εύρωστο άντρα
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Αντίθετα από ότι πρεσβεύει η αντισυμβατική «Στέλλα» του Κακογιάννη, η Ρίτα στο «Αλίμονο στους νέους» δέχεται τα χρήματα και το γάμο Η Ρίτα είναι ασύγκριτα πιο κοντά στα συμβατικά πρότυπα της εποχής Στο «Μερικοί το προτιμούν κρύο» βλέπουμε τις παραδοσιακές αντιλήψεις για τον άνδρα που έχει υποχρέωση να παντρέψει τις μικρές αδελφές Σε άλλες ταινίες («Ο Φανούρης και το σόι του»), βλέπουμε ότι είχε και την υποχρέωση να τις προικίσει Ο θεσμός της προίκας ήταν τυπικός (βάσει νόμου μέχρι το 1982....)
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Στις ταινίες από το ‘60 και έπειτα (Παριζιάνα), (Συνοικία το Όνειρο) η θέση της γυναίκας έχει εξυψωθεί. Ιδίως στα τέλη του ’60 Είναι φανερό πως η γυναίκα πλέον κυνηγάει τα όνειρα της Μπορεί να βιώσει την επαγγελματική καταξίωση (Παριζιάνα) Οι κάποτε κυρίαρχοι άντρες βρίσκονται σε ανάγκη για μία γυναικεία παρουσία και συντροφιά στο πλάι τους Συμπεραίνουμε, λοιπόν, πως οι ρόλοι των φύλων σταδιακά αλλάζουν, οι διακρίσεις ανάμεσα στα φύλα έχουν μειωθεί αισθητά και αυτό αντανακλάται μέσα από τις ταινίες της εποχής.
ΠΑΡΑΘΕΜΑ-ΓΡΑΦΙΚΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΩΝ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ- ΠΑΡΑΘΕΜΑ ΣΤΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΤΟΥ Π.Ε.Κ. ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΑ ΦΥΛΑ Αξιοσημείωτο δεδομένο : πώς βλέπουν οι έφηβοι τις σχέσεις των δύο φύλων στις ταινίες
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ- ΠΑΡΑΘΕΜΑ Τα κορίτσια στη συντριπτική πλειονότητά τους (70%) θεωρούν ότι ο άντρας φαίνεται να έχει πολύ περισσότερα δικαιώματα Στα αγόρια αυτό το ποσοστό είναι μόνο 1% ! Ενώ ένα 60% θεωρεί ότι έχει αρκετά αλλά όχι πολύ περισσότερα
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ- ΠΑΡΑΘΕΜΑ Το 73% των κοριτσιών θεωρεί ότι αυτό ήταν πολύ άδικο ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στα αγόρια περιορίζεται στο 12%
ΠΑΡΑΘΕΜΑ-ΓΡΑΦΙΚΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΩΝ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ
ΠΑΡΑΘΕΜΑ-ΓΡΑΦΙΚΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΩΝ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ
ΠΑΡΑΘΕΜΑ-ΓΡΑΦΙΚΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΩΝ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ
ΠΑΡΑΘΕΜΑ-ΓΡΑΦΙΚΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΩΝ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ
ΠΑΡΑΘΕΜΑ-ΓΡΑΦΙΚΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΩΝ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ
ΠΑΡΑΘΕΜΑ-ΓΡΑΦΙΚΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΩΝ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ
ΠΑΡΑΘΕΜΑ-ΓΡΑΦΙΚΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΩΝ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ
ΠΑΡΑΘΕΜΑ-ΓΡΑΦΙΚΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΩΝ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ
ΠΑΡΑΘΕΜΑ-ΓΡΑΦΙΚΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΩΝ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ
ΠΑΡΑΘΕΜΑ-ΓΡΑΦΙΚΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΩΝ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ
ΠΑΡΑΘΕΜΑ-ΓΡΑΦΙΚΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΩΝ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ
ΠΑΡΑΘΕΜΑ-ΓΡΑΦΙΚΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΩΝ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ
ΠΑΡΑΘΕΜΑ-ΓΡΑΦΙΚΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΩΝ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ
ΠΑΡΑΘΕΜΑ-ΓΡΑΦΙΚΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΩΝ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ
ΠΑΡΑΘΕΜΑ-ΓΡΑΦΙΚΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΩΝ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ
Βιβλιογραφία-Πηγές http://el.wikipedia.org/ http://www.cinemainfo.gr/cinema/greekcinema/history/index.html http://www.funday.gr/various/ Ε. Ζάχος-Παπαζαχαρίου (2010) Η λαϊκότητα στον Παλαιό Ελληνικό Κινηματογράφο, Φαρφουλάς, Αθήνα Ματσαγγούρας Η. (2012) Η καινοτομία των ερευνητικών εργασιών στο νέο λύκειο, ΙΤΥΕ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ http://el.wikipedia.org/wiki http://www.academia.edu/366448/_The_Greek_Popular_Cinema_Utopia._1950-1975_90_-_ http://www.cinegreece.com/2012/07/1948_7545.html Σωτηροπούλου Χρυσάνθη (1989) Ελληνική κινηματογραφία, 1965-1975, Εκδ. Θεμέλιο, Αθήνα Σολδάτος Γ. (2010), Ιστορία του Ελληνικού Κινηματογράφου 1900-1967, Πρώτος Τόμος, 12 έκδ. Αιγόκερως http://www.tovima.gr/culture/article/?aid=404776 (1) http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&id=3396